Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 4759 ggr
Cessy
0

Inspiration - Glasfusing

Tigris - du hade hittat dessa länkarna o laggt ut dem på PP o eftersom detta var bland de vackraste glasfusade hängen m.m. som jag har sett så  jag kopierade dina länkar så att de även finns här, för dessa är verkligen underbart vackra att titta på. Titta o njutGlad

http://www.etsy.com/shop/fusedelegance
http://www.etsy.com/shop/ccvalenzo
http://www.etsy.com/shop/ArtisticAccentsEtc

Cessy
0

………o när vi ändå är inne på glas o inspiraration, så är här helt fantastiska glaspärlor som smurfan hittat länken till o laggt på PP, så fortsätt titta o njutGlad

http://www13.ocn.ne.jp/~shiro-ya/indexenglish.html

[kissidor]
0

suck, underbart Glad! det sämsta är ju att en del av det allra vackraste av det där kräver förutom skickligheten även lite andra grejor utrustningsmässigt än en microburk och ett par enkla handverktyg, så det skulle bli ganska många tusingar som man fick hosta upp för att ens ha chansen att försöka sig på det. men en del av det är också tillräckligt inom räckhåll för att låta sig inspireras av Glad!

NeedfulThings
0

Oj vad mycket fint man kan göra. Man undrar ju HUR det görs, men fint blir det.Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

[kissidor]
0

eftersom jag nosar lite på detta själv för närvarande och har försökt söka kunskap så fattar jag i princip hur dom gjort - och det är därför jag säger att dom allra vackraste behövs det tyvärr lite investeringar för att alls ha chansen att försöka sig på. riktig fusingugn för några tusingar, slip/fräsmaskin för några tusingar… etsningskräm som inte får fraktas med flyg och som jag inte lyckats hitta i sverige… men träden är dekaler som man köper färdiga Flört

[kissidor]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och apropå såna dekaler förresten… det finns tex katter också… Flört

Cessy
0

åhFörvånad…………..vill ha hellokitty08.gif

Var hittade de den Kissidor?

[kissidor]
0

Skrattande jag tror jag köpte kattarket här: http://www.delphiglass.com/fusing/fusing-decals-stencils/glass-accents-black-cats-decal.html men frakten blir dyr för dom stoppar även pyttesaker i jättekartonger - som naturligtvis tullen plockar in dessutom Obestämd.

men dom finns även på e-bay, här: http://cgi.ebay.com/NEW-DECAL-MAGIC-SILHOUETTES-CATS-BLACK-ENAMEL-LOW-FIRE_W0QQitemZ290276448580QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4395d31944

obs! att det är bara dom svarta som säkert funkar i microburk - gulddekalerna kan endast fusas ovanpå glaset och jag tror man bör ha riktig ugn för att det ska bli bra med dom. visste inte hur det skulle bli med dom svarta heller, om dom skulle brinna upp eller nåt - har inte testat förrän nu på förmiddan - men det gick ju bra Flört. så nu ska jag beställa lite träd också Glad

Cessy
0

Åh då kanske jag kan få köpa en pärla av dig istället Kissidor - ja när du så småningom gjort flera o mättat ditt eget behov först förståss o när det läget uppstår får du gärna maila mig så står jag först på raden att få köpa en sådan kattcab. av digOskyldigSkrattande

Allamej
0

Jag vill gärna se de fusade verk som görs av oss här inne också :) Jag kommer att visa mina när jag antingen får tillräckligt bra ljus för att fota dom eller när dom är färdiga smycken :) För en del av dom är verkligen…. out there… ja jag fick fullständigt knäpp med glasskäraren…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[kissidor]
0

hmm, jaha då fick man just ett skäl att inte visa nåt mer då allamej Skrattande - dom skulle nog se väldigt futtiga och ointressanta ut bredvid dina Flört! säg kör du i microbytta eller har du en riktig ugn?

hehe jaså cessy sög det till så pass i katt-tarmen Skrattande? jo men det är ju mycket enkelt men ganska stämningsfullt och fint ändå tycker jag - hade helst velat ha en liten silvrig måne däroppe också men då hade det troligast explosiderat. hursomhelst, det kan säkert ordnas en kattcab vad det lider Flört - just denna hänger kring halsen på mig nu Skrattande

Allamej
0

Jag har gått kurs och ledaren har en ugn hemma i sitt garage så det är en riktig ugn :)

Men jag vill ha en microinsats så att jag kan fortsätta, det är ju tokkul att skära glas :D

Men jag vill gärna se dina för att även om jag bidde en smula galen av glassärandet och tillverkade monster så innebär det inte att dom är bättre eller i vissa fall ens bra… men dom är antagligen större :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Klart att den kattpärlan hänger runt din hals Kissidor. Det räknade jag liksom med o det är något liknande jag vill köpa, för en sådan kan man infatta utan att man råkar ta bort för mycket av stämningen i den o kör man infattningen på stiff stuff, så behöver man ju inte infatta så långt in på cabochonen eftersom infattningen mest är en säkerhetsgrej ifall inte limmet håller. Det är ju skillnad när man kör enbart infattning för då måste man ju ha bredare kant för att vara säker på att inte caben "rymmer".

Skulle verkligen vara kul o se era glasfusade verk ni som fusar, så jag hoppas ni lägger upp lite olika pärlor/hängen/cabochoner snartSkrattande

NeedfulThings
0

åååååh så fiiin, kissidor Skrattande Kul at se vad du har gjort, och självklart är man nyfiken på er andra också. sambon är helt ok med att vi ska köpa en microugn(alltså att fusa i) så småningom, det tyckte han verkade kulSkrattande men först får vi nog investera i en vanlig microugn (och en mixer och en vattenkokare vilka alla Förvånadgått sönder de senaste 2 veckorna..det hopar sig liksom med såna grejer haha)

[kissidor]
0

hmmm, ja jag har nog i princip tänkt att jag ska lägga upp lite nån dag - jag är bara inte riktigt mogen för det än Obestämd. det börjar arta sig lite mer, och ibland blir jag nästan nöjd (men bara nästan), och flera hängen använder jag själv - men mjaaaaa… Skäms. men katten var jag ju tvungen att visa SkrattandeFlört. tack förresten needful Glad!

förresten jag fusar i vår vanliga köksmicro jag Oskyldig

Allamej
0

Kissidor, jag älskar katthänget jag med :) Och du borde verkligen vara nöjd :)

Pitepaerlan
0

Kissidor; så charmigt, eget glasfusatKyss …i micron!!!Förvånad

naturligtvis vill vi se allas glasfusingar.Tungan ute

Vilken lyx Allamej, bra med sådana grannarSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

NeedfulThings
0

Jo, det lär jag också få göra, Kissidor, jag menade en sån glasfusingugn man har i micronSkrattande, blir liiiite väl att köpa två nya. Kanske går den gamla att fixa, vi har inte slängt den än, vi får se..

maneki
0

kissidor: Så söt kisse! Kyss

Är det Etchall etsningskräm du tänker på? Den säljs av flera scrapbookingbutiker på nätet här i Sverige. Hittade några när jag letade runt om hade just Etchalls kräm (dip n etch, som är behändig till pärlor har jag dock inte funnit). Flört

53goran
0

Verkligen fina alster ni har länkat till. Mina alter är långt ifrån dessa, man har nog många bränntimmar kvar innan det ens kommer i närheten av dessa.

Tigris
0

Ja de där länkarna satt jag länge med går. Jag snubblade först över de där vackra fjärilsvingarna och sen var jag helt borta en bra stund bland alla vackra fusade hängen.

Ett vackert katthänge fanns även bland länkarna: http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=33708515

Jag hade tänkt gå en kurs i glasfusing i höst men tiden räckte inte till så vi får väl se till våren. Såna kurser växer tyvärr inte på trän här ute i avkrokarna.

[kissidor]
0

tack söta ni Kyss, men nu skäms jag lite Skäms - katthänget är ju superenkelt även om jag inte kan annat än hålla med om att det är ganska sött. men jag skulle ju egentligen bara visa att det finns såna fusingdekaler. och apropå det tigris så är katthänget du länkar till i stort sett rakt av plockat från ett sånt ark Flört: http://cgi.ebay.com/NEW-DECAL-MAGIC-SILHOUETTES-SCENES-BLACK-ENAMEL_W0QQitemZ330360980740QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4ceb0c8504 - så ibland är det faktiskt enklare än man tror Skrattande. men det enkla är det sköna värt heter det ju med rätta!

tja maneki inte vet jag vad jag tänker på Skrattande, men jag såg det här: http://www.delphiglass.com/index.cfm?page=itemView&itemsysid=205590 och tänkte att det där ska jag skaffa - men sen när jag letade upp krämen stod det att den inte fick åka flygplan Rynkar på näsan. men det kanske funkar med krämen du pratar om?

du tigris jag måste nog avråda från att gå fusingkurs - det blir inte billigt kan jag säga Oskyldig

maneki
0

Här kan du läsa mer om Etchall. Funkar på allt glas utom boro har jag för mig -- o enligt R&T funkar åtminstone dippen även bra på stenpärlor. Kollade en dichrotutorial o där stod Armour eller Etchall så de verkar vara likvärdiga.

Det finns nån speciell vinyl att köpa också om man vill göra egna stenciler. Melinda Barta använde bl a klistermärken istället för stenciler när hon gjorde frostade glashängen i Custom Cool Jewelry. Fast då blir det ju tvärtom så att motivet blir blankt o resten frostat medan en stencil gör så att motivet enbart är det som frostas/etsas. Man lär också kunna rita med märkpenna som sen tvättas bort (lite som när man etsar kretskort).

Om jag tolkar fotona rätt i din länk så etsar krämen sig igenom dichrolagret o därav att det blir ett svart motiv eftersom glaset är svart. Det låter kul!

Cessy
0

Kissidor: Åh inser att jag liksom aldrig sa hur fin cab. jag tyckte du har gjort - när jag frågade efter var du hittat den, men jag utgick ju från att det var din egen o när du bekräftade det så blev jag bara så himla ivrig att få anmäla mitt intresse att få köpa en sådan eller liknande att jag glömde att säga på hur fin cab. jag tycker att du har gjort Kissidor. Det är precis som en katt ute på sin nattliga jakt o som man ser som en skugga mot den stärnbelysta natthimmeln. Struntar fullständigt i att du tycker den är enkel för den är himla effektfull o absolut en "must-hav-cab" för en catlover som jag är, så jag viftar ff. lika ivrigt över att få köpa någon liknande katt-cab av dig.

Sedan precis som jag sa innan så hoppas att ni glasfusare lägger upp era alster för jag är ju obotligt nyfiken på att få se era skapelser.Glad

SusannAlg
0

Blir faktiskt inte så imponerad av det du länkade till Cessy…… känns ju inte direkt unika…  Smacka på en bild å fusa….. näää  men det är ju min åsikt…Obestämd

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[kissidor]
0

mja susanne där håller jag bara med dig delvis - för som jag också påpekade så är många av dom mycket enklare än man tror om man inte vet - men åtminstone i den första länken finns det en hel del grejor som kräver betydligt mer än så, dom finns det nog anledning att vara imponerad av anser jag Flört. sen är det ju också en sak hur imponerad man är av hantverket bakom och en annan sak hur vackert man tycker det är!

och ibland ser man ju iofs väldigt unika fusade alster men som inte är bra komponerade - ser mest slumpmässigt ihopslängda ut - och det är ju inte heller så imponerande

maneki, jo det är så jag tolkar det också - och visst verkar det intressant Flört! hrrmhrrm förresten Skäms, kanske var det nån ni känner som susade ut på nätet tidigt imorse och beställde etchall och självhäftande vinyl… och om inte annat kan man ju piffa upp ikeaglasen med den Glad

cessy, jo men jag uppfattade nog att du gillade den SkrattandeOskyldig

NeedfulThings
0

Men. ååååh vilken masa kul grejer det finns att fusa med, det var farliga länkar, kissidor, jag ville ha typ allt hahahaSkrattande Får väl se om tomten köper ett sånt startset till mig i år (om det så ska vara den kvinnliga, rödhåriga variantenFlört)

[kissidor]
0

jomen den tomten är ju den tillförlitligaste needful Flört (fast hon är brunett här, lustigt nog Skrattande)

maneki
0

#22 & 23 Jag gillar ju t ex fjärilsvingarna för att de på ett bra sätt kombinerar tillskuren form och färg med dekal för att skapa ett fint smycke, som verkligen ser ut som en vinge. Visst gör en dekal att det är mindre hantverk involverat, men där skiner igenom ett konstnärligt öga för form o färg. Även i några andra hängen syns det där glasets färger o mönster kombineras på ett bra sätt med dekalerna.

O som sagt nånting behöver inte vara hantverksmässigt avancerat för att man ska gillar det -- ja, tusen gånger hellre något som är enkelt att tillverka med vackert o harmoniskt designat än nåt som är avancerat med fult o dåligt komponerat.

Jag har oerhört svårt för en del fusade smycken jag sett på bl a marknader där man bara verkar ha slängt ihop olika glasbitar på varandra. Huller om buller som nåt dammigt gammalt kubistiskt konstverk. Eller en bit fyrkantigt glas på en större bit fyrkantigt glas. Känns inte som där finns så mycket omsorg bakom det, nån tanke på form o färg utan bara som personen pytsat ihop glas o hoppats på det bästa. Ofta saknas också en egen stil, de verkar bara göra som de fått lära sig på nån kurs. Eftersom det var där jag först såg fusade alster så har det länge präglat min syn på glasfusing negativt. Men tack o lov finns det ju alster som fått mig att se att fusing kan vara riktigt läckert också!

Allamej
0

Oj oj, nu vet jag inte om jag vågar visa mina hängen eftersom de som blev tackfusade är verkligen lite av kubistiskt ihopslängda bitar av glas :)

Dock så uppskattade jag friheten i dessa eftersom det 1: var mina första försök 2: för att det sinnet bort från allt jobbigt som pågår :)

Men om jag fortsätter så kommer jag givetvis att jobba mer med hantverksdelen, nu var det trial and error som gällde :D

[kissidor]
0

maneki jag gissar att du menar #24 och #25 Skrattande.

allamej - det händer att jag slänger ett gäng skärvor/skärspill på varann också och tackfusar - huvudsakligen för att det är så spännande att se vad det blir av det Glad - och nån gång har det tom blivit lite bra på nåt sätt Flört. så det är klart man ska unna sig nöjet att göra så ibland Glad!

problemet med att skära glas är att det är väldigt svårt att skära former - eller inte att skära dom i sig utan att bryta loss dom, glaset vill ju helst bara gå av i raka snitt. alltså är det svårt att få det jämnt och det blir miljarder små spillbitar. det var därför jag skrev att det nog krävde en slipmaskin för några tusingar mycket av det där. och det är därför man ser så mycket fyrkanter och "kubistiskt hopslängda" bitar i "fusingvärlden" och det är delvis därför det var en fröjd för ögat med tex dessa fjärilsvingar - är förresten inte ens helt hundra på att det var köpta dekaler i det fallet, hon kan nog ha skapat det mönstret själv och antingen etsat eller själv gjort dekalen.

maneki
0

Ja, det är svårt med nuffrorna idag…  Tungan ute

Allamej: Ja, alltså, jag skulle säkert själv tycka det var kul att slänga ihop glas på det viset. Som du säger är det ju en viss frihet o det är roligt att se hur resultatet blir. Jag arbetar själv på det viset ibland med andra material när andan faller på. Om inte annat så ger det erfarenhet o ibland inspiration Fast jag tror att mina resultat nog är roligare för mig än andra som skulle se det… Cool

Så det i sig har jag inget emot. Bara när det inte blir nånting annat utan bara det där. Jag vill gärna se mer utveckling mot egna formspråk o färgkoordination bland de som säljer.

Sen är jag ju en person som föredrar mindre geometriskt raka former som rektanglar, kvadrater o trianglar om de inte blandas upp med andra former. Kanske inte lika lätta att få till, men det är ju å andra sidan tjusningen med hantverk, att vissa saker kräver mer jobb att bli skicklig på. Flört

[kissidor]
0

bara för det blev jag så himlans sugen på att slänga lite skärspill i en hög nu Skrattande - snurrar i micron i detta nu, men denna kommer inte att bli vacker eller ens "häftig" kan jag säga - men roligt och befriande är det Skrattande!

jo maneki, det var en liten missräkning när jag gjorde den upptäckten i början - att man skär inte helt sonika dom former man vill ha inte Rynkar på näsan!

Cessy
0

Tja eftersom jag inte begriper ett enda dyft om tillverkning så tillåter jag mig ändock att bli imponerad. Sedan är det klart att ni pratar om mallar o att jag inser att en hel del är just mallar, så ser jag ändock att allt inte är sådant som är gjort med mallar. Dessutom måste man ju åstadkomma en vacker bakgrund att lägga mallarna på för annars blir ju pärlan ointressant, men en del av pärlorna är som sagt var inte gjorda med mallar.

Sedan vill jag också påpeka att glaspärlorna som jag länkar till i mitt andra inlägg då rakt inte är några färdiga mallar, för hade så varit fallet så hade inte smurfan varit alldeles hänförd över skickligheten bakom dessa pärlorna.

Fat det är klart att när något är ganska enkelt o göra men väcker stor beundran så är det ju lite surt när man som insatt kan bedömma arbetet bakom o den kunskapen saknar ju jag, så jag tillhör alltså ändå den skaran som tycker att vissa av pärlorna är helt ljuvligt underbara oavsett om det är mallar eller inteFlörtSkrattande

maneki
0

Appropå det här med mallar o dekaler… Vet inte hur många gånger jag sett dekalpärlor (kinesiska porslinspärlor, japanska tenshapärlor osv) beskrivas som handmålade pärlor. Obestämd Ok, att där ibland finns små guldfärgade accenter som är målade för hand, men det ger en ganska felaktig bild av pärlorna att kalla dem "handmålade".

Sen är det ju ursöta pärlor ändå o det är inget fel på att de använder dekaler så länge man inte kallar saker o ting för något de inte är -- i så fall skulle ju vi alla här kunna kritiseras för att vi använder färdiga pärlor istället för att tillverka egna. Flört

Jag har förresten dichrohängen med handetsade katter, som inte är dekaler. Tycker de är så söta o det blir ju en viss personlighet i att de är hand"målade" då ett darr på handen, ojämnhet i etskrämen, ja, varje penseldrag kan visa att det är en mänsklig hand som hållt penseln.

#33 De missade jag… Jag tycker de där pärlorna är så läckra, inte minst som att de frångår standarden med allmänna fembladsblommor eller stiliserade rosor o istället faktiskt avbildar äkta blomsorter. Dessutom så gör hon just sina egna murrinistavar o inte köper färdiga (i stav eller upphackat till de små millefioriplättar vi köper till emaljering o fusing). Canework verkar pilligt nog att göra i polymerlera, jag vill inte ens tänka på vilket jobb som ligger bakom murrini i lampwork. Förvånad

SusannAlg
0

#33 underbara pärlor!!! Dom gillade jag skarpt!

Det är ju skillnad om man själv skär ut egna motiv som dekaler, men att ha exakt samma motiv så att det blir massproduktion… då försvinner tjusningen.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[kissidor]
0

jo det håller vi nog alla med om att kladdar man bara på en färdigköpt dekal på en ruta och många andra gör precis likadant så är det inte så imponerande - men man kan ju också se dekalerna och andra fusingtillbehör som smyckedetaljer att komponera på olika sätt - vi använder ju tex alla delvis samma pärlor, berlocker och lås men så länge vi kombinerar dom helt olika och vars och ens egen stil sätter sin prägel på verket så är ju inte det nåt problem Flört

men sen återigen - det måste ju också vara tillåtet att tillgodose den efterfrågan som finns på enkla men vackra smycken. det är väl så för dom flesta av oss att där rullar huvudsakligen stålarna in, men sen gör man mer komplicerade och unika alster för sin egen tillfredsställelse.

NeedfulThings
0

Vet ni vad jag gjort? jag har anmlt mig till en kurs i glasfusingSkrattande Blir det tillräckligt många deltagare så blir den av, så håll tummarna! Men där kan man visst få prova på att göra typ fat och sånt om man ville det. Blir säkert kul. Och när det gäller ugnen så tyckte sambon inte att jag skulle vänta ända till jul med att köpa en sån, så det blir kanske fortare än så då..hihi.. han tyckte tom att kursenvar en toppenidé, det hade man aldrig trott..FörvånadFlört

[kissidor]
0

åååhhh, gå kurs Tungan ute! avis - jag? inte alls… Oskyldig. såg att det där startkitet hade gått ner i pris lite ytterligare tom - så jag funderar nästan på att köpa ett till bara för att få tag i en till burk så billigt som möjligt! fast jag börjar vela lite i riktning mot en riktig ugn också… ingen värsting men en liten rackare.

NeedfulThings
0

Ja, men den kursen var allt annat än dyr, 245 kr för lite mer än 5 timmar inkl bränning Materialkostnad tillkommer men det verkade inte heller så blodigt (nu vet ju inte jag vad allt används til på prislistan men men det lär man sig)

Vill du vara gullig och berätta vem du köpte den av uigen, kissidor?Skrattande

Tigris
0

Men jag missade ju ditt hänge kissidor! Så vackert!Glad

[kissidor]
0

ja det låter ju jättebilligt needful - men det är inte kostnaden som har hindrat mig utan tillgängligheten - såhär ute i skogen får man försöka vara sin egen kursledare vad saken än gäller Skrattande

tyvärr kommer jag inte åt att direktlänka nu för jag kan inte gå in på e-bay från den här datorn. men gå till e-bay uk och sök där efter en store som heter sanctuary beads så bör du hitta den - hojta till annars så ska du få en direktlänk ikväll!

tack tigris Glad, men som sagt jag kan inte ta åt mig nån ära för det för det är väldigt simpelt gjort Skäms - men som sagt nog har sådana saker också i högsta grad sitt existenberättigande Flört!

Cessy
0

hm………..bara en reflektion. Vi brukar faktiskt inte värdera om något är enkelt gjort även om vi oftare har en tendens till att givetvis falla i beundran för sådant som man vet är otroligt tidskrävande o göra (i alla fall jag har den tendensenSkäms) men vi brukar ju faktiskt vara duktiga på att inte värdera utan utgår ifrån att alla gör så gott de kan. Om det sedan är en enkel färdigköpt kedja med ett hänge på eller om det är något mer arbetat där personen själv skapat sin kedja med t.ex. artistic wire eller om det är enklare trätt jämfört med ett mer arbetat sytt smycke, så inte tusan brukar vi racka ner på det enklare?

Dessutom så är det ju också så att det enklare smyckena har lättare att hitta nya ägare eftersom de mer motsvarar vad svenskan vill o vågar bära. Så varför hamnar vi i värderingen nu? Sedan är det ju så att var o en gillar vad de gillar o det har inte alltid med hur komplicerat något är att göra utan hur skönheten faller i betraktarens öga.

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, jag vill visa mitt först monster :)

Jag skulle tackfusa och hade en idé i huvudet som jag inte för mitt liv kunde få bort. Så jag satte igång att skära och limma hej vilt.

Detta är resultatet efter den lilla manin, kanske inte den vackraste men helt klart udda liten (?Förvånad?) ok, kanske inte så liten då, sak :)

Taget framför datorn så det är ingen jättebra bild men jag ides inte plocka fram fotofjamset :)

Cessy
0

Svårt att få en uppfattning om storleken, men det ser klart häftigt ut. Har du en riktig ugn eller micrar du i en burk? Tycker i alla fall att ditt hänge blev läckert annorlundaGlad

Allamej
0

Det är ca en decimeter oavsett hur man mäter det :D

Min kompis som är lärare på glasfusing har en ugn i sitt garage :)

[kissidor]
0

holy shit allamej Skrattande! ja häftigt är det iaf Flört. det är en peyotad seeds-ögla man ser på bilden va, inte nåt skumt glas som inte liknar nåt jag nånsin sett förut? vore läckert om det fanns ett sånt glas dock!

det är som sagt befriande och roligt att göra ett litet monster ibland Skrattande, jag gjorde ett själv för ett par dar sen som jag faktiskt till min förvåning gillade resultatet av - så till den grad att jag tog det på mig igår till jobbet. fick både förundrade för att inte säga förskräckta blickar mot halsgropen och ett antal komplimanger av folk som tyckte det var väldans coolt och läckert - så säga vad man vill men dom lämnar ingen oberörd iaf monstren Skrattande

Allamej
0

Hihi Kissidor :) Jo det är en peyoteögla som jag satte dit för att kunna hänga upp den på nåt sätt :) Jag gjorde tre olika pärlsoppor och detta är en av dom

:)

Cessy
0

Jo jag tänkte att det där måste vara större än vad som får plats i en liten burk. Häftigt blev i alla fall ditt monsterhängeGlad