Annis små saker...=)
Oj, det var fint! Vad är det för teknik du gjort det i?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Jättefint armband Annisangel
bra att du tog mod till dig annis
! läckert armband - jag undrar också hur och av vad det är gjort? det liknar ju lite en "netted cable" enligt det här mönstret: http://www.parlplatsen.se/sidor/monster/sy/crystal_bangle/crystal_bangle.shtml , men bara lite?
Snyggt armband!
Där ser du det var ju inte så faligt
#1 Öh, teknik?? Vet inte faktiskt. Utgångsläget är från peyote men jag har liksom sytt runt i stället för fram och tillbaka på pärlarbetet
Det är frostade små pärlor, tror dom heter seed beads, möjligen rocaille…
#2 Taaack Cessy!
#3 Netted cable, det låter läckert! Jag håller med att det liknar det på bilden…
#4 Tack Alex 
Här kommer ett halsband med min favoritsten, Ametist!
Många Goa Kramar
Annisangel
Fint. Där ser du, det är bara att visa upp vad man gör. Här är ingen som bits 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Lila är en av mina favoritfärger! Halsbandet är ju jättefint!
Fint halsband i smarrigt rosa/lila färg
Väldigt fint armband och halsband.
Åh vad ni är snälla som inte bits!! 
Då vågar jag lägga in mer!
på er hela högen!
Många Goa Kramar
Annisangel

Fina smycken, båda två, o jag gillar ditt val av färger. 
Jag tror ordet du söker för tekniken i #1 är tubular peyote. O det där med seeds brukar ofta blandas ihop -- speciellt om du pratar med olika personer, som har olika syn på saker o ting -- men egentligen är seed beads och rocaillepärlor samma sak, bara olika språk. Eftersom det ibland används på felaktigt vis o ställer till det inte minst för nybörjare så tänkte jag att det var lika bra att nämna det. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Vilka fina smycken och vi gillar det. Att lära sig vad det heter och så vidare, det kommer det med. Samt vi har våra duktiga medlemmar som gärna delar med sig av sina kunskaper.

Vad ska man ha som signatur tro?
#11 Tack maneki för din förklaring så blir jag lite klokare också =)
Ja det är allt bra tur att man kan fråga om saker och ting!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

Jättefint armband
www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Jättefint armband och halsband Annisangel! 
När man är nybörjare så snurrar alla namn, sorter, tekniker mm runt i huvudet, men det stillnar lite efter ett tag. Men helt solklart är det inte för mig ens efter ett år.
Nytt Alias: Pugglis 

Fina alster, inte minst fjärilshalsbandet. 
Kul och annorlunda design. Lyckat!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack för kommentarerna, vad glad jag blir!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Jättefint…o jag fullkomligt *älskar* fjärilshalsbandet! 
Red; Hur kunda jag missa det första armbandet! Jättefint…kanske jag skulle testa peyote på det sättet. Jag o den tekniken är inte riktigt överens …än sålänge…
Å så mycket fint!! Härliga färger…
#24 Ja peyote ja…. Jösses så jag svor över det mönstret i början… Men denna form passade mig bättre för arbetet låste sig själv på ett mycket bättre sätt istället för att de små pärlorna trillade iväg överallt…
#25 Tack shigne
Många Goa Kramar
Annisangel
Fina smycken o även jag fastnar mest för fjärilshalsbandet
#27 Tack Cessy!! Ja, jag tyckte fjärilshalsbandet blev lyckat… Hade på mig det på jobbet och en av kollegerna undrade om jag blivit hippie! Haha, med tanke på alla färgerna
Många Goa Kramar
Annisangel
Fin ängel o halsbandet blev ju som vågor som slår runt pärlorna o i det passar ju delfinen perfekt in
#31 Åh, tack så mycket Cessy!!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Gillar verkligen delfinhalsbandet! Vacker blå färg…är sååå sugen på att göra lite godis (kokar iofs fudge för fullt men jag menar ju ett töcket där halsband:)…men natten är lång!
ja fjärilshalsbandet var verkligen härligt
!
och ängeln var lite annorlunda och jättefin!
mamamade - strunt i pärlorna du och koka mera fudge istället.. 

Fina, gillar speciellt delfinhalsbandet. 
#34 Kan inte koncentrera mig riktigt på fudgen…har misslyckats m ett dubbelkok apelsinchoklad.
OK, gott för mig o de mina men jag hade hellre haft med mig det till marknaden…o nu är grädden slut!
Sorry, trådnappning…ska *aaaaldrig* göra så mer…*hrmmm*…
Du har en alldeles egen och speciell stil, en massa fint i fina färgkombinationer, gillade speciellt fjärilshalsbandet (och, ja, jag är nog lite halvhippie - ni skulle se mi9n illgröna och gula kofta
)
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
#37 Hehe, det var faktiskt min pojkvän som föreslog att det skulle vara så många färger!! Men det blev himla fint! (sen att kollegerna på jobbet undrade om jag gått och blivit hippie är en HELT annan historia!)
Många Goa Kramar
Annisangel
äh man behöver inte vara hippie för att gilla färger, de som påstår det är nog bara lite intorkade och dammiga ;-)
#39 Bra sagt Mmadeit!! Tack för de orden
Många Goa Kramar
Annisangel