Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 9212 ggr
NeedfulThings
0

***Julkalender 2009!***

Ja, nu var det dags igen. SkrattandeDet är bara oktober, men december är här innan vi vet ordet av, så jag kör igång första julaktiviteten nu!

Precis som förra året går det ut på att man packar 24 små paket med pärlor eller andra smyckesdelar. Man tager vad man haver så blir det jättebra. Vi hade ingen summa förra året och det funkade bra ändå.

Två små förbehåll finns det dock i år.

* Inga pärlor av ben/horn eftersom det är så många här inne som tycker illa om såna.

*Ej heller utpräglade plastpärlor för barn, ni vet typ frukter med synliga skarvar.. Nu har jag och flera andra barn som kan använda såna, men alla har inte det och det är kanske inte så jättekul att öppna ett gäng paket med sådana då. Det är inget man kanske använder i ett smycke. Däremot så är snygga plast/lucite/akrylpärlor för "vuxna" helt ok.

Tillägg: Inga falukorvsskivor  hellerLaughing

Hur gör man då? Jo, man anmäler sitt intresse här i tråden senast söndagen den 22 november

Man skickar ett kuvert med kalendergåvorna till mig, postas absolut senast den 26 november, men gärna innan dess. Min adress får ni i ett pm om ni inte redan har den. Hojta till om ni vill ha den, helt enkelt.

I detta kuvert ska du även skicka med ett av postens gröna S-kuvert, (alternativt ett annat, större,helst vadderat,kuvert frankerat med 24 kr), med din egen adress på

När allt kommit till mig så plockar jag ihop så alla får av alla. Blir vi 25 st är det inga problem med hur ni packar in, men förra året så gjorde vi så att om man hade flera paket med likadant innehåll, så fick de samma presentpapper.

Fråga gärna om ni vill veta mer!

Anmälda:(fetstil = paketet har kommit till mig)

1) Needful Things

2)Kissidor

3)Cessy

4) Evahelene

5) Shigne

6) 53goran

7) alex05

8) SusannAlg

9) flower1

11) maneki

12) ommok

13)pitepaerlan

14) Emo

16)Pugglis

17) avocado1

18) Bimse

19) leja

20) Annisangel

21) Karinakerlund

22) Tigris

23) jo79

24) Carola

25) katsy

26) mialycktman

27) Gikan

28) mattiz73

29) Mmadeit

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

[kissidor]
0

ah men det är väl självklart att man vill vara med - jag kompenserar fortfarande för att jag aldrig fick nån paketkalender eller ens chokladkalender som barn Skrattande!

Cessy
0

Samma här, så jag är också gärna medSkrattande

Evahelene
0

Klart att jag ska vara med! Fattas bara annat…Tungan ute Flört

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

53goran
0

Jag är med

Alex05
0

Måste faktiskt fråga eftersom jag inte har varit med förut: Ska var och en packa 24 små paket och skicka det till dig i ett större + ett frankerat vadderat kuvert? Hur mycket lägger man i de 24 paketen?Och ska alla vara inslagna eller räcker det med zip-påsar?

Och sen, fördelar du om alla och skickar ut 24 nya paket till var och en som har anmält sig?

Och vad händer sen?

Om man inte frågar får man inget veta, eller hur FlörtDet här låter ju lite spännande….

[kissidor]
0

bra att du frågar alex, det tänker man inte på när man varit med en gång förut - fast man glömt precis hur vi sa då och om vi efteråt tyckte att det var bra eller dåligt Skäms

beträffande paketen och skickandet har du fattat helt rätt - och dom små paketen bör vara inslagna i ogenomskinligt papper, man ska ju öppna ett varje dag och få en liten överraskning Flört. MEN, dom behöver INTE vara FINT inslagna Skrattande (tack och lov Skäms)!

värdet och lite annat diskuterade vi förra året, i den här tråden: http://smyckestillverkning.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=02e5b82c-1d76-4d52-8c37-98452aa6785c&GroupId=ec9ad1b4-8f5b-4eda-a972-e45eb2257617&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=2

det vi kom fram till då var väl lite "var och en efter förmåga". värdet är inte så viktigt. men bara som en vägledande riktlinje kanske nånstans mellan 5-10 per paket, beroende på vad man har och vill - eller? det viktigaste tycker jag är att ingen känner sig ekonomiskt förhindrad att vara med fast dom skulle vilja - det är ju bara för att ha roligt vi gör det Flört!

Alex05
0

Låter ju hur kul som helst! Skrattande

Packa 24 små julklappspaket, stoppa i en vadderat påse tillsammans med en addresserad, frankerad påse och skicka till Needful…..

När man får 24 paket sen då, då öppnar man ett varje dag fram till jul, det fattar jag (har aldrig haft nån paketkalender förut, därav de lite barnsliga frågorna) Måste man sen göra nåt av varje paket också eller är det "bara" att öppna, glädjas och spara ihop lite nya saker för att sen hitta på nåt?

Jag vill vara med!!

Känns som nåt som kan kompensera vinterns mörkerFlört

shigne
0

Låter jättekul!! Men så blir jag ju aldrig vuxen på vissa plan - å jag bara älskar julen och paket Skäms Ja, både att ge och att få naturligtvis!

Så jag vill jättegärna vara med!

Cessy
0

Joakim har ju sin egen kalender, men jag lovade att han tittade allt lite avundsjukt på min kalender med små paket som jag laggt i en skål i fjol o låg där o lockade. Det är något speciellt att ha en sådan kalender att få öppna varje dagSkrattande

miuljo
0

oo vad kul =) jag vill gärna vara med oxå!

Alex05
0

Yes, jag får vara medSkrattande, det ska bli skoj, men va' mycket  jobb det måste vara för dig Needful.

SusannAlg
0

Jag vill också vara med!!!!!! Det var så jättekul förra året! Man blev som barn på nytt!!!! Skrattande

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

flower1
0

Det här lät ju kul! Jag vill jättegärna vara med Skrattande!

Här är min hemsida.

maneki
0

Låter roligt -- förra året hade jag ingen chokladkalender så i år måste jag ju ha nån form av julkalender. Jag är med. Skrattande

Hur gick det förra året? Lyckades ni hålla er till ett paket om dagen? Mina chokladkalendrar brukar inte räcka till Lucia ens… Flört

SusannAlg
0

Jo, man måste ju ha lite diciplin!!! Ett paket om dagen. Öppnar man alla direkt så har ju hela kalendern mist sitt syfte.Rynkar på näsan

NeedfulThings
0

Jag lyckades ta ett om dagen. Glömde t om nån dag så i slutet blev det 2 eller 3 paket att öppna på julafton Skrattande

Man behöver inte alls göra något av sin julkalender, men förra året blev det en tråd där vi berättade vad som var i dagens paket och även där man visade upp om man gjort något. Men det är som sagt inget krav, utan vill man bara sitta och kela med sina kalenderpaket så går det lika bra. Man behöver inte ens berätta vad man fått.Glad

Halvvägs till 24 redan, vad kul!

ommok
0

Jag vill också vara med! Det var jätteroligt att öppna alla spännande små paket förra året! Och det är kul att ha en egen kalender! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Pitepaerlan
0

Så kulSkrattande I år vill jag vara med th_studsmatta th_hi5

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Emo
0

Snyft, så roligt ni ska ha :-(

Hade ni velat ha paket med en piggplatta, plaströrpärlor och mönster, så hade ju jag också kunnat vara med, men …….

Det kommer väl annat där jag också kan vara med. Det var kul med utmaningspärlorna.

Ha det kul :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[kissidor]
0

åh men kom igen emo visst har du väl så du kan vara med Flört? det ska ju bara vara liiite i varje paket! och du har ju en och en halv månad på dig att komplettera Glad!

Alex05
0

Emo, kom igen, vad är det för fel på piggplattor mm? Och lite annat har du väl? Annars kan du o ja byta lite innan för jag vill hemskt gärna ha lite mönster o så, så kan du få lite annat av mig så du kan slå in….

Nä, kanske inge' bra idé, men tanken var väl god. Flört

Mitt största problem är att hitta 24 olika sorters papper….Får det vara vad som helst?

[kissidor]
0

alex du behöver inte ha 24 olika sorters papper Förvånad! du kan använda ett enda om du vill - det kommer ju ändå till olika mottagare ska du komma ihåg Flört! och självklart får det vara vad som helst Skrattande. nä förresten, du får inte använda papper med spindlar på om du nu har sånt Förvånad.

det enda vi sa förra året ang papper var att om vi blir färre än 24 deltagare så kommer man att få två paket från nån eller några - och då är det ju roligare om det inte är samma sak i dom. annars är det ju fritt fram att lägga samma sak i flera paket, man kan ju lägga samma sak i upp till 12 av paketen om det är nåt man har mycket av och tycker blir ett jättebra paketinnehåll. men att då är det viktigt förstås att needful vet om vilka som har samma innehåll när hon fördelar paketen, så dom som har lika innehåll ska helst ha samma papper och ännu hellre förstås ligga för sig i en egen påse eller så.

Alex05
0

Aha, tack Kissidor! Superbra, då förstår jag. Att om man har 2 likandana paket ska de typ "märkas" på ett eller annat sätt.Såg för min inre syn gå ner till bokhandeln och komma ut med 24 rullar olika papper….Guld i mun

Allvarligt, jag menar det, tack för förklaringen, nu kan jag andas ut.

Spindlar…jag tror att jag bara har sånt papperFlörtNä…skojar bara!

Emo
0

Alex05 vilket underbart förslag!

Vill du ringa mig eller emaila mig, så kan vi snacka om det.

Tänk om du hade bott i närheten.

Mitt telefonnummer är 0451-40364 (men om du ringer med skyddat nummer får du ge dig till känna när telefonsvararen går igång)

Emo
0

Visst vill jag vara med och på ena eller andra sättet ordnar det sig, så härmed anmäler jag mig som deltagare i detta evenemang Glad

mattiz73
0

Jag tror att jag oxå vill vara med! Måste bara ta en titt på vad jag har!

Kan det vara allt möjligt förutom det Needful nämnde där uppe??

NeedfulThings
0

Bara det är användbart till smyckestillverkning, så jaFlört

maneki
0

#27 allt är användbart till smyckestillverkning. Tungan ute Tja, nästan i alla fall… Så nån enstaka liten udda "kluring" är OK? (Jag har själv fått ett stort kopparspik en gång med tanken att jag skulle göra ett smycke av det tycker såna utmaningar är kul.)

NeedfulThings
0

hehe, ja visst är nån enstaka Kluring ok Flört

Slog en blick på ditt inlägg, maneki, under matlagningen och tänkte…jaja, skulle vilja se ett smycke gjort av en skiva falukorvSkrattande Fast sen läste jag noggrannare och såg att du skrivit nästan allt haha.

maneki
0

Kissarna hade nog uppskattat ett falukorvssmycke (om de fått äta det). Finns ju godissmycken så varför inte?  Skrattande

Cessy
0

Åh  Förvånad Kan ni tänka er en falukorvsbit som blir inslagen i mitten av november o öppnas på julafton

Så ska så udda saker få ingå så ber jag nog att få dra mig ur tror jag, för det är ju ingen utmaningstävling utan skall i alla fall vara uppenbart användningsbart till smycken i paketen. Däremot inte sagt att det alltid är så lätt att klura ut något o göra med det man får, men spikar o falukorvsskivor övergår nog min kreativ förmåga

maneki
0

Tja, udda behöver det ju inte vara. Jag tänkte mer på icke-traditionella saker som ändå lätt kan användas. Bara att de inte räknas som vanliga pärlor eller smyckesdelar. Det finns ju t ex många pärlare som använder brickor (washers -- de är ju nästan att se som smyckesmaterial idag), minimuttrar, dekorpapper, beach glass, trumlade stenar eller glaskulor (leksakskulor). De behöver ju inte vara svårare att använda än vissa pärlor. Jag har pärlor som sätter mer myror i huvudet på mig än den där spiken. Flört

krickelina
0

I år vill jag vara med. Jag uppskattade förra årets julklapp utdelning. Kalendern måste vara ännu battre

Pugglis
0

Jag vill vara med!

Vad roligt 24 små paket, som när barnen var små. Jag satt uppe hela natten innan den 1:a, för varför skynda sig med sådant man kan göra i sista minuten? Obestämd Hi hi.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

shigne
0

Eftersom jag inte varit med förut, så måste jag få fråga;

24 paket á 5-10 kr värde i varje paket?

Så man skulle kunna ha ett tema som går igenom alla paket och sista paketet poppar det där lilla extra upp? Eller hur är det tänkt?

Eller är det en klumpsumma, typ hela kalendern ska innehålla ett värde av ca 150-200 kr?

Är ju sååå himla svårt känner jag att veta vad man ska slå in….

Cessy
0

Njae vi har inte haft ett specat värde på varje paket utan var o en får utgå efter vad den förmår. När jag lägger i mina paket brukar jag tänka 10-15 kr men det finns absolut inget fastställt o man tager vad man haver o gör så gott man kan helt enkeltGlad

Eftersom paketen slumpas ut till olika mottagare (En o samma person får kanske bara 1-2 av dina små paket) o då fungerar det ju inte o tänka tema, utan varje litet paket är så att säga ett "självständigt" paket.

Jag kommer att klistra denna tråden nu, så att folk ser den även om det inte skrivet i den, så att fler får chansen att anmäla om de vill vara med i julkalendern. För det är ju så jätteskoj att känna sig som barn på nytt o sitta där med sitt kaffe o lilla paket o öppna varje dagSkämsSkrattande

maneki
0

Jag ska ju också delta för första gången o funderar på vad jag ska lägga i paketen. Det här med priser är ju som sagt klurigt så kanske det bli lite mer handfast om ni som gjort detta en gång innan kunde ge några idégivande exempel på vad ni gett/fått i några av era paket förra gången. Flört

Avocado1
0

Det här låter jätteroligt. Jag flyttar precis i den vevan och kan behöva lite uppmuntran i form av paket. Jag är med!

Kul aktivitet Needful!

Bimse
0

Självfallet hänger jag också på. Det ska bli skoj. Needful, orkar du göra sådan åtskilnad att man inte får sitt eget paket tillbaks? Tack för ditt engagemang.

Cessy
0

I denna tråden kan ni hitta vad folk fick i sina kalenderpaket i fjol så kanske det klarnar lite vad som ni kan packa in i ett litet paket.

leja
0

Vill vara med. det var så kul förra året. Så det vill jag inte missa.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annisangel
0

Får jag vara med också?!!?!?!?!??! Det var såååååååå kul förra året!!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Karinakerlund
0

Det här låter ju jättekul!!

Skicka mig din adress Neddful så ska jag klura ihop ett gäng paket!

Spännande!

NeedfulThings
0

Vad kul att så många vill vara med, har uppdaterat listan och PM:at adress till er som ville det.

Har jag missat någon så hojta till. Sen skriver jag bara upp er om ni skriver "jag vill vara med" eller liknande. Kan ju inte skriva upp nån av misstag..Skrattande

ommok
0

Jätteroligt att så många vill vara med i år! Hoppas vi blir några till också! Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

shigne
0

Needful Jag har inte fått din adress….skulle nog behöva den.

[kissidor]
0

ja precis 24 stycken vore ju smutt OskyldigGlad!

Tigris
0

Oj, här händer det grejer!

Detta är jag gärna med på! Glad

Jag har tidigare år varit men på en liknande kalender i ett annat forum. Där var det så att man var 25 deltagare och alla valde en datum för sina paket utom "värdinnan". Man skickade sen 25 likadana paket till värdinnan och fick tillbaka 25 paket, ett från varje deltagare. Så om jag valde tex den 4/12 skulle alla deltagarna öppna just mitt paket den dagen men jag själv öppnade paketet som värdinnan skickat med. På så vis fick man en överraskning varje dag + ett extra paket, dvs mitt eget.

jo79
0

Jag vill gärna vara med om det går bra Skrattande

NeedfulThings
0

Jo, det går bra jo79 Skrattande

Nu är vi 24, men jag ser inget större problem med att vi skulle bli fler, det är bara det att alla inte får av alla då, (om vi blir fler ä n25 alltså) Så tveka inte om du vill vara med, finns det hjärterum så ….Flört

[kissidor]
0

ursäkta needful, men jag fattar inte riktigt det där med 25 som dyker upp här och var - i ditt inlägg nyss och uppe i huvudinlägget står det också nånstans - menar du att vi ska ha 25 paket med? i en del kalendrar har dom ju med en lucka för juldagen också, är det så du menar? eller att vi tjyvstartar måndag den 30 november direkt efter 1:a advent? eller är jag bara lite trögtänkt på morronen :fundersam:?

NeedfulThings
0

Nej, ni ska ha 24 paket var, men om alla ska skicka till alla så

måste det ju vara så att jag är den 25:e personen…du vet 3 personer kan skaka hand 2 ggr utan att upprepa sig… eller så är det jag som är trög.Skrattande

Alex05
0

Dum fråga: När får man tidigast skicka? Så det inte blir för besvärligt för dig =)

NeedfulThings
0

Skicka när du vill Glad Jag samlar dem på säkert ställe sen.

[kissidor]
0

nej det var jag som var trög needful Skäms. har fått kaffe nu och inser då att min tankevurpa var att man ska ju inte ha tillbaks ett av sina egna paket

katsy
0

Jag skulle oxå vilja vara med om det går med mer än 24 st.

Det låter så spännande…

NeedfulThings
0

Det går så bra så, katsy Skrattande

Karinakerlund
0

Tjoss!

Nu har jag postat mina små paket!

Väntar spänt på att det ska bli dags att få öppna era paket!

Pugglis
0

Oj, det var snabbt jobbat, har inte börjat leta än! Glad

Fd Paerlugglan

mialycktman
0

Jag är ny så jag går med på allt! Låter superkul!

Behöver adressen dock!

LyckomiaGlad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

shigne
0

Ja, det var verkligen snabba ryck karinakerlu!!! Jag har inte ens börjat tänka på det…. Men ska ta mej i kragen och börja plocka fram o kolla igenom!!

NeedfulThings
0

Listan är uppdaterad Skrattande

NeedfulThings
0

SkrattandeNu markerar jag ert alias i listan med fetstil när ert paket kommit fram till mig

maneki
0

Ja, jag har kommit så långt som till att ha hittat lite smått o gott att skicka i alla fall. Sen får vi se om jag kommer upp i tillräckligt många paket eller om jag får leta reda på lite nytt att pytsa i.

Gikan
0

Är det försent att anmäla sig? Ser att det redan är fler än 24 anmälda, om inte så vill jag gärna vara medSkrattande

NeedfulThings
0

Vill bara påminna er alla: När ni skickar kuvertet, glöm för all del inte kuvertet som ska till er med kalenderpaketen, och glöm inte att skriva er egen adress på detta kuvert, så sliopper jag jaga adresser.

mialycktman
0

Mina 24 paket är klara………..det ska bli så kul! Tänk att nåt sådant skulle glädja en 48årig tant:) Cool

Lyckomia 

Karinakerlund
0

Hihihi……….. Jag är äldre! Älskar såna här påhitt!

Pugglis
0

Needful, du missar väl inte Gikan i inlägg #65!!

Fd Paerlugglan

NeedfulThings
0

Oj, jo det gjorde jag visst. Klart du får vara med gikan Skrattande

Tigris
0

Nu har jag packat ihop mina paket! Jag körde en latmans-variant Cool

Man jag har nog inte kvar din adress Needful så du får gärna PM:a mig.

Annisangel
0

Okej, idag postar jag mitt kuvert! Jag var så lat att jag köpte färdiga vadderade kuvert på posten, hålla på med frimärken det orkade jag inte bara…Flört

Många Goa Kramar

Annisangel

Alex05
0

Postar klapparna idag!

Ska bli spännandeSkrattande

NeedfulThings
0

Ett paket kopm idag tror jag, glömde dock lappen när jag gick till affären. uppdaterar imorgon då istället.Skrattande

53goran
0

Då har jag plockat ihop 24 paket, nu gäller det bara att slå in och skicka dem.

shigne
0

Nu är mina paket klara också…. Men det kommer att ta tid att slå in de små!

Blir stora vadderade kuvert man måste skicka??? Eller???

NeedfulThings
0

nej, så stor plats tycker jag inte det tar i genomsnitt, S-kuvertet (det gröna) från posten hade de flesta förra året och det var ok.

flower1
0

Needful - jag kom på att jag inte har din adress… Vill du PM:a?

Här är min hemsida.

NeedfulThings
0

jajamen

Gikan
0

Jaha då var det klart att lägga på lådanTungan ute

Annisangel
0

Spännande det ska bli med alla små klapparna!!!!!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

jo79
0

Jag skickade med en stånt där grönt s kuvert, skulle jag ha laggt till mer porto på den tro ? Skäms

[kissidor]
0

det har jag väldigt svårt att tänka mig jo79 - dom gröna kuverten går upp till 2 kilo och skrymmandetillägget är inkluderat Skrattande

mialycktman
0

japp, då e julen snart här då, för klapparna är postade! Kyss

Lyckomia 

NeedfulThings
0

det är väl 48 dagar kvar eller nåt såntSkrattande på tal om kalendrar så såg jag att de hade en skönhetsproduktkalender på Åhléns, kommer inte att sälja et duggkan ni verklign tänka er vuxna kvinnor som vill ha paketkalendrar???Tungan uteFlört

Gikan
0

nää, det tror jag verkligen inte. Tungan uteSkrattande

Har lagt paketet på lådan……

Längtar redan….

flower1
0

Längtar också! Sitter här och slår in julklappar för fulltSkrattande

Här är min hemsida.

jo79
0

oj då 2kg ja då behöver jag inte oroa mig Skrattande

Pugglis
0

Åhhh, jag har fortfarande inte börjat leta, panik!! Förvånad

Fd Paerlugglan

ommok
0

Inte jag heller, men det är väl ingen panik än? Det räcker ju att vi postar senast den 26 nov! Glad Hela två veckor plus ett par dagar till att plocka ihop pärlor…

Visst är det spännande! Undrar vad jag ska stoppa i de små paketen? Finns så mycket att välja på. Och nu när vi är så många kan man ju plocka ihop flera paket med samma innehåll utan att någon riskerar att få två exakt lika.

NeedfulThings
0

Uppdaterat vem s paket som kommit fram. Om du postade igår och inte ser att du fått fetstil så kan det vara det paketet som jag fick avi på och hämtar senare.Skrattande

53goran
0

Jag la på mitt paket på lådan igår. Bäst att vara ute i tid, så man inte glömmer bort det.

NeedfulThings
0

Japp, det var ditt paket som kommit, 53goranSkrattande

mialycktman
0

Åh kan det inte bli dec snart!!! jag behöver uppmuntran, så mycket tråkigt har hänt senaste tiden………Obestämd

Lyckomia 

Pitepaerlan
0

Tipp tapp, tyst det är i husen…Glad slår alla in paketSkrattande

mattiz73
0

Jag har äntligen bestämt mig….jag VILL vara med!! Har precis kollat igenom mina lådor och det finns en del att dela med mig av! Har jag fattat det rätt så ska paket med samma innehåll vara förpackade i samma papper? Då måste jag ju ha minst 20 olika papper….eller ska jag packa in alla paketen i samma papper så du, needful vet att att de kommer från mig?

NeedfulThings
0

Det spelar ingenroll denna gång, mattiz eftersom alla bara får max et paket av alla andra (vi r ju över 25 st)  så packa hur du vill, så blir det braSkrattande

mattiz73
0

Ok…Jag har 23 paket klara och jag packar in alla i likadant papper så du vet att de inte ska till samma eftersom en del är likadana!

Vad ska jag lägga i det 24:e….hmmmm……….jag får fundera mer efter mötet ikväll!

Annisangel
0

Vi har varit så snälla så alla kommer få paket!

#85 Vuxen? Paketkalender? Vet inte vad du pratar om…OskyldigKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

shigne
0

Idag har jag slagit in alla 24 paketen!!! Nu ska jag bara lägga dem på postlådan också - blir väl till veckan1

Kändes lite kul faktiskt! Blir nog aldrig för gammal för paket Flört

Mmadeit
0

Jag vill vara med!!!

Behöver din adress har den ej.

Oooh vad roligt, känns lika kul att göra paket som det skall bli att få. en kompletterande fråga bara, tanken är altså att paketen skall vara i den storlek att 24st går in i ett grönt small kuvert?

leja
0

Ja, så ska det vara. Det är en paket kalender, med några små saker för varje dag fram till jul. Det blir sen kul att öppna varje dag och få en överaskning!

NeedfulThings
0

SkrattandeHelt riktigt. Du har PM, Mmadeit.

katsy
0

Så spännande!

Nu har jag suttit och slagit in små julklappar till er andra…hihi

hoppas att det blir bra!

Fick så mycket inspiration när jag plockade bland mina grejer att jag snart får vika en dag att sitta bara jag…önskedröm…

Det är postat och på väg Skrattande

flower1
0

Puh! Nu är det 24:e paketet inslaget! Barnen blev inspirerade och gör adventskalendrar till varandra av gamla chokladkartonger…Glad

Skall försöka få tag i ett M-kuvert (S-kuvert hade jag liggandes i gömmorna) i morgon och lägga samlingen på lådan. Det skall bli riktigt roligt det här! Frågan är bara om man får ha paketen i fred för barnenObestämdSkrattande.

Här är min hemsida.

Mmadeit
0

Har paketat och postat vil ha december nUuuuuUuuuu :-)

Needful- Du ÄR verkligen en pärla som fixar med detta!!!

Tigris
0

Paketet är packat men saknar frimärke. Jag ligger hemma och är sjuk men jag ska försöka engagera maken när han kommer hem i eftermiddag.

Cessy
0

Tigris - skickar krya på dig kram

SusannAlg
0

Nu ska bara kuvertet ut till brevlådan…. sen är allt klart! Skrattande Ska bli jättekul!!!!

maneki
0

Krya på dig, Tigris!

Ja själv hoppas jag bli klar med paketeringen ikväll -- vi får väl se hur det går med den tidsoptimismen. Flört

mialycktman
0

Krya på dej!

Skrattande

Lyckomia 

Annisangel
0

Hoppas du blir bättre snart Tigris!!

#94 Då får du ju en adventskalender att se fram emot!! Bättre kan det inte bli ju Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

leja
0

Krya på dig Tigris, håller på att slå in paket. Det blir fina paket, men innehållet är kanske inte lika fint…

Emo
0

Tigris, hoppas du snart blir frisk igen.

[kissidor]
0

krya på dig tigris och hoppas framförallt att du inte blir för krasslig för att surfa och pärla Skrattande!

Tigris
0

Tack tack för er omtanke! Kyss

Pärlat har jag gjort litegrann och surfat också.  Idag är det bättre så jag ska nog ta mig utanför dörren en stund i eftermiddag.

Denna kommentar har tagits bort.
NeedfulThings
0

Jaha, då kan man vänta sig kalenderpåsar idagSkrattande Bäst att vänta med att gå och posta tills brevbäraren varit här.

Jag borde ju också packa in mina paket, jaghar liite mer tid än er andra och då r det lätt att skjuta på det.Skäms lika bra att börja på studs!

NeedfulThings
0

tre nya paket idag och listan är uppdaterad Skrattande

Är ni redo för en julaktivitet till förresten??

[kissidor]
0

ja, ja! nästa juljippo lägg upp det nuuuu 2!

Emo
0

En aktivitet till? Det beror på :-)

Allt tråkigt här har gjort att jag inte är mer än halvvägs på gruppbygget på Modellbygge iFokus, det bygget (en RC-bil) som ska vara klart 31/12, sen vill jag bygga skogsbranden, som ska vara klar 28/2 2010. En liten valp kommer att ta tid och julförsäljningen i affären kommer jag inte att bry mig om. de kunder som kommer, de kommer, men jag kommer :-) inte att göra någon reklam för att försöka locka hit fler.

Min website behöver "lite" tid och nu "måste" jag ju göra en till valpen :-)

Mmadeit
0

Julaktivitet? vad vad vad???

*nyfiken*

mialycktman
0

Julaktivitet???????????????

Lyckomia 

Alex05
0

Vad för julaktivitet?????????

Karinakerlund
0

Berätta!

maneki
0

*fniss* Nu har du gjort alla så nyfikna så… berätta, berätta! Skrattande

Annisangel
0

Men va…..? Julaktivitet?

Berätta söta Needful!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

NeedfulThings
0

Det finns en ny tråd uppe nu, *årets julklapp 2009* heter den , kolla därFlört

stinarudh
0

Jag vill vara med! Börja fixa med paket direkt!

NeedfulThings
0

ok. du är med, stinarudhSkrattande har PM alldeles strax med min adress

flower1
0

S-kuvert hade jag hemma, men M-kuvert (för att kunna knöla ner paket + S-kuvert) var svårt att få tag i. På tredje stället fick jag napp och köpte deras sista kuvert! Postar i morgon. Är tomtenissarna tidiga i år månne Skrattande?

Här är min hemsida.

Cessy
0

Har postat det idag men jag får inte pris för vackert inslagna små paket,Skäms men det är i alla fall julpapper runt demOskyldig

NeedfulThings
0

Sådärja. Nu kom det 3 nya paket idag, så nu har jag fått hit i princip hälftenSkrattande Börjar bli spännande (och lite trångt i Victors garderob - har dem i ett överskåp i ena sonens rum, så inte Vega får tag på dem, kan ni tänka er henne och dessa paket i enrum en stund FörvånadGladhahaha. det vore katastrof.

maneki
0

#131 Sparar inte du alla emballage du får när du köper pärlor? Jag brukar alltid återanvända alla gamla bubbelkuvert jag får. Antingen i sin helhet eller så slaktar jag dem på bubbelplast. Lite större kuvert är bäst för då är det lätt att klippa bort adressen o sen vika över fliken som blir kvar. Men även mindre kan komma till användning, speciellt om adressen har skrivits smått så den är lätt att sätta en ny lapp eller etikett över.

På så vis är det bara frimärkena som behöver införskaffas (o det har vi ofta, men inte allid, hemma -- fast ibland saknas tillräckligt många 6-kronors så det kan bli lit pusslande med gamla frimärken, vilket Needful kommer att erfara när hon får ett paket med frimärken från minst två olika decennier. Flört)

[kissidor]
0

maneki jag sparar också emballage och återvänder - men grejen med dom gröna portopåsarna är ju att dom oftast blir väldigt lönsamma jämfört med att köpa frimärken Flört. allt du kan knöla i upp till 2 kilo och skrymmandetillägget ingår - ja förresten det vet du väl sen vi körde round robin-swappen på pp Glad

flower1
0

Jo, visst sparar jag gammalt emballage, men som kissidor säger är de gröna kuverten mycket prisfördelaktiga. Bubbelplasten använde jag inuti varje paket, så att pärlorna inte skall gå sönder om de pressas mot varandra i posthanteringenFlört.

Här är min hemsida.

maneki
0

Jo, det beror väl på tillfällena, vad som lönar sig. Jag använder ju också postens gröna till swappen när vi bara öste i så mycket pärlor som gick. I detta fall kunde jag med lite tetrisliknande packetering få till ett paket som höll sig inom 3 cm (hoppas jag) o då var det ju 36 kr för frimärken, varav några kronor kom från de gamla samlingarna. Sen finns det ju de som kör med gamla rabattfrimärken (eller valörlösa från före portohöjningen) o kan få ner kostnaden än mer.

Jag har för långt till ombuden o kommer sällan förbi dem så då minskar det praktiska med dem för mig personligen. Dessutom har jag mer än en gång råkat ut för att allt utom deras påsar varit slut… Då lönar det sig inte på samma vis, om det blir mycket springa-i-butiker bara för att hitta dem.

NeedfulThings
0

Jodå maneki, jag tror den klarade sig inom 3cm, det var nämligen en annan brevbärare idag och hon ringde på (Förvånad!) och lämnade de 3 kuvert som kom idag.

Jag skickar oftast pärlor i ett vanligt papperskuvert, inklädda med bubbelplast, om det inte är några större mängder, då är det återvunna bubbelkuvert/gröna från posten beroende på vikten  Bubbelplasten kom jag över en sopsäck full när svågern köpte garagedörr, så med jämna mellanrum går jag ner i källarförrådet och hämtar upp en bit.

Evahelene
0

Mina små paket har kommit iväg idag! Duktigt av mig eller hur - brukar vara ute i sista minuten jämt annars…Skäms Roger hjälpte till med inslagningen av dom sista 10 paketen - annars hade dom nog inte farit iväg förrän på måndag…

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

mattiz73
0

Ikväll ska jag packa in paket!

Jag stod på julmarknad igår och resultatet blev mycket bra! Så jag har inte haft tid att börja! 24 påsar ligger klara i en skål men sen kom jag inte längre men ikväll!

Nästa söndag ska jag nog oxå stå på julmarknad men till det kan jag inte göra något eftersom jag måste köpa lite saker innan.

Så ikväll ska jag slå in paket!!

[kissidor]
0

grattis till att det gick så bra på marknaden mattiz Glad! vad för sorts saker sålde du mest?

idag påbörjar 24 små miffon sin långa resa - hörni man förväntar sig väl inte alls samma kvalitet på inslagningen som för vanliga paket va, inte gör man väl Flört?

Emo
0

"man förväntar sig väl inte alls samma kvalitet på inslagningen som för vanliga paket va, inte gör man väl Flört?"

Inte jag i alla fall. Det går bra med vad som helst utanpå. Det är med dem som med människor. Det är vad som finns på insidan som räknas Glad

mattiz73
0

Det var lite blandat!

Halsband i olika former, bokmärken, örhänge och prinsesskronor! Ett halsband sålde jag nästan direkt som fler personer hade hållt i och när de sen kom tillbaka så var det borta så det fick jag beställning på! Det var jätteroligt att jag kanske kommer stå på söndag igen!!

Pugglis
0

Vad roligt Mattiz, grattis till försäljningen. Skrattande

Fd Paerlugglan

NeedfulThings
0

vad trevligt att marknaden gick bra, mattiz. tror jag ska knåpa ihop några bokmärken jag också Skrattande Sen får väl jag ta och plocka ihop mina kalendergåvor snart, jag med. skjuter det framför mig hela tiden bara för att jag vet att jag kanObestämd

Emo
0

Mattiz, så roligt att du sålde så bra. Hoppas det fortsätter så.

mattiz73
0

Tack alla för era vänliga ord!

NU har jag varit med sonen på bandy, tittat ikapp på datorn och varit på streetdance med sonen så nu ska jag börja slå in paket!

I år blir det 48 små paket som ska slås in men bara 24 idag! Sonens gör jag en annan kväll!!

mattiz73
0

Nu har jag med sonens hjälp packat in alla paketen så imorgon eller senast tisdag skickas de iväg!

Vad kul det ska bli!

Kanske skulle anmäla mig till julklappen med??!!??

leja
0

Nu har jag lagt brevet på lådan. Sen så smög det med två små "fripassagerare" (de ligger i M-kuvertet) som Needful får ta hand om.

Flört

NeedfulThings
0

Tre nya kuvert om idag, brevbäraren ringde på igen Skrattande Det var en annan idag igen, tror de vikarierar för den ordinarie.

Nu är det inte många dagar kvar att posta på, torsdag är absolut senaste dagen..

shigne
0

Nu har brevbäraren hämtat paket som ska till dej Needful….. Det tog tid, men nu är det iallfall på G!

NeedfulThings
0

ja, det enda som gäller är ju att jag får dem tills på fredag, då ska jag snabbt fördela dem och sen ner och posta samma dag,SkrattandeTungan ute så det säkert ska hinna fram. Så har ni inte postat tills på torsdag så kommer ni inte med.

NeedfulThings
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, nu är det ju lite annat i skåpet  också, bakom dessa, men kolla här…tur det bara är typ 10 kuvert till som ska komma Skrattande

Pugglis
0

Aj aj, jag vet jag är en av dem som inte fått iväg mitt paket. Skall snabba mig på, men jag är så osäker på att innehållet duger.

Fd Paerlugglan

maneki
0

Klart det duger! Glad

Jag tror jag kan se mitt paket: det vita med en massa olika frimärken. Blev där nån bra stämpel på det stora arket med fyra frimärken?  En "bra" stämpel är en som är prydligt och jämnt tryckt så texten går att läsa samt den ska helst sitta centrerat mitt på arket. De är inte helt vanliga idag när allt ska gå snabbt o helst stämplas i maskin.

(Min något nördiga fråga beror på att pappa är filatelist o gillar bra stämplar -- jag ger i princip alla fint stämplade frimärken från pärlpost till honom, tyvärr har många gått över till "tryckta" stämplar istället, speciellt från utlandet. Så jag brukar tänka på såna detaljer ibland när jag ser post.)

NeedfulThings
0

Jo, visst var det ditt paket, maneki. Och stämpeln blev ganska bra centrerad men lite suddig…

om ni undrar varför jag öppnat alla kuvert så är det bara för att dubbelkolla så ni skrivit adress på kuvertet till er , så jag inte får tokstressa för att få den av er på fredag.Skrattande

Pugglis
0

Jo, det gör väl det, men attans jag glömde köpa zip-påsar idag. Får väl göra några knyten av plastfolie eller så! Glad

Men har jag fattat rätt, den gröna S-påsen kostar 27:90 och funkar på upp till 2 kg. Och om jag tar en gammal påse så blir det dyrare om vikten överstiger 250 g, och ändå dyrare om det är tjockt och för brett, vilken djungel av regler!? Undrar om pärlorna kommer upp i 250 g, men sen väger ju påsen och det skall till en extra påse. Jag klurar väl vidare, skall börja med att fixa alla små paket.

Fd Paerlugglan

[kissidor]
0

hmm, och var det nån som hade läst slarvigt och tänkt dåligt och missat detta Skäms?

NeedfulThings
0

hehe, ingen fara Iggle-piggleSkrattande Vissa adresser har jag ju uppskrivna, sen har ju nog de flesta skrivit avsändare ytanpå kom jag på , men bättre att ta det säkra före det osäkraFlört

maneki
0

#157 Mitt paket kom upp i 280g. Det blir ju ändå en del om det t ex är mycket glas o så papper om varje paket, plus s-påsen, plus emballage o yttre påse. "Rusar" lätt iväg då. Sen är det ju nästan en naturlag att försändelser ska hamna *precis* så mycket över en gräns att man inte vågar chansa med porto för den viktgräns man överskridit… Vill ju inte att mottagaren ska behöva betala lösen.

Bredden brukar nog klara sig, det är mest höjden på 3 cm där man lätt hamnar i sistsen att behöva betala tillägg för skrymmande tycker jag.

Needful: Jag tror förresten aldrig jag skrev nån avsändare eller nån på min s-påse. Min egen hade ju varit dumt, men jag tänkte aldrig på om jag skulle skrivit din så du hade sluppit besväret att kludda dit nåt…

NeedfulThings
0

Ingen fara för min del med avsändare, jag har en stämpel. ok att det står P Larsson (sambon) men det spelar ju mindre roll..

Pugglis
0

Jag får väl traska iväg och köpa ett par gröna påsar imorgon då, för som du säger Maneki, så kommer det hela säkert att väga strax över 250 g, det är ju helt självklart.

Men en tanke, dessa gröna påsar, kan man väl inte återanvända, som en grön påse menar jag, utan då är det de vanliga reglerna som gäller? Tänkte annars att man kunde frankera dem med någon lämplig rabatterad summa och få "frikort" gällande "skrymande", just för att uppmuntra återanvändning. Men det rimmar väl inte med affärsidén på de gröna påsarna, det är inte miljön som det gröna symboliserar, även om de säkert vill få kunden att tänka så. Oj oj, vilken utvikning det blev.

Fd Paerlugglan

Emo
0

Gläd er, ni som bor rätt, att ni kan handla så billiga påsar. Här på landet får man inte tag i dem. Det är dyrt att bo på landet ibland :-)

ommok
0

Nu har jag äntligen fått ihop 24 små paket och slagit in dem. I morgon ska jag ut och handla s-påsar och skicka iväg brevet så att det hinner komma fram i tid. Glad Puh, vad det var svårt att välja ut vad man ska skicka! Foten i munnen Men nu är det i alla fall på g.

Pitepaerlan
0

Jag gjorde det enkelt för mig… för ett tag sedanSkrattande,
köpte 24 likadana, så jag slapp väljaSkrattande

ommok
0

Ja, men det var ju en fantastisk idé! Fast jag hade nog haft lika svårt ändå, då jag har rätt mycket pärlor och andra tillbehör, så jag ville helst använda mig av de som finns istället för att köpa nytt. Obestämd

Cessy
0

Emo: Spelar ingen roll om man bor på landet eller i staden. Det går att köpa de gröna påsarna på internet (postbutiken) o få dem hemleverade i brevlådan.

Emo
0

Cessy  FlörtGladOskyldigFörvånad

Denna kommentar har tagits bort.
Mmadeit
0

cessy attans du var snababre ;-) och då är leveransen hem till dig aldeles gratis…. om man internet handlar altså.

jag jobbar på posten suck vad surt det käns att man itnte bara kan ta sitt brev och stoppa i maskinen måste ju frankeras ändå :-(

#165 tänk vad vi alla är oliak, för mig var halva nöjjet att välja och fundera på vad jag skulle packa ihop. :-)

mialycktman
0

Jag tyckte också det var jättekul att plocka ihop alla paketen och flundra över -kanske man kan göra si, eller så, -och titta där där låg dom som passar bra till dom osv…ObestämdTungan uteGlad

Lyckomia 

mattiz73
0

Jag köpte påsar, och lämnade det på macken igår så imorgon så ska det vara framme!

Så skönt att ha det gjort!

Nu ska jag tänka på julklappen!!

Pitepaerlan
0

Ja herregud om jag hade så mycket själv, så det fanns till 24 paket.SkrattandeCoolFlört

spelar faktiskt ingen roll hur man gör, roligt att vara medSkrattandeSkrattande

ommok
0

Ja, visst är det kul att plocka ihop paketen. Nu ska jag iväg till ombudet och köpa påsar och skicka iväg paketen! Skrattande Hoppas någonting kommer till "rätt" person sen… Flört

mattiz73
0

Vad bra att du gör fet stil när du fått paket för då vet jag ju att paketet kommit fram!

Vad kul det ska bli att få paket snart! På lördagkväll ska jag packa in sonens julkalender för då sover han hos sin farmor och farfar!

NeedfulThings
0

idag kom ett kuvert, men jag vet inte vem som skickat det. jo, det står avsändare (H.R), men vem hör ihop med aliaset?

****OBSERVERA****

IDAG ÄR SISTA DAGEN ATT POSTA KUVERTET!!!

Får ni inte iväg kuvertet idag så hinner det tyvärr inte komma med, !! Så skynda att plocka ihop och gå och posta , skjut inte upp det, det gör aldrig jagSkämsFlörtSkrattande

Avocado1
0

Sorry, det var jag som är H.R, tänkte inte på att skriva aliaset… Skäms

Cessy
0

Eftersom tiden är ute för att skicka så släpper jag "loss" denna tråden nu o kommer istället klistra fast "årets julklapp 2009" eftersom dit kan man ju ff. anmäla sig o det är ju trist om man skulle velat vara med men missar den.

NeedfulThings
0

Mycket bra tänkt, CessySkrattande

Nu är det bara 4 paket som ska komma idag, sen kommer jag att fördela kalenderpaketen och åka till företagsposten en bit härifrån, tror inte butiken här nere skulle bli så glada på mig om jag fyllde deras korg. Förra året var det ungefär hälften så många deltagare och då kunde jag lägga de flesta på lådan, Undras vad brevbäraraen tänkte hihi. Nu har de bytt låda så bara tunna brev går iObestämd

Uppdaterar listan när postis varit här vid 13-tiden.

[kissidor]
0

ja det där är faktiskt ett mycket större problem än dom tidigarelagda tömningarna som det klagas om - att dom gjort inkasten så smala Rynkar på näsan!

NeedfulThings
0

jahapp, nu kom brevbäraren - men han hade bara ett kuvert med sig Obestämd. Skulle nu de övriga 3 kuverten dyka upp på måndag så gör jag nån variant på kalendern till dem, (man får hälften av de andra 2 personernas).

Nu måste jag packa in mina paketSkäms sen är det  fördelning som gäller.

NeedfulThings
0

Så här såg det ut när jag skulle börja fördela paketenSkrattande Nu syns ändå inte alla så ni kan tänka er.

jag tror inte at jag lyckats skicka med någons egna paket, jag la personens kuvert bakom ryggen och så fördelade jag paketen i de övriga. men eftersom vi är 27 st så fick jag kontrollräkna alla paketen sen. och i något låg det 25 stycken i ett annat 22. Då tog jag de som var för många och la i en särskild påse. sen fyllde jag på där det fattades, men bara med antingen mina paket eller med samma papper som redan låg bland den personens paket, så jagtror det blev rätt.

kontrollräkna gärna paketen när ni får dem, det blev ett paket över nämligen. Antingen har någon räknat fel eller så har jag gjort det.Skrattande

Slutligen vill jag tacka så här lite kollektivt för diverse fripassagerare i kuverten. Jättetrevligt!

mattiz73
0

Vilket jobb du har där men jag gissar att det är klart nu!

Vad jag längtar till paketen kommer! Fast jag längtar inte till måndag…. Vill ha längre helg!!

maneki
0

Det där med antalet paket -- jag är så knasig att jag alltid måste "kontrollräkna för säkerhets skull". Den här gången blev det tre gånger (en gång när jag sorterat upp 24 pärlhögar, en gång när jag slått in dem o en gång när de skulle paketeras) så jag hoppas det blev rätt. Skrattande

Ett av paketen låg lite avsides så jag hoppas du såg det (nämde det även i lappen som medföljde). En pärla jag var lite extra rädd om.

Alex05
0

Vilket jobb du gör! Helt fantastisktSkrattande

Ska bli spännande att öppna paketen när de kommer.

53goran
0

Ja vilket jobb du lägger ner. Jag hade nog inte fixat att trixa med alla paket på detta sätt. Så tack så mycket.

Jag tror jag räknade mina paket minst 5 gånger. Så jag hoppas och tror att jag skickade rätt antal paket.

NeedfulThings
0

Nej, men det är ju ett paket för mycket, så om någon räknat fel så är det att de skickat 25 st istället.Men det hade inte varit någon katastrof om nåt saknats, då hade jag bara packat in några till.

Gikan
0

Helt fantastiskt jobb NeedfulSkrattande

Cessy
0

Tack för allt needful. Himla kul att du orkar ordna detta o ha allt jobb även detta året.

leja
0

Kul. ser fram emot post, Ser fram emot att öppna alla små paket, ett om dagen!!

Tack needfull för ditt jobb och hoppas mina små "fripassagerare" passade.

[kissidor]
0

ååh, fripassagerare - varför tänkte inte jag på det doh! ett sådant litet tack hade ju varit på sin plats, men man var väl bara alldeles stirrig över att man överhuvudtaget hade fått klart sina kalenderpaket i tid Rolling Eyes.

men stort tack för att du ordnar detta roliga jippo för oss needful !

shigne
0

Otroligt jobb Needful - tack för att du ordnade detta!!!

Ja, du kissidor….tänk att ibland så tänker man inte så långt! Men vem vet - kanske riktiga tomten hittar på nått alldeles speciellt till Needful Flört

NeedfulThings
0

Nej, men flickor, inte ska ni gräma er över det, jag gör detta av mycket själviska skäl, jag älskar ju små överraskningar, så bara att få en paketkalender är mer än nog belöning för migSkrattande

Åååh det ska bli så kul på tisdag när man får öppna första paketet.

Hoppas verkligen att posten gör sitt så ni har dem på måndag, men om man får sitt paket på tisdagen så funkar det ju ändå. Fast posten brukar ju leverera i tid, nästan alltid.Glad

mialycktman
0

Ja, tack Needful för allt jobb du lagt ner, men gud va kul det ska bli. Vilken tur att jag hittade er på denna sidan av nyåret så att jag får vara med om detta. Alla mina vänner är SÅ avundsjuka………SkrattandeSkrattandeSkrattande

Lyckomia 

Emo
0

Tack Needful!

mialycktman
0

Fick paket idag! Med 24 st småpaket i! Hurra va kul, ser fram emot i morgon………..

Vill du att man ska skriva på nån tråd Needful vad man får?

Kyss

Lyckomia 

maneki
0

Jag har också fått mina paket idag. Glad Får se var jag kan placera dem. En skål på rummet är nog inte så lyckat med tanke på att jag har en bunt nyfikna kissar där… Tungan ute

Tack för att du arrangerat det här, Needful!

Cessy
0

Också fått paket idag - tackelitack NeedfulGlad

NeedfulThings
0

Förra året startade någon en tråd med ad de fått, och det får ni såklart göra i år också. man behöver absolut inte skriva i den om man inte vill, och om man vill skriva bara en gång eller nåt så går det lika bra. Helt frivilligt. Men det var lite kul att höra vad fok tyckte om ens paket iblandFlört

mialycktman
0

ok, då startar jag en……….

Lyckomia 

Karinakerlund
0

Tjohoo! Mitt paket har kommit, men jag måste hämta det på vårat utlämningställe och dit kommer jag inte förrän i morron! Hmmm….mindre risk att man tjyvkikar då kanske!

Pitepaerlan
0

Mitt är frammeSkrattandeTack!!!

Alex05
0

Mina små paket har anlänt! Sååå spännande, tur att man bara behöver vänta en dag för att öppna det förstaSkrattande

Tack snälla Needful!!!! Kyss

[kissidor]
0

så fina paket en del tycks ha gjort FörvånadSkäms!

Alex05
0

Ja, kissidor, en del var t o m med små snören runt.

Det bemödade jag mig inte med Skäms

maneki
0

Nej, snören är överkurs. Tungan ute Papper är nog för min del. Jag satt i sängen o paketerade in, utan bord i närheten, så några paket blev nog hyfsat ok medan andra inte blev lika prydliga…

Men när allt kommer omkring så är det ju innehållet som är det viktiga, inte emballaget. Flört

shigne
0

Kalenderna har anlänt här med!! Mmmm så mysigt!

Tack!

[kissidor]
0

mitt har också kommit fram Glad! vad mysigt det ser ut med den där lilla pakethögen Skrattande, men det är ju lite jobbigt att man måste vänta tills imorron tycker jag Oskyldig

ommok
0

Kalendern har kommit till mig också! Skrattande 24 jättefina små paket med spännande innehåll. Längtar redan att öppna det första! Flört

NeedfulThings
0

Det verkar som om det var tur att jag inte satte sista dagen lite tidigare så ni fått paketen i förra veckan, det hade ju varit olidligtFlört

ja, jag skulle ju fixa en paketkalender till vega också, men har glömt köpa grejer. Har ett par 3-4 saker hemma så jag får väl börja med att packa in dem och fylla på sen.

53goran
0

Mina har inte kommit, men jag antar att dom kommer imorgon. Så då behöver jag inte bara titta på paketen utan kan öppna ett direkt.

mattiz73
0

Mina paket är oxå hemma nu! 24 st ligger nu i en skål framme vid tv:n. Ska bli så kul!

Mina var inte heller jättefina för sonen skulle hjälpa till! Han ärt bara 7 men han var jätteduktig men de ser ut därefter.

MaMaMade
0

Det är nästan så man blir lite avis o ångrar att man inte anmälde sig! Flört

Men jag hänger på nästa år om det blir ngt då. Var rädd att det skulle bli lite för mkt stress i min hjärna…ibland behövs det så lite för att det ska "rinna över" o jisses vad jag har sjåat här hemma ändå. Ska iaf bli spännande att se vad ni fått i paketen! Glad

Gikan
0

Min kalender har också anläntSkrattande Så spännande…..

Tigris
0

Jag får hålla mig till tåls tills i morgon för det var tomt i brevlådan idag. Eller ja, inte tomt utan en massa reklam och tråkiga räkningar förstås Flört

#195 & #203: Jag ser "mitt" paket i era högar Cool

flower1
0

Jag fick mitt paket idag Glad. Bara 8 minuter kvarSkrattande. Skojar bara… Jag väntar tills i morgon bitti och öppnar första paketet samtidigt som barnen öppnar första luckan i sina legokalendrar. Skall bli jättespännande.

Här är min hemsida.

Mmadeit
0

om 8 minuter skulle man kunna få botanisera i burken 8laggt de små sötnosarna i en julig godis burk för att hålla små nyfikna fingrar borta)

tack alla ni som är med och deltar som gör detta möjligt och ännu större tack till needful som organiserar!!!

Annisangel
0

Hoppas mina små paket kommer idag… Hoppas hoppasTungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

Emo
0

Nu har jag öppnat första paketet. Det innehöll 4 fina organzapåsar. Tack.

53goran
0

Mina paket kom idag och första paketet är öppnat.

Annisangel
0

Mitt paket kom igår så det var så fint!! Nu har jag en liten skål med alla små paket i!

Tusen tack snälla Needful för att du ordnade detta för oss!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Emo
0

Andra paketet innehöll tre vackra ljuslila pärlor med blomrankor och gulddekor. Tack.

Alex05
0

Hunden Alex drar ett paket varje dag som jag öppnar, det är så spännande…Igår fick jag läderband med läsa fästen och idag div svarta pärlor. Har ej fotat än, men det kommer.

Tack!

Alex05
0

Dagen paket var två underbara delfiner i glas! Tackar =)

Emo
0

Dagens paket innehöll detta på bilden. Tack.

maneki
0

Tips: ni har väl sett att det finns en speciell tråd för att berätta om sina paket -- Vad fick vi i kalendern? Flört

Emo
0

Paket nummer 4 innehöll detta. Tack.

Caramelbrownie
0

jag är jätte gärna med:D

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

[kissidor]
0

tyvärr är det ju lite för sent för att haka på adventskalendern caramelbrownie - men kolla in den här tråden istället för det här hinner du vara med på om du vill: http://smyckestillverkning.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=7bb08989-3f18-4daa-9cd2-adc81ea71f07&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup Glad!

Emo
0

Dagens glada överraskning är detta 4cm höga vackra hänge. Tack.

Emo
0

Dagens spännande överraskning. Är detta sötvattenspärlor? Tack.

NeedfulThings
0

Ja, emo det ser det ut att vara Skrattande

Emo
0

I dagens paket låg 30 stycken 1cm stora aluminiumrosor i en tjusig blågrön nyans. Blått är min favoritfärg och går det sen lite i grönt också, är det så vackert. Tack.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.