Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketton-the-wire
Läst 3961 ggr
Germer
0

Fäste till eget hänge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag ska göra halsband till min flickvän. Jag har hittat fina glasfigurer som vill fästa i en kedja.

Problemet är att det inte finns någon ögla eller likn. att fästa kedjan i. Därför har jag tänkt limma dit ett passande fäste. Jag har dock inte hittat något sånt på webben..

Vet någon här var jag kan hitta något sådant?

Jag har bifogat en bild som visar ungefär hur fästet ska se ut.

/ Alexander

Tigris
0

Jag har aldrig sett ett sånt fäste.
Du kan möjligtvis inte visa an blid på själva figuren? Jag tror det blir lättareatt komma på en lösning då!

maneki
0

De flesta sådana fästen har ett stift, som limmas fast i ett hål i toppen på hängen (se exempel här), och de som inte har ett sådant stift har oftast flikar för att få en större yta att limma på så då gäller det att hitta någon variant som passar glasfigurerna. I sterling har t ex Sargenta några olika varianter.

Det finns annars hängen i olika former o storlekar som limmas fast på baksidan, vanligt använt i glasfusing, men de kräver ju en platt baksida. Samt fold-over varianter, som täcker en bit både på fram- o baksidan.

Germer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tack för tipsen! Jag bifogar en bild på en sån glasfigur.

Jag vill ha ett så diskret fäste som möjligt. Limmas på.

Tack!

AnnikaMargareta
0

Hmm, knepigt. Jag skulle kankse provat att göra ett L av Silverlera och limmat fast fågeln på hyllan. Eller kankse försökt göra en fågelbur runt den i wire. Nån som har bättre förslag?