OT; Total marknadskatastrof!
Ja vad kan man säga…förra inlägget försvann dessutom…glömde välja grupp o allt bara försvann!
Förutom det kan jag meddela att dagens vinst blev hela 75.50 efter att ha betalat bordet samt det jag var skyldig syrran för materialinköp. Man får vara tacksam över att ha en syster som vill köpa grejor av en dessutom!
Varken det stickade, smyckade, virkade el hemkokta gick! Några änglar har jag sålt, ett par påsar godis samt 2 par sockor. Nu var där flera som sålde smycken men jag var inte sämst, inte billigast men inte heller dyrast. (En kom förbi o påpekade att pärlorna i de vita pärlstjärnorna inte var särskilt jämna…tyckte det var lite småfräckt. Dyrare pärlor hade genererat dyrare stjärnor o med tanke på att ingen ändå köpte så…)
Nä, aldrig mer Vindeln, varken skyltsöndag el julmarknad. Ska ge vårmarknaden en chans…el sommarmarknaden men går det dåligt även då så håller jag mig till Umeå samt små (o billiga) byamarknader.
Ska bli spännande att höra hur det har gått för shigne i helgen!
Nej men usch vad tråkigt, MaMaMade.
vi som höll tummarna och allt. tur det blev en liten vinst trots allt, stod en gång med ett bord för typ 300 kr och fick sålt för 90 kr, det var inte kul så jag vet hur du känner dig. 'tröstkram'
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
fy så tråkigt mamamade
, stor tröstkram!
men på den ljusa sidan… så finns det kanske lite fudge till salu nu då…
?
Där har jag också varit, Needful! Det är *inte* roligt! 
Jodå, kissidor…ett par kg faktist! Hur mkt ska jag skicka? 
jag pm:ar dig mamamade 
nej vad trist Mamamade du råkar inte ha några sockar i strlek till en 2 åring?
De minsta är st 25 enligt mönstret men det är svårt att säga, beror på garnet o den som stickar också. De är iaf 14 cm i fotlästen. Ett par röd/vit-melerade o ett par orange/brun-melerade.
Annars kan jag sno ihop ett par el två…har inte direkt ont om garn om man så säger.
Mät bara lilla fossingen så fixar det sig.
vad trist mamamade………var det bara surkart där? 

Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Åh så trist MaMaMade,
men det är det som är abert med marknader. Ena gången kan vara toppen o nästa gång kan vara sådär så att man bara går runt med nöd o näppe o allra värst är det ju givetvis om det blir förlust. Man kan aldrig förutspå heller om det blir det ena eller det andra eller ens riktigt få kläm på vad det beror på o det är just den här nyckfullheten som gjort att jag inte är speciellt benägen att vilja bry mig om marknader, men jag önskar dig större lycka vid din nästa marknad MaMaMade.
Jo, mkt pillande men pluskan höll de hårt i! Iofs sämre tider nu o många har blivit arbetslösa här i krokarna. Lustigt dock att jag gick +1000 kr på den lilla bymarknaden o bara 375 kr på den här som hölls i sporthallen inne i kommunsamhället!
Cessy; visst är det så men jag o syrran säger att så länge vi går plus gör det ingenting. Det är ett sätt för oss att bryta av vardagen, för mig att komma ut samt att jag ser det som ett "jobb" under övriga året. Ngt att koncentrera sig på o känna sig produktiv. Ganska kul att sitta o titta på folk, go´fika o få skvallra med syrran i lugn o ro. I år hade jag dock satsat väldigt hårt med förhoppning om att få ihop till lite klädpengar men…
Nä, när man har ett sortiment som till 50% består av julkransar o julgrupper ska man vara ute innan första advent. Många som vi talade med hade dessutom köpt färdigt alla julklappar redan. Nästa år ska jag satsa på de två sista helgerna i nov. Har man tur kan man kanske beta av två marknader på en helg om de hålls lördag resp söndag.

Så tråkigt att det inte sålde bra. Men som sagt, ibland går det över förväntan o ibland säljer inget alls på marknader. O som du själv är inne på: nu har det redan varit flera marknader o många har säkert redan köpt det de vill ha, tyvärr. Jag såg en annons tidigare i höstas där någon hade julmarknad redan i slutet av oktober…
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
"lilla fossingen vill bara springa runt inte leka med mammas dumma mått band" ;-)
Haha, vänta tills fossingen nannar 
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Mamamade, har du fortfarande kvar någon fudge? Och är det nötter i den? (Min son är allergisk mot nötter, tyvärr.) Skulle gärna köpa lite av dig. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
ommok; jag har PM:at dig!
Urtrist att det blev så!! Träffade en tjej från Umeå som säljer smycken, hon berättade att hon varit på olika marknader - ibland hade hon sålt jätte, jätte dåligt och ibland så bra så hon trodde inte det var sant..
Undrar vad det beror på? Väder, vind, nyss fått lön, lagom tid att köpa julklappar, låg-/högkonjunktur……kan nog bero på många olika saker! Bara att gilla läget och inte ge upp denna helt fantastiska hobby!
Dessutom MaMaMade - så gör du jättevackra saker!!
Sådär lilla fossingen blev avmåttad mot min hand så kunde vi måtta handen istället ;-) Kom upp i ca 13 cm och då syftet med sockar är att värma små fötter i nederkant av åkpåsen när man sover ute så man slipper sova i klumpiga skor så funkar säkert strl 25 (har 22-23 i skor) Pm:a mig pris är du snäll färg spelar ingen större roll men kanske bättre med orange brun än vitt på liten smutssamlare ;-)
hmmm tror jag måste reklamera fudgen, måste varit något konstigt med den för påsen är tom och vågen visar + 300 gram… konstigt konstigt…. ;-)
Lilla fossingen gillade sockarna iallafall en stund tills de försökte springa på vårat normalt hala trä golv…. sen ville han inte ha "iina umpsorna" någe mera för de gjorde ont i rumpan :-) men han klappade massa på dem iallafall även efteråt.

Han är klok den lille…"umpsorna" passar nog bäst i skor el åkpåse.
åt honom!
hihi japp men han ville inte lyssna på det örat, de skulle va på fossinagarna.
jag måste nog också reklamera och varna för fudgen - jag tror den måste ha varit drogad, för jag skulle bara smaka en bit men så förlorade jag liksom herraväldet över mig själv och åt mig totalt sjuk… 
Mamamade, smyckestillverknings nya fudgedealer!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

En stackars tös får försöka försörja sig så gott hon kan… 
fudge är nog en smartare affärsidé än smycken egentligen - ett smycke man köpt har man ju ändå kvar samma ett tag… 
Börjar du få abstinens?

hehe, men hallå hördu mamamade - jag köpte ju 900 gram, jag har väl inte satt i mig allt än heller
, nog har jag kvar 800 gram alltid
! men jo iofs så har jag abstinens eftersom jag inte tog med nån till jobbet
. men till helgen snokar väl övriga familjen rätt på den, + att den kommer fram på bordet till fikagäster - så jo det finns risk för att det kommer att behöva fyllas på en gång till innan jul 
mmm jag HADE fika gäster… och bara 300 gram…. HADE altså… i några minuter… Bra betyg= JA!!!