Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 8326 ggr
malemme
0

koppartejp vart hitta???

Var i hela världen kan jag köpa koppartejp????? På Ebay finns, men de är svindyra. De som finns på Etsy skickas inte till Sverige =( Jag behöver en tejp som är ca 1 cm bred…

maneki
0

Jag antar det är den koppartejp som används till soldered pendants du menar. Den används även vid Tiffanyteknik så jag skulle nog tipsa att du fråga i forumet Glaskonst iFokus om du inte redan gjort det. För därigenom kan du säkerligen hitta ett svenskt inköpsställe.

I USA säljer bl a FusionBeads tejpen o de skickar till Sverige (6 $ frakt).

Tigris
0

Hos Elfa finns!

maneki
0

Det enda jag funderar på är om Elfas tejp är "rätt" tejp. När jag själv sökte efter kopparfolietejp (o stötte på den tejp Conrad har) så kom jag att läsa lite olika sajter efteråt o där poängterades att det finns två olika koppartejper: en för tiffanyteknik o en annan med som används inom elektronik. Den senare är behandlad/isolerad så jag vet inte hur bra den funkar. Fördelen är att av vad jag sett är "tiffanytejpen" billigare än "elektroniktejpen".

Denna sida var det jag hade i bakhuvudet, ett svenskt inköpsställe för allt som rör tiffanyteknik.

Tigris
0

Aha, det finns olika sorts tejp!

Tigris
0

Puffar upp denna tråden igenGlad

Hittade en svensk beskrivning på hur man gör lödda hängen hos Systrar som pysslar - lite för mycket    

Jag har tänkt att prova men utbudet av material är ju begränsat här i Sverige och en del av materialet får visst inte fraktas hur som helst över världen (antagligen inte med flyg pga brandfara).

Smyckestillbehör har litegrann men om någon har tips på fler butiker tar jag gärna emot dem.

maneki
0

På sista tiden har jag upptäckt att man kan hitta kopparfolietejp, memory glass, memory capsules etc hos vissa pysselbutiker, som är inriktade på scrapbooking. Kika efter de som har produkter från Ranger Ink. Såg det t ex hos Hobby & Hantverk.

Nån som har erfarenhet av den butiken?

Själv tänkte jag försöka komma om Jula eller CO o kika lite på tennlod o flussmedel. Har inte börjat jämföra priser än. Pappa skaffade mig nåt lod, men det är så irriterande att det inte står på förpackningen vad det består av (specifikt om det är blyfritt eller ej)…

maneki
0

I butiken så ligger det under första rubriken, Tim Holtz -- Ranger.

Tigris
0

Aha, det tänkte jag inte på att man kunde leta i scrapbutikerna. Tim Holst är ju mer eller mindre en guru i den världen.

Tack! Glad

maneki
0

Har du förresten sett hans blogg? Vilka tjusiga julklappstaggar han han har gjort ("12 Tags of Christmas") -- där är många tekniker som även skulle vara inspirerande för smyckestillverkare. Flört

Tigris
0

Ja, han är duktig! De där blommorna i tag #12 var ju urtjusiga!

Jag har sett några filmer med honom på YouTube också.

Pugglis
0

Jisses, vilka rosor, jag trodde det var torkade blommor och kände mig väldigt lång i synen när jag scrollade ner och såg att han gjorde dem av papper, wow. Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan