Vristvärmare
Jag skulle så gärna vilja Sticka/sy ett par svarta muddar/vristvärmare med ett fint mönster av pärlor på. Men jag vet inte hur, vilket garn, eller har nåt mönster, nån som kan hjälpa mej?
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Använd ett tunt garn, gärna entrådigt ullgarn. Trä upp pärlorna, ta gärna för många än för få. Om du inte är jättehaj på mönster så ska du nog hålla dig till en färg.
Lägg sedan in pärlorna där du annars skulle stickat med en annan färg på garnet.
Jag kan teorin men än så länge så har jag inte kommit längre än 3 rader med pärlor på innan det åker in i väggen och sen klipps av.
Jag har svårt nog för stickning i sig, att sen lägga till pärlor… ja då tar mitt tålamod slut.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

http://cayene.eu/handledsvarmare.htm
Där hittar du mönster!
Tack LeeAnne, vad precis vad jag ville ha………….
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Jag har påtat muddar med en quick knit. (Du finner en bild på dem i min blogg där jag samlat en del mönster i olika tekniker.)
Stickade muddar finns även instruktioner till på PP o en hel massa mönster, med o utan pärlor, finns på Sticka mera. Några mönster på svenska, andra på engelska. När du väl kan grunderna till pärlstickning så behöver det inte vara så svårt att "pytsa in" pärlor här o var på eget bevåg heller.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries