Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 6235 ggr
Allamej
0

**2:a Utmaningsgalleriet!**

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev en lång tråd , så detta är fortsättningen på utmaningsgalleriet.

Här tänkte jag att ni kan lägga upp era alster när ni fått ert paket.

Jag kommer också att meddela vilka som blivit dragna varje fredag (hehe det lät nånting)Skrattande

Hojta gärna till själva när brevbäraren varit på besök!

I väntan på bidrag får ni njuta av dessa "sommarblommorna"Flört

Vecka 23: Cessy & ommok

Vecka 24: Bimse, Evahelen & Allamej

Vecka 25: Maneki & Mattiz73

Vecka 26/27: Paerlugglan, leja, kissidor, mindfields

Vecka 28 : Emo & SusannAlg

Vecka 29: Miuljo & NeedfulThings

(Understruket namn = har visat sitt alster)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Tyckte blommorna var så vackra att dom fick hänga med till denna :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emo
0

Nu har jag haft roligt ett tag :-)

Nu är det er tur att ha roligt. ;-)

Väntar med spänning på era snälla och roliga kommentarer.

Det blev ett halsband, som jag tycker är snyggt, ett armband, som ser bra ut, några vackra örhängen och ett armband av några mörkröda pärlor och en del små svarta. Övriga grejor får jag fundera ett tag till på :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

NeedfulThings
0

Oh, det var snabbt marscherat och med ganska "svåra" pärlor,( hade i allafall jag tyckt). Fina saker, de vridna pärlorna var häftiga!

Mycket bra initiativ med ny tråd dessutom Glad

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

mattiz73
0

Vad snabb du var Emo! Det är väldigt fina saker du gjort med!

leja
0

Snabbt och snyggt. De såg bra ut tycker jag.

Men jag har väl också visat mina alster? Det var inte understruket.

Vad ska man ha som signatur tro?

NeedfulThings
0

Hrm ja, jag har inte uppdaterat där, leja Skäms ska fixa det nu omedelbums!

Cessy
0

Oj - du var allt bra snabb Emo o du fick allt till ett fint halsband o snygga armband o ett par fina örisar. Gillar speciellt halsbandet som ser väldigt användbart ut. Snyggt jobbatGlad

Bimse
0

Ja, det må jag säga var snabba ryck. Du måste ha varit väldigt inspirerad. Trivs du med att ha dem på dig? De är lite lika i stilen dina ombyggda 60-tals kult örhängen som du visade oss tidigare.

[kissidor]
0

ja hej vad det gick emo Skrattande! stilrent och snyggt, särskilt halsbandet!

Emo
0

Tack ska ni ha alla snälla kritiker.

Jo, jag är själv nöjd med dem, funderar till och med på att använda dem själv Förvånad

Stilen och utformningen är ju långt från era mästerverk, men det gör inget. Jag hade roligt och jag är nöjd med resultatet.

Jag trodde att ni skulle komma med lite lustiga kommentarer, men nää - inga än Flört

SusannAlg
0

Nu kom svärmor med posten….. Jippi!!!! Ett utmaningskuvert till mej!!! NU ska jag öppna det!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

maneki
0

Fina smycken du fick ihop  av ditt paket, Emo. Glad

Emo
0

Varning!!!

Så som ni uttrycker er, kan jag ju få för mig att det duger det jag gör Flört

Tack ska ni ha för alla vänliga ord!

SusannAlg
0

Nu är det öppnat… kuvertet… oj,oj, vad ska man hitta på av detta!! Det måste jag nog sova på…..

leja
0

Klurigt paket men fina färger.

Emo
0

SusannAlg, det ska bli spännande att se vad du gör med dem.

Håller med Leja. Det blir inte lätt. Färgerna och formerna är så fina och detta är en riktig utmaning. Lycka till.

De gör kanske som mina :-) När jag lade ut dem, visade de mig vad de ville bli ;-)

[kissidor]
0

övertygad om att du kommer på nåt jättebra när du sussat lite på det susanne - det är ju så läckra färger Glad! men jag kan hålla med om att det verkar lite klurigt också. ovanligt och kul att dom ljusturkosa fyrkanterna har hålet sådär - skapar både svårigheter och möjligheter Flört

SusannAlg
0

Det fanns inget kul att se på tv:n…. så då satte jag igång…

Och här är resultatet. Kunde bara inte få till det med stenchipsen ihop med blisterpärlorna och snäckskalsfyrkanterna… så det blev ett halsband med matchande örhängen (med lite vindsnurre-inspiration) och en separat fotlänk med chipsen och de små stav-pärlorna. Det enda jag har lagt till är 2 svarta 4mm bicones och lås och örhänges-krokar. Har stavpärlor över och några chips, annars har allt gått åt.

leja
0

Riktigt fint. Ser så somrigt och fräsht ut.

Emo
0

Det fick du ihop riktigt fint.

De var inte lätta, men det gick bra ändå.

Snygga skapelser alla.

maneki
0

Fint o somrigt paket, Susann. O jag tycker du fått ihop fina smycken av det också. De svarta "ränderna" ger en effektfull touch till pärlorna. Glad

Cessy
0

Du lyckades ju väldigt bra med de pärlorna SusannAlg. Blev ju ett jättesnyggt set av detGlad

[kissidor]
0

det turkosa setet blev ju alla tiders Glad. fyrkanterna med hålet i mitten var ju som sagt kanske lite knepiga, men sånt får sin belöning när man får till det Flört

Bimse
0

Även jag tycker att det blev en bra och smygg lösning till utmaningen. Som Kissodor skrev så är fyrkanterna lite knepiga.

Evahelene
0

Emo: toppenfina smycken du fick till!

SusannAlg: det blev somrigt o fint - gillar särskilt örisarna.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

53goran
0

Ja vad duktiga ni är, snabbt och fina smycken.

NeedfulThings
0

japp, det lyckades du bra med, Susann. Tyckte också att de där fyrkanterna såg svåra ut, så jag var mycket nyfiken på hur du skulle göra Skrattande.

Mindfields
0

Jag vill bara meddela att jag ligger lite långt efter i mitt paket. När jag gick igenom det så hade tyvärr en del pärlor gått sönder i posten :( Det var krackelerade glaspärlor som inte höll.
Needfull, har du nån bild att lägga ut?

Känns som jag mest jobbar just nu, det blir tidgiare morgnar och sena kvllar för att ta sig till och från Torekov just nu. Hoppas på några dagar ledigt i august.. kanske hinner jag pyssla lite då! :(

NeedfulThings
0

det har jag nog… ska kolla, minns inte vad det var i paketet, kan du pm:a mig?

maneki
0

Så synd att det gått sönder pärlor för dig, Mindfields. Vissa kracklerade kan tyvärr vara väldigt sköra eftersom krackleringen är just sprickor -- jag har haft en pärla som gick i bitar i handen på mig…

Igår satt jag lite med mina pärlor, men tyvärr blev jag inte nöjd med resultatet så det får ni inte se. Utan istället blir det ett litet halsband som jag gjorde för några dagar sen med bara en liten handfull av de fina pärlorna. Tyvärr så fick vinden tag i halsbandet innan jag hann fota det så det for ned på ett betonggolv. O jag har inte riktigt fått till hattpinnarna så fint som de var innan betongen misshandlade dem. Gråter Det var nämligen mjuka pinnar som jag tänkt härda senare. Men, nåja, ni ska ändå få en liten bild på hur halsbandet ser ut just nu.

Pärlor på oxiderade kopparhattpinnar -- handgjorda, men ej av mig -- som jag fäst på ett svart stålvajerhalsband (nån känner nog igen det).

Mindfields
0

Ljuvligt, Maneki! Jag tycker inte det gör nåt att pinnarna spretar lite! Ser livfullt ut!

Du har inte gissat vart pärlorna kommer från? ;)

Needful, jag har inte hunnit gå igenom paketet igen, jag kör hemifrån tidigt och kommer hem sent. Ser framemot några dagars ledigt nu!

*pust!*

NeedfulThings
0

Jag vågar inte öppna din bild just nu, maneki, datorn hänger sig heeeela tiden, ska kolla sen för jag är nyfiken.

Idag postade jag i alla fall ett nytt kuvert. Och varför ett undrar ni kanske? Jo, för det var sista kuvertet. Det andra paketet blev till mig (ja, jag skulle kanske ha låtit mig ta det första som lotten angav, nu blev jag allra sist, men å andra sidan har jag ingen brådska)

Fo9to kommer imorgon i alla fall

Emo
0

Håller med Mindfields. Ger ett både livligare och mjukare intryck. Kul modell.

leja
0

Snyggt halsband. Gillar det verkligen.

Kul att alla fått sina paket. Nu väntar vi på resultaten(men det är ingen brådska).

Flört

SusannAlg
0

Skulle vara kul med en "artikel" där man ser pärlpaketet och sedan resultatet utav allas utmaningar…..(utan alla kommentarer mellan). Sedan när alla är klara alltså.

maneki
0

Tack! Glad Jo, "stjälkarna" spretade från början också, men -- åtminstone i mina ögon -- på ett snyggare sätt. Vad det nu är… Tror en halvt omedveten tanke var ängsblomster o hö.

När halsbandet slog i backen hade jag i princip glömt detaljerna i hur det såg ut så jag blev väl deppig av att inte kunna rekonstruera helt som det var från början, så som jag gillade det bäst. Men det är ju som sagt inget man kan göra nåt åt så jag ska sluta gräma mig över det! För den här modellen ska jag ta fasta på. Glad

Mindfields: Jag hade mina aningar när du tidigare nämnde att du skickat ett grönt paket. Flört

NeedfulThings
0

Jag gillade ditt halsband, maneki. Nu vågade jag mig på att öppna bilden, nämligen Skrattande Det såg helt avsiktligt ut i mina ögon, och lyckat.

NeedfulThings
0

Här har vi det härliga paketet jag fick.Ett stort glashänge, sötisar och glaspärlor, snäckskalstrekanter, metallkulor och pärlhattar, och chips i peridot och bergkristall (antar jag Flört) Nu får vi se om jag kommer på vad som ska göras också.

Bimse
0

Snyggt Maneki, gillar det där lite gracila och fragila. Ser framför mig en liten skogsglänta, på marken finns det olika mossor och Linea (blommorna) i finstämda nyanser. So what att det var lite "patinerade" hattpinnar, huvudsaken är ju att helheten blev lyckad.

Cessy
0

Åh vilket fint halsbandshänge du har gjort maneki. Jo det består av flera små delar, men ändå betecknar jag det som ett hänge, för det bärs ju som om det vore ett hänge o ett jättesnyggt sådant o passar perfekt på den svarta vajern.

Ja där har du något o bita i needful. Ska bli kul o se vad det blir av det sedan,

SusannAlg: jag har haft samma tanke o det borde ju vara något som kan göras sedan när alla bidrag är färdiga, för det vore kul o se allt i en sammanhängande tråd.

[kissidor]
0

tråkigt att halsbandet gick i betongen maneki Rynkar på näsan, men för oss som inte såg det innan är det bara jättefint - jag älskar såna här lite spretiga "växtliga" smycken, ett sånt halsbandshänge skulle jag gärna sätta på mig Glad!

NeedfulThings
0

Ska kanske lägga upp en bild på det andra kuveret också, så får ni se det också Flört

BitteS
0

Det är verkligen spännande att se vad ni lyckas göra av paketen. Ni är verkligen kreativa och påhittiga. Det är roligt att se alla dessa olika stilar och typer av sätt att färdigställa smyckena.

Ett bra förslag att göra en tråd när alla är klara, att lägga ut en bild på pärlorna och sedan vad det blev av dem. Då får man en bättre överblick av det hela.

miuljo
0

wow :D idag fick jag ett paket med posten! helt överaskad blev jag och jätteglad!! så fina pärlor jag fick!

har redan några ideer i huvet men ska grunna lite till innan jag sätter igång..

nu har jag bara mobilen att fota med så bilden är kanske inte tiptop men man ser kanske ändå!

förtja vem som skickat detta underbara paket.. =)

Emo
0

Härliga pärlor - och så bra med isbitar i sommarvärmen :-)

Alex05
0

Oj vilka häliga färger, ska bli spännande o se vad det blir av det…Glad

NeedfulThings
0

Vad bra att det kom fram. Men idag??? Jag postade i torsdags.Förvånad

Tyckte det var lite skumt att det var tyst. Men bra att det kom fram till sist.

Så, nu har alla fått sina kuvert i alla fall. Nu är det dags att tänka på nästa grej man ska sätta igång.ObestämdGlad

Denna kommentar har tagits bort.
maneki
0

Fina paket, Needful o Miuljo. Glad

O tack för kommentarerna till mitt halsband. Mer kreationer är på väg, så snart jag hinner i fatt med tävlingsbidrag etc. Flört

miuljo
0

i torsdags? hmm.. ja det är väl semestertider på posten oxå så det kan ju förklara kanske… men jag är oxå himla glad att det kom fram! :D

Paerlugglan
0

Du fick till det jättebra SusannAlgGlad, det hade jag aldrig lyckats med, ja det var mitt paket du fick. Jag var så nervös för att det skulle vara helt omöjligt. Både halsband och armband blev jättefina.

De fyrkantiga turkosa snäckbitarna kommer från ett slaktat halsband som bestod av endast sådana fyrkanter, väldigt läckert mot solbränd hud, men smärtsamt att bära, det var attans så tungt. Jag tänkte att man skulle kunna göra något annat av dem, men jag gick bet på att de rackans hålet satt som de gjorde. Och sen hamnade några i utmaningspaketet, så jag tackar för inspirationen. Detsamma med stenchipsen eller vad de heter, de kom från utmaningspaketet på Facett och blev över efter mitt bidrag.

Jätteläckert halsband Maneki, så spröda fina strån! John Bauerkänsla.

Här kommer en del av mitt bidrag, jag har börjat om tusen gånger, inte för att det var något fel på paketet, men jag har inte blivit nöjd med mina ideer. Den första jag hade räckte inte pärlorna till på det sättet som jag ville, sem har jag bara petat och petat, trätt och sytt, repat upp och börjat om, men till slut så fick jag till det. Och det blev nog något lite typisk mig, många silvriga 11/0 blev det i komplettering. Jag har lite ideer för resten får se om det blir något, och när.

Smart tänkt med en uppsamlande tråd, där man kan se före och efter!

Men vad jag har letat efter början på denna tråd, jag hittar den inte. Måste ta en runda till och se om jag hittar den. Kommer inte ihåg om det fanns någon före-bild på mitt paket, så jag skulle kolla. Jag har en bild, men kan inte komma på om jag la upp den, minnet är som hos Doris i "Hitta Nemo".

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

NeedfulThings
0

Paerlugglan, det lät ,ycket spännande med ditt paket, men du glömde visst bilden Flört

Jag har lagt en länk till del 1 av galleriet överst nu.

SusannAlg
0

Jaha, så det var ditt paket jag fick Paerlugglan, ja… det var ju inte det enklaste med snäckskalspärlor med hål i mitten… men det var ju meningen att det skulle vara en utmaningFlört. Jag blev iallafall nöjd med resultatet. Det känns riktigt somrigt. Fotlänken använder jag mycket!

Paerlugglan
0

Jodå, jag la med bilden men iFokus spökade och ville inte lägga upp mitt inlägg, out of time….bla bla. Så jag raderade allt, men rätt var det var så kom det visst upp i alla fall för jag såg att inläggen ökats på, men det gick inte att komma åt att kolla iFokus är totallåst för mig på nätterna, det blir time out hela tiden.

Jaha det var en fotlänk inte ett armband SusannAlg, kul att det kom till användning.

Men här kommer min bild. Det är silvergalvaniserade Miyuki, men de ser lite rosa ut på bilden, jag har tyvärr inget program att redigera färgen i för närvarande.

NeedfulThings
0

Åh vilket fint halsband, Paerlugglan. Ett sånt skulle jag vilja lära mig att göraSkrattande Har du suttit o infattat varenda pärla?

Alex05
0

Åhh, vilket tjusigt halsband, Paerlugglan. Det ser ut att vara väldigt svårt o pilligt. Men helt underbart!

Emo
0

Fantastiskt resultat Paerlugglan!

Paerlugglan
0

Åhhh, tackGlad. Nä jag har inte infattat varje pärla, bara den stora i mitten o de mellanstora som sitter på var sida, om man nu kallar det infattning.

Jag har gjort så som jag visade en gång på ett annat halsband i min tråd. (Lägger in den beskrivande teckningen, men den är inte korrigerad efter antal pärlor på detta halsband).

Sen har jag gjort små uddar runt om, av 5 pärlor istället för de små picotterna eller vad man kan kalla dem. Sen har jag gjort på något likannade sätt i de tre nästkommande på var sida, men de minsta har jag lagt till efteråt, då jag gjort klart som en kedja av stora och små ringar. Och därefter sytt dit pärlorna lite på samma sätt som man gör med facettarmbanden. Jag försökte göra så med de mellanstora pärlorna men då ville de inte sitta rätt (de hängde och slängde) så jag sydde fast dem lite stadigare, som den stora pärlan.

Det är inte så svårt egentligen, det gäller bara att klura ut hur många seed beads man behöver för att pärlan skall ligga som man vill.

Cessy
0

Jaha så det var därför det inte bidde någon bild. Nå det var en bild väl värd att vänta på, för det var ju ett helt helt underbart halsband du åstadkommit. Så jättevackert. Lyxigt o prinsessliktGlad

maneki
0

Vilket tjusigt halsbanad, Pärlugglan! Elegant o lyxigt. Glad

leja
0

Mycket fint, väldigt lyxigt.

SusannAlg
0

Urtjusigt!!!!

Tigris
0

Vlket snyggt halsband Pärlugglan!

[kissidor]
0

ooohh, mycket stiligt Glad!

53goran
0

Ja, väldigt stiligt och snyggt halsband.

SusannAlg
0

Needful… dax att uppdatera lite längst upp…. jag har visat mitt alster…. mfl så du får stryka under lite tillFlört

katsy
0

Ojojoj så fina smycken ni gör allihop!

Det är helt fantastisk att ha så många talanger på ett å samma ställe…

Jag får så mycket inspiration! Glad

Bimse
0

Mycket vackert och sobert.

Pitepaerlan
0

Pärlugglan; halsbandet…me like a lot Skrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Paerlugglan
0

Tack tack allihop. Skrattande

Har bara upptäkt ett litet problem med det, jag använde det idag för att få veta hur det betedde sig. Och det är lite väl sladdrigt så det vrider sig, om man inte sitter blixtstill, som en modell, och det är ju troligt!Glad Jag måste nog försöka trä några fler varv med tråd så det blir stadigare, eller vad skall jag hitta på? Har använd SoNo, borde haft en stadigare tråd, kanske en grövre Fireline? Har beställt, den kommer nästa vecka, har ju bara B, som ju inte är så värst stadig.

maneki
0

Några extra varv med tråden brukar ju funka bra ibland. Har du testat än?

Jag har nu äntligen fått monterat ihop mitt halsband, som fått ta sin lilla tid då jag egentligen inte är så förtjust i att sitta o länka pärla efter pärla. Men ibland är det fint så då får man foga sig efter sina idéer.

Tre lila, sötisarna o de opalgröna är sparade till halsbandshänge 3, som kom snart (hoppas jag).

Här är ett enkelt halsband länkat med svartglödgad järntråd o med motringar av detsamma mellan pärlorna. Blev kanske lite mycket runda former med motringar till just detta så i framtida versioner lägger jag nog till nån annorlunda formad pärla, t ex några löv eller chips.

Jag funderar också på om jag ska göra halsbandet dubbelt istället för ett långt (jmf bilden t h). Eller snarare får det bli 1½-radigt för där är inte nog med stora pärlor för ett tvåradigt. O just när jag satte mig ned -- jag sitter o leker med halsbandet i ena handen -- så fick jag idén att väva in ett snöre (vaxad lintråd tex) lite löst genom öglorna, som en slingerväxt ungefär. Kommentarer på mina funderingar tas gärna emot.

NeedfulThings
0

Åh, vilket fint halsband maneki, kul att se din lösning på de jättefina pärlorna.

Hehe, typiskt dig att fundera på vidare experiment, kul att se resultatet av sådana även om halsbandet är ljuvligt som det är redan nu.

Själv har jag påbörjat mitt paket, men jag tog upp det igen, får försöka med nåt annat tror jag…Men det är på g i alla fall.

[kissidor]
0

håller med dig precis maneki - ibland får man bara tåla att nånting som blir jättefint känns lite träligt att göra Skrattande, detta är ett mycket bra exempel Flört. den svarta tråden gör det extra Glad!

Cessy
0

Jättefint halsband maneki.Glad

Tja jag hade nog mer satsat på att göra 2 rader 3/4 (eller hur långt pärlorna räcker) o så fästa de båda raderna i en svart kedja - Kedjan blir då den biten som är i nacken o inte direkt syns. Kanske hade jag tagit bort blomklockorna från den inre raden, fast det beror ju helt o hållet på hur det ser ut. Hur nära raderna kommer varandra. Fast halsbandet är jättesnyggt enkelradigt också o det blev ju en höjdare med dessa färgerna mot den svartglödgade järntråden. Snyggt jobbat.

Emo
0

Maneki, som du säger, resultatet kan vara värt allt arbete och resultatet blev ju till belåtenhet. Snyggt.

ommok
0

Så fint det blev, Maneki! Gillar att du länkat med svart tråd, det är så snyggt ihop med pärlorna. Skrattande

Om du lägger in en svart lintråd eller kanske något lite bredare typ organzaband tror jag att det kan bli riktigt snyggt också. Även dubbelradigt skulle det bli snyggt, speciellt om du gör som Cessy föreslår, tror jag. Men som sagt, så gillar jag det precis som det är på bilden! Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Tigris
0

Mysigt länkat Maneki!Glad Ja gillar också den mörka tråden

Hur långt är det? Jag skulle kunna tänka mig att sätta en enkel karbinhake i ena änden och en blomklase i andra änden. Då  kan man haka i låset var som helst på halsbandet och variera det som långt enkelt, tight dubbelt eller som Y-halsband.

Det funkar ju även med en lintråd inträdd i halsbande.

maneki
0

Tackar, tackar. Glad Ja, järn är en favorit för den där mattsvarta nyansen. Har svart koppartråd också, men den tycker jag är för glansig (men svartoxiderad ren koppar kan också vara fint).

Jag har inte mätt det, men om jag skulle gissa så kanske 75 cm. Precis lagom långt för att *nästan* vara en tajt dubbelradig choker -- eller som ett fyrradigt armband. Flört Vi får se hur jag gör: just nu tänker jag låta det ligga o "mogna" lite. För när man sen tar upp det så kan man se med lite andra ögon, få lite mer "utifrånperspektiv", som lätt förloras när man sitter länge med ett o samma smycke o vrider det hit o dit.

Paerlugglan
0

Urläckert Maneki, speciellt den mattsvarta tråden. Och jag tror på iden med en slingertråd också och dubbelradigt och varierbart, hi hi. Nu gäller det BARA för dig att bestämma digFlört!

SusannAlg
0

Hur går det med utmaningarna? Är alla klara?

ommok
0

Ja, det skulle vara roligt att få se vad det blivit av alla paketen. Några har ju inte visat sina alster än, men ni kanske inte är klara? Ibland är det ju svårt att få inspiration, eller så räcker tiden helt enkelt inte till… Men jag är lite nyfiken på hur det gått? Kom du på något att göra av paketet, needful? Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

NeedfulThings
0

Haha, ja du ommok, jag sitter precis och gör en sak som jag ska ha till marknaden tänkte jag och jag insåg att ditt paket är perfekt till detsamma, så det ska  bli något inom kort, hoppas jag Skrattande

ommok
0

Kul! Ser fram mot att få se det. Glad

mattiz73
0

Kan någon inte göra en tråd med bilder av paketen och sen bild på resultatet??

NeedfulThings
0

Jo visst, men det är lättare om de sista kunde bli klara nån gång…..(hehe jag är en av dem)Flört

Det är 3 stycken kvar vad jag kan se.

Paerlugglan
0

Jag som lovat att få till något mer än mitt halsband, men det vill sig inte riktigt. Tror att jag har lite höga krav på mig själv att det måste vara något komplicerat, men det behöver ju inte vara det!

Skall banka in det i skallen så kanske det blir något gjort! Glad

Bimse
0

Maneki, väldigt snyggt tycker jag. Vänt och "sjogsråaktigt" fattas bara lite John Bauer skog/mossa omkring.

Jag har hälften kvar att redovisa, kommer inte riktigt till skott med den delen, men det kommer väl snart hoppas jag.

maneki
0

Tack! Glad Jo, Bauer o de andra sagoillustratörerna är en inspirationskälla för mig, liksom skogarna o naturen i verkligheten också. Är en riktig naturromantiker.

ommok
0

Hur går det med utmaningarna? Det känns som att sommaren redan lidit mot sitt slut, och vintern är i antågande, så det kanske börjar bli dags att visa upp de sista resultaten? Flört Undrar vad det blivit av paketen?

Bimse
0

Men Ommok, du trampar på min ömma tår ju och mitt dåliga samvete Cool. Jag har ju bara redovisat hälften av min uppgift, men ok ska göra ett ryck nu.

NeedfulThings
0

SkämsMycket pinsamt detta, jag 'citerar mig själv:

"Jag skrev att man ska göra sitt smycke helst inom 2 veckor, för att det inte ska bli så utdraget i tiden, men är man bortrest så är man och då får det ju ta lite längre tid, så se inte det som något hinder för att vara med. Det är mest att det är ju lite trist om smyckesbilderna droppar in framåt oktober…"

Får nog ta och sätta fart, känns det somSkrattande

Bimse
0

Så skönt att jag inte är ensam då.

Bimse
0

äntligen har jag kommit mig för att fotografera andra hälften av utmaningen.

Det blev lite knepigt för mig, bla visste inte riktigt hur jag skulle ta itu, med de små blå folierade glasstenarna. Kom på att jag hade några strasspärlor och tog en med gröna stenar, tog bort några och limmade fast de blå. Små droppar är jag heller inte särskilt bekant med så jag snodde ihop några små hängen till armbandet.

Cessy
0

Ja men se där - det bidde något till slut.Flört Fint armbandGlad

Emo
0

Fint. Klart att det tog lite tid. :-)

maneki
0

Den som väntar på nåt gott… Flört Ja, det blev fint o jag gillar den lilla metallmixen. Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.