Olika typer av lim.
När skall man använda vilket lim är en fråga som dyker upp då o då o igår dök ett nyhetsbrev upp från FireMountainGems som just tog upp limfrågan o snyggt har sammanställt de olika limsorterna o vad man bör använda i olika fall. Läs mer här.
Tack för tipset Cessy
Bra tips! 

Liten info, nu har jag inte kollat limmen på denna listan, men en del lim får inte säljas/skippas utanför USA hos en del amerikanska webshopar. E 6000 kan jag inte köpa från mitt vanliga ställe, men så snubblade jag över en shop som sålde till Sverige utan problem. Så hittar du ett lim i listan som du fastnar för
och inte hittar det i Sverige, så kan ovanstående vara orsaken.
Efterlys det då i något forum så kanske någon webshop hittar det nånstans och kan beställa hem.
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Tja förr använde jag oftast Hypocement, men då jag inte tycker det fungerade speciellt bra i vissa lägen , så frågade jag just härinne om vad man borde använda när man t.ex skall limma glascabbar/Rivolis på Stiff Stuff eller på hänganordningar o fick då svaret att E6000 var bäst. Det tar en stund innan det har häftat vid o därför går det att ändra om man t.ex får ett bakstycke till ett hänge snett, men sedan det torkat så sitter det som berget o det är klart/genomskinligt. Till E6000 nackdel hör att det inte luktar speciellt gott o att det tar några dygn innan doften försvinner. Fast jag visste faktiskt inte att E6000 var svårt att få tag i men det beror ju på att jag samtidigt fick tipset då att det fanns hosPärltorget o sedan har jag ju inte letat mer för jag håller ff. på med denna 1:a tuben, men när det blir dax för en ny så kommer jag ju mer titta runt o se var den mer finns, men som alltid handlar det ju oftast inte så mycket om priset utan snarast om vilken webshop som då även har annat som man behöver just då