Lite av mitt
Jag måste erkänna att jag tycker väldigt mycket om den här sortens armband. Snabbt och lätt kan man förändra dom in i det oändliga
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vilken snygg!
Har… har du gjort den?
Japp :) En av de nya modellerna som jag satt ihop :) Välkommen hit förresten :) Kul att se dig
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vad coolt! Att man kan göra såna fina.
Ja, tänk…
Tack. 
Om du hänger kvar på den här sidan kommer du att få se mycket mer :) Det finns så otroligt mycket man kan göra med pärlor :)
Veronica /Sajtvärd för Smyckestillverkning.ifokus
Jag skulle vilja lära mig någonting.
Jag kommer att lägga ut lite av mina lektioner som artiklar :) Det enda du behöver göra då är att införskaffa materialen :)
Tack Ylva-Li och välkommen :)
Vad kul.
Hur lärde du dig det här?
Alldeles själv, ingen kurs jag gått har gett något nytt så jag kan nog kalla mig självlärd
Duktigt!
Jättesnyggt armband allamej

Åhvad kul att få lära sig… har massvis av pärlor som jag aldrik kommer på vad jag ska använda dem till. Dom brukar hamna i mina rasta flätor som jag har en gång om året!! =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Tack Cessy och Välkommen hit!
åh et sånt skulle jag vilja ha! riktigt snyggt! :)
Ja, tar du beställningar veronica?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Klart jag gör men i pm :)
Fotade lite grann idag och tänkte dela med mig lite, vill man se detaljbilder får man gå in på min hemsida
Först ut är ett halsband med löv sydda i peyote, sötvattenspärlor och silverpläterade kulor.
Päronskrutten, det var detta jag menade :)
Sen har vi ett handlänkat halsband med en stooor kristalldroppe, sötvattenspärlor och klara swirl
Kopparfärgade alu-rosor på ett skirt halsband med organza och satinband
Samma som ovan men med svart oljeskimmer istället
Udda hänge med stor crackle i mitten
Min version av drömfångare :)
Sen har vi lite kors :) Swarovski, tjeckiska fasetter och lite matsuno
Det var dagens skörd :)
Inte virka… sy.. :)
Vila vackra kors! Särskilt förtjust i det sista.
Tackar :) Mitt personliga favoritkors är det andra :)

Wow! Det oranga korset är ju underbart!! Gillar oxå "drömfångaren" den skulle det inte vara helt fel att ha mönster på, en bra och rolig julklapp! ;)
//Zmulan
om det nu fanns mönster… :)

#25 ha ha ha… det är väl bara du sätter dig och gör ett!!! =p
//Zmulan
asg :)

Jag tycker absolut att du ska göra ett mönster till drömfångaren!

Vackra smycken du gjort. Korsen är döläckra. Har inte kommit på hur man gör för att få till dem.
Drömfångarens ytterring, hur har du gjort den?
Bitte, det är netting runt en stomme :) och korsen är gjorda med RAW

Aha, kanske ska prova på det. Den var verkligen snygg.

Det första med löven *suck* och drömfångaren är mina favoriter.
Keep up the good work girl!
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

vad är RAW??
//Zmulan
Right Angle Weave. Det är den tekniken jag kommer att ta upp nästa artikel :)

Du är verkligen begåvad Allamej!

Allamej: Ser verkligen fram mot den artikeln!

va fina! älskar korsen! :D

och såklart det med löven! va duktig du är
#18 Läckert! :)
Helena

Ååh vilka underbara smycken Allamej.. lyckliga mig att jag ännu inte gått igenom din hemsida.. då skulle jag gå i konkurs. Du är verkligen superduktig!!!
hehe… ;)
Jag återupplivar denna tråden då jag har ett nytt halsband att visa lite :)
Jag har ju kommit fram till att herringbone är ett av mina favoritstygn, så jag gjorde en… blomma? oh well
Den behövde sen ett halsband så då sydde jag en fin liten spets hämtad från Varvaras bok Netting all the way :) Och så här blev det.
Låset sitter bakom blomman så det syns inte alls
Och närbild på blomman

LÄCKERT!"!!!

Tjusigt halsband, gillar färgerna 
Ja, herringbone är ett härligt sysätt. Har tänkt att jag skulle göra nåt i herringbone ett tag nu (just nu syr jag St petersburg) o nu påminde du mig om det. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Så elegant!
Det tar väl en liten stund att göra? ;-) :-)
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
hmm.. en beskrivning på korsen kanke?
me like

Det finns här: http://www.rubysbeadwork.com/Cross.html
Så fint och elegant! Du kan mycket du Allamej! Trodde du slutat pärla men vad fel jag hade!!
Nä jag har långt ifrån slutat pärla men jag har problema att avsluta det jag påbörjat… vilket resulterar i att jag har massor med saker som ligger påbörjade men knappt nånting som är klart.

Läckert. Verkligen fint.
Vad ska man ha som signatur tro?
Åh vilket vackert blom/netting-halsband. Smart att dölja låset bakom blomman
åååhh, vad vackert
! i ljuvare färgsättning hade det blivit för mycket för mig men så här var det urläckert
!

Jag blir helt matt, gud vad du är duktig.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
Tack så mycket :) Jag är faktiskt rätt nöjd med det, även om det är ett "stort" halsband så är det tillräckligt diskret för att funka :)
Vilket arbete, väldigt läckert.

#42 gillar heringbone jag med, och ditt alster är mycket vackert
me like 
Oj, har glömt att kommentera ditt fina halsband.Himla snyggt! Jisses vad du är proffsig! Jag blir förvånad gång på gång när du lägger upp saker du gjort
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Tack för alla snälla kommentarer :)
Kände att jag ville testa på lite av det nya modet wrap…
Och så testade jag virka på memorywire också… De stora pärlorna är magnetisk hematit
Så fina armband du har gjort.
Wrap? Är det bara ett långt band, som viras runt handleden eller betyder det mera?
Är det länkar i olika färger eller är det virkat av något?
Fint är det i alla fall :-)
Det är väldigt långa armband som är virkade med Noror daria multi, ett lite roligare garn ifrån Japan :)

Armbandet på memorywire var ju helt i min smak. Har du virkat på wiren eller har du stuckit i den efteråt? Låter bökigt att ha wiren med medans man virkar. Jag håller på med en virkning nu och tycker det är ganska kämpigt att få det jämt och snyggt bara med pärlorna.
Jag pulade in memorywiren i tuben efteråt emn jag kommer nog att göra tvärtom närsta gång… eller ha fler pärlor i omfång :)
oj vilket arbete du lagt ner på detta Allamej. Jättefina saker. Mitt favoritarmband är definitivt det regnbågsfärgade överst men alla var fina

Om jag har 6 pärlor/varv av 9/0-roccaille så blir "hålet" innanför maskorna väldigt litet. Men det beror kanske lite på vilken virknål man använder också. När jag varit tvungen att ta ur vikrnålen så kryper maskan ner inuti och är omöjlig att få tag på igen med virknålen. Då har jag fått ta en nål till hjälp för att fiska upp den igen.
Hur många pärlor hade du per varv på det här armbandet då? Om man har fler pärlor per varv blir inte snodden sladdrigare (lösare) då?
På den där snodden och de flesta andra så har jag 7 11/0 i omfånget :) Jag tycker det blir sladdrigare ju fler man har.. använder jag 9/0 eller andra storlekar så blir det oftast bara 4-5

Jättesnygga armband Allamej, och det där halsbandet i Herringbone försökte jag berömma häromdagen, nej jag menar natten, och då funkade det förståss inte att skicka min kommentar. Men nu kan jag säga att det är jätteläckert, jag gillar verkligen Herringbone, det blir så snyggt, har hittills bara gjort små testlappar, men något riktigt vill jag gärna göra.
Nytt Alias: Pugglis 
Snygga armband Allamej! Och wrap…länk till en tut? Pliiiis 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Jag tror inte det finns en tut :) Men virka, fläta eller vad som helst ett långt band, fäst låsanordning och sen sätter man fast berlocker av olika de slag lite varstans :) Klart!
Testade ett tubular herringbonearmband, inte helt nöjd men jag tror det beror på pärlorna…
Och så gjorde jag min första egna knapp! Det fanns som idé i senaste bead n button och jag var tvungen att testa :D Har en form till så minst en knapp till kommer :D
Vilken häftig knapp, var den svår att göra. Den ser svår ut. Armbandet var också fint.
Knappen var inte speciellt svår… men jag fick lära mig den svåra vägen vad dom menade med att måla in sig i ett hörn :D
Vilka fina saker du gjort, håller med 53goran om att det ser avancerat ut med knappen

Tjusig knapp! Vad är det för fel på armbandet då
Jag tycker det är snyggt!
Jag tycker det är ojämnt och det driver mig till lätt vansinne…
Jättefint armband o ojämnheten beror säkert på pärlorna. Visst man håller på bli galen efteråt när man ser att det inte blev helt jämnt beroende på pärleländena men armbandet är ändå väldigt snyggt o dessutom tror jag det inte alls syns på detta sättet när det sitter på en arm, utan mer något som syns när man fotar.
Knappen är bara så läcker o härliga färger. Håller med de andra om att det ser ganska svårt ut, men det blev en jätteläcker knapp av den
Fina båda. Vacker "knapp", men går den att använda som knapp.
Som brosh tycker jag den vore underbart "läcker" (som visst är det nya ordet, för vacker på ett visst sätt)
så vackra saker :D
wow, "knappen" är ju rena konstverket
!
Knapparna är ju meningen att dom ska vara som små tavlor, där man får uttrycka sin estetiska sida lite grann :)
Här är en blå :)

Fina båda två, men eftersom jag är förtjust i pärlade o andra egentillverkade knappar så fastnar jag förstås mest för den. Fina färger o snygg komposition.
Hur stor är knappen?
Knappar behöver man ju inte tvunget göra något med: det finns många knappsamlare runt om i världen som vill ha dem bara som de är. 
Formen är strax under 3 cm utan något på sen tillkommer det ju foder och tyg och pärlor förstås :D
Den är fin den också och dessutom i min favoritfärg :-)
Vilka läckra knappar! Ser verkligen pilligt ur att göra men du har verkligen lyckats! Fina färgkombinationer oxå

Verkligen fina knappar. Gillar dom skarpt. Skulle vara snyggt på enkla kläder i stället för en brosch.
Gillade armbandet med, men förstår vad du menar.

Snygga knappar!
Jag fastnade också för dem när jag såg dem i B&B och tänkte jag skulle ta en sväng förbi sybehörsaffären snart för att köpa knappstommar.

Vilka underbara knappar Allamej, måste köpa senaste numret av Bead & Button! 
Och armbandet är fint, men jag förstår vad du menar, har gjort mitt tubular Herringone klart och det blev jag nöjd med, till slut. Men sen börjaade jag på ett med lite egna ideer på pärlorna, dvs andra stl än i beskrivningen och då trixade det gensat till sig. Jag vet inte hur många gånger jag repat upp efter ca 5 cm, för det har sett för djä….igt ut. Pärlorna lägger sig bakom varandra eller på sniskan, eller vad det nu kan vara, och först tänker man att det inte spelar någon roll, men jag klara bara inte av att låta det vara. Tråden blir nästan utsliten.
Åh den andra knappen var också kanonfin Allamej. Båda är riktiga konstverk
Ooooh, det var en fin knapp i blått och brunt också! Klart imponerad!

Har varit och köpt senaste Bead & Button, dvs nr 6, men är det rätt nummer? Jag tycker inte att jag hittar någon beskrivning på knappar, eller är det jag som fattar fel? Men det fanns en massa kul i tidningen ändå. 
ännu en ljuvlig liten tavla
! dessa är på tok för mycket jobb för lata lilla mig, men jag kan förstå er av den flitigare sorten att dessa kan bli direkt beroendeframkallande 
pärlugglan, vad synd
- det finns ett färskare nummer som vi prenumeranter har hunnit frossa i nåt par veckor eller så, men det har tydligen inte hunnit till din tidningsbutik än! men som sagt det kanske fanns nåt annat kul i tidningen du köpte 

Jo, de sa i butiken att ett nytt nummer var på väg, men de är ju så rackans dyra att köpa i butiken, 95:- helt galet. Får se om jag kan få ihop till en prenummeration, det blir ju mycket billigare.
Jag kände att jag behövde köpa ett mönster så sagt och gjort, jag köpte detta.
Resultatet:
Men jisses vad ont man får i händerna när man gör dessa… snudd på att man vill fälla en tår då och då…
Det blev ju fint.
Roligt med något nytt.
Ska du modifiera det nu?
Modifieringen kommer nog :) Jag ska bara bli van vid den här dimensionella peyoten
Riktigt fin
!
Låter roligt. Det var det jag menade. När man gör något nytt, så är det kul att se sen hur det går att utveckla det. Fint mönster och intressanta delar.

Vilket häftigt hänge. Det påminner lite om en del 3-D modeller som finns i den boken jag köpte senast. ISBN 9781600592775.
Om du kikar i Privata snacketrådeninlägg 5, bilden med smultronen. Kolla i översta högra hörnet av bilden. Där syns min mobil. Jag har gjort två 3-D trianglar som mobilsmycke, från ett mönster i boken. Det finna en massa olika mönster både enkla och 3-D. Sånt här tycker jag är kul.
Åh vad fina! Jag har dock problem med trianglar… fattar inte hörnen… antagligen är det så uppenbart att man bara skrattar när man får reda på det men just nu, blankt..
Jag vill verkligen ha den där boken, den och några till :D

Allamej: trianglarna gör man bara av fyra trekanter som man sedan syr ihop. De svarta pärlorna i mitten på varje trekant är liksom början. Om vi säger att bottentriangeln är klar vid sju varv så syr man bara till varv sex på de tre andra. Sedan när man ska sy ihop väggarna med bottentriangeln så gör man det med det sjunde varvet. Hm, undrar om du blev så mycket klokare av detta
. Äsch, det är enklare än vad det låter.
Jag tycker visst du ska köpa den här boken, den är absolut värd pengarna. Det finns mycket roligt i den. Och du som inte slaviskt följer mönster har säkert mycket nöje av den för att skapa egna modeller med utgånga av mönstren.
Oj vilken häftig blomma! Mycket imponerad.

Det är så bra steg-för-steg bilder i boken så även jag som är urusel på engelska klarar av att förstå hur man gör. Det finns ett hänge där som jag verkligen vill prova göra. Det ser ut som tre trekanter som sitter ihop som en enda enhet, som typ en evighetsymbol. Svårt att beskriva hur den ser ut.
Provade att rita den i paint, får se om det går att klistra in den här.
Jag vet vilken du menar… det är ett smycke som baserats på triquatran… jag har en på min handled intatuerad :D

aha, då förstod du vad jag menade
. Konstigt att bilden kom med trots att det stod att det var fel filformat på den. Jag förstår inte hur man ska ändra filformatet.
Jag antar att du också gillar formen, eftersom du satt den för evigt på din handled.
Triquatran är ju treenigheten :) Oavsett vilken religion man har så återkommer den :) Lite ot men det är en triquatra lagd i sten utanför medborgarhuset här i Lycksele :D
Jag gjorde dock slag i saken och köpte dels shaped beadwork och dels Masters: Beadweaving… jag har velat ha dom så länge nu att oj oj…
Åååååååh! Vill ha! en sån knapp! Har knappast tålamod/fantasi/händer till att göra en själv…(var beredd på en förfrågan så småningom, Allamej
)
Häftig blomma! Snygg också.
hihi Tack Eva :)

Allamej: Har du något ISBN på den senare boken, (Beadweaving).
Jag sökte på bokfynd.nu och klickade på amazon och datorn fick spel och öppnade över 30 nya fönster innan jag fick fram aktivitetshanteraren och kunde stoppa ski… Jisses så nervös jag blev. Har aldrig varit med om något dyligt förut.
Jag tror iaf att det är detta : ISBN 160059039X
det är vad som stod på en av boksidorna :)

Tack! Ja, den såg onekligen spännande ut. Den hamnar på min önskelista. Tänk så mycket böcker det finns utomlands om detta spännande hantverk.
Himla fin 3-D blomma du har gjort Allamej. Ser ut o kunna skapas en hel del läckert med hjälp av detta mönster
vilken häftig blomma
! men ojoj det verkar pilligt det där - det är nog på tok för trångt i lilla mönsterläsningshörnet i min skalle för nåt dylikt
!
fniss, bitte - nu var du allt en riktig boknörd som säger isbn-numret istället för titeln 

Verkligen fint hänge. Visst skulle jag vilja ha fler böcker, men men… Det får vänta.
Nu väntar vi med spänning på fler fina hängen i denna nya teknik, vad du är duktig.

Javisst Kissidor,
jag kan vart enda ISBN på alla böcker vi har på jobbet!
Nä nu ljuger jag,
det är omöjligt att lära sig ens ett enda. Sen det blev 13-siffrig ISBN så blandar men bara ihop siffrorna. Säger man isbn-nummret så är det bara just den boken man är ute efter som det gäller. Söker man på titeln så kommer alla böcker med den titeln upp och en titel kan ju förekomma både som inbunden, kartonage och pocket och dessutom på andra spåk.
Piper lite försynt, men det är faktiskt lättare att söka på författare/titel. Då blir det enkel sökning - med ISBN måste man gå ett steg vidare till avancerad sökning. Jag gillar att man får upp olika upplagor för då finns det ju större chans att hitta den billigaste

Tjusig blomma 
Bitte: min pappa råkade ut för nåt liknande. Helt plötsligt fick IE fnatt o öppnade kanske 80 fönster!
Sen fick jag försöka stänga ned allt för han har ju ingen aning vad han gjorde för att det skulle bli så eller hur han skulle bli av med det…

Cessy: Jag vet inte var du söker efter böcker någonstans men där jag menar går det lika bra att skriva in titeln eller ISBN på samma rad. Ingen avancerad sökning där. Och smaken liksom baken är delad och diskuterad, så det är ju bara bra att det går att söka på flera vis
.
Maneki: jag gjorde inte något speciellt, bara öppnade en hemsida och då satte datorn att öppna sidor hej vilt. Då var den minsann INTE seg. Annars när jag ska öppna flera fönster så "tänker" minsann datoreländet i tre kvart ungefär
.

Jätteläcker 3D-blomma, men oj, det ser väldigt pilligt och knepigt ut i "hörnorna/spetsarna".
Mycket intressanta böcker, tål att fundera på, men jag skulle ju vilja bläddra i dem lite för att se mer vad som finns. Fanns det inte en sådan site någonstans? Men var la jag det bokmärket tro? Har letat men det låg inte där jag trodde, någon som vet vad det var för en länk? 
E,ller kanske dennA:

Jo, de känns bekanta båda länkarna. Skall försöka lägga dom på ett säkert hittbart ställe. Hi hi, finns det sådana? Tack tack.
Så här kommer då den andra blomman jag gjort, det tredje ligger i väntan på att jag inte ska vara grinig över hur den knövlar sig innan man syr ihop delarna..
Och sen har vi en puffig triangel som har varit klar i några veckor men som inte blivit fotad :)
Så fina de är!
Synd att du inte kommer till PUSS och visar upp dem.
Oj, vad snyggt! Riktigt, riktigt tjusigt!

Den röda blomman är lika fin den som den gråsvarta. Det skulle vara kul att prova göra den oxå.
Köp mönstret :) Och se till att inga nyfikna öron är i närheten när den börjar knövla sig. :D

Kanske man skulle köpa sig en munkavle på samma gång

Snyggt, är munkaveln till för att inte lova för mycket? Eller för att inte prata för mycket? Lycka till med tillverkningen i vilket fall som.

Jag tänkte mest munkavlen skulle komma till användning när/om det skulle "knövla sig" som Allamej skrev i inlägget ovanför. Så anhöriga skulle slippa höra ederna. Jag tror inte jag varken lovat för mycket eller pratat för mycket senasta tiden
. I alla fall inte här, då jag varit bortrest och utan dator i över en vecka
. Jobbigt men nyttigt. Man vänjer sig snabbt vid att ständigt ha tillgång till den och använder den kanske lite för ofta och för mycket. Tiden räcker inte till för allt man vill göra.

Vilka fina hängen Allamej
! Underbara, får se om det blir av att ge sig i kanst med något sådant.
Jättefin blomma o läcker triangel. Ja här hade nog inte räckt med munkavel utan det hade nog behövts luftrenare också eftersom det väl osat rejält svavel om jag gett mig på något sådant.

Dom är ännu finare i verkligheten - bara så att ni vet 
Wow vilka fina grejer du gör, Allamej. Förstår dock om det blir en del svordomar 
Har du sett dom, Eva-helene? Va' avundsjuk jag blir….

Verkligt fina arbeten, Allamej! Hoppas du får ihop den tredje blomman lika fint också
.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Så fina de blev, både blomman o triangeln. 
mycket fin denna blomma också - och den där triangeln är ju helt grym
!

Läckra hängen!
Vilka fina hängen du har gjort. Detta ser väldigt svårt ut, så jag förstår att munkavle kan gå åt.
Alla dessa budskapssmycken som görs nu… jag var tvungen att testa om det gick att göra helt utan metaller :D
Här är resultaten, kom ihåg, jag lär mig allteftersom jag gör :D

Snygga halsband, gillar både modellerna o färgerna. 
Förresten, har du sett att det finns en miniversion av de där peyoteblommorna också? Kom att tänka på dig när jag såg dem. 
Oh my! det måste jag ju testa!!! :)
Åh, va tjusiga halsband, vilka härligt jordnära färger
Vilka härliga halsband och inte så vanliga heller :-)
Åh, vad kreativ du är! Så fina de var! (och så behöver man ju inte köpa stansar…)
Ja dom halsbanden var fina, härliga färger och vilken smart idé.
oj vad smart och vad läckert allamej, du är ju bara så superkreativ så man häpnar, gång på gång på gång
!
Ovanliga budskapssmycken - läckert o kreativt.

Snyggt och kul Budskap går väl hem bra nu. På butiken där jag jobbar säljer vi massor av stenar med text på(vanliga stenar då menar jag).

Verkligen läckra halsband i härliga färger! Smart lösning av budskapet, och fin infattning av stenarna. Får man kopiera idén? 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Kör hårt :) Jag håller redan på att planera in lite fler saker man kan göra :)

Som jag sa i länken om prisfråga, detta är ett jättefint hantverk, mycket snygga. Håller med tidigare kommentar att du är så superkreativ och duktig.
Jag har ju drabbats av "måste hinna" sjukan och detta är då vad som kom till. Örhängena var egentligen menade att bli ett armband men eftersom jag fastnade på låset så delade jag helt enkelt på det :)
Sen så blev jag ju insprerad av Jennifer Morris och hennes underbara polymerskapelser så jag var tvungen att testa själv. Det är första svängen jag testar och även om det kunde blivit bättre så kunde det blivit betydligt sämre också :)
I samma nummer av BnB så fanns det även peyoteinkapslade pärlor med dekorationer på och även en sådan ville jag försöka mig på. Jag kommer nog att göra om det fler gånger för det var kul :)
Jätte vackra!!! Allt!!
Vilka tjusiga skapelser! Det syns väl inte att det är första gången du gör nåt med polymer, det blev jättefint!

Läcker färg på örhängena,
Jag blir glad av din polymer-pärla, vilken konstnär du är
Och den peyoteinkapslade pärlan med dekoration är verkligen läcker.
Min TODO listan blir bara längre och längre
för varje dag som går fast jag har betat av många saker de sista 2 månaderna.

Peyoteinkapslat hamnade just där
Imponerad av alltsammans.
Inte hade mina första försök av någonting sett ut på det viset. Underbara färger i armbandet som blev örisar o poly-pärlan är ju helt underbar o den broderade peyotepärlan är kanonfin

Snygga alster allihop -- jag faller inte minst för den där tjusigt dekorerade peyotepärlan. 

Snyggt! Hoppas jag inte behöver säga mer

Vilken vacker polymerskapelse
. Såg att hon hade väldigt söta ugglor också.
Den peyoteinkapslad pärlan var helt underbar
. Och örhängena blev fina, du får göra ett matchande armband
tihi.
Tänk vad lång min TODO-lista blir, när jag knappt avverkar något på den. Suck!
wow, finns det inget du inte klarar
? hoppas du fortsätter med polymerandet, med denna start så undrar jag vad som månde bliva!
Tack vad rara ni är :)
Åh vilka fina, blommiga skapelser du gjort, Allamej. Helt klart imponerande. Och de turkosa örhängena vr coola. Gillar turkos och jag har faktiskt sån wire också, köpt på Netto av alla ställen.
Det första färdigställda halsbandet med glasfusing
Helt klart en mycket intressant skapelse. Den kommer att inbjuda till många kommentarer och bli mycket uppmärksammad. Festlig grej.
Jo som jag sa innan så är det ett väldigt häftigt o annorlunda hänge, men om jag får vara lite petig
så skulle jag nog fördra att det hängde på andra hållet. Antar att du har hängt det så för att på dett hållet kunde du göra en peuoteögla, men jag tror att det vore bättre att köpa ett sådant där bakstycke som man klistrar fast. Sedan var som är upp eller ned lägger jag inga aspekter på, men som det hänger nu känns det som att det hänger på tvären o jag tror att om det hängde på andra hållet så skulle det mer komma till sin rätt. Menar absolut inte o såra Allamej utan vill bara försöka tipsa om hur jag ser det o jag kan ju ha alldeles käpp rätt åt skogen fel i detta o att så här som du har hängt är det bästa
Hehe Cessy :)
Hänget hänger så eftersom jag ville ha ett asymetriskt smycke + att jag inte tror att det finns ett bakstycke som håller detta monster :D
OK är det så tungt - ja då hade jag inte heller vågat chansa
nä det gör det nog inte allamej :)
och förresten ser det litegrann ut som en gubbe som dansar :) huvet är peyoteöglan och den ena armen är dichroisk och framför kroppen - ser ni hur jag menar?
det ser verkligen våldsamt ut på den där displayen
- proportionerna blir ju förvrängda eftersom displayen ändå är så påtagligt mycket mindre än en vuxen människa! men det vore kul att se hur "monstruöst" det ter sig på en verklig person 
Den peyoteinfattade pärlan är helt underbar! 
Wow vilken häftig skapelse allamej, 
kan förstå om det är tungt, dock. hade som kissidor sa varit kul att se på en riktig människa, så man ser storleken på ett annat sätt.
Snygg peyoteögla också, gillade färgkombon.
Väldigt annorlunda, häftig, och lite "fulsnygg" (ej negativt menat) tycker jag. Gillar också peyoteöglan.
Bidraget jag vann pärlcrop tävlingen Vinterskrud med: Swarovskidroppe, miyuki seeds och tjeckiska fasetter
*OJ* *sååå* *snyggt*!!! Mig gilla oerhört mkt! Kristall, silver, vitt…vilka färger kan egentligen slå det!?
Inte ngt man bär till vardags direkt…o jag förmodligen aldrig…ser fotomodeller…jetsetare…rika knösar framför mig!
*Läckert*!
oh så vintrigt vackert
! och grattis till vinsten
!

Verkligen fint och vinterlikt, grattis till vinsten.
Grattis Allamej, vackert och elegant.
Grattis. Vackert.
Grattis, förstår att du vann med detta bidrag. Jättefint

Grattis till vinsten -- det är verkligen vintervackert! 

Stort GRATTIS Allamej! Vilket snyggt halsband! 
Hur har du gjort med seedsen mellan pärlorna?
Det ser verkligen välarbetat och spännande ut.
Jättte snyggt halsband förstår verkligen att du vann, och att det blev sålt så fort med :-)
Gikan, det är tubular herringbone :)
Eureka!
Jag har flurat och funderat i några dagar och nu kom det till mig!
Matsuno black rainbow, matsuno blue och lilac lined crystal AB runt en swarovski rivoli crystal AB (x2?) den ser iaf. inte lika klar ut som bilderna annat än i väldigt bra ljus, annars är den silkig?
snyggt :-) den där 5 uddiga pinwheelen ger verkligen ett unikt intryck :-)
visste väl att det bara var en tidsfråga innan du skulle klura ut det
, mycket snyggt
!
Beundransvärd
Wow, va' snyggt!
*Snyyygg*! Själv kämpar jag med min ovala agat…5:e försöket nu men skam den som ger sig! 
Åh den blomman blev jättesnygg
- Grattis till att du klurade ut det o fick ihop det så snyggt.

Stum av beundran !

*tummen upp*
Grattis du klarade det. Mycket läcker måste jag säga.
Jag blev tokstolt över mig själv när det lossnade, samma känsla som när virkningen blev logisk :)
Jag trodde verkligen inte att jag hade fått upp bilden inatt, jag fick bara error.
Här är den andra som jag skulle ha lagt in inatt, en rivoli fuchsia i en basic net
Oh så sugen jag blev nu då! Jättefin Allamej! Har en grön rivoli som ligger o bidar sin tid. Kan inte bestämma mig för vilka färger jag ska ha runtomkring men mönstret är ngt åt det där hållet.
Måste nog köpa flera rivolis…
Mamamade, det var ju just det… jag fastnade och vips så köpte jag fler :D

Tjusigt -- o dramatiskt -- pinwheelhänget blev. O den nettade rivolin blev också söt. 

Väldigt snygga infattningar, båda två!
Kan inte avgöra vilken jag gillar bäst, de är underbara båda!

Allamej som vanligt gör du fantastiska smycken! Färgerna i pinnwheelern var sagolikt tjusiga.
Även din fuchsiarivoli är jättesnygg i sin "kappa"

WOW….WOW grattis Allamej, *fniss* jag skrev också och frågad hur hon hade gjort med piinwheel hänget, men fick bara till svar att hon inte säljer mönster
skitsnyggt alltihop

Åh,, så vackra dina hängen är
Vilka färgnummer har matsunopärlorna i piinwheelen vet du det?
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Fru Pärla, tyvärr har jag inte sparat färgnumren, men det är black rainbow, silverline blue (typ royal men snäppet mörkare) och crystal lilaclined ab :)

Allamej, matsunos namn är hemmagjorda, så alla säljare har sina färgnamn, det var därför jag var nyfiken på numren
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Jag tror verkligen inte jag har kvar några nummer men jag kan kika igenom mina papper senare :)
Snyggt var det iaf!