Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 4460 ggr
joggman
0

Brochnålar

Nu behöver jag eran hjälp igen. Jag har tidigare bett om hjälp med brochnålar till mina järntrådsänglar och fick en del tips, bl.a hur man kunde tillverka själv. Men jag fick inte till spetsen på nålarna.

Nu har jag  kommit underfund med hur jag ska fästa ängeln på en liten platta. Jag tänkte tillverka en liten cirkel i järntråd med ett fäste på och där ska jag hänga ängeln. Så nu behöver jag sådana där brochnålar med en liten rund platta där jag kan limma fast cirkeln på. Plattan bör vara så liten som möjligt.

Ni brukar ju har bra koll här var man kan få tag på smyckesmaterial. så jag undrar om någon kan tipsa om någon butik?

maneki
0

Små pins menar du alltså. Panduro, Slöjd-detaljer, Creative Company (CChobby.se) är de jag skulle säg så här på rak arm.

SusannAlg
0

continenta har, men minsta ordergräns är 800:-….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Smyckestillbehor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av våra brocshnålar har endast en ögla. Kan den fungera som en liten platta tror du?

Här hittar du den

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

joggman
0

#3, detta var vad jag sökte men inte fann för ett halvår sedan! Jag tillverkar små änglar i järntråd som halsband och örhängen. Många, speciellt äldre har efterfrågat den lilla ängeln som broch. Så jag lade ner mycket tid på att hitta en nål med bara en ögla att hänga ängeln i. Men fann ingen. Mina tillverkningsförsök misslyckades då jag inte fick spetsen tillräckligt vass.

Efter ett halvårs funderingar kom jag på hur jag skulle lösa det hela för att få ett snyggt fäste, så nu har jag tillverkat små cirklar i 0,8 mm järn med en pärla i mitten och en ögla på. Cirkeln är tänkt att limma på en rund platta, och sedan fästa ängeln i öglan. Så nu är den första lösningen med att hänga ängeln direkt på en nål inte längre aktuell.

Jag har fått några tips och just nu lutar det åt att jag skickar efter från cc.hobby.

[kissidor]
0

åh vilken underbart fin ängel joggman, den tyckte jag verkligen om Glad!

Smyckestillbehor
0

Jaaa, den var gullig Skrattande

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Cessy
0

Ja men det var ju kanonbra att du kom på en egen lösning o ängeln blev ju annorlunda o jättefinGlad

Ingrid-Marie
0

Skrattande jättefin

drutten2
0

Ursöt ängel, verkligen jättefin.Skrattande

MaMaMade
0

Jättesöt ängel! Glad

Pugglis
0

Verkligen jättesöt ängel! Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

joggman
0

Nu är den första brochen färdig.

Jag klistrade den på plattan med karlssons klister, det var lite besvärligt och jag är osäker på om det blir tillräckligt starkt. Ni kanske har något tips på ett bra lim för ändamålet?

[kissidor]
0

måste säga det igen - otroligt fint Glad! E6000 vore nog vettigt att testa.

maneki
0

Fin brosch. Glad

Glöm bara inte att rengöra metallen noga -- det bästa limmet kan få problem med att fästa om det finns smuts, fett, olja eller andra orenheter på ytan. Flört

Cessy
0

Så blev det ju jättefint med änglabroschenGlad

Pitepaerlan
0

Mmm jättevacker ängel!

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

joggman
0

E6000, var kan jag få tag på det?

Tigris
0

Jättesöt änglabrosch!

E6000 har jag köpt hos Pärlsajten 

Det finns på fler ställen också men jag valde Pärlsajten eftesom det var det enda stället som hade den mindre stroleken på tuberna. Det går åt så pass lite för mig att en stor tub skulle hinna torka igen innan den var förbrukad. Nu tror jag att fler har tagit in den lilla tuben också.

[kissidor]
0

absolut, köp den minsta om möjligt - jag hade en stor först men den torkade mycket riktigt sönder, innan jag gjort av med ens så mycket som innehållet i den minsta. den lilla var visst slut på pärlsajten men finns tex här: http://www.fruparla.se/product_info.php?products_id=3690&osCsid=fca37de6fba4d71558917306592019ab