Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlcaf-et
Läst 3359 ggr
Idaz
0

Det var länge sen!

Hej allihopa! Det var jättelänge sedan jag var inne på iFokus men nu fick jag för mig att kika in.

Lika härlig stämning som vanligt! :D

Jag har haft ganska mycket för mig på sistone och har inte hunnit med att göra så mycket smycken :( jag har inte heller varit aktiv här på iFokus. Vilket är jättesynd tycker jag! Jag har saknat mina pärlor och all tid jag tillbringade dem en gång i tiden. Nu har jag bestämt mig för att försöka börja komma igång igen. Jag plockade nyss fram alla pärlor och tittade på dem. Så mycket vackra små saker! Men vad ska jag göra med dem? Jag har tappat inspirationen helt! Gråter

Det är helt tomt i hjärnan!

Någon som har några tips för att komma igång igen?

Sen en till sak bara :P :

Jag har nyligen fått en beställning på ett armband med berlocker, bland annat en sköldpadda. Jag hade sådana sköldpaddeberlocker förut och nu minns jag inte var jag har köpt dom! Är det någon som vet var man kan köpa silverfärgade ca 1-2 cm sködpaddeberlocker?

Nu ska jag titta runt lite här på sajten och se om jag kan få lite inspiration!

Tack för att ni finns!! :D

Kram Ida

MaMaMade
0

Hej hej! Jag är relativt ny här jag! Skrattande Välkommen tillbaka!

Tror att ngn här fick en sköldpaddsberlock i antingen julklappspaketet el i adventskalendern…kolla i de strängarna.

Jul 2009

Kalendern

ommok
0

Hej Idaz! Kul att du är tillbaka! Hoppas du får lite inspiration att pärla igen, när du tittar runt! Flört Pärlerian har sköldpaddsberlocker, liksom Fru Pärla.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

drutten2
0

Hej, även jag är ny… men får väll säga vä'lkommen tillbaka, och hoppas att dyú ska finna insperationen igen.:nod:

[kissidor]
0

välkommen tillbaks idaz Flört!

nåt jag brukar tycka hjälper när jag har svårt att komma igång är tex att göra nåt som går väldigt lätt och snabbt för då blir det inte sånt velande och grubblande över kompositionen - man vet att blir det inte bra så är det snabbt gjort att göra ett nytt försök! örhängen är ju en sån sak tex tycker jag.

sen brukar det ofta vara så att man är som en åsna mellan hundra hötappar efter ett uppehåll - man vet inte vilka av alla underbara pärlor man ska börja med och så blir det inget alls! då kan det vara bra att tvinga på sig själv en begränsning av nåt slag, köra nåt slags lotteri kanske vilken färg man ska utgå från och sen kanske lotta fram även en till färg att kombinera med.

eller kanske kan du snoka upp en tävling som inspirerar dig Flört?

lycka till med att komma tillbaka till pärlorna iaf Glad!

mialycktman
0

ja det var ett tag sen sist! Välkommen tillbaka, håller med kissidor, gör nåt enkelt så kommer ideerna…….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

BitteS
0

Hej Idaz, välkommen tillbaka. Får du klappa på pärlorna ett tag ska du se att inspirationen kommer tillbaka. Annars kan du alltid hitta någon ny bok att inspireras av.

Fnyfniken
0

Eller titta på Etsy.com och sök efter den sorts smycken du brukar göra. Det dyker upp jättemycket bilder på vad man kan göra.

leja
0

Vålkommen tillbaka. Lycka till med att få inspiration.

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
0

Hej Idaz o välkommen tillbaks. Hoppas att du hittar tillbaks till din inspiration o kommer igång att skapa med pärlorna igenGlad

Emo
0

Så roligt att du är tillbaka. Jag har precis gått igenom din gamla tråd och än en gång beundrat dina fina verk, så det låter bra om du kan komma igång igen, för du gör så fina saker. Du har fått flera bra råd. Hoppas du har nytta av dem. Jag tar fram en låda med pärlor och tittar på dem, klappar dem och pratar med dom. Ibland talar de om för mig vad de vill bli och då är det bara att sätta i gång. Inte för många pärlor på en gång, då snackar de i mun på varandra, så man inte hör något ordentligt. Lite lagom så går det kanke bra. Lycka till!

Hoppas få se nya mästerverk :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

maneki
0

Väkommen tillbaks, Idaz. Glad

Ja, inspiration finns på så många ställen. Bästa är att försöka bestämma sig för nåt för annars blir det som kissidor säger, man står o velar mellan så många olika saker. Nej, bäst att starta med några småprojekt o se det som uppvärmning. Sen brukar det rulla på. Nätet, nya pärlor, lära ny teknik, nya material, andra hobbies, tävlingar, utmaningar, grupprojekt, nåns födelsedag, böcker o tidningar -- det finns alltid nåt som kan kicka igång en. Flört

Idaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket för hjälpen allihopa! :D

Jag ska allt tillbaks till pärlvärlden. Jag har beställt lite pärlor och sånt från pagoni och det har redan kommit. Av det fick jag jättemycket inspriation så jag har gjort ett berlockarmband (en beställning) och tänkte göra ett liknande till mig själv också :)

Ååå vad jag älskar den här hemsidan, så otroligt mycket härliga pärl-människor! :D

Kram Ida :)

Emo
0

Ja, det var väl roligt. Du gör så populära grejor, så du kan sälja också, då vore det synd att inte hålla på. Kul att du är tillbaka och att du har fått inspiration igen, för visst har vi roligt med pärlor och denna trevliga sajt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

maneki
0

Kul att du hittade din inspiration. Fint armband det blev. Glad

Cessy
0

Fint berlockarmband. Förstår att du blev sugen på ett till dig självGlad

mialycktman
0

Avis………Rynkar på näsan

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[kissidor]
0

läckert berlockarmband med rolig lite skruvad blandning och lagom klirrigt Skrattande

MaMaMade
0

Tjusigt! Glad

Idaz
0

Tack :)

Nu har jag gjort ett till mig själv med nästan alla sorters belocker jag hade + pärlor. Lite galet men det gillar jag :P

drutten2
0

Det armbandet var snyggt! :thumbsup: