Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 7932 ggr
mialycktman
0

Min arbetsplats!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Skrattande

Skulle det inte vara kul att se var vi designar våra härliga smycken och annat kul? Våra arbetsplatser, där vi sliter våra grå……Tungan ute

Jag börjar med min "lilla vrå" som jag har i sovrummet. Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

mattiz73
0

Jag har ingen arbetsplats utan sitter oftast i soffan med alla mina lådor och verktyg runtomkring!

Fnyfniken
0

Hahah! Ordningsmänniska, eller hur? Jag vet inte om jag vågar visa en bild poå var jag arbetar. Eller om det ens går att fota för alla saker i vägen. Sen sitter jag också ofta i soffan och sticker familjemedlemmar i ansiktet med mina trådstumpar!

MaMaMade
0

Vågar inte…för ostädat där just nu. Skäms 

Återkommer, ska fota lite till bloggen de kommande dagarna så… Oskyldig

Ni kan få en bild från de gamla goda lapptäckesdagarna sålänge!

MaMaMade
0

Vy 2…

SusannAlg
0

Mamaade vilken gosig kisse!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

BitteS
0

Ha, jag törs inte heller lägga ut någon bild på min röra. Jag sitter framför datorn och pärlar. Försöker väl städa undan lite då och då, men saker och ting har en förmåga att samlas framme på bordet och ingen plockar undan dem i första taget.

Allamej
0

Samma här som hos BitteS, jobbar framför datorn och det är ett… tja… kreativt kaos :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

mialycktman
0

Ha ha fegisar! Skrattande Det var just det jag var ute efter, kaos! Jag e så jäkla (ups) pedantisk själv………Förvånad

Jag hämtar oftast grejerna och sen sitter jag i soffan jag också, men jag "gillar" att ha ordning där jag hämtar materialet. :))

Lyckomia 

Leta
1

Jag har sån kaos på min "arbetsplats" att jag kallar det för ordnad kaos! Sen har jag oxå mina 3 vänner som helt plöstlig kan få för sig att just min ARBETSBORD är världens absolut bästa sov plats! Och om man heter Tyson och lägger sig så här på bordet finns det inte mycket plats för mig sen att hålla på med mitt där.

Se bilden!!!Cool

Fnyfniken
0

Jag "gillar" också ordning. Men jag lyckas inte behålla den. S.k. vän av ordning, men ordningen har sagt upp bekantskapen… Eller så är det så att jag alltid bara beundrat på avstånd…

maneki
0

Inspirerad av Jewelry and Beading tog jag några foton för nån dag sen. Lite "före o efter"-bilder då jag även fotade "pärlrummet" när vi precis flyttat in alla möbler o material där. Några av er har sett de bilderna förr.

Det är definitivt inte lika lätt att komma fram längre (tyvärr delvis då vi fått flytta ner en del förvaring pga ett läckande tak). På de senaste bilderna syns bara själva arbetsytorna, inte så mycket av alla hyllor, vare sig min bokhylla eller vår huvudsakliga förvaringshylla för material. Det sagt har jag även en hel del här o var i sovrummet eftersom jag fortfarande sitter en hel del i sängen o pärlar.

Bråten under det huvudsakliga arbetsbordet är en del av allt sparat emballage, även känt som min adressbok.

maneki
0

…o som det ser ut idag.

Måste ju säg också att jag o syrran delar på rummet: halva arbetsbordet är mitt, så även halva "matsalsbordet" o förvaringen.  På de nya bilderna har jag bara fotat mina delar.

mialycktman
0

Härliga bilder!

Lyckomia 

BitteS
0

Visst  är det väl konstigt att man kan samla på sig så mycket prylar. Men Maneki inte menar du väl att du har PÄRLOR i alla de svarta/rlda boxarna??? I så fall så här mitt pärllager inte så stort, hi hi. Då kanske jag kan inhandla lite fler med gott samvete.

maneki
0

Pärlor i den översta halvan, smyckesdelar av olika slag i den nedre. Allra nedersta lådan har jag lite blandade verktyg i. Alla seeds liksom all metalltråd är i den övre bärbara verktygslådan. Den den lilla, som den står på, har jag cernit- o fimolera med lite blandade tillbehör.

Men inte alla av pärllådorna är helt fyllda, några är överfulla (därav att jag har fullt även ovanpå lådorna) men vissa är mer halvfulla. O en låda är bara smyckesvajer, trådar o band som tar mycket plats.

Pugglis
0

Jag som just håller på att möblera om på min pärlplats Glad, fick en energikick. Jag återkommer med bild om jag blir nöjd. Har bara tagit en paus just nu.

Jag hör till de som sitter framför datorn och pärlar. Soffan eller sängen funkar inte, det blir skumpigt och jag måste kröka för mycket på ryggen för att se pärlorna, jag vill ha dem nära näsan! Cool Sen gillar jag ordning och att var sak har sin plats, men då måste man hålla efter ofta och det är det lite si och så med. Jag vill ha nära till det jag använder ofta, det skall helst finnas på en armlängds avstånd. Till slut växer högarna med byttor runt mig och jag hittar inte det jag vill ha, då blir det storstädning och jag försöker att organisera om så att det skall bli fiffigare. Tungan ute

Men som sagt var nu är det en större ommöblering av allt så jag återkommer. Jättekul att se era arbetsplatser.

"Även känt som min adressbokhappy0194.gif

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

MaMaMade
0

Oki då…som det ser ut just nu…

Skåpet till vänster vid dörren innehåller scrapsaker; min Cuttlebug med tillbehör samt papper o lite annat smått o gott.

Strykbrädan ska upp på en krok på väggen men just nu behövs allt uppläggningsplats som bara kan uppbringas…tycker även Lasse som ni ser! Till höger innanför den, i hörnet, hoppas jag få in en gammal fåtölj. Där ska jag sitta o sticka/virka o lyssna på talböcker när (om) jag ngn ggn blir klar med rummet.

MaMaMade
0

I hyllorna har jag de finaste tygerna samt mina handarbetsböcker/tidningar, stickor, virknålar mm.

Här på högra väggen skall det sättas upp hyllplan på skenor för maximal förvaring. (Har ju en altan på ca 25 kvm som är proppfull med sygrejor just nu…näbbmössen fröjdas!)

MaMaMade
0

Lite närmare arbetsbänken. Skåpet till höger är för scrapsaker samt att scrapboxen på hjul går in där så den är ur vägen.

Skåpet till vänster skall pärlsakerna in när (om) det städas emellanåt. Måste bara få dit en el två hyllor först.

I lådorna förvarar jag en del stickor, nålar, knappar…handarbetsgrejor, lite ungdomsminnen samt en hel del skräp.

Pugglis
0

Aha, och vad är det för Corn Flake-projekt som skymtar till vänster i sista bilden? Skrattande Hi hi, tänk att få ha ett helt rum till hobbysakerna, jag har en garderob i sovrummet till pärlor och dator, sen tänker jag fixa ett syskåp i hallen. Men om jag har råd att bo kvar i min lägenhet när dottern flyttar, dröjer förhoppningsvis några år, hon är bara 18, då skulle jag göra om hennes rum till hobbyrum, oj oj. Cool Nä, nu är det natti natti!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

leja
1

Så vi ska då visa upp våra arbetsplatser. Hmmm… Måste nog röja endera dan. Har matbordet som arbetsplats och har nog inte ätit där på ett halvår minst. Så nu råder totalt kaos. Köper förvaringslådor för att få ordning, men inte hjälper det…

Ska se om jag vågar ta en bild.Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

MaMaMade
0

#20 Mellis har några saker som hon är rädd om inne hos mig, så att inte lillasyster ska få tag i dem. Glad Fast jag använder också kartong, har en del lapptäckesarbeten med hexagoner på G, som jag handsyr. CornFlakes-paketen är perfekta till det!

[linda-pinda]
0

Jag har ingen arbetsplats :-( Sitter där det faller sig, liksom, och måste stuva undan varje gång jag lägger ifrån mig arbetet. Men däremot har jag flera skåp i biblioteket som är bara mina: de är fulla med pärlor och allt annat pyssel! Dessutom har jag lagt beslag på en halv garderob i sovrummet där jag har de pågående projekten och en del prylar (tråd, verktyg och ett gäng pärlor bland annat) som är _absolut nödvändigt_ att ha nära till hands ;-) Maken muttrar om att alla mina skåp där nere borde räcka, men vad vet väl han! *ti hi*

jo79
0

Oh ett helt eget rum till pyssel hade varit härligt. Fast kanske ännu hällre ett stort rum så maken kan använda halva till dator rum annars skulle vi aldrig se varandra Skrattande

Något att tänka på när vi får råd att skaffa hus….

Cessy
0

Har de flesta av mina pärlor ute i förrådet o resten flyter runt i köketOskyldig så någon riktig arbetsplats har jag inte. Sitter ju till vardags vid köksbordet o pärlar, men just nu är allt prydligt undanplockat. Här är det så att min kreativitet tål inte "prydlighet"Skäms för när allt är snyggt undanplockat så finns det liksom inte o ser jag inte det o att det får flyta omkring så tappar jag liksom det skapande flödet o så är det varje gång jag röjer undan allt. Så jag hade behövt ha ett arbetsrum ganska mitt i huset där allt kunde både delvis vara sorterat (min sortering - andra hade nog sett det ganska osorteratObestämd) o dels att där varit en massa bänkar där pärlorna m.m. kan flyta omkring o en bra sittplats med bra ljus o stor arbetsyta. Det hade varit en bra arbetsplats, men den kommer aldrig att inträffa, så det blir lite pärlröra i köket som rafsas ner i lådor när det kommer gästerOskyldig o så köksbordet som arbetsplats för det mesta o med det är jag ändå ganska nöjdGlad

MaMaMade
0

Här är det så att jag i stort sett *måste* ha ett rum med en dörr som går att stänga *och* låsa. Min 4-åring pillar i allt hon ser o fort försvinner både det ena o det andra. Hon har på kort tid nu lyckats förstöra *2 st* tygsaxar för mig samt klippt sönder en 70-talspåse jag hittade i en låda som skulle bli till tavla… Min 7-åring dreglar också över allt även om hon inte tjyvar så tjatar hon, suckar o har sig. Hon skulle få om hon bara höll reda på det men…låt mig säga såhär; det är mer ordning på lillasyster!

Ingrid-Marie
0

Jag har en "mobil" verkstadGlad Jag har satt så mycket som får plats på en stor skärbräda, tungt men det går. Jag sitter helst i sängen fast det är en dålig arbetsställning. Jag vill ha allt runt mig, dator, tv och alla mina grejer. "Boar" gärna in mig trångt hihi.

Ingrid-Marie
0

Silverbitar som ska bli ngt snyggt.

Ingrid-Marie
0

Mina allra nyaste verktyg. Mässingsborste och polerstål.

Ingrid-Marie
0

Pärlor och tillbehör. Gjorde en stor utrensning innan jul då jag hade pärlor och lådor överallt. Lite mer samlat nu.

Ingrid-Marie
0

När jag inte har tid att prata/kela med Ginger så letar hon upp något hon kan riva ner på golvet. Hon slutar inte förrän jag ger upp och vänder all uppmärksamhet mot henne…smart kisse! På bilder har hon spanat in ngt på hyllan med smyckesaker. Otaliga gånger har jag krupit runt på golvet med en ficklampa och svurit högt hahahahah.

maneki
0

Även om vi har ett rum så hade jag inte tacka nej till ett sånt här skåp. Tänk att kunna ha så mycket av materialet rakt framför sig. Som synes har jag ju redan mycket på borden, men ändå: prydligt ordnat men ändå väldigt tillgängligt.Tyvärr inte så mycket bordsyta på de där skåpen, speciellt inte stationär bordsyta, eftersom det är tänkt att vara infällbart. Notera de kardborreförsedda påsarna som kan hängas upp fritt på dörrarnas insidor.

Finns en liten variant också o den hade jag nog haft större behov av. Hyllan där jag har allt som inte är smyckesdelar o pärlor har tyvärr inga mindre indelningar utan allt få lavas på hög, vilket är instabilt o svårt att få översikt över. Några grejer, som garn, ligger i glassburkar o vissa saker i en sån här Ikea-"minibyrå" dock. De är rätt bra så jag hade gärna haft fler. Synd bara att de inte har genomskinlig front så det hade varit lättare att se vad som fanns i dem.

NeedfulThings
0

Ååååh ett sånt skåp skulle man haft, maneki! Men kanske man skulle kunna snickra ihop ett självObestämd hade varit den perfekta lösningen för mig. Jag har pärlor i hallen, nederst i min garderob, lite i en sån utdragslåda under ena dotterns säng, i köket och lite inne på gästtoaletten som tyvärr används mer som förrådSkäms aningen utspritt alltså.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

MaMaMade
0

Typ 3 st  Billy-hyllor (1 st 80 cm samt 2 st 40 cm) som man sätter på hjul. 2 fäster man ihop med järn baktill o så de andra 2 med gångjärn i de första hyllornas yttre kanter…en uppfällbarbordsskiva med utfällbara ben à la campingbord…

Mmadeit
0

hmm den iden var inte dum MaMaMade, får ju med stor sannorlikhet tillgång till MITT rum att fixa och dona i innom max 2 månader :-) nu har jag symaskinerna i ett hörn av ena rummet där väggen skall rivas för att bli vårat sovrum och ett gäng banan kartoneger travade med tyg etc. pärlorna med dess tillbehör bor i 2 hörn i vardags rummet dels har jag laggt ebslag på vitrin skänken vi skulle ha "fin servisen" i samt har 3 st stora racco förvarings lådor av modellen classe O har med massa mså lådor i i andra hörnet…

Fnyfniken
1

Jag kan inte stoppa undan mina saker för då vet jag inte vad jag har. (knasig hjärna) Så jag har alla mina pärlor hängande på väggen framför mitt lilla arbetsbord, så jag ser dem. Ännu så länge går det bra, men om jag fortsätter köpa mer än jag använder så kommer jag att ligga illa till utrymmesmässigt. Rummet är ju mikroskopiskt ändå, och där finns allt mitt dressyrrelaterade material (website) samt en massa tyger och överblivet grejs från min keramikverkstad. Allt detta gör att jag sällan använder min stationära dator som också står där inne, utan surfar från en liten laptop ute i vardagsrummet. Jag har med andra ord trängt ut mig själv från mitt eget arbetsrum. Vilken klassiker!

drutten2
0

Jag har allt nerpackat i en såndär verktygsbox med hjul… som står i sovrummet… får sedan ta fram den varje gånga jag för insperation och sätta mig i köket. Glad

Fnyfniken
0

Drutten, vet du att drutten hette Cheburashka på ryska? Om man vill ha en alternativ avatar…

Fnyfniken
0

OK, jag tuffar till mig och lägger ut en bild. Jag har papper på att jag helt enkelt är oförmögen till att behålla någon slags ordning. Här är beviset.

MaMaMade
0

Måste kanske skaffa några sådana där minibyrås/ar (?) från IKEA. Älskar mina verktygsväskor men en byrå ser prydligare ut i rummet o locken tar sådan plats när man fäller ut dem. Jag kan ju ha väskorna när jag är på resande fot.

Drutten; jag har också en sådan där dubbel-verktygslåda på hjul. Visst är de suveräna! Fast jag har mina scrapgrejor i den, scrappar inte så mkt just nu så det behöver inte vara framme.

Fast…när vi åker på semester…om det blir en Stockholmsträff i sommar…bäst att jag köper en till! Tungan ute Måste bara kolla att den går in i husvagnsgarderoben först! Skrattande

Argento
0

Är det inte som så att vi som konstnärer faktiskt får lov att ha det lite stökigt Skrattande

Detta är en del av min arbetsplats !

maneki
0

Jo, visst måste man ha ett visst mått av kreativt kaos, det är väl nästintill vetenskapligt bevisat.

Sen finns där ju nånstans den där gränsen mellan kreativt kaos o ren oreda då man måste städa upp lite (men inte allt). Vissa saker kan man ju inte heller låta ligga lite varstans, främst verktyg som man vill ha på sin plats antingen för att man snabbt ska få tag i dem eller för att de bör förvaras på ett visst vis av säkerhetsskäl.

Ingrid-Marie
0

#39 Jag tycker det är en härlig bildSkrattande

Ingrid-Marie

Ingrid-Marie
0

Argento, wow vilken lyx! Så skulle jag också vilja ha det. Så mycket plats till allt möjligtSkrattande

Ingrid-Marie

Argento
0

Ingrid-Marie ja det är vekligen lyx, faktum är att bilden bara visar en tredjedel av rummet  Skrattande så jag har det verkligen bra !!

Cessy
0

ÅhwowVill också ha sådan arbetsplatshellokitty08.gif

Fnyfniken
0

Men Argento, du har ju inte stökigt?

För min del vet jag vad det beror på. Out of sight - out of mind, säger engelsmännen. Och sån är jag. Om jag inte ser det vet jag inte att jag har det. Så jag måste se alla pärlor, kedjor och trådar för att kunna få ideer om vad jag ska skapa.

Cessy
0

Precis "Out of sight - out of mind" stämmer helt på mig.OskyldigSkämsSkrattande

Pitepaerlan
0

Håller absolut med # 42, #47 och # 48.

Jag gillar att ha alla mina pärlor med tillbehör ordnat i diverse lådor.
Har både färg- storlek och sort sorterat

Jag har mina projekt på plasttallrikar/brickor med pärlmatta

jag har gett mig själv tillåtelse att ha högst 5 projekt på gång, och måste avsluta något för att få börja på något nytt.

När det gäller handarbete, som stickning, virkning, korsstygnsbroderi
får jag bara ha högst 2 av varje igång.

Annars blir jag stressad och då får jag absolut ingenting färdigt.

Och skulle jag "fuska" och iaf påbörja något, så måste jag avsluta det.

I mitt vävrum är det lättare, har två vävstolarSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

drutten2
0

# 41 Vilken arbetsplats, en sådan ska jag med önska mig när vi flyttar till något större.SkrattandeFlört (när det nu blir av)Obestämd

#40 Ja det är såå bra, skulle nästan behöva en till… så att man får plats med ännu meeer…Flört

Fnyfniken
0

Vilka verktygslådor är det ni menar?

drutten2
0

Jag köpte min på Hornbach för ett par år sedan.Glad

Försökte att hitta en länk men icke.

Här kommer iaf bild på min egna.

Mycket praktisk.Flört

MaMaMade
0

Jag hittade min på JULA. Kostade 300 kr men hade inte råd första ggn jag var där. Hade sådan tur att de reade den ett par v senare för 200 kr!

Hittade den här förvaringslådan hos Classe O. Det är lösa lådor inuti o locket sluter inte helt tätt mot dem så man skakar den inte om man som mig har pyttepärlor inuti. Men till större går den nog bra att bära med sig.

MaMaMade
0

Den här lilla chica saken hittade jag också hos Classe…för en hundring bara! Helt suverän tycker jag, förutom att locket är lite i vägen när det fälls ut framåt. Å andra sidan är det "rutat" så man kan lägga dit pärlor utan att de rullar iväg medan man arbetar.

MaMaMade
0

De här lådorna hittade jag på JULA. Bara 20 kr för den minsta. Fasta fack o tättslutande lock, *hurrey*! Ett bra köp tycker jag.

jagga-ewe
0

Min arbetsplats är oftast köksbordet. Eller nån kompis' köksbord, om jag tagit med mig mina lådor och flytt från ungarna. Ska försöka fota nästa gång jag har allt framme.

Skulle dock vilja ha möjlighet att ha allt framme. Är dock rädd att om alla pärlsaker ska va framme måste alla andra pysselsaker få vara framme oxo. Så tillsvidare trängs pärlsakerna i mina HandyBoxar, stick- o virksakerna i en bokhylla och det mesta annat i kökssoffan. Nångång ska alla rester från webshopen åka ut, o jag ska göra iordning lagerrummet till mitt eget pysselrum! *drömmer*

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Bimse
0

Det här är en del av min arbetsplats (har också tillgång till ett städ på ett annat ställe i huset där man kan arbeta högljutt utan att bry sig om att störa grannarna). Lådor lite överallt längs och under bordet, lager i kökssoffan och i garderoberna. Som ni ser finns det en ganska stor back på golvet som för det mesta innehåller delar av mina silversmidesgrejer, men den fungerar också som fotostudio. Lådorna på bordet tar jag fram från ett skåp som inte finns i bild allt efter vilka färger/typer av pärlor/arbetsmaterial som jag använder. En stor fördel med dessa är att de är stabila, stapelbara och gratis, eftersom det är sådana lådor som det förvaras godis i innan det pyttsas upp i sina behållare i affärerna.

Sådan här ordning är det inte så ofta, utan mera kaosliknande kan jag lova.

53goran
0

Bimse, din pärlplats är jättefin och bordet är stort och bra. Dessa godislådor är ju perfekta att sortera pärlor i. Ser verkligen mysigt ut din pärlplats. Jag som har sett den i verkligenheten vet att det är en bråkdel av allt pärlmatrial man ser.

Ska försöka lägga in ett foto på min pärlplats också.