Någon som sålt på Tradera?
Vet ni vad, igår sålde jag mitt första pärlhalsband! Det var i koppar o svarta pärlor i kombination med kedjebitar. Jag blir glad bara av att tänka på det. Tänk att det finns folk som vill betala för nåt som jag gör för att jag tycker det är roligt. Men det var inte det jag tänkte skriva om nu. Jag tänkte fråga om det finns nån som provat att sälja ett smycke på Tradera? Fungerade det bra för er i så fall?

Jag har sålt lite örhängen och armband. Det man ska tänka på är att det är massor av smycken ute så några höga bud får man kanske inte. De flesta som säljer och köper är bra traderare, har sålt mycket annat och aldrig råkat ut för konstigheter. Att läsa omdömen om köpare är bra.
Har nu gjort en test på att sätta pris på örhängen på utrop 35 och köp nu till 40:-, fick inte ett bud men 29 ut - 35 köp nu gick bättre.

Har sålt några nu o priserna på Tradera är låga väldigt låga.
Ligger runt 30- 50kr vad jag har sett för pärlor lite mer för annat.
Fanns ett jätte fint halsband i form av en jätte vacker fjäril som var till salu på tradera, säljaren hade satt det låga priset på 500kr o tro mig det var värt mycket mer, tror inte det blev sålt.
Annars är Trader bra.
Finns det bättre ställen att sälja på?
Säljer inte mina smycken för egen del utan för de hemlösa kisarnas skull.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

hemmagjort.se , har inte provat eller kollat in noggrannare.

#3 vad är det för något?
Har någon provat sälja där?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Jag har några annonser på hemmagjort.se, dock inte smycken nu. Har haft smycken där, men dom "drunknade" i mängden av smyckesannonser. En löpare i Grönländskt pärlbroderi hade jag där, men fick den inte såld - det var väl ingen som hade råd med dom 800 jag begjorde för den…
Nackdelen med hemmagjort.se är att de flesta som annonserar där tar så hiskeligt lite för sina alster! I stort sett endast materialkostnaderna 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Håller med er andra att det är svårt att få bra priser på Tradera för det finns så mycket. Men det är alltid värt att börja med ett lågt utgångsbud. Det är mer lockande. Man kan ju börja med ett eller två smycken och se hur det går.
Ingrid-Marie
hmm jag ska också testa på båda siterna. Men inte nu, det får bli efter jul! Tack för tipsen

Jag har sålt smycken över Tradera ett par månader nu ^^ Det är segt i början men när man får upp omdömen osv verkar fler "kunder" ramla in =)
Säljer mest örhängen med utropspris på 20 kr. De flesta går dock för minst 50 kr ^^ Och jag har sålt för 80 kr osv där det har varit samma utropspris.
Så Tradera är bra ställe enligt mig men finns ju en risk som med allt.