Söker små glasdroppar!!
Jag blev glad när jag hittade Zionesse butik med massor av Miyuki droppar, de är perfekta till mina änglaörhängen.
Men jag har haft svårt att få tag på ett större färgsortiment lite större droppar (c:a 6x 4mm) till mina änglahalsband. Jag har letat ett bra tag efter denna droppe i bl.a olivgrönt, vet någon vart jag kan finna dessa?
Uh … 6x4 stämmer inte riktigt med Miyukis sortiement, men de har ju förrutom drops även Magatamas o där finns en varant av dessa som heter long Magatamas som är 4x7 mm o dessa har Zionesse, men även Pärltorget o Fru Pärla. Där finns gröna varianter men tyvärr inga olivgröna.
Sedan har Pagoni en del droppar o där är också gröna, men om det är rätt nyans o storlek det vet jag inte. Går inte o direktlänka till dropparna utan du får gå in på Pagoni -> Glaspärlor -> Droppar o hängen. Pearlized har ju haft olivgröna droppar men de är tyvärr slutsålda, men du kan ju alltid höra med dem om de får in dem.
Hej!
Dropparna måste var just 6x4 mm. Kanske att någon millimeter längre skulle kunna gå bra men redan när de är 8 mm långa så blir propotionerna felaktiga med ängeln. jag har fått tag på en hel del av dessa droppar hos bl.a mattssons pärlor, Bead Place och hos ovan nämnda Pagoni. men det tycks inte vara någon som har något större sortiment på färger. Olivgrön har jag haft efterfrågan på och även mörkare rosa. de som kallas Magatamas har fel form för ändamålet.

Pressglaspärlor finns däremot i 4x6 mm. Om inte på närmare håll så har iaf FusionBeads tjeckiska droppärlor i bl a just 4x6. De är lite mer avlånga än de trinda dropparna från Miyuki. Pärldesign har också några tjeckiska, kolla under Fantasy pärlor.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Jättetack!!!!!!!!!!!

Jag hittade en ny butik (ja, ny för mig i alla fall) som hade flera olika 4x6mm drops: Beaded Jewelry