Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpolymerlera-pärlor-tillverkning
Läst 6565 ggr
Tiinea
0

Liquid fimo?

Någon som vet vart man kan få tag i liquid fimo?

Alex05
0

Jag köper min på eBay

maneki
0

Emma Ralph.

I England finns även Polymer Clay Pit, som säljer olika fabrikat av flytande polymerlera.

mialycktman
0

vad gör man med det?

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

maneki
0

Man kan dekorera föremål (skapa "glasyr", ringla på, imitera fiorato/weddingcakepärlor), skapa "faux cloisonné look" med färgad flytande lera, inkapsla papper o andra föremål, använda som lim för att hålla ihop olika delar av lera, göra image transfers, blandas med fast polymerlera för att göra vispad grädde, såser o stelnade drycker osv.

Fimos variant är känd för att vara en av de som ger klarast resultat, vilket är bra om man vill använda det just som coating.

Mer info finns t ex på Glass Attic o Sculpey har en massa projekt där just deras TLS används. Annars hittar man en del genom att googla på liquid polymer clay tutorial.

mialycktman
0

Finns det inte något motsvarande i sverige?

Lyckomia 

maneki
0

De flesta säljare av polymerlera i Sverige har inte de flytande varianterna, vad jag sett, bara den fasta leran. Därav att vi bara länkat till utländska butiker, de är lättast att hitta.

mialycktman
0

Är Liquid Sculpey ungefär detsamma? Det finns på Artistica i sånt fall.

Lyckomia 

maneki
0

Translucent Liquid Sculpey är en liknande variant, absolut. Det finns vissa mindre skillnader, som att Fimo Deco Gel ("Fimo liquid") är något transparentare (o lär få en lite mer "gummiaktig" yta enligt vissa). Men andra använder bara TLS o ska man färga leran så gör det ju ingen skillnad.

Jag skulle gissa att Fimo Deco Gel också finns nånstans i Sverige, men bara enklar att hitta utomlands. Emma Ralph är dessutom själv en talangfull polymer clay artist och en mycket trevlig person så därför tipsar jag gärna om hennes butik.

Smyckestillbehor
1

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

mialycktman
0

har beställt!!!Flört

Lyckomia