Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 6709 ggr
Zabbio
0

Pannband (till häst)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja.. mer av en nödvändig detalj i utrustningen än ett smycke.. men lite av både och så jag smäller upp det iaf :)

Ett pannband till mon lilla pålle, gjort av ståltråd och tygelstoppar i läder :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ommok
0

Så häftigt det blev! Din häst ser stolt ut över att bära ett så fint smycke! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Alex05
0

Gulligt! Skrattande

[kissidor]
0

det var ju jättefint! skulle absolut duga som halsband åt en människa också Flört

Emo
0

Fint och roligt att se något annorlunda.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

shigne
0

Mycket läckert!!! Kul idé

Cessy
0

Fint pannbanden till hästenGlad

MaMaMade
0

Tjusigt! Glad

drutten2
0

Jättefint, var verkligen snyggt med

silver mot hästens mörka färg!Skrattande

Väldigt söt häst förresten! Kyss

Fnyfniken
0

Jättefint, Zabbio, men vet du att många skulle hävda att en nosgrimma är mycketmer nödvändig än just pannbandet, men du ser inte ut att hålla med där. Eller jobbar du med det? Tungan ute

jagga-ewe
1

Jag håller nog inte med om att nosgrimman är mer nödvändig än pannbandet, men det beror nog på vilken stil man rider. Min morbror som rider western har aldrig nosgrimma på sina träns med bett, o oftast är pannbandet bara runt ena örat.

Zabbio, det där var jättevackert!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

leja
1

Mycket fint och fin häst.

Vad ska man ha som signatur tro?

maneki
0

Fint pannsmycke. Glad

mialycktman
0

Gulligt!!!!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Fnyfniken
0

Njae, kanske inte jag håller med om det, i alla fall inte så som många använder det. Men pannbandet är inte livsnödvändigt det heller. men snyggt blir det! (och kan inte spännas för hårt)

Zabbio
1

Tack så mycket! :)

#9+#14 Pannbandet kan spännas för hårt och dra nackstycket så att det skaver mot öronen och sidostyckena tenderar att hamna mot ögonen :P Men i Cows fall är det nödvändigt för att hans träns glider bak halvägs nerför halsen utan det ;)

Pitepaerlan
0

Vad läckert åå hästen är ju så vacker ocksåSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Zabbio
0

Tack! :D Nu måste jag ju visa bonusbild på pålle…

(fast på sommaren är han svart, med de roströda fläckarna kvar)

[kissidor]
0

vilken underbar bild - ger verkligen en enormt stark känsla av sedan länge svunna tider Glad

Alex05
0

Vilket stiligt ekipage!Skrattande

Fnyfniken
0

Otroligt fint! Och då passar det ju med ett utsmyckat pannband!Ni är otroligt tjusiga i snön och finkläderna! Rider du i damsadel?

(Finns det pannband som kan dras åt? Eller du menar bara för korta pannband?)

leja
0

Snygg bild, ser ljuvligt ut.

Vad ska man ha som signatur tro?

shigne
0

Mmmm så härligt! En koncentrerad pålle!! Inte utan att jag saknar mina hästar när jag ser din bild!

Pitepaerlan
0

ÅÅÅÅÅÅ suck säger jag bara, har alltid önskat mig häst, men skulle aldrig orka med allt det arbete och pengar det skulle kostaObestämd

Lyckliga duSkrattande, jag nöjer mig med hund och kattOskyldig

Är du med i någon medeltida grupp?

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Zabbio
0

Tack allihopa! :D Och så säger dom att travare inte duger till ridning :P

Nej, ag rider gränsle, kjolen är delad och omlott framtill. Är inte med i någon medeltida grupp :)

#20 Jag menar för korta pannband..hade det på Crow ett tag. Är svårt att hitta träns där både pannband och nosrem är lagom.. Fast så ridr jag ju lika ofta utan nosrem :) Han är visserligen glad för att tugga stort så det ser ut som om man sliter honom i munnen, tills man er att tygeln är lös..gör han utan bett också, men tänker inte snörpa ihop käkarna för det..

Han kan tölta också.och nu senaste dagarna har vi hittat en running walk! Måste vara världens bästa gångart…mycket mjukare än till och med tölt, hyfsad långsam och ser inte klok ut innan man vänjer sig vid huvudnickningarna :P

SusannAlg
0

Jättefint pannband! Å, härliga bilder!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Zabbio
0

Tack :)