Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 2960 ggr
Fnyfniken
0

Blogga bör man...

…annars dör man. Eller snarare, finns man inte i universum. Jag har de senaste dagarna stött på flera människor som uttryckt beundran inför mina handgjorda smycken och som bett om visitkort eller hemsida. Jag inser vad timman är slagen, och att jag måste skaffa en blogg eller hemsida (som är lättare att uppdatera än min förbenade hemsida om dressyr!) så jag kan visa upp vad jag har gjort för hugade. Och jag skapade bloggkonton och en massa saker, och de ledde alla fram till WordPress. Jag vet inte hur många av er som har erfarenhet av WordPress, men jag tycker personligen att det suger! Inget är intuitivt, allt strular om man vill ha bilder med i spelet, och man blir bara frustrerad. När jag hade skrivit det 5:e inlägget med presic samma information och försökt att få en bild att funka, fått endera ingen bild eller dubbletter, blev jag sur, och kollade på MaMaMade's blogg och använde samma leverantör, för den verkar i alla fall funka. Någorlunda rationellt också. Jag kommer att lägga upp allt jag gör i tidsordning där, och eventuellt skriva lite till varje sak, så jag har att visa eventuella köpare eller andra hugade. Sen är det bara att skaffa de där 500 visitkrten för 49:- också. Det blir en senare fråga. Här är bloggen i alla fall:

http://dargent.blogg.se/

(Och d'Argent är franska och betyder "av silver")

Fru-Parla
0

Åh vilka fina smycken du gör, förstår att folk frågar efter och om dom.

Nu blev din blogg bra tycker jag, det ska bara enkelt att blogga, vare sig man skriver om dittan o dattan eller har den som försäljningskanal. Själv har jag googels blogspot, den funkar bra bara man kommer på hur man ska göraGlad Lycka till med försäljningen!

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

MaMaMade
0

Mkt snygg sida, diskret, framhäver det viktigaste; dina smycken. Undrar just om jag måste börja på en ny blogg bara för mina smycken el om det räcker med shopen? Det känns lite rörigt som det är nu. Kommer jag att hinna med? O när man ser dina underbara skapelser så får man kroniskt dåligt självförtroende för dina smycken är *sååå snygga*!

Lycka till med försäljningen!  Glad

mialycktman
0

Mycket fint du gör. Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
0

Fin diskret blogg som framhäver dina vackra smycken.

Mmadeit
0

Snygg Blogg

min make stod bredvid när jag öppnade sidan och undrade vad en "antiHOSTpärla var" ;-)

drutten2
0

Håller med , snygg blogg… kanske skulle starta en själv… blev inspererad. FlörtSkrattande

Fnyfniken
0

Tack för allt beröm!

Jag tycker bloggen funkade jättebra jämfört med att sitta hemma och tillverka en sida och skaffa en domän och allt vad det nu är. Så här kommer jag att kunna uppdatera fråm min framtida iphone ellervad som helst, och då blir det inte att jag skjuter upp det (som det blir med allt annat)

Ska lägga upp senaste armbandet så fort jag gjort bilden färdigt.

drutten2
0

Spännande kikar in senare då. Flört

Fnyfniken
0

Ligger där nu.

maneki
0

Ja, bloggar är ett så smidigt sätt att kunna publicera saker på nätet o nå ut till andra, vare sig det är för att sälja eller bara för att visa upp sina alster för vänner o bekanta. Går snabbt att uppdatera o har ganska stora möjligheter för att göra utseendet personligt.

Fin o minimalistisk blogg som låter smyckena stå i centrum. Glad

Ett tips kan kanske vara att du har olika kategorier för olika typer av smycken (halsband, armband, örhängen, set, ringar osv) om det är tänkt att fungera lite som galleri för presumtiva köpare. Då kan de snabbare hitta just de tycker av smycken de är intresserade av. Flört

Fnyfniken
0

Bra idé, Maneki! Ska ändra till det nu innan det blir för många poster att uppdatera.

Tigris
0

Jag kan bara hålla med föregående talare: snyggt & stilrent!