Måste tipsa om fin blogg
men för mig helt oläslig, naturligtvis. den är ungersk. men någon här kanske förstår. Så otroligt fina saker…

Ja, där finns många duktiga ungerska pärlare.
När det ändå är på tal passar jag på att flika in med Szilu, Kkriszta o Veszuszi. 
(jag har även lyckats hitta till en ungersk pysselsida med pärlprojekt. Liksom en blogg med mönster o mönsterlänkar.)
Positivt är man man numer kan två ord på ungerska: mintá/minták (mönster) o gyöngy (pärlor). 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Otroligt mycket fint, och man blir så glad av alla vackra färger :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jättefina saker.
Karkötö = armband kan ju också vara ett användbart ord
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Ja, de ungerska pärlarna är helt fantastiska. Jag surfade runt på många av dessa bloggar för ett par veckor sen och det är otroligt inspirerande att se deras vackra arbeten.
Kika in i deEvas forum så hittar ni flera av hennes egna tutorials och här finns en vacker peyoteblomma.

Peyoteblomman fanns visst redan i en av manekis länkar…
Hmm… Ande har gjort diamantkablar på memorywire… Dags att stjäla en idé!
*Där*…armbanden av stora pärlade pärlor mm…andra ovanifrån! Där finns "mina" pärlbollar som jag försöker göra, fast jag vill ha seads instuckna mellan…o så de pärlade…att länka mellan kopparlänkarna i mina halsband! 
Jättefina saker…synd bara att det blir så lite gjort när man fastnar i alla bloggar. Dessutom går jag i stå för jag får komplex!
Gör du? Men tänk på vad du kunde för ettår sen. Tänk på vad du kan nu. Hade du trott det då? Nej, och du tror inte att du kan något som de om 2 år? Det tror jag!
Denna gillar jag skarpt, pärlad pärla kl 14.00. Death star!
Den i armbandet ovanför smyckena med turkosa pärlor? Snygg!
Haha! Bra att ta med länken också:
Och hur i hela friden har människan skapat detta?
Jättefina alster. Såg på ett ställe där en avvikande färg på tråden ingick i kompositionen, snyggt.
#11 Ja, den undrade jag också över! Urläcker!!! Någon som vet var ett mönster till denna teknik finns?
#10 Precis den jag tänkte på!
#11 Hur läckert som helst…vill göra!
Näst sista länken i #1; *hur mkt som helst*! Måste beställa storpack pärlor av alla valörer nu!
Har du någon koll på hur man gör #10?
#11 känns som att det ligger i framtiden. Måste nog klara av en vanlig cellini först. Och vad göra? Zionesse har stängt idag och imorgon!
Ja, du skulle ju kunna ta dig till PärlbutikSthlm på Odengatan 29 som delar lokal med inredning/barnbutiken La Maison till exempel
. De har en del seedbeads, men inte miyuki.
Ja, det kan jag ju verkligen! En liten promenad bara ! Tack!