Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlor-tråd
Läst 3758 ggr
Tigris
0

Seed beads till Volcano

Jag ska på bröllop nästa helg och igår hittade jag äntligen en klänning (jag och klänningar är inte en helt vanlig kombination…Skrattande)

Sen kommer ju det angenäma följdproblemet att fixa smycken som passar till och jag har lite idéer som innefattar Swarovski Volcano Rivoli. 

Så jag är väldigt tacksam för tips på fina seed beads färger som passar bra till Volcano. Gärna med färgnummer och eftersom det är snött om tid så är det  butiker med snabb leverans som gäller. Det är 15/0 och 11/0 som jag är ute efter i första hand.

Ja, har ni tips på andra mindre pärlor/drops odyl. som passar till så är jag "all ears" för designen jag tänkt är ganska öppen än så länge.

Mmadeit
0

vad blir det för färg på klänningen? tycker konstigt nog att det faktiskt oxå spelar in…

Tigris
0

aha, det kanske är relavant också Flört hade visst lite bråttom när jag smygsurfar på jobbet…

Klänningen är mörk pupur-lila-plommon-vinröd ungefär. Jag har ingen bättre beskrivning än så. Mer åt det lila hållet än det vinröda…

Fin beskrivning va Skrattande Cool

Allamej
0

Jag tycker att du ska gå efter de färger som du får i volcanon, rött, orange, lila, guld och blått :) Mustigt, men starka färger :)  Och ja, jag vet att jag inte var till någon som helst hjälp nu :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tigris
0

Jag har sneglat på Tohos higher metallic dark amethyst eller någon av Tohos andra metallic-färger. Jag tänkte ifall någon gjort en infattning i nån "bra" färg och på rak arm kunde färgnumret.

[kissidor]
0

kommer rivolin att vila mot bakgrund av klänningstyget eller i urringningen? för det har rätt stor betydelse tycker jag - i urringningen går det ju bra att ta upp klänningens färg men mot bakgrund av klänningen tycker jag nog att det kanske skulle bli snyggast och göra såväl klänning som rivoli mest rättvisa med att själva grundinfattningen iaf var i sobert metallfärgat som galvanized silver. men jag förstår ju om det känns lite fegt och trist Skrattande, men sen kan du ju bygga på den infattningen med betydligt mer iögonenfallande färger som tar upp eller matchar volcanon och då kommer även dessa dekorationer att komma mer till sin rätt mot en neutral bakgrund. men äsch, varför sitter jag och ger dig råd om färger - du är ju mästaren Flört!

Allamej
0

Jag har higher metallic amethyst framför mig just nu men det står ju bara färgnumret som pärltorget har, är det ok? isf. TH-11-502

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

alla mej kan nog vara färgnummer 502 bara då. för inspire design som har Highermetallic DARK amethyst har artnummer Toho-11-503

Cessy
0

Jag hade antingen kört på allamej´s tips -Toho´s higher metallic amethyst eller om du vill ha något diskretare så hade jag tagit Miyuki´s Metallic gold Iris. Just metallic gold iris finns ju i såväl rocialles som i Delicas o jag tror den finns i alla storlekar o den matchar ju färgerna i volcano, men den bryter inte markant, så det beror ju på vad du är ute efter helt enkelt.

Mmadeit
0

Jag hade nog brutit av från färgen på klänningen med texmetallic nebula istället men jag glilar ju rätt skarpa kontraster

MaMaMade
0

Iaf tycker jag att både rätt så skarpt grönt samt orange står jättefint mot lila. Men allt hänger ju på nyansen samt hur mkt man "vill synas" sas. Skrattande

maneki
0

Jag tycker bronsnyanser är fint till volcano (det använde jag ju i mina infattningar, vintage bronze wire) -- o till lila/vinrött/plommon/purpur.

Mörk indigoblå hade nog också funkat, liksom färger som tas upp av klänningen om hänget inte ligger direkt mot den. Finns säkert några mer idéer om jag haft mina rivolis framför mig just nu…

Tigris
0

Tack för alla tips!Glad

Intressanta förslag men färgbrytningar åt olika håll. Metallic Nebula har jag hemma och den är mer mörkblå än vad bilden visar och ser ganska tam ut mot klänningen. Jag hittade en higher metallic dark amethyst här hemma i Toho-lådan och den verkar passa rätt bra, även den är mörkare i verkligheten än på bilden hos Pärltorget. Det känns som jag surfat runt och sett alla plommon-purpur-lila-vinröda nyanser som finns nu.Flört

Klänningen är rundhalsad och det är ett knytband mitt fram på halsringningen så planen är att rivolin kommer att sitta i ovanför.

Aja, jag har beställt lite olika varianter nu så nåt ska jag väl få till så småningom. Resten går väl åt till något annat Cool

Mmadeit
0

mitt herringbone armband jag gjorde enligt allamejs tut var higher metallic dark amethyst rätt mörk ja men underbar :-)

Tigris
0

Kanske ska skriva hur jag tänkt halsbandet också… Glad

Det lutar åt en chocker/collar (vet inte vilket som är rätt namn för det står olika överallt) åt det här hållet. Antingen med den infattade rivolin på bandet eller som hänge.

Jag har ett brett svart elastiskt sammetsband (ett mycket lyckat felköp, vansinnigt dyrt men snyggt och praktiskt) men jag vet inte om svart kanske blir för "hårt"… Jag har visserligen svarta skor och handväska så det kan ju funka…

Sen funderar jag på låsningen. Jag har tidigare gjort ett armband med sammetsbandet och då hade jag silvriga klämavslut men jag funderar på att gör något liknande Foxans vackra halsband. Jag gillar att det händer något i nacken också.

Jag tar gärna emot mer input och idéer, jag är ännu så länge bara i planeringsstadiet för pärlorna har ju inte hittat hem ännu.Flört

MaMaMade
0

Då klänningen är rund i halsen tycker jag att du ska sätta rivolin mitt på bandet. Den kan komma bort annars. Är klänningen enkel där baktill så tycker jag absolut att du ska göra ett sådan där tjusigt avslut! Det gör att hela halsbandet ser mer exklusivt ut också. Lycka till!