Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 2063 ggr
Faidra
0

OT - Alla hjärtans dag

Det här inlägget la jag upp på bakverk iFokus, men där fanns det ingen som kunde hjälpa mig, så jag testar här :P

Hej :) Snart är det ju Alla Hjärtans Dag, och då har jag och min kompisar ett evenemang där bland annat kommer ha café öppet hela natten (nattäventyr ^^).

Är det någon här som har bilder, idéer eller recept på kakor, bakverk, cupcakes, allt som har med Alla Hjärtans Dag att göra?

Det behöver absolut inte vara något avancerat, men hela evenemanget går typ ut på att allt ska vara rosa/rött/lila och jättesött med en massa hjärtan överallt och så :P

Smyckestillbehor
0

Vad ska du göra med bilderna? Ska de till ex skrivas ut så duger det ju inte med vilka bilder som helst i fall upplösningen inte räcker till. Ska det ha något med smyckestillverkning att göra eller en ren chansning - att fråga på denna sajt? Glad

Du får gärna ta en titt på vårt lilla Konditori. Vill du låna några bilder så får du gärna maila till info@smyckestillbehor.se , jag kan maila dem och några andra. Om det är vad du söker.

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

maneki
0

Testat Cut Out + Keep? De brukar ha lite av allt möjligt, från smycken till kläder till bakverk till mat. Här hittar du allt taggat med valentine's day. Testa även att söka på t ex heart. Recepten kanske inte går att följa pga av skillnader i mjöl osv, men där kanske finns lite smak- o dekorinspiration, exempelvis som dessa muffins.

Bento handlar med om lunchboxar än bakverk, men där kan också finnas lite ätbar inspiration (som kan bytas ut mot marsipan o cremer som passar bättre i bakverk. Jag bildgooglade orden bento o valentine lite snabbt o fanns t ex det här o dessa söta hjärtebjörnar.

Vill du ha anti-inspiration så finns ju Cake wrecks. Tungan ute

Recept? Bara ös i med choklad. Fluffig mousse, lyxig kräm, syndigt god tryffel, kladdkakemuffins. Mörk choklad, smaksatt choklad, vit choklad. Skrattande Röda bär är inte heller fel.

Serveras med hjärtvikta servetter?

MaMaMade
0

Det är väl bara att baka muffins o glasera med rosa glasyr o strö över strössel, finns hjärtformat i rosa o lila.

Gräddtårta med jordgubbar i gelé ovanpå. Baka bottnarna i springform, lägg fyllning emellan, trä springformens ring över tårtan igen. Lägg på bär/fast sylt o häll sedan gelé gjord på jordgubbssaft över. Låt stelna o garnera sedan med spritsad grädde o chokladhjärtan (Smält choklad över vattenbad, rör ihop m ngn msk olja/100 g choklad, spritsa ut hjärtan på bakplåtspapper).

Stansa ut hjärtekakor ur mördeg o garnera efter tycke. Smaksätt med vanilj, cacao, apelsinskal, citronskal…färga degen rosa med ngn droppe röd karamellfärg.

Chokladtårta med tryffelfyllning. Lägg ett fint mönstrat papper/tårtpapper över kakan o sikta över florsocker. Garnera med hallon o stick ner likadana chokladhjärtan som ni gjorde till gräddtårtan.

Smyckestillbehor
0

OMG, cake wrecks är verkligen nåt att längta till! Skrattande

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!