Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketttävlingar
Läst 3199 ggr
Allamej
0

Månadens lapp Jan/feb

Eftersom halva januari har gått så slår vi ihop januari och februari.

Fru Pärla sponsrar vinnaren med en 1122 rivoli 18 mm Sahara så sätt igång med lapparna

Detta är tråden där lapparna läggs in allt eftersom dom blir klara. Ett bidrag per person och månad :) Alla får delta

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Fru-Parla
0

Den är inte fotad ännu, eller jo den är fotad med X antal misslyckade bilder. Dessa skönheter är svårfångade med kameran. Så, bara lugn, i helgen kommer en bild på skönheten som kan bli dinKyss

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Pitepaerlan
0

Men så gulligt med sponsring till månadstävlingenSkrattande blir man än mer peppadFlört

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Cessy
0

Åh men det där var ju en trevlig morot.Glad

Fru-Parla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NU har jag fotat Sahara, håll tillgodo, nu är det bara att "lappa" påSkrattande

1122 Swarovski rivoli Crystal Sahara 18 mmBilden är inte länkad, det är ifokusspöket som härjar runt liteSkrattande

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

MaMaMade
0

Åååhhh…måste göra en ny lapp! Den första är färdig men jag klantade mig lite…det stör mig ohyggligt mkt!

När ska den vara inskickad?

Allamej
0

När du lägger upp den i denna tråden avgör du själv men den måste vara upplagd innan den sista feb. När du sen skickar den hit är också upp till dig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Smyckestillbehor
0

Jisses Fru Pärla, vilken sten! Sååååå snyggt.

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Cessy
0

Fantastisk bild på en jättefin RivoliGlad

Mmadeit
0

kan vi inte klistra denna tråd så man blir påmind med jämna mellan rum?

Mmadeit
0

precis klar med min första lapp s nu kommer en fråga till Allamej. jag har ungefär 25 cm fireline kvar i ena hörnet när tråden är fäst skulle det underlätta för dig som skall göra det *host harkel* roliga jobbet att sy ihop lapparna om den fick hänga kvar där?

Allamej
0

Låt den hänga kvar :) Kom bara ihåg att fota den och delta i månadens lapp :)

Mmadeit
0

har en lapp ide till jag vill se om jag kan hinna klar med innan februaris slut så avvaktar med att lägga ut den ett tag är min "januari tema lapp" som är klar får se om jag blir mer nöjd med februari tema lappen, har tänkt göra åtminstonde en per månad som är inspirerade av sin "månad" sen ahr jag ideer på några helt random motov oxå…

Mmadeit
0

Detta är min lapp för januari månad OBS OBS OBS är februari lappen jag vill delta i tävlingen med!!!!

Inspiration till motivet kommer från EMOs hemsida där hon har en animering med skidåkare utav Prp så på nått sätt när jag sydde förestellde jag mig emo på skidor hela tiden *hihi*

Teknik en blandning av square stich och herringbone då tråden inte ville gå igenom 15/0 pärlorna hur många ggr som helst.

Mmadeit
0

och här kommer min lapp för februari "happy valentine" allihopa :-)

Det är denna jag vill ha som tävlingsbidrag då det var en per person som gäller.var lite svårt att få till detaljerna på nallen då lappens storlek/antal pärlor var begränsat men rätt nöjd med resultatet syns ganska tydligt dock att jag använd 3 olika fabrikat på pärlor och tyvär var de ljusbruna jag hade inte de jämnaste av dem men syns ju mest när man granskar den på bild. :-)

Allamej
0

Men så otroligt fina lappar! :)

Mmadeit
0

Tack! du får gärna PM:a mig din adress så jag kan skicka dem…

MaMaMade
0

Mina är helt misslyckade…för stora pärlor o det var ett…sorry nu…jäkla slit att välja bland de ojämna pärlorna! Hade stora problem m mönster också, 4x4 cm är litet för mig. Glad

Får se om jag hinner få ihop ngt innan den sista.

maneki
0

Så fina lappar, Mmadeit. Glad

[kissidor]
0

ÅH så pöt nalle-lapp mmadeit Glad!

Cessy
0

Jättefina lappar du har gjort Mmadeit o nallelappen är ju bara så himla gulligGlad

leja
0

Söta lappar, har gjort en som jag glömt att fota, men den är tänkt som mellanlapp, inte så fin som dina. Ska fota imorgon.

Vad ska man ha som signatur tro?

Mmadeit
0

har för avsikt att göra en permånad som avspeglar något som har med månaden att göra men hoppas jag hinner/orkar med lite mellan lappar oxå :-)

leja
0

Här kommer min "lapp" hoppas den duger och vart ska den sändas?

Vad ska man ha som signatur tro?

Mmadeit
0

fin gillade mönster tekniken :-)

fram med fler lappar nu flickor (och pojkar?) så vi får ihop ett rejält lapptäcke!!!

Alex05
0

Så fina lappar ni har gjortSkrattande Här vågar man ju inte komma med nåt enkeltObestämd

MaMaMade
0

Jättefin lapp, leja!

Måste ta tag i det där nu, 2 misslyckade försök. Blir så…irriterad…när det inte blir som jag vill. Oskyldig

Mmadeit
0

alex jodå det vågar man visst!!!! charmen med ett lapptäcke gjort av många är just mångfalden!

Cessy
0

Jättefin lapp leja. Som ett litet lapptäcke i lapptäcket blir den juGlad

maneki
0

Så fin lapp, Leja. Glad

mialycktman
0

Oj så fina lappar………..hmmmmmmmm vågar man sig på en?Obestämd

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Mmadeit
0

Mia JAAAAAAA det gör du du MÅSTE ;-)

mialycktman
0

Jag hinner nog inte i feb, går det bra i mars? och vart skickar jag lappen?

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Allamej
0

Till mig, Pm:a om adressen :)

drutten2
0

Skrattande Såå fina lappar ni gjort!!

[kissidor]
0

så fint leja, som spets Glad!

Emo
0

Fina lappar alla!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex05
0

Okey, ett hastverk av mig i morseGladVill ju gärna vara med, så klart. Här är mitt februaribidrag. Hinner nog inte vara med i mars men jag kan väl hoppa på igen i april, eller…??

Vart skall lappen skickas?

maneki
0

Fin lapp, Alex. Glad

Mmadeit
0

har på känn att detta kommer bli ett underbart färgsprakande täcke :-)

fin lapp alex kom med flera :-)

MaMaMade
0

Vilken underbar färg, alex! Jättefin! Glad

Cessy
0

Jättefin lapp Alex05Flört