OT; Fast anställning börjar igår! :D
Tittade in hos personalansvarig på grannkommunens anvariga för vård o omsorg. Mkt trevlig människa, gav *mkt* positiva vibbar o spånade direkt om pers ass-jobb åt en kvinna. De skulle bestämma viken vid påsk ungefär.
Åkte sedan upp till Vindeln o hälsade på syrrans kompis som just fått beviljat pers ass. Satt o surrade med henne o hennes syster i över en timma…o nu har jag jobb! Jobbet är inte ens utannonserat! Handlingarna ligger inte ens inne hos kundansvarig än! Men enligt killen som är "första kontakt" så har jag jobbet om NN vill ha mig o det sa hon ju!
Nu kan det ju visa sig att vi inte går så bra ihop som vi tror men det vet man ju inte förrän efter ett tag. Tror dock att det blir bra. Hon är rak, jag är rak o hon vet vad jobbet går ut på då hon själv jobbat med det nere i Stockholm. Hon har bl a varit ass åt Astrid Lindgren! Behöver jag säga att hon trivdes på det jobbet!? :)
Heltid, dagtid, samt helger men schemat är inte lagt utan det får vi komma fram till tillsammans. En till måste ju också in, om det innebär att jag får en deltid på 70 % må så vara, helt OK arbetstid för mig.
Guben har räknat ut att måndag-fredagjobb i Vindeln, fler dagar att köra men färre mil, ändå bara blir hälften av det han kört hittills i jobbet. Grannen jobbar åt kommunen, 7-16, kan gå att samköra de flesta jobbardagarna…kanske tom jag kan åka vissa dagar. Så nu håller vi tummarna att kommunen vill ha Guben, el ngn annan med bra arbetstider.
Det blir några timmar dagmamma för töserna men tror att vi klarar oss på halvtid. Mindre att betala o om några år klarar de sig själva i ett par timmar.
Känns det bra el känns det bra!?! (Får ju bättre råd med *bling*!) 
men vad roligt, jättegrattis
!

Grattis! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Grattis vad skoj!

Låter ju toppen!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Grattis!
45 år o mitt första fasta jobb på hemmaplan!
Märker att en viss anspänning förekommit idag. Känner mig helt utslut, så nu blir det soffan, en kanna te, chokladbit o "En plats på landet" på TV.
Trevlig kväll allahopa! 
Grattis MaMaMade, jättekul!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Grattis :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Jättegrattis :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Grattis o Lycka till!

Så roligt för dig MaMaMade! En viss trygghet smyger sig på med fast anställning och det känns inte fel. Hoppas du kommer att trivas bra, för det är minst lika viktigt som en fast inkomst.
Lycka till!
Lycka till!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack! Tror nog att jag kommer att trivas. NN är prat *och* glad som person. Jag gillade att vara hemsamarit men det var ju bara hushållsarbete hela tiden. Nu blir det mkt sjukgymnastik, promenader, vi talade om att kanske dra igång en yoga-klass för "halta o lytta". Åka till stan, följa med till Sthlm o hälsa på barnen ngn ggn/år…ledsagning helt enkelt. Ett riktigt smörjobb!
Trevligt med en person som är glad, rak o positiv. Ser redan flera möjligheter till förbättringar för henne genom träning, organisation o rutiner (svårt med minnet efter en hjärnblödning). Så mkt lättare då hon är en bekant till familjen dessutom. Satsar på ett nära samarbete, dels för att jag är sådan men även för att både min o hennes släkt är ytterst liten; 1 syster var, förutom hennes barn som bor långt borta. Känner jag mig själv så fixar jag att sköta närheten men även hålla det proffesionellt. Inga problem med en sådan personlighet som NN har.
Dessutom tror jag att hon inte vill byta assisten titt som tätt som en del gör, hon vill ha trygghet. Det gör att jag med all säkerhet kommer att ha jobb där i flera år, kanske det tom blir 10 år om vi trivs ihop. Tror att det här kommer att bli jättebra! Jag är *sååå* lycklig! Vår ek har ju varit ytterst skral sedan sista adoptionen -06…men nu ser jag ljuset i tunneln! 
Grattis och lycka till.

Grattis o lycka till 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Intressant historia du har skrivit och jag hoppas på att det faller ut som du vill och önskar, både för ditt självförtroende och för er ekonomi. Om man har allt för skral ekonomi påverkar det ju även allt annat.
Det låter ju som om ni kan komma bra överens och det är aldrig fel att ha kul och intressant på jobbet.
Lycka till
Härligt med jobbet! Grattis!!!

Grattis, låter ju riktigt bra och kul för dig.
Vad ska man ha som signatur tro?

Grattis! Jättekul med nytt jobb och hoppas allt går vägen!