Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1822 ggr
Mmadeit
0

registrera varumärke?

Är det någon av er alla duktiga tillverkare som registrerat ditt varumärke/namn? var det krångligt svårt dyrt?

jag har ju inget företag men labelar de saker jag syr med mitt nick Mmadeit som ju då står för Monika Made it.  Har det ju även som logga på visit kort adresslapapr mm. slog mig här om nyss att oj tänk om någon startar ett företag med det namnet Innan jag får "piiip" ur vagnen och gör "namnet" till MITT. Är det värt att göra en registrering av varumärke tro. MÅSte man då ha en "logga" samtidigt? Någon som har koll?

MaMaMade
0

Jag skulle också vilja regga "mitt" namn men är lite osäker på hur man gör o inbillar mig att det kostar många pengar. Tror inte att jag kommer att sälja sådär jättemkt/aktivt men det skulle vara kul ändå. Ska iaf regga domän till att börja med.

Mmadeit
0

ja domän har jag ju redan min mmadeit.se  MEN OM ett annat svenskt företag skulle startas med "mitt" namn kan de enligt varumärkes lagen ha rätten till domänen ialalfall :-(

mialycktman
0

När jag "kom på" Lyckomia ville jag naturligtvis vara ensam om det. Jag registrerade namnet hos Bolagsverket, det kostade ca 900 kr. men det gäller bara då i min kommun, vill jag ha namnet "reserverat" i nån annan kommun eller hela landet kostar det typ några hundra per kommun, så då blir det dyrt!

Hos Bolagsverket finns info om allt detta. Även hos Skatteverket. Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.