Börja göra ringar - vad behöver man då?
Jag gör smycken i silverlera och nu är jag sugen på att prova på att göra ringar. Men vad behöver man ha hemma då?
Jag har köpt plastringar så man kan prova vilken storlek man behöver.Kan man göra som när man lindar leran runt ett sugrör? Att man använder nåt runt man har hemma med rätt mått och lindar papper runt om sen?
Har sett att det finns ringhållare,ringmandrel att köpa och det kanske finns mer saker att köpa till ringar.
Vore tacksam att få höra av er vad man behöver ha för tillbehör för att göra ringar.:-)
/Lotta

Det du behöver tänka på är ju att leran krymper i storlek när den torkar och bränts. Så man får gå upp i storlek när man gör ringen. Jag kommer inte ihåg om det var en eller två storlekar.
Du kan gå in på www.folkare.se och kika, där finns tillbehör att kika på. Hon är också bra på att ge tips om man har frågor.
Ja den krymper så det verkar lite svårt att få den så den blir lagom stor när den är klar. Så det är en eller två storlekar man man får gå upp.Då kanske det blir lite lättare när man vet det.:-)
Jag kikade på länken med det stod server error så det gick inte att se nåt. Jag får kolla sen igen där och se om det funkar bättre då.

www.folkare.com ska det vara
Hej den krymper ungefär 2 storlekar, I allafall den jag gjorde, har bara gjort en hitills men det kommer bli fler.