Alex andra vrå av pärlor
Ett arband o örhängen till spiralhalsbandet jag gjorde förut.
Örhängena inspirerade av, jag tror det var Maneki, men räta mig om jag har fel. Jag har såå dåligt minne, vilket ni väl vet vid det här laget. Vill ju inte att nån ska ta illa upp.
Armbandet sytt i diamond black o vita 11/0 seadbeads, i vanlig spiralrope.
De första två tycker jag du har gjort mycket bra. De är så harmoniska och jämna. Snygga kompositioner. Den tredje - nja, så ska de ju se ut nuförtiden, så det är väl bra det också på sitt sätt.

Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Emo: Tack för berömmet.
Jag håller med dig om det tredje, som jag skrev, ovanlig för mig, men annorlunda i alla fall. Jag uppskattar verkligen din uppriktighet

Fina smycken, gillar speciellt det andra som känns så vintrigt o isigt. Passar årstiden mycket bra. 
#2 När jag först bara läste texten tvekade jag om att jag kunde vara källan till inspirationen eftersom jag knappt gör örhängen, men det skulle ju kanske kunna vara så att du varit inne på bloggen i veckan när jag skrev om istappar. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
visst är de härliga de där hematit ringarna som du har i nr 3 :-)
och de rödaktiga mönstrade ovalerna i första armbandet MUMS!!!
Fina saker allihopa iallafall!
Tackar!
Jo, Maneki, så var det nog, men jag var i alla fall på rätt väg 
Mmadeit: Det var du
! Jo, det var därför jag blev inspirerad.
Det setet, hematit/läder/satin är nu bokat. En tjej ville byta med mig och hon gör en hel del fina saker, virkar, stickar, pärldjur, trådslöjd. Så efter helgerna ska vi byta. Känns kul att nån vill ha det man gör, och ett byte är ok tycket jag.
Läckert nettingarmband
maffigt och snyggt i helsvart
!
Det blev fint.
När får vi se nästa? Storverk?
Tack, tjejer
Verkligen lättburet och snyggt armband.

Snyggt!!
Vad ska man ha som signatur tro?
Snyggt nettingarmband gillar det svarta med silver.
Tackar, tackar!
Härligt mönster, så användbart. Fina örhängen.
Fina Hana-Amipufförisar o fint nettinghalsband. Matchar ju ditt nettade armband jättefint
ja det där var precis i min smak
!
Tackar, tjejer!
Jättefint set, svart är ju aldrig fel.

Fina nettade smycken. 
Tjusigt!
Armbandet i #0 is to die for!
Tack!
Åå så fint!
Vart har du hittat det möstret på halsbandet #17 ?
#26: Tack! Jag hittade en del gratismönster på Sandra D Halpenny
Fick inte upp sidan…stod att sidan kan inte hittas. 
Tack ändå, jag fick fram hennes sida genom google… 
Jag googlade också o kunde på så vis få rätt på din länk Alex05 så nu visar den rätt o där var en hel del fina mönster - tackelitack
Tur att ni är så påhittiga att använda kompisen Google
Tack för hjälpen!
Tönkte??? Fel! ska vara tänkte förstås
Tydligen är jag inte van vid det ordet
Det blev ju fint och det var väl det som var meningen. 
Jo, så brukar jag också göra
jag försöker också göra något med de pärlor jag har hemma
Jag har aldrig förstått hur man kan göra något med pärlor man inte har hemma 
Färgglada alster gör en glad, så det blir nog bra 
Vackert armband o fina örisar som matchar fint färgmässigt. 
Jo det är ju det där att beta av sitt lager, men även om jag lyckas ta lite av det så nog tusan måste jag ändå beställa mer för alltid är det något som saknas
o sedan hittar man ju alltid något annat också då när man handlar sina måste ha som också verkar vara bra o ha
o så fortsätter man o bygga på sitt lilla lager.
Se där är ett armband i precis mina färger! Jättesnyggt!
Cessy; skönt att det finns fler av oss som är lika hopplösa…tur att jag inte har så mkt pengar att handla för…annars skulle jag behöva ta över vårt vardagsrum…o det är 38 kvm! 
Tackar!
Likadant här, ser nåt jag vill göra, har inget material och beställer, lite mer än nödvändigt varenda gång 
Jo, det är därför jag måste på nåt sätt försöka "bli av med" det som jag beställt för länge sen och inte använt. En del tänker jag använda till lapptäcket

Fint set i fina färger, gillar speciellt örhängena. 
Jo, visst borde man beta av lagret lite mer, men då tar ju pärlorna slut. Det vill man ju inte om det är nån speciellt fin färg, material eller form. Så man fortsätter klappa sina pärlor o köper nytt när nåt ska göras. 
(Fast ibland har ju nöden ingen lag, man kan inte köpa nytt hela tiden även om man skulle önska det.) Som lyckopiller betraktat är pärlor ändå rätt prisvärda o med få biverkningar. 

Jätte fint set och färger
Kan bara hålla med fattar inte varför
men det finns alltid en anledning att handla
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
Fint alster du gör, det senaste ser ut att vara bekvämt att ha på sig också.
Bra uttryckt: "Som lyckopiller betraktat är pärlor ändå rätt prisvärda o med få biverkningar".
snyggt set, håller med bimse - armbandet ser faktiskt mysigt/skönt ut att ha på sig
! en fest-topp eller i värsta fall en klänning i samma teknik så blir du ju av med pärlorna du tycker du har till överlopps alex 
*Fniss* Dagens skämt eller…Det får bli en sån där miniminitop då. Men det var ett bra förslag, Kissidor.
Maneki: Det uttrycket var jättebra - stämmer klockrent!
Och tack snälla ni för era vänliga ord. Senare idag kommer ett halsband i samma stuk.
jaså jag tyckte du sa att du hade många pärlor alex 
Många pärlor har jag men det känns sååå jobbigt bara - med en hel klänning, lite enformigt. 

Men en del av en klänning kanske? Så en balklänning ngnstans på nätet där överdelen (gick ner över höfterna) var av kapsylringar från läskburkar, helhäftigt! 
Och, lyckliga mig, jag fick ju läderband i kalendern
Måste ju testa att knyta á la Fru Pärla.
Inget vidare foto, men ni kan väl ha lite kul åt min egenhändigt, tafatt försök till avslut
med de grejer jag har hemma.Gjorde det mest för att jag gillar att testa allt nytt ni visar. Men att knyta, ja det var kul, men jag överlämnar nog det åt de som kan. Fast man vet aldrig ….
De blev ju fina de också. Visst är det roligt med nya tekniker och att lära sig och få till det så lyckat.
Jättefint matchande halsband o halvslagsarmbandet blev ju bra. Man kan ju om man vill helt skippa köpta avslut o bara vira t.ex silverfärgad kopparwire runt läderremmarna om man vill. Det viktigaste är ju att det håller o ser någorlunda vettigt ut o din lösning blev ju bra.
Tackelitack!
Jo, det stärker självförtroendet när man lyckas klura ut hur man ska göra
Cessy: Det var ju smart, att vira lite wire runt på slutet. Det ska jag försöka komma ihåg.
Hur snyggt som helst ju! 
Du skulle se mina avslut! 
Tack MaMaMade!
Så mycket snyggt! Gillar nettingskapelserna och även läderarmbandet!

Så fina de blev, halsbandet o armbandet 
Nånstans har jag en länk till en sajt med en tjej/kvinna som gör just (afton)kläder av enbart pärlor… Rätt häftiga, men aldrig nåt jag skulle orka pyssla med.
Då har även jag provat på Herringbone och det var riktigt roligt. Tack Allamej för en bra beskrivning.
Nu blev mitt första försök inte så väldigt bra, men jag håller redan på med ett par till som säkert blir bättre. Men ni kan ju få se det första ändå. Allt behöver ju inte vara perfekt, eller hur? 
Jättefina smycken! Jag är inte sådär superförtjust i nettingen…än ska jag kanske säga…men ditt halsband är väldigt tjusigt! Gillar de stora "avslutande" pärlorna.
Har svårt för när det bara är uddar i seads. Fast vissa kreationer kan ju vara maffiga (Varvara´s saker t ex) men då är det oftast de som är mer "konstnärliga" o kanske inte det jag personligen skulle bära. Ditt däremot är alldeles "lagom" för mig. Det får du Med Beröm Godkänt för! 
Du är för go', MaMaMade! Tack så mycket!
Jag har ju kommit på att sydda tekniker är det som jag tycker är roligast, så jag testar allt möjligt. 
Fint Herringbonearmband o jättesnyggt o lite lyxigt nettinghalsband du har gjort
Fina alster båda. Du får snits på grejorna.
Tackar tackar! Halsbandet är jag nöjd med, det ligger väldigt fint runt halsen. Men armbandet, nja, ojämnheterna syns inte på bilden
#57 Jag gillar också att sy men mina ögon o min nacken gör tyvärr inte detsamma! De där små glittrande seads:en är ju så fina…o så får man ju så *många* för slantarna! 

Tjusiga, båda två. 
Tack! Roligt att ni tycker om det. Jag blir så glad!

Visst var det lättsamt och roligt att göra herringbonearmbandet, Alex?
Och så snyggt ditt armband blev! Syns inte alls några ojämnheter, och färgställningen är jättefin! Och det nettade halsbandet är bara så snyggt!
Jag har väl inte heller fallit helt för nettingen, men detta halsband är verkligen fint! Ska kanske prova netting i alla fall… 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Åh så fina dina sydda smycken är, likaså "fru-pärla"-armbandet blev ju jättebra.
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Återigen, tack för alla positiva tillrop, de värmer verkligen!

Jättesnyggt!
Nettinghalsbandet ser verkligen exklusivt ut!

Snyggt! Båda ser bra ut, men halsbandet verkligen fint.
Vad snälla ni är, tack så mycket!
Jättefina saker! Gillar nettinghalsbandet jättemycket! Fint att avsluta med de större pärlorna på det viset!!!
Vilken produktivitet
Det märks att Alex är en stor och duktig hund. 
Dessutom är dina alster fina.
Fina armband o örisar
men jag faller nog mest för #72 så fint o glittrigt men på ett diskret sätt - me like
enormt lyxigt och snyggt nettinghalsband och snygga herringbonearmband
!
#77 Ja, det är min favorit med, jag gillar de små seedbeadsen i black diamond, de är så användbara.
Tack för berömmet alla!
Emo: Alex skriver och jag producerar - rättvist eller

Snygga örisar. Lite lustigt att du och jag använt samma ide #74, oberoende av varandra.(se min tråd) Men kul ocksså.
Oj, Leja, det har jag missat eller glömt
Men jag har gjort några i samma modell förut i både silver o guld…så jag tänkte inte på det, sorry.

Nej nej, ta det inte så. Jag tyckte det var kul att vi båda gjort likadant. Utan att tänka på/veta om det. Så jag tyckte det var kul och har inte en aning om vem som kom på det först. Det kan lika gärna vara jag som "knyckt" din ide.
Ha det så bra

Fina smycken, gillade specielllt andra herringbonearmbandet (#73). 
*Snyyyyggt*! 
Tack för alla vänliga ord!

Snyggt! Herringbonearmbanden är urtjusiga.

#72 Läckert lås! (Var köper man sådana?) Å, fina armband och örhängen!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Tackar!
SusanneAlg: Jag köpte dem fråm Pagoni.
Pärlorna är fina, togglelåset är snyggt, så armbandet blev mycket lyckat.
Finfint! Sommarlätt o modern färg, turkost är inne läste jag ngnstans. Togglelåset is to die for! Var har du fått tag på det? Skulle lätt kunna äga ett gäng sådana! 
Tack!
Låset är nog köpt på eBay om jag inte missminner mig.
Cessy, du är en ängel som vanlig!
Det var ju Pärlerian förstås. Jag letade överallt men kunde inte hitta nåt så jag antog att det var eBay eftersom jag beställer en hel del därifrån. Tack, Cessy!
Gjorde ett klockarmband för skojs skull. Sytt i herringbone med vita kuber i mitten. Klockan är ju inte anpassad för smyckestillverkning uta det är en klocka jag köpte i Sydafrika för en massa år sen, fungerar än men av nån anledning var armbandet för litet, hmmm
Svårast var att få fast armbandet på klockan, men jag tog 3 små mellandelar som jag trädde på den där lilla stången, ni vet
Vips går klockan att använda igen.
klockarmbandet var säkert gjort av nåt sånt där dumt material som krymper med tiden alex 
vad fint det blev, så snyggt du tagit upp urtavlan i armbandet
!
Ja, Kissidor, det är säkert så, tänk att det mesta krymper nu för tiden
*fukt i garderoben*

Jättesnygg klocka blev det i alla fall
Mycket vackert och passande armband till en snygg klocka.
Tackar!

Tjusig klocka! 

Vad fint armbandet passar klockan
Här hittar du det mesta!
Himmel!!! Här händer det grejer!!
Härliga nettade, klockan var superläcker…..ja, alltihopa!!! Jättefina smycken!
Ni är så snälla, tack så mycket!
Så bra pärlorna matchar klockan! Jättefint!

Får instämma. Fina saker. Väldigt fint klockarmband. Men gillade även de andra, vårfina saker som säkert många skulle kunna bli förtjusta i.
Kul idé att skaka liv i klockan som du inte kunde använda längre, bra blev det dessutom.
Ja, kan vara bra att ha en klocka ibland
Återigen tack för era vänliga kommentarer!
Åh det var ett vackert nettat halsband i fin turkos färg
Vacker färg + fina pärlor + snyggt mönster + välgjort arbete = WOW (om jag nu har fattat det moderna språket rätt - och då menar jag inte world of warcraft utan att det blev toppen
)
Det var verkligen ett snyggt nettat halsband! I rätt färg dessutom…inne som sagt! 

Verkligen fint. Snyggt gjort och vackert.
Tack för berömmet! Blir så glad
Du är såå duktig Alex….. Det turkosa halsbandet är jätte, jätte fint!!
själv skulle jag nog känna mig lite utklädd i det
, men det är väldigt vackert
!
Kissidor: Jag håller med dig. Kånner så jag också. Men jag tror att för den som gillar turkos så kommer det att bli väldigt fint om man är solbrun.
Me like! Jätteläckert nettat halsband i turkost!

Fint o somrigt halsband i årets färg. 
Tack, mina vänner!

Fina grejor du har gjort
…som vanligt
#90 var riktigt gulligt
Turkost är såå läckert, jättesnygga grejer.
gillar låset på det turkosa armbandet!

Fräscht halsband! 
Tack!

118 solbrun…. ah så du skriver!!!! Känner mej som en riktig blekis nu… Men håller med om att turkos är en underbar färg på sommaren! Fint halsband!
Jo, visst är man väldigt blek på vintern, men snart tittar vårsolen fram
Själv tål jag inte mycket sol på sommaren.
Tänkte bara visa fatet som frissan gjorde i ordning för smyckena till alla hjärtans dag. Nu blev det ju inte så bra eftersom jag var tvungen o fota med blixt, men jag tyckte i alla fall det blev väldigt fin arrangerat.
Det blev riktigt snyggt. Tydligt mad ditt namn, så nu får vi hoppas att du blir kändis som smyckestillverkare. Lycka till!
Självklart får du länka till din blogg! Det gör vi ju allahopa!
De i svart o rött är *mkt* tjusiga!
Men du, din presentationsruta/länkruta ligger nästan över bilderna, lite svårt att se dem. Dessutom kommer det in text på vänster sida…helskumt. Fin sida annars, svala o neutrala färger som framhäver ditt bling! 
ja jag har också problem med din blogg alex, att text och bilder skyms av den där rutan. men idag var det inte värre än att jag kunde se det iaf
, och dom smyckena blir nog eftertraktade och populära - väldigt moderna och lättburna med fina detaljer, och kul/fiffigt med alla hjärtans-temat! vad roligt att frissan engagerar sig så i det hela, det bådar ju väldigt gott
!
(sen håller jag inte riktigt med om att "alla" länkar till sin blogg istället mamamade - inget fel i att göra så förstås men ska jag vara helt ärlig så är det inte alltid jag orkar/hinner gå vidare till en blogg
utan jag föredrar nog om bilderna ligger här för direkt åtkomst)
OK, många av oss då!
Själv föredrar jag ofta det då iFokussidan ofta segar ngt oerhört för mig. Men med en länk till en blogg/hemsida går det snabbt o galant att kika.
Jag håller med Kissidor. Jag vill också se bilderna här. Om alla tänker på att komprimera dem och inte ha med onödiga pixlar, så blir det inte så stort problem med "segandet"
Det går ju bra att visa en (ordentligt komprimerad) bild och sen kan de som vill titta på fler på en annan adress. Se #127 (även om bilden kunde varit bättre komprimerad)
inte många heller tror jag mamamade - dom flesta för det mesta inte 
Jo, jag vet om det där med bloggen, det är optimerad för IE och FF men vad jag har förstått så beror det på vilken skärm man ha, de som har s k widescreen ser bilden som ni nämner ovan, det är konstaterat. Jag jobbar på det, och har även konsulterat de som är duktiga på sånt, men men…en vacker dag så…
Jag föredrar nog att alltid visa bilder i tråden, tycker det är jobbigt att behöva gå in på en blogg e d vilket resulterar i att man går miste om de bilderna för att man helt enkelt inte orkar eller hinner
Den här gången var lite speciell för mig som ni förstår och inga märkvärdiga smycken, men "delad glädje är dubbel glädje"
Komprimerar alltid mina bilder till max 900 pixlar
900 pixlar per tum är för mycket. Skärmen kan bara visa 72-96.
Jag missförstod dig avsiktligt 

Tycker att din frissa lagt upp smyckena på ett Läckert sätt o hoppas att du får mycket sålt Alex.
Angående din blogg så tillhör jag dem som inte har problem med stt se sidan o texten kommer inte över bilderna för mig - i alla fall inte med denna datorn. Fina bilder var det i alla fall av dina smycken
Ja det här med att länka till sin blogg är inte så vanligt härinne på smyckestillverkning. Några gör det o en del använder sin signatur som direktlänk till sin blogg eller hemsida, men jag uppfattar det alltid som att en länk mer är till för ifall man har tid o lust att följa den o får mer info. Den är där för att man inte vill överbelasta sidan med mer info o den är till för den som vill veta mer eller vill se mer.
Ska man vara säker på att folk verkligen ska se vad man har gjort så ska man lägga bilderna i tråden som man skriver i. Länkar följer en del, men långt ifrån alla. Det är ju t.o.m. så att en del klagar för att man inte lägger bilden direkt i inlägget, men där känner jag att en del bilder blir så missvisande att vill någon se så får de orka klicka upp bilden åtminstone en gång (vissa bilder går ju att klicka på en gång till sedan o på så vis blir det lättare o se detaljer).
Jag följer i regel länkar men inte alltid. Det beror lite på hur bråttom jag har o hur intressant jag tycker länken verkar, men det är ju så det är. Att allt som inte visas direkt i inlägget kan man aldrig vara säker på att folk verkligen ser. Så om man bifogar en bild som skall klickas upp eller följa en länk går på ett ut. Det är lika många klick som skall till, men ändå är nog chansen större att folk klickar upp bilden om den finns som liten ruta högst upp till höger i inlägget än att de följer en länk.
Cessy: Snälla kan du tala om för mig hur man får in bilden direkt i inlägget, Det är ju det allra bästa, men jag har inte lyckats hittills. Är det kanske inte möjligt när man är gratis-medlem? För det är jag. 
Hm ….. jag tror allamej är bättre på att tipsa, för det finns fler sätt än jag kan som hon har skrivet här någonstans, men jag har inte lagt det på minnet hur man gör
men ett sätt som jag vet, är att om du har bilderna någonstans på nätet t.ex. i din blogg eller något webbalbum, så kan du kopiera bilden o klistra in den direkt i inlägget här på iFokus. Då blir det ju visning direkt i tråden o du kan ju lägga flera bilder efter varandra i samma inlägg.
Ok, jag ska testa det. Har gjort ett armband i herringbone av ett inspirationspaket från FruPärla:
Klicka upp din lilla bild.
Högerklicka med musen, välj kopiera.
Gå ur bilden Klicka påHantera inlägg.
Välj att göra det :-) (har glömt vad där står)
Välj klistra in ctrl-V godkänd om det behövs och ctrl-V igen
Välj spara
Så enkelt är det :-) (jo det är enkelt när man vant sig)
Jag har redan testat det ett antal gånger förut och nu igen men det funkar inte.
gillar din blog och tycker på något sätt rita passar bättre med dina smycken än vad alex gör på något skumt sätt… dock måste jag påstå att jag föredrar klickbara bilder här låååångt mer än länk till bloggar mm just för är oftast bara bilden jag är intresserad av i sammanhanget inte hela bloggen.
Snyggt fotat och lycka till med försäljningen känns som det kommer bli en hit!
Tack, Mmamadeit. Jag skrev ju varför jag för en gångs skull länkar till bloggen, jag gillar det inte heller. Ja, namnet Alex (som är min hund) tog jag när jag först regade mig här. Bloggen kom till mycket senare. Skulle gärna vilja byta namn, men vet ej om det går.
Jo det funkar alex.
Gå in på den bilden du la in i ditt inlägg (klicka upp den)
Högerklicka o välj kopiera.
Gå tillbaka till ditt inlägg
Högerklicka o välj klistra in.
Då kommer en skylt upp som säger något typ " Vill du tillåta denna webbsidan tillåta urklipp" eller något liknande. Du klickar på tillåt.
Rutan blinkar till o du får klicka på tillåt igen.
Ibland kommer då bilden upp efter den andra klickningen o om den inte gör det så högerklickar du igen o väljer klistra in igen o så tillåt o då vid denna andra gången som du upprepat o envisats att du vill ha in bilden så kommer den att klistras in. Det gäller alltså att vara attans envis helt enkelt

Det funkade för mig, när jag gjorde så i några inlägg i min smycketråd, så visst bör det fungera för dig. Jag använder FF numera, så det kan ju vara skillnad mellan IE och FF, men i FF går det bra. Lycka till!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
o jag använder IE, så då funkar det ju i alla fall i dessa båda webbläsarna att göra så. Du får envisas helt enkelt Alex05

Jag har innan gjort så som ni beskriver ovan med bilderna, det var inga problem, men senaste gångerna så gick det inte, hur envisa jag än var
Så jag tog under denna rutan "bifogad fil " och då funkade det
Här hittar du det mesta!
Jo vi som är +medlemmar kan ju göra så men inte de som är "vanliga medlemmar"
Men nog fungerar det ff. att klicka upp bilden i visa läget. Kopierar den. Gå tillbaka. Klistrar in o envisas några gånger. Jag kidnappar din senaste bild Alex o provar så får vi se om jag får klipp o klistra att fungera.
Jo ser i alla fall ut som det fungerar - Jag använder IE8 o jag antar att det kan ha betydelse vilken version man kör med.
OBS! Detta är Alex05s fina armband - jag ville bara testa om det fungerar med klipp o klistra ff. o det gjorde det.
Oj, vad gjorde du, FruPärla? Magic touch?? NU funkade det, jag har aldrig någånsin kunnat klistrat in nåt här…Och jag kan det här med alla knep o kortkommandon
Men jag började allvarligt tvivla på mig själv
Tack FruPärla,du är en pärla! Ja, tack ni andra med förstås

"Så jag tog under denna rutan "bifogad fil " och då funkade det
"
Hur bar du dig då åt. Jag har alltid bifogat först precis som Alex05 i #141 och sen så här:
"Klicka upp din lilla bild.
Välj spara"
Hur gör du då med genvägen lilla rutan "bifogad fil" utan att bifoga?

Alex, det var inte jag som la in din bild, det var Cessy
Jag har varit +medlem bara nån dag, så det jag skrev gäller med bilderna. Jag har IE7, vågar inte uppdatera för då kan de ev bli fel i butiken som det blev när jag uppdaterade från 6 till 7
EMO, jag går in i bifogad fil genom bläddra, letar reda på den map där bidlen ligger och klickar upp länken i rutan, sen är det klart
Här hittar du det mesta!
Nix, den lägger sig som miniatyr uppe i högra hörnet men om man sen gör så här
"Klicka upp din lilla bild.
Välj spara"
Så får "i alla fal jag" bilden i inlägget.
Jag fick uppfattningen att du hittat en genväg, som jag inte hört talas om.

Ja, det finns tydligen olika sätt att lägga in bilder, huvudsaken är ju att det funkar
Här hittar du det mesta!
I #138 frågar Alex05 hur man gör för att få bilden i inlägget om man inte är plusmedlem.
Har du hittat ett enklare sätt för oss än det jag skrev i #142 så vill jag (och många andra) naturligtvis veta hur vi ska göra. Huvudsaken är inte att det funkar utan att det ska funka på enklast möjliga sätt.
Såg först nu att Cessy la upp bilden medans jag skrev, gick om varann lite där. Tack, Cessy.
Jag har FF och den vill inte men om jag går över i IE så går det bra att kopiera och klistra in.
Om man har ff så gör man så här
Skriv och lägg in bilden som vanligt.
Högerklicka på bilden och välj att öppna länk i nytt fönster.
Dra ner storleken på förnstret så att bilden du ser ditt inlägg,
Välj hantera inlägg, redigera och dra sdan in bilden från det andra förstret till inlägget.
Är bilden för stor så klickar man på den och drar ihop den i hörnen så att den passar ramarna, annars blir dom vääääldigt utdragna.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ja, "drag & drop" är det enda som funkar för mig med FF om jag vill lägga in smilies eller bilder. Högerklick o kortkommandon funkar inte…
Vilken fin display hon skapat åt dig där. O fina smycken, både de här o de i bloggen. 
Allamej: Tack, har provat och det funkar klockrent
Så enkelt om man kan det, tack!
Snygga knutna armband o fina halsband
Oh vilka fina smycken du har gjort! Jag blev särskilt förtjust i det svarta halsbandet!

Fina smycken, gillade speciellt läder- o kedjearmbanden. 
fina lite "busiga" men ändå lugna och stilrena halsband du gjort - men även jag fastnar allra mest för armbanden - det i #161 är hur snyggt som helst
!
Tack, tjejer!

Superfina armband och halsband!!!!

Snyggt
Jättefina armband och halsband.
Tackar o bockar

Tjusigt! Jag gillar de knutna armbanden skarpt!

Snygga knutna armband
duktig du är
Tackar!
Armbanden är faktiskt väldigt roliga att göra.

Alex vad tar du för armbandet #161 ? Gjorde nåt liknande och när en väninna såg det beställde hon ett likadant…… men jag har svårt med prissättningen….
Susann: Det tar jag just nu 89kr för. Och det är faktiskt sålt
. Ja, det är jättesvårt med priser. Det kanske är lågt, jag vet inte.

Är det läderband du har? Jag har vaxad bomullstråd i mitt…. det är ju billigare. Vi får se om det är nån annan som har förslag på pris…
Ja, jag har läderband, tror det är 2mm
De läderarmband jag har gjort med 1,5mm läder (Fru Pärlaarmbanden) har jag tagit 90 kr för om jag hade haft kedja o berlocker i så skulle jag tippa på att jag tagit ca 120 kr. Sedan beror det ju på vad man gett för lädert också för det är ju rätt stor skillnad att köpa lädert för 4 kr/m (Continenta) o upp till 17kr/m o det gör ju stor skillnad på vilket pris man bör ta för armbanden. Har man köpt stor härva från Kina så får man ju ner priset ännu mera, men å andra sidan är det kanske inte så käckt att ha samma färg i så många meter om man nu inte har någon att dela härvan med förståss.
ja jag håller med Cessy 89:- är mer lagom för vaxad bommul tycker jag "alla" vet att läder är "dyrt" sen tillkommer kedja, berlocker och lås på det…
#161 ser helt klart "mer" ut än 89:-, svårt att tänka mig att nån som gillade det skulle backa för att det kostade 120:-
Ok, som ni vet är jag feg när det gäller priser, jag gör det för att det är roligt som vi alla. Men ni vet också att min frissa hjälper mig med priser, annars hade jag inte ens tagit 89
.
Hon tyckte 98 men jag fegade lite….klart jag kommer att ta mer om det nu går bra hos frissan bl a. Vi sa att det är inkörningspriser
Men det känns bra att veta vad ni tycker.
ja jag är lika feg själv alex - det är så mycket lättare att säga åt andra att ta vettigt betalt
. jag hade säkert inte haft mage att ta högre pris för mitt som är väldigt likt ditt #161 - fast med den "lilla" skillnaden att alla delarna är sterling silver…
så då förstår du… bra att frissan hjälper till och puffa upp det lite iaf, måste vara jätteskönt att ha den hjälpen just av henne som liksom är delaktig i det hela
- det är ju alltid lätt för helt utomstående att tycka en massa si och så 
Ja, och i o med att jag aldrig köper smycken, så är det svårt o veta vad det kostar. Jag brukar kolla lite vad andra tar på marknader o sånt, men det glömmer jag lika fort.
Har egentligen aldrig varit mycket för smycken, men nu har jag alltid nåt på mig som jag gjort själv, efter tips av nån här på forumet
tänk på att det är alltid lättare att sänka ett pris än att höja det sen när det går bra… då är ju kunderna "vana" vid att se att det kostar 89:- med ett armband vad sjutton skall de helt plötsligt betala 120? va betalar man för varumärket då eller *sura miner och mutter* förstår du vad jag menar? svårt att motivera den höjningen men gör man ändringen åt andra hållet kan man ju alltid ialalfall påstå att man får bättre inköpspriser nu när det går så bra kan jag ju köpa in större partier av material…
Det ligger nåt i det, Mmadeit, men vi kör med "introduktionspris" just nu. Min frissa har ju nyligen öppnat och hon har intrultionspris på klippning hela februari ut på 220:- sen tar hon ordinarie 350:-
Hon tyckte vi kunde göra nåt liknande med mina smycken. Vi får väl se, men om jag kan sälja nåt armband eller två, så gör jag det hellre för 89:- än tar 120kr och inte får det sålt. Så vi får se det där med priserna. Jag går ändå med visnt på materialet. Lädret köper jag från eBay UK när pundet står bra till, mycket billigare än här i Sverige - ursäkta alla leverantörer här
. Jag ger ungefär, om man räknar högt, 5-6kr/m för 2mm svart läder. Och en del berlocker är också mycket billigare där. Och de köper jag bara från sådana som anger att det är nickelfritt
Man kan ta precis vilket pris man vill oavsett vad vi andra tycker. En del tar i princip bara materialkostnaden o glömmer arbetskostnaden. Andra tar material + lägger på mer rejält för arbetskostnaden + vinst o det innebär ju att samma smycke kan skilja flera 100 kr o de flesta vågar sig på material + en miniarbetskostnad.
Vad är rätt o vad är fel? Den som tar lågt kommer motivera detta. De som tar höga priser kommer att motivera detta, men huvudsaken att man själv känner sig nöjd med det man får ut för sitt smycke o att det känns som en säljbar nivå. Sedan kan ju resten av världen få tycka precis som den vill

Bingo, Cessy! Så bra uttryckt och så rätt det är
Å jag gillar din stil helskarpt Alex…. Mycket snyggt du gjort!
Halsbandet i #164 blev jag förälskad i direkt!!!
Tack, Shigne, vad glad jag blir
Toppengrejer du gör! 
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Tackar!

Jättesnygga grejer! Gillar speciellt det knutna armbandet med berlockerna
Och en skål med som det finns div, barnsmycken i, bl a änglar, hello kitty o d
(Till saken hör att inredningen hos frissan går i svart, cerise och zebrarandigt) Hon blev stormförtjust över skålarna. De ha även en bit av memoryvajer inbakad så man kan sätta fast en lapp.
Ja, ja inget smycke men ändå. 

Underbara, moderna alster. Önskar dig lycka till med försäljningen.

Du är ju superduktig och kreativ! Häftiga skålar!
vad kul att du kunde bidra med skålarna också alex - dom är ju superhäftiga och läckra
! jag hade ingen aning om att det gick att göra så stora och tunna former med fimo
!
såå coola och snygga armband också (även om jag starkt ogillar den där fulingen som hänger på kedjan i #198 - HU 
) 
*fniss* Kissidor, jag tänkte faktiskt på dig när jag la ut bilden, av nån anledning kom jag ihåg din fobi för spindlar som du nämnde i samband med kalendern. Känn dig stolt - för jag har som sagt väldigt dåligt minne annars.
Tack för de vänliga orden!
fina smycken och jätte läckta skålar :-)
Tips till armbands display i samma tema… ta en tom typ likör flaska där formen på halsen är så där lagom svängd att ett armband ligger snuggt runt. skölj ur flaskan noga och tvätta bort alla etiketter samt limrester (lättast att lösa med alkohol) sen bakar du ut lera i tunna skickt ca 2 mm och klär in hela flaskan + dekorerar även korken MEN man får passa korken när man bränner den kan sällan vara i ugnen lika länge som flaskan för då smälter plasten på insidan den som är like lik plastat skumgummi som gör att det håller tätt.
(kanske inte spelar någon roll om man skall göra en display men jag brukar hälla i likör igen och ge bort)
Går åt ca 3 pkt cernit för att täcka en 75cl punchflaska iallafall tänkte så du får ett hum om hur mycket man behöver.
Mmadeit: Det var en bra idé! Tack för tipset
Kul att du delar med dig.
Jättefina displayskålar som ju matchar din frissas salong perfekt o fina varianter av läderarmband

Snyggt, både skålar och smycken.
Tack ska ni ha!

Jättefina skålar och smycken! Du är verkligen både inspirerande och produktiv! 
Tack, ommok! Det värmer gott

Tjusiga smycken, gillar speciellt armbandet.
O fiffigt att kunna göra skålar som passar inredningen dessutom.
Fina alster du har gjort, du har hunnit med mycket och jag hoppas att det fortsätter med trevlig försäljning hos frissan.
Tack ska ni ha allihop för ert stöd!