Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 7356 ggr
Alex05
0

Alex andra vrå av pärlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så börjar vi på en ny tråd.

Nu blir det de sista innan jul o nyår tror jag.

Först ut ett set i svart, rött o silver jag gjorde till mig själv för skojs skull

Alex05
0

Ett arband o örhängen till spiralhalsbandet jag gjorde förut.

Örhängena inspirerade av, jag tror det var Maneki, men räta mig om jag har fel. Jag har såå dåligt minne, vilket ni väl vet vid det här laget. Vill ju inte att nån ska ta illa upp.

Armbandet sytt i diamond black o vita 11/0 seadbeads, i vanlig spiralrope.

Alex05
0

Och ett lite ovanlig set för att vara mig. Beställde några komb. läder-/satin halsband och satte då på det här hänget med matchande örhängen.

Lika dant här, någon här gjorde sååå fina hematit smycken med jag tror en röd pärla i mitten. Det gav mig den här inspirationen.

Emo
0

De första två tycker jag du har gjort mycket bra. De är så harmoniska och jämna. Snygga kompositioner. Den tredje - nja, så ska de ju se ut nuförtiden, så det är väl bra det också på sitt sätt.FlörtGlad

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex05
0

Emo: Tack för berömmet.Skrattande Jag håller med dig om det tredje, som jag skrev, ovanlig för mig, men annorlunda i alla fall. Jag uppskattar verkligen din uppriktighetSkrattande

maneki
0

Fina smycken, gillar speciellt det andra som känns så vintrigt o isigt. Passar årstiden mycket bra. Glad

#2 När jag först bara läste texten tvekade jag om att jag kunde vara källan till inspirationen eftersom jag knappt gör örhängen, men det skulle ju kanske kunna vara så att du varit inne på bloggen i veckan när jag skrev om istappar. Flört

Mmadeit
0

visst är de härliga de där hematit ringarna som du har i nr 3 :-)

och de rödaktiga mönstrade ovalerna i första armbandet MUMS!!!

Fina saker allihopa iallafall!

Alex05
0

Tackar!

Jo, Maneki, så var det nog, men jag var i alla fall på rätt väg Flört

Mmadeit: Det var duSkäms Skrattande! Jo, det var därför jag blev inspirerad.

Det setet, hematit/läder/satin är nu bokat. En tjej ville byta med mig och hon gör en hel del fina saker, virkar, stickar, pärldjur, trådslöjd. Så efter helgerna ska vi byta. Känns kul att nån vill ha det man gör, och ett byte är ok tycket jag.

Alex05
0

Ok, här är mitt första försök till netting. Inte helt jämt men jag fick ta vad jag hade kvar i matt svart. Men roligt var det, så det blir mera sånt. Glad

Cessy
0

Läckert nettingarmbandGlad

[kissidor]
0

maffigt och snyggt i helsvart Tungan ute!

Emo
0

Det blev fint.

När får vi se nästa? Storverk?

Alex05
0

Tack, tjejerSkrattande

53goran
0

Verkligen lättburet och snyggt armband.

leja
0

Snyggt!!

Vad ska man ha som signatur tro?

drutten2
0

Snyggt nettingarmband gillar det svarta med silver.Skrattande

Alex05
0

Tackar, tackar!Skrattande

Alex05
0

Ett halsband i netting, matchande till armbandet ovan och ett par örhängen till har jag lyckats åstadkomma. Halsbandet ser lite knöligt ut, men det blir bra när man sätter det på sig.Skrattande

Emo
0

Härligt mönster, så användbart. Fina örhängen.

Cessy
0

Fina Hana-Amipufförisar o fint nettinghalsband. Matchar ju ditt nettade armband jättefintGlad

[kissidor]
0

ja det där var precis i min smak Skrattande!

Alex05
0

Tackar, tjejer!Skrattande

53goran
0

Jättefint set, svart är ju  aldrig fel.

maneki
0

Fina nettade smycken. Glad

MaMaMade
0

Tjusigt!

Armbandet i #0 is to die for!

Alex05
0

Tack!Skrattande

drutten2
0

Åå så fint! Skrattande Vart har du hittat det möstret på halsbandet #17 ?

Alex05
0

#26: Tack! Jag hittade en del gratismönster på Sandra D Halpenny 

drutten2
0

Fick inte upp sidan…stod att sidan kan inte hittas. Obestämd

Tack ändå, jag fick fram hennes sida genom google… Flört

Cessy
0

Jag googlade också o kunde på så vis få rätt på din länk Alex05 så nu visar den rätt o där var en hel del fina mönster - tackelitackGlad

Alex05
0

Tur att ni är så påhittiga att använda kompisen GoogleFlört Tack för hjälpen!

Alex05
0

Ett nytt armband i netting, men olika nyanser av topaz.

och ett par örhängen sydda i Raw spiral.

Tönkte jag skulle försöka göra nåt av de pärlor jag har hemma, och de är många….så det kanske blir en del färgglada alster här så småningomSkrattande

Alex05
0

Tönkte??? Fel! ska vara tänkte förståsObestämdTydligen är jag inte van vid det ordetFlört

Emo
0

Det blev ju fint och det var väl det som var meningen. Glad

Jo, så brukar jag också göra Flört jag försöker också göra något med de pärlor jag har hemma Glad Jag har aldrig förstått hur man kan göra något med pärlor man inte har hemma Oskyldig

Färgglada alster gör en glad, så det blir nog bra Glad

Cessy
0

Vackert armband o fina örisar som matchar fint färgmässigt. Glad

Jo det är ju det där att beta av sitt lager, men även om jag lyckas ta lite av det så nog tusan måste jag ändå beställa mer för alltid är det något som saknas Oskyldig o sedan hittar man ju alltid något annat också då när man handlar sina måste ha som också verkar vara bra o haSkäms o så fortsätter man o bygga på sitt lilla lager.d'oh!

MaMaMade
0

Se där är ett armband i precis mina färger! Jättesnyggt!

Cessy; skönt att det finns fler av oss som är lika hopplösa…tur att jag inte har så mkt pengar att handla för…annars skulle jag behöva ta över vårt vardagsrum…o det är 38 kvm! Tungan ute

Alex05
0

Tackar!

Likadant här, ser nåt jag vill göra, har inget material och beställer, lite mer än nödvändigt varenda gång Skäms

Jo, det är därför jag måste på nåt sätt försöka "bli av med" det som jag beställt för länge sen och inte använt. En del tänker jag använda till lapptäcketFlört

maneki
0

Fint set i fina färger, gillar speciellt örhängena. Glad

Jo, visst borde man beta av lagret lite mer, men då tar ju pärlorna slut. Det vill man ju inte om det är nån speciellt fin färg, material eller form. Så man fortsätter klappa sina pärlor o köper nytt när nåt ska göras. SkämsOskyldig (Fast ibland har ju nöden ingen lag, man kan inte köpa nytt hela tiden även om man skulle önska det.) Som lyckopiller betraktat är pärlor ändå rätt prisvärda o med få biverkningar. Flört

Pitepaerlan
0

Jätte fint set och färgerSkrattande

Kan bara hålla med fattar inte varför Flörtmen det finns alltid en anledning att handlaSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Bimse
0

Fint alster du gör, det senaste ser ut att vara bekvämt att ha på sig också.

Bra uttryckt: "Som lyckopiller betraktat är pärlor ändå rätt prisvärda o med få biverkningar".

[kissidor]
0

snyggt set, håller med bimse - armbandet ser faktiskt mysigt/skönt ut att ha på sig Skrattande! en fest-topp eller i värsta fall en klänning i samma teknik så blir du ju av med pärlorna du tycker du har till överlopps alex Oskyldig

Alex05
0

*Fniss* Dagens skämt eller…Det får bli en sån där miniminitop då. Men det var ett bra förslag, Kissidor.

Maneki: Det uttrycket var jättebra - stämmer klockrent!

Och tack snälla ni för era vänliga ord. Senare idag kommer ett halsband i samma stuk.

[kissidor]
0

jaså jag tyckte du sa att du hade många pärlor alex Skrattande

Alex05
0

Många pärlor har jag men det känns sååå jobbigt bara -  med en hel klänning, lite enformigt. FlörtSkrattande

MaMaMade
0

Men en del av en klänning kanske? Så en balklänning ngnstans på nätet där överdelen (gick ner över höfterna) var av kapsylringar från läskburkar, helhäftigt! Cool

Alex05
0

Det bidde ingen klänning, men ett halsbandFlört

Alex05
0

Och, lyckliga mig, jag fick ju läderband i kalendernFörvånadMåste ju testa att knyta á la Fru Pärla.

Inget vidare foto, men ni kan väl ha lite kul åt min egenhändigt, tafatt försök till avslutSkämsObestämd med de grejer jag har hemma.Gjorde det mest för att jag gillar att testa allt nytt ni visar. Men att knyta, ja det var kul, men jag överlämnar nog det åt de som kan. Fast man vet aldrig ….

Emo
0

De blev ju fina de också. Visst är det roligt med nya tekniker och att lära sig och få till det så lyckat.

Cessy
0

Jättefint matchande halsband o halvslagsarmbandet blev ju bra. Man kan ju om man vill helt skippa köpta avslut o bara vira  t.ex silverfärgad kopparwire runt läderremmarna om man vill. Det viktigaste är ju att det håller o ser någorlunda vettigt ut o din lösning blev ju bra.Glad

Alex05
0

Tackelitack!

Jo, det stärker självförtroendet när man lyckas klura ut hur man ska göraSkrattande

Cessy: Det var ju smart, att vira lite wire runt på slutet. Det ska jag försöka komma ihåg.

MaMaMade
0

Hur snyggt som helst ju! Glad

Du skulle se mina avslut! Tungan ute

Alex05
0

Tack MaMaMade!

drutten2
0

Så mycket snyggt! Gillar nettingskapelserna och även läderarmbandet!Kyss

maneki
0

Så fina de blev, halsbandet o armbandet Glad

Nånstans har jag en länk till en sajt med en tjej/kvinna som gör just (afton)kläder av enbart pärlor… Rätt häftiga, men aldrig nåt jag skulle orka pyssla med.

Alex05
0

Då har även jag provat på Herringbone och det var riktigt roligt. Tack Allamej för en bra beskrivning.

Nu blev mitt första försök inte så väldigt bra, men jag håller redan på med ett par till som säkert blir bättre. Men ni kan ju få se det första ändå. Allt behöver ju inte vara perfekt, eller hur? Flört

Alex05
0

Och så ett nytt halsband i en variant av netting.

MaMaMade
0

Jättefina smycken! Jag är inte sådär superförtjust i nettingen…än ska jag kanske säga…men ditt halsband är väldigt tjusigt! Gillar de stora "avslutande" pärlorna.

Har svårt för när det bara är uddar i seads. Fast vissa kreationer kan ju vara maffiga (Varvara´s saker t ex) men då är det oftast de som är mer "konstnärliga" o kanske inte det jag personligen skulle bära. Ditt däremot är alldeles "lagom" för mig. Det får du Med Beröm Godkänt för!  Skrattande

Alex05
0

Du är för go', MaMaMade! Tack så mycket!Skrattande

Jag har ju kommit på att sydda tekniker är det som jag tycker är roligast, så jag testar allt möjligt. Glad

Cessy
0

Fint Herringbonearmband o jättesnyggt o lite lyxigt nettinghalsband du har gjortGlad

Emo
0

Fina alster båda. Du får snits på grejorna.

Alex05
0

Tackar tackar! Halsbandet är jag nöjd med, det ligger väldigt fint runt halsen. Men armbandet, nja, ojämnheterna syns inte på bildenFlört

MaMaMade
0

#57 Jag gillar också att sy men mina ögon o min nacken gör tyvärr inte detsamma! De där små glittrande seads:en är ju så fina…o så får man ju så *många* för slantarna! Skrattande

maneki
0

Tjusiga, båda två. Glad

drutten2
0

Ååå det sista halsbandet var super!!  hellokitty08.gif

Alex05
0

Tack! Roligt att ni tycker om det. Jag blir så glad!SkrattandeSkrattande

ommok
0

Visst var det lättsamt och roligt att göra herringbonearmbandet, Alex? Flört Och så snyggt ditt armband blev! Syns inte alls några ojämnheter, och färgställningen är jättefin! Och det nettade halsbandet är bara så snyggt! SkrattandeJag har väl inte heller fallit helt för nettingen, men detta halsband är verkligen fint! Ska kanske prova netting i alla fall… Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Fru-Parla
0

Åh så fina dina sydda smycken är, likaså "fru-pärla"-armbandet blev ju jättebra.

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Alex05
0

Återigen, tack för alla positiva tillrop, de värmer verkligen!

Tigris
0

Jättesnyggt!

Nettinghalsbandet ser verkligen exklusivt ut!Glad

leja
0

Snyggt! Båda ser bra ut, men halsbandet verkligen fint.

Alex05
0

Vad snälla ni är, tack så mycket!

[linda-pinda]
0

Jättefina saker! Gillar nettinghalsbandet jättemycket! Fint att avsluta med de större pärlorna på det viset!!!

Alex05
0

Nytt armband i herringbone…

Alex05
0

Ett till…

Alex05
0

Örhängen med svarta cats eye…

Alex05
0

…och örhängen i turkost. Jag håller på med ett turkost halsband som ni får se när det är klart. Fick alla turkosa pärlor i kalendern, faktiskt.Flört

Emo
0

Vilken produktivitet Förvånad Det märks att Alex är en stor och duktig hund. FlörtGlad Dessutom är dina alster fina.

Cessy
0

Fina armband o örisarGlad men jag faller nog mest för #72 så fint o glittrigt men på ett diskret sätt - me likeKyss

[kissidor]
0

enormt lyxigt och snyggt nettinghalsband och snygga herringbonearmband Glad!

Alex05
0

#77 Ja, det är min favorit med, jag gillar de små seedbeadsen i black diamond, de är så användbara.

Tack för berömmet alla!

Emo: Alex skriver och jag producerar - rättvist ellerSkrattandeFlört

leja
0

Snygga örisar. Lite lustigt att du och jag använt samma ide #74, oberoende av varandra.(se min tråd) Men kul ocksså.

Alex05
0

Oj, Leja, det har jag missat eller glömtSkäms Men jag har gjort några i samma modell förut i både silver o guld…så jag tänkte inte på det, sorry.

leja
0

Nej nej, ta det inte så. Jag tyckte det var kul att vi båda gjort likadant. Utan att tänka på/veta om det. Så jag tyckte det var kul och har inte en aning om vem som kom på det först. Det kan lika gärna vara jag som "knyckt" din ide.

Ha det så bra

Flört

maneki
0

Fina smycken, gillade specielllt andra herringbonearmbandet (#73). Glad

MaMaMade
0

*Snyyyyggt*! Glad

Alex05
0

Tack för alla vänliga ord!Skrattande

Tigris
0

Snyggt! Herringbonearmbanden är urtjusiga.

SusannAlg
0

#72 Läckert lås! (Var köper man sådana?) Å, fina armband och örhängen!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Alex05
0

Tackar!

SusanneAlg: Jag köpte dem fråm Pagoni.

Alex05
0

Nu lite "vanliga" smyckenFlört

Först ett halsband med snäckskalsblommor.

Alex05
0

Och ett armband.

Nu har jag nog gjort slut på nästan allt turkost, finns lite kvar.

Det är ju inte riktigt min färg, men det fanns i kalendern, så varför inte?

Emo
0

Pärlorna är fina, togglelåset är snyggt, så armbandet blev mycket lyckat.

MaMaMade
0

Finfint! Sommarlätt o modern färg, turkost är inne läste jag ngnstans. Togglelåset is to die for! Var har du fått tag på det? Skulle lätt kunna äga ett gäng sådana! Skrattande

Alex05
0

Tack!

Låset är nog köpt på eBay om jag inte missminner mig.

Cessy
0

Snyggt  halsband o armband. Jättefint med de turkosa snäckskalsblommornaGlad

Jag har köpt dessa fjärilslåsen hos Pärlerian.

Alex05
0

Cessy, du är en ängel som vanlig!Skrattande Det var ju Pärlerian förstås. Jag letade överallt men kunde inte hitta nåt så jag antog att det var eBay eftersom jag beställer en hel del därifrån. Tack, Cessy!

Alex05
0

Gjorde ett klockarmband för skojs skull. Sytt i herringbone med vita kuber i mitten. Klockan är ju inte anpassad för smyckestillverkning uta det är en klocka jag köpte i Sydafrika för en massa år sen, fungerar än men av nån anledning var armbandet för litet, hmmmObestämd Svårast var att få fast armbandet på klockan, men jag tog 3 små mellandelar som jag trädde på den där lilla stången, ni vetSkrattande Vips går klockan att använda igen.

[kissidor]
0

klockarmbandet var säkert gjort av nåt sånt där dumt material som krymper med tiden alex Oskyldig

vad fint det blev, så snyggt du tagit upp urtavlan i armbandet Glad!

Alex05
0

Ja, Kissidor, det är säkert så, tänk att det mesta krymper nu för tidenObestämd

Cessy
0

*fukt i garderoben*OskyldigSkrattande

Jättesnygg klocka blev det i alla fallGlad

Emo
0

Mycket vackert och passande armband till en snygg klocka.

Alex05
0

Tackar!

maneki
0

Tjusig klocka! Glad

Fru-Parla
0

Vad fint armbandet passar klockanGlad

Här hittar du det mesta!

shigne
0

Himmel!!! Här händer det grejer!!

Härliga nettade, klockan var superläcker…..ja, alltihopa!!! Jättefina smycken!

Alex05
0

Ni är så snälla, tack så mycket!Skrattande

MaMaMade
0

Så bra pärlorna matchar klockan! Jättefint!

leja
0

Får instämma. Fina saker. Väldigt fint klockarmband. Men gillade även de andra, vårfina saker som säkert många skulle kunna bli förtjusta i.

Bimse
0

Kul idé att skaka liv i klockan som du inte kunde använda längre, bra blev det dessutom.

Alex05
0

Ja, kan vara bra att ha en klocka iblandFlört

Återigen tack för era vänliga kommentarer!

Alex05
0

Lite mera turkost. Skrattande

Cessy
0

Åh det var ett vackert nettat halsband i fin turkos färgGlad

Emo
0

Vacker färg + fina pärlor + snyggt mönster + välgjort arbete = WOW (om jag nu har fattat det moderna språket rätt - och då menar jag inte world of warcraft utan att det blev toppenFlörtGlad)

MaMaMade
0

Det var verkligen ett snyggt nettat halsband! I rätt färg dessutom…inne som sagt! Glad

leja
0

Verkligen fint. Snyggt gjort och vackert.

Alex05
0

Tack för berömmet! Blir så gladSkrattande

shigne
0

Du är såå duktig Alex….. Det turkosa halsbandet är jätte, jätte fint!!

[kissidor]
0

själv skulle jag nog känna mig lite utklädd i det Skrattande, men det är väldigt vackert Glad!

Alex05
0

Kissidor: Jag håller med dig. Kånner så jag också.  Men jag tror att för den som gillar turkos så kommer det att bli väldigt fint om man är  solbrun.

[linda-pinda]
0

Me like! Jätteläckert nettat halsband i turkost!Glad

maneki
0

Fint o somrigt halsband i årets färg. Glad

Alex05
0

Tack, mina vänner!

Pitepaerlan
0

Fina grejor du har gjortSkrattande…som vanligtSkrattande #90 var riktigt gulligt

drutten2
0

Turkost är såå läckert, jättesnygga grejer.

gillar låset på det turkosa armbandet!Skrattande

Tigris
0

Fräscht halsband! Glad

Alex05
0

Tack!Skrattande

SusannAlg
0

118 solbrun…. ah så du skriver!!!! Känner mej som en riktig blekis nu… Men håller med om att turkos är en underbar färg på sommaren! Fint halsband!

Alex05
0

Jo, visst är man väldigt blek på vintern, men snart tittar vårsolen framSkrattandeFlörtSjälv tål jag inte mycket sol på sommaren.

Tänkte bara visa fatet som frissan gjorde i ordning för smyckena till alla hjärtans dag. Nu blev det ju inte så bra eftersom jag var tvungen o fota med blixt, men jag tyckte i alla fall det blev väldigt fin arrangerat.

Alex05
0

Får jag göra så att jag länkar till min blogg där jag nyss lagt ut bilderna på några av de smycken som ligger hos frissan?

Det blir många bilder här annarsFlört

Här är bloggen

Om det inte är OK, så får ansvarig ta bort inlägget. Vill ju inte göra nåt felFlörtSkrattande

Emo
0

Det blev riktigt snyggt. Tydligt mad ditt namn, så nu får vi hoppas att du blir kändis som smyckestillverkare. Lycka till!

MaMaMade
0

Självklart får du länka till din blogg! Det gör vi ju allahopa!

De i svart o rött är *mkt* tjusiga!

Men du, din presentationsruta/länkruta ligger nästan över bilderna, lite svårt att se dem. Dessutom kommer det in text på vänster sida…helskumt. Fin sida annars, svala o neutrala färger som framhäver ditt bling! Glad

[kissidor]
0

ja jag har också problem med din blogg alex, att text och bilder skyms av den där rutan. men idag var det inte värre än att jag kunde se det iaf Flört, och dom smyckena blir nog eftertraktade och populära - väldigt moderna och lättburna med fina detaljer, och kul/fiffigt med alla hjärtans-temat! vad roligt att frissan engagerar sig så i det hela, det bådar ju väldigt gott Glad!

(sen håller jag inte riktigt med om att "alla" länkar till sin blogg istället mamamade - inget fel i att göra så förstås men ska jag vara helt ärlig så är det inte alltid jag orkar/hinner gå vidare till en blogg Skäms utan jag föredrar nog om bilderna ligger här för direkt åtkomst)

MaMaMade
0

OK, många av oss då! Glad Själv föredrar jag ofta det då iFokussidan ofta segar ngt oerhört för mig. Men med en länk till en blogg/hemsida går det snabbt o galant att kika.

Emo
0

Jag håller med Kissidor. Jag vill också se bilderna här. Om alla tänker på att komprimera dem och inte ha med onödiga pixlar, så blir det inte så stort problem med "segandet"

Det går ju bra att visa en (ordentligt komprimerad) bild och sen kan de som vill titta på fler på en annan adress. Se #127 (även om bilden kunde varit bättre komprimerad)

[kissidor]
0

inte många heller tror jag mamamade - dom flesta för det mesta inte Flört

Alex05
0

Jo, jag vet om det där med bloggen, det är optimerad för IE och FF men vad jag har förstått så beror det på vilken skärm man ha, de som har s k widescreen ser bilden som ni nämner ovan, det är konstaterat. Jag jobbar på det, och har även konsulterat de som är duktiga på sånt, men men…en vacker dag så…

Jag föredrar nog att alltid visa bilder i tråden, tycker det är jobbigt att behöva gå in på en blogg e d vilket resulterar i att man går miste om de bilderna för att man helt enkelt inte orkar eller hinner Skrattande Den här gången var lite speciell för mig som ni förstår och inga märkvärdiga smycken, men "delad glädje är dubbel glädje"

Komprimerar alltid mina bilder till max 900 pixlarFlört

Emo
0

900 pixlar per tum är för mycket. Skärmen kan bara visa 72-96.

Jag missförstod dig avsiktligt FlörtGlad

Cessy
0

Tycker att din frissa lagt upp smyckena på ett Läckert sätt o hoppas att du får mycket sålt Alex.

Angående din blogg så tillhör jag dem som inte har problem med stt se sidan o texten kommer inte över bilderna för mig - i alla fall inte med denna datorn. Fina bilder var det i alla fall av dina smyckenGlad

Ja det här med att länka till sin blogg är inte så vanligt härinne på smyckestillverkning. Några gör det o en del använder sin signatur som direktlänk till sin blogg eller hemsida, men jag uppfattar det alltid som att en länk mer är till för ifall man har tid o lust att följa den o får mer info. Den är där för att man inte vill överbelasta sidan med mer info o den är till för den som vill veta mer eller vill se mer.

Ska man vara säker på att folk verkligen ska se vad man har gjort så ska man lägga bilderna i tråden som man skriver i. Länkar följer en del, men långt ifrån alla. Det är ju t.o.m. så att en del klagar för att man inte lägger bilden direkt i inlägget, men där känner jag att en del bilder blir så missvisande att vill någon se så får de orka klicka upp bilden åtminstone en gång (vissa bilder går ju att klicka på en gång till sedan o på så vis blir det lättare o se detaljer).

Jag följer i regel länkar men inte alltid. Det beror lite på hur bråttom jag har o hur intressant jag tycker länken verkar, men det är ju så det är. Att allt som inte visas direkt i inlägget kan man aldrig vara säker på att folk verkligen ser. Så om man bifogar en bild som skall klickas upp eller följa en länk går på ett ut. Det är lika många klick som skall till, men ändå är nog chansen större att folk klickar upp bilden om den finns som liten ruta högst upp till höger i inlägget än att de följer en länk.

Alex05
0

Cessy: Snälla kan du tala om för mig hur man får in bilden direkt i inlägget, Det är ju det allra bästa, men jag har inte lyckats hittills.  Är det kanske inte möjligt när man är gratis-medlem? För det är jag. Flört

Cessy
0

Hm ….. jag tror allamej är bättre på att tipsa, för det finns fler sätt än jag kan som hon har skrivet här någonstans, men jag har inte lagt det på minnet hur man görSkäms men ett sätt som jag vet, är att om du har bilderna någonstans på nätet t.ex. i din blogg eller något webbalbum, så kan du kopiera bilden o klistra in den direkt i inlägget här på iFokus. Då blir det ju visning direkt i tråden o du kan ju lägga flera bilder efter varandra i samma inlägg.

Alex05
0

Ok, jag ska testa det. Har gjort ett armband i herringbone av ett inspirationspaket från FruPärla:

Alex05
0

Funkar inte, få bli en liten bild då Rynkar på näsan

Emo
0

Klicka upp din lilla bild.

Högerklicka med musen, välj kopiera.

Gå ur bilden Klicka påHantera inlägg.

Välj att göra det :-) (har glömt vad där står)

Välj klistra in ctrl-V godkänd om det behövs och ctrl-V igen

Välj spara

Så enkelt är det :-) (jo det är enkelt när man vant sig)

Alex05
0

Jag har redan testat det ett antal gånger förut och nu igen men det funkar inte.

Mmadeit
0

gillar din blog och tycker på något sätt rita passar bättre med dina smycken än vad alex gör på något skumt sätt… dock måste jag påstå att jag föredrar klickbara bilder här låååångt  mer än länk till bloggar mm just för är oftast bara bilden jag är intresserad av i sammanhanget inte hela bloggen.

Snyggt fotat och lycka till med försäljningen känns som det kommer bli en hit!

Alex05
0

Tack, Mmamadeit. Jag skrev ju varför jag för en gångs skull länkar till bloggen, jag gillar det inte heller. Ja, namnet Alex (som är min hund) tog jag när jag först regade mig här. Bloggen kom till mycket senare. Skulle gärna vilja byta namn, men vet ej om det går.

Cessy
0

Jo det funkar alex.

Gå in på den bilden du la in i ditt inlägg (klicka upp den)

Högerklicka o välj kopiera.

Gå tillbaka till ditt inlägg

Högerklicka o välj klistra in.

Då kommer en skylt upp som säger något typ " Vill du tillåta denna webbsidan tillåta urklipp" eller något liknande. Du klickar på tillåt.

Rutan blinkar till o du får klicka på tillåt igen.

Ibland kommer då bilden upp efter den andra klickningen o om den inte gör det så högerklickar du igen o väljer klistra in igen o så tillåt o då vid denna andra gången som du upprepat o envisats att du vill ha in bilden så kommer den att klistras in. Det gäller alltså att vara attans envis helt enkeltFlört

ommok
0

Det funkade för mig, när jag gjorde så i några inlägg i min smycketråd, så visst bör det fungera för dig. Jag använder FF numera, så det kan ju vara skillnad mellan IE och FF, men i FF går det bra. Lycka till!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

o jag använder IE, så då funkar det ju i alla fall i dessa båda webbläsarna att göra så. Du får envisas helt enkelt Alex05Flört

Fru-Parla
0

Jag har innan gjort så som ni beskriver ovan med bilderna, det var inga problem, men senaste gångerna så gick det inte, hur envisa jag än varRynkar på näsan
Så jag tog under denna rutan "bifogad fil " och då funkade detGlad

Här hittar du det mesta!

Cessy
0

Jo vi som är +medlemmar kan ju göra så men inte de som är "vanliga medlemmar"

Men nog fungerar det ff. att klicka upp bilden i visa läget. Kopierar den. Gå tillbaka. Klistrar in o envisas några gånger. Jag kidnappar din senaste bild Alex o provar så får vi se om jag får klipp o klistra att fungera.

Jo ser i alla fall ut som det fungerar - Jag använder IE8 o jag antar att det kan ha betydelse vilken version man kör med.

OBS! Detta är Alex05s fina armband - jag ville bara testa om det fungerar med klipp o klistra ff. o det gjorde det.

Alex05
0

Oj, vad gjorde du, FruPärla? Magic touch?? NU funkade det, jag har aldrig någånsin kunnat klistrat in nåt här…Och jag kan det här med alla knep o kortkommandonFlörtMen jag började allvarligt tvivla på mig självObestämdSkäms Tack FruPärla,du är en pärla! Ja, tack ni andra med förståsSkrattande

Emo
0

"Så jag tog under denna rutan "bifogad fil " och då funkade detGlad"

Hur bar du dig då åt. Jag har alltid bifogat först precis som Alex05 i #141 och sen så här:

"Klicka upp din lilla bild.

Välj spara"

Hur gör du då med genvägen lilla rutan "bifogad fil" utan att bifoga?

Fru-Parla
0

Alex, det var inte jag som la in din bild, det var CessyCool
Jag har varit +medlem bara nån dag, så det jag skrev gäller med bilderna. Jag har IE7, vågar inte uppdatera för då kan de ev bli fel i butiken som det blev när jag uppdaterade från 6 till 7Rynkar på näsan

EMO, jag går in i bifogad fil genom bläddra, letar reda på den map där bidlen ligger och klickar upp länken i rutan, sen är det klartGlad

Här hittar du det mesta!

Emo
0

Nix, den lägger sig som miniatyr uppe i högra hörnet men om man sen gör så här

"Klicka upp din lilla bild.

Välj spara"

Så får "i alla fal jag" bilden i inlägget.

Jag fick uppfattningen att du hittat en genväg, som jag inte hört talas om.

Fru-Parla
0

Ja, det finns tydligen olika sätt att lägga in bilder, huvudsaken är ju att det funkarGlad

Här hittar du det mesta!

Emo
0

I #138 frågar Alex05 hur man gör för att få bilden i inlägget om man inte är plusmedlem.

Har du hittat ett enklare sätt för oss än det jag skrev  i #142 så vill jag (och många andra) naturligtvis veta hur vi ska göra. Huvudsaken är inte att det funkar utan att det ska funka på enklast möjliga sätt.

Alex05
0

Såg först nu att Cessy la upp bilden medans jag skrev, gick om varann lite där. Tack, Cessy.

Jag har FF och den vill inte men om jag går över i IE så går det bra att kopiera och klistra in.

Allamej
0

Om man har ff så gör man så här

Skriv och lägg in bilden som vanligt.

Högerklicka på bilden och välj att öppna länk i nytt fönster.

Dra ner storleken på förnstret så att bilden du ser ditt inlägg,

Välj hantera inlägg, redigera och dra sdan in bilden från det andra förstret till inlägget.

Är bilden för stor så klickar man på den och drar ihop den i hörnen så att den passar ramarna, annars blir dom vääääldigt utdragna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

Ja, "drag & drop" är det enda som funkar för mig med FF om jag vill lägga in smilies eller bilder. Högerklick o kortkommandon funkar inte…

Vilken fin display hon skapat åt dig där. O fina smycken, både de här o de i bloggen. Glad

Alex05
0

Allamej: Tack, har provat och det funkar klockrentSkrattandeSå enkelt om man kan det, tack!

Alex05
0

Lekt lite med knutna armband igenGlad

Alex05
0

Ett till

Alex05
0

Ett halsband (inget läder)

Alex05
0

Och ett till.

Cessy
0

Snygga knutna armband o fina halsbandGlad

MaMaMade
0

Oh vilka fina smycken du har gjort! Jag blev särskilt förtjust i det svarta halsbandet!

maneki
0

Fina smycken, gillade speciellt läder- o kedjearmbanden. Glad

[kissidor]
0

fina lite "busiga" men ändå lugna och stilrena halsband du gjort - men även jag fastnar allra mest för armbanden - det i #161 är hur snyggt som helst Tungan ute!

Alex05
0

Tack, tjejer!Skrattande

SusannAlg
0

Superfina armband och halsband!!!!

leja
0

Snyggt

53goran
0

Jättefina armband och halsband.

Alex05
0

Tackar o bockar

Tigris
0

Tjusigt! Jag gillar de knutna armbanden skarpt!Glad

Pitepaerlan
0

Snygga knutna armbandSkrattande duktig du ärFlört

Alex05
0

Tackar!Skrattande Armbanden är faktiskt väldigt roliga att göra.

SusannAlg
0

Alex vad tar du för armbandet #161 ? Gjorde nåt liknande och när en väninna såg det beställde hon ett likadant…… men jag har svårt med prissättningen….

Alex05
0

Susann: Det tar jag just nu 89kr för. Och det är faktiskt såltSkrattande. Ja, det är jättesvårt med priser. Det kanske är lågt, jag vet inte.

SusannAlg
0

Är det läderband du har? Jag har vaxad bomullstråd i mitt…. det är ju billigare. Vi får se om det är nån annan som har förslag på pris…

Alex05
0

Ja, jag har läderband, tror det är 2mm

Cessy
0

De läderarmband jag har gjort med 1,5mm läder (Fru Pärlaarmbanden) har jag tagit 90 kr för om jag hade haft kedja o berlocker i så skulle jag tippa på att jag tagit ca 120 kr. Sedan beror det ju på vad man gett för lädert också för det är ju rätt stor skillnad att köpa lädert för 4 kr/m (Continenta) o upp till 17kr/m o det gör ju stor skillnad på vilket pris man bör ta för armbanden. Har man köpt stor härva från Kina så får man ju ner priset ännu mera, men å andra sidan är det kanske inte så käckt att ha samma färg i så många meter om man nu inte har någon att dela härvan med förståss.

Mmadeit
0

ja jag håller med Cessy 89:- är mer lagom för vaxad bommul tycker jag "alla" vet att läder är "dyrt" sen tillkommer kedja, berlocker och lås på det…

[kissidor]
0

#161 ser helt klart "mer" ut än 89:-, svårt att tänka mig att nån som gillade det skulle backa för att det kostade 120:-

Alex05
0

Ok, som ni vet är jag feg när det gäller priser, jag gör det för att det är roligt som vi alla. Men ni vet också att min frissa hjälper mig med priser, annars hade jag inte ens tagit 89Skäms.

Hon tyckte 98 men jag fegade lite….klart jag kommer att ta mer om det nu går bra hos frissan bl a. Vi sa att det är inkörningspriserFlört Men det känns bra att veta vad ni tycker.

[kissidor]
0

ja jag är lika feg själv alex - det är så mycket lättare att säga åt andra att ta vettigt betalt Skäms. jag hade säkert inte haft mage att ta högre pris för mitt som är väldigt likt ditt #161 - fast med den "lilla" skillnaden att alla delarna är sterling silver… Obestämd så då förstår du… bra att frissan hjälper till och puffa upp det lite iaf, måste vara jätteskönt att ha den hjälpen just av henne som liksom är delaktig i det hela Glad - det är ju alltid lätt för helt utomstående att tycka en massa si och så Skrattande

Alex05
0

Ja, och i o med att jag aldrig köper smycken, så är det svårt o veta vad det kostar. Jag brukar kolla lite vad andra tar på marknader o sånt, men det glömmer jag lika fort.Skäms Har egentligen aldrig varit mycket för smycken, men nu har jag alltid nåt på mig som jag gjort själv, efter tips av nån här på forumetFlört

Mmadeit
0

tänk på att det är alltid lättare att sänka ett pris än att höja det sen när det går bra… då är ju kunderna "vana" vid att se att det kostar 89:- med ett armband vad sjutton skall de helt plötsligt betala 120? va betalar man för varumärket då eller *sura miner och mutter* förstår du vad jag menar? svårt att motivera den höjningen men gör man ändringen åt andra hållet kan man ju alltid ialalfall påstå att man får bättre inköpspriser nu när det går så bra kan jag ju köpa in större partier av material…

Alex05
0

Det ligger nåt i det, Mmadeit, men vi kör med "introduktionspris" just nu. Min frissa har ju nyligen öppnat och hon har intrultionspris på klippning hela februari ut på 220:- sen tar hon ordinarie 350:-

Hon tyckte vi kunde göra nåt liknande med mina smycken. Vi får väl se, men om jag kan sälja nåt armband eller två, så gör jag det hellre för 89:- än tar 120kr och inte får det sålt. Så vi får se det där med priserna. Jag går ändå med visnt på materialet. Lädret köper jag från eBay UK när pundet står bra till, mycket billigare än här i Sverige - ursäkta alla leverantörer härSkäms. Jag ger ungefär, om man räknar högt, 5-6kr/m för 2mm svart läder. Och en del berlocker är också mycket billigare där. Och de köper jag bara från sådana som anger att det är nickelfrittSkrattande

Cessy
0

Man kan ta precis vilket pris man vill oavsett vad vi andra tycker. En del tar i princip bara materialkostnaden o glömmer arbetskostnaden. Andra tar material + lägger på mer rejält för arbetskostnaden + vinst o det innebär ju att samma smycke kan skilja flera 100 kr o de flesta vågar sig på material + en miniarbetskostnad.

Vad är rätt o vad är fel? Den som tar lågt kommer motivera detta. De som tar höga priser kommer att motivera detta, men huvudsaken att man själv känner sig nöjd med det man får ut för sitt smycke o att det känns som en säljbar nivå. Sedan kan ju resten av världen få tycka precis som den villFlörtSkrattande

Alex05
0

Bingo, Cessy! Så bra uttryckt och så rätt det ärSkrattande

shigne
0

Å jag gillar din stil helskarpt Alex…. Mycket snyggt du gjort!

Halsbandet i #164 blev jag förälskad i direkt!!!

Alex05
0

Tack, Shigne, vad glad jag blirSkrattande

mialycktman
0

Toppengrejer du gör! Skrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Denna kommentar har tagits bort.
Alex05
0

Tackar!Skrattande

Tigris
0

Jättesnygga grejer! Gillar speciellt det knutna armbandet med berlockernaGlad

Alex05
0

Nu var det länge sen jag la ut nåt här, kanske dax?

Har inga märkvärdiga saker klara än men en del som ska ut till försäljning hos frissan.

För att visa att jag lever än så kommer här lite simpla saker:

Ett halsband med kedja och sötisas, peacock tror jag färgen heter.

Alex05
0

En variation av läderamband

Alex05
0

En till variant

Alex05
0

En skål, gjord av fimo-lera, som står hos frissan med berlocker för försäljning i.

Alex05
0

Och en skål med som det finns div, barnsmycken i, bl a änglar, hello kitty o d

(Till saken hör att inredningen hos frissan går i svart, cerise och zebrarandigt) Hon blev stormförtjust över skålarna. De ha även en bit av memoryvajer inbakad så man kan sätta fast en lapp.

Ja, ja inget smycke men ändå. SkämsFlörtSkrattande

Emo
0

Underbara, moderna alster. Önskar dig lycka till med försäljningen.

SusannAlg
0

Du är ju superduktig och kreativ! Häftiga skålar!

[kissidor]
0

vad kul att du kunde bidra med skålarna också alex - dom är ju superhäftiga och läckra Glad! jag hade ingen aning om att det gick att göra så stora och tunna former med fimo Förvånad!

såå coola och snygga armband också (även om jag starkt ogillar den där fulingen som hänger på kedjan i #198 - HU FörvånadSkrikandes) Skrattande

Alex05
0

*fniss* Kissidor, jag tänkte faktiskt på dig när jag la ut bilden, av nån anledning kom jag ihåg din fobi för spindlar som du nämnde i samband med kalendern. Känn dig stolt - för jag har som sagt väldigt dåligt minne annars.Flört

Tack för de vänliga orden!

Mmadeit
0

fina smycken och jätte läckta skålar :-)

Tips till armbands display i samma tema… ta en tom typ likör flaska där formen på halsen är så där lagom svängd att ett armband ligger snuggt runt. skölj ur flaskan noga och tvätta bort alla etiketter samt limrester (lättast att lösa med alkohol) sen bakar du ut lera i tunna skickt ca 2 mm och klär in hela flaskan + dekorerar  även korken MEN man får passa korken när man bränner den kan sällan vara i ugnen lika länge som flaskan för då smälter plasten på insidan den som är like lik plastat skumgummi som gör att det håller tätt.

(kanske inte spelar någon roll om man skall göra en display men jag brukar hälla i likör igen och ge bort)

Går åt ca 3 pkt cernit för att täcka en 75cl punchflaska iallafall tänkte så du får ett hum om hur mycket man behöver.

Alex05
0

Mmadeit: Det var en bra idé! Tack för tipsetSkrattande Kul att du delar med dig.

Cessy
0

Jättefina displayskålar som ju matchar din frissas salong perfekt o fina varianter av läderarmbandGlad

leja
0

Snyggt, både skålar och smycken.

Alex05
0

Tack ska ni ha!Skrattande

ommok
0

Jättefina skålar och smycken! Du är verkligen både inspirerande och produktiv! Skrattande

Alex05
0

Tack, ommok! Det värmer gottSkrattande

maneki
0

Tjusiga smycken, gillar speciellt armbandet. Glad O fiffigt att kunna göra skålar som passar inredningen dessutom.

Bimse
0

Fina alster du har gjort, du har hunnit med mycket och jag hoppas att det fortsätter med trevlig försäljning hos frissan.

Alex05
0

Tack ska ni ha allihop för ert stöd!Skrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.