aussiemia is back!
nåja, iallafall en liten stund med ett litet arbete. Jag har haft noll lust till att pärla det seanste året och allting har bara stått och blivit dammigt. Jag har tom tänkt att jag kanske ska sälja allt material och pärlor…Trots detta så köpte jag ljuvliga sötvattenpärlor när jag var i Carlifornia förra året. En tjej som miin syrra känner skulle lägga ned sin pärlbutik och jag fick plocka hur mycket som helst och betalde en struntsumma! NU, ett halvår senare så bestämde jag mig för att prova. Och SE vad det blev! Det blev en hel massa i olika färger, det här är ett av dom.
aswedishsmorgasbord.com
Ibland har man tur. Det var fint och så skoj att du fått tillbaka intresset. Nu blir det väl en massa vackra alster.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Kul o se dig igen aussiemia. Bor du kvar i australien? o hur gick det med sjuksköterskeexamen? Kul att du har fått intresset tillbaka för pärlorna igen.
Emo- Jag hoppas det blir en del mer än det varit hitintills ;D
Cessy-Färdig sjuksköterska blev jag och jobbar nu för fullt med att försöka växa i uniformen… Vi är kvar i Adelaide och idag, lördag, så hoppas vi att vi får sålt vårt hus vi har kvar hemma.
aswedishsmorgasbord.com
förstår att du inte kunde motstå att göra nåt till slut med dessa underbara sötisar - vilken färg, vilken lyster
! supersnyggt och lyxigt smycke blev det av detta.
stort grattis till din examen och lycka till med husförsäljning, jobb och pärlor
!
Välkommen åter aussiemia! Fint smycke 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Fint smycke av fina pärlor. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Snyggt smycke och välkommen tillbaka.
Vad ska man ha som signatur tro?
Ja, det var mycket läckert, fin lyster och fina nyanser. Det är väl så att lust och inspiration tryter emellanåt, då får man ta en paus helt enkelt, ingen idé att försöka sig på att göra något när man inte är dedikerad till det. Resultatet blir inte bra helt enkelt.
Vilken tur du hade som kunde få gå och botanisera till en billig penning i en pärlbutik och det material du fick med dig var ju mycket fint dessutom.
Lycka till med jobb, boende och husförsäljning också.
inte mycket för sötisar men detta smycke var jätte härligt :-)

Kul att du är tillbaka. Grattis till jobbet och den färdigställda utbildningen. Den kan vara bra att ha med sig i bagaget för fortsatt yrkesutövning.
Sälja hus låter spännande. Ska det bli ett nytt hus någon annan stans då, eller ni kanske redan har ett nytt?
Vad har ni för väderlek där i Australien? Vi här i Sverige är sååå trötta på den myckna snön, nu så jag tror alla längtar sig sjuka efter värne och sol.
Med tanke på att du pluggat och tiden gått åt till annat så är det inte så konstigt att pärlorna fått samla damm. Man måste ju ha inspiration om man ska orka pärla och är hjärnan upptagen av annat så fungerar det inte. Kanske du får mer tid/lust nu.
Hej! Länge sedan sist o hjärtligt välkommen tillbaka! 
Grattis till examen! Lycka till med husgörsäljningen! Förmodar det betyder att ni blir kvar "downunder" nu?
Vilket himla tur du hade med pärlköpet! Ibland så händer det el vad det nu är de säger på reklamen här (Trisslotter tror jag det är)! 
Livet går ju kringelikrokiga vägar, själv har jag hållit upp med kviltandet ett bra tag nu men känner att lusten kommer krypande så smått. Hur jag nu ska hinna med det nu när jag snart börjar jobba igen! Men barnen blir ju äldre o duktigare på att klara sig själva.
Hoppas vi får se mer av dig här nu! 
Ni är för goa, tjejer!
Klockan är 23 och jag har precis kommit hem från jobbet, nu ska dyka i säng innan det är dags igen imorgon bitti kl6.45..ööörrrk..
Feels good to be back!
aswedishsmorgasbord.com