Cup cakes och fruktskivor
På senare tid har det ju blivit mycket populärt med cup cakes-smycken.
Har länge tänkt prova på och förra veckan experimenterade jag med att göra apelsinskivor efter en tutorial jag hittade på youtube. Här är resultatet. Jag tyckte det blev ganska bra för att vara första försöket, och så mycket roligare med egentillverkat istället för färdigköpt. (Korta stavar finns att köpa färdiga om man inte vill göra själv. Googla på nail art fimo canes)
Stavarna hade jag i ugnen i 110 grader ca 30 minuter och lät svalna innan jag skivade upp dem i olika tjocklekar för olika användningsområden.
Några av skivorna kommer jag att använda till en chokladtårta. Jag väntar på liquid fimo som jag beställt på ebay - tack för tipset Alex!
Här är min hemsida.
jättesöta, ser verkligen fram emot det färdiga bakverket
! säg mig flower, vad tyckte barnen om det här då? var det händelsevis så att dom gillade det
?
Så härliga! Vad roligt ni komer att ha med detta.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
De blev jättefina
Frukskivor är så användbara på mycket, jag har också ett gäng.
Så läskande det ser ut! 
Åh dess apelsinskivorna blev ju jättefina

Så söta o verklighetstrogna de blev. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack! Ja, som ni ser blev det inte så många skivor kvar till mig i burken med tanke på hur långa stavarna var…
. Barnen ville behålla varsin stav hel, och några skivor apelsinskivor i varsin ziplockpåse. Bitarna längst ut blev deformerade, men blev snabbt omdöpta till "basketbollar". "Coola" var deras kompisars omdöme om dem (basketbollarna då).
Nästa projekt om barnen får bestämma är jordgubbsskivor.
Här är min hemsida.
Ser mycket gott ut, kul och fint. Jaha då får vi se fram emot lite jordgubbsmums
.

Helt underbart fina!
* ~* Ha en bra dag *~*