Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpolymerlera-pärlor-tillverkning
Läst 4036 ggr
flower1
0

Cup cakes och fruktskivor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På senare tid har det ju blivit mycket populärt med cup cakes-smycken.

Har länge tänkt prova på och förra veckan experimenterade jag med att göra apelsinskivor efter en tutorial jag hittade på youtube. Här är resultatet. Jag tyckte det blev ganska bra för att vara första försöket, och så mycket roligare med egentillverkat istället för färdigköpt. (Korta stavar finns att köpa färdiga om man inte vill göra själv. Googla på nail art fimo canes)

Stavarna hade jag i ugnen i 110 grader ca 30 minuter och lät svalna innan jag skivade upp dem i olika tjocklekar för olika användningsområden.

Några av skivorna kommer jag att använda till en chokladtårta. Jag väntar på liquid fimo som jag beställt på ebay - tack för tipset Alex!

Här är min hemsida.

flower1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev lite orolig att mönstret skulle försvinna om jag rullade för tunt, så det blev apelsinskivor i två olika storlekar, ca 10mm och ca 5 mm.

I ovanstående tutorial tipsades även om en sida hur man gör halva citroner. Här kommer en länk till den sidan.

Här är min hemsida.

[kissidor]
0

jättesöta, ser verkligen fram emot det färdiga bakverket Flört! säg mig flower, vad tyckte barnen om det här då? var det händelsevis så att dom gillade det Skrattande?

Emo
0

Så härliga! Vad roligt ni komer att ha med detta.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex05
0

De blev jättefinaSkrattandeFrukskivor är så användbara på mycket, jag har också ett gäng.

MaMaMade
0

Så läskande det ser ut! Glad

Cessy
0

Åh dess apelsinskivorna blev ju jättefinaGlad

maneki
0

Så söta o verklighetstrogna de blev. Glad

flower1
0

Tack! Ja, som ni ser blev det inte så många skivor kvar till mig i burken med tanke på hur långa stavarna var…Skrattande. Barnen ville behålla varsin stav hel, och några skivor apelsinskivor i varsin ziplockpåse. Bitarna längst ut blev deformerade, men blev snabbt omdöpta till "basketbollar". "Coola" var deras kompisars omdöme om dem (basketbollarna då).

Nästa projekt om barnen får bestämma är jordgubbsskivor.

Här är min hemsida.

Bimse
0

Ser mycket gott ut, kul och fint. Jaha då får vi se fram emot lite jordgubbsmums Skrattande.

Spacegirl31
0

Helt underbart fina!

* ~* Ha en bra dag *~*

flower1
0

Tack! Ja, får se till helgen om det blir lite tid överFlört.

Här är min hemsida.