favvoritbutiker vid småorders.
titt som tätt händer det ju att man vill beställa bara något litet säg en påse hatt pinnar eller liknande. då är man ju inte direkt intresserad av att betala runt 30 kr i frakt (många har ju fast frakt oavsett orderstorlek) helt ok när man skall ha lite olika grejjer men undrar nu vilka är era favorit webbutiker just för dessa små kompleterings köpen?
för min del har det på sistonde blivit mest pagoni,pearlized eller pärlgrossisten då de har fri frakt eller väldigt låga summor för fri frakt.

Eftersom jag kan handla i pearlized butik så köper jag det mesta där, men annars så blir det också för mig pagoni och pärlgrossisten. Sedan om man ska ha mycket är det ju urvalet som avgör.

Så små beställningar lyckas jag aldrig lägga… 
Oftast när jag behöver nåt litet så avvaktar jag tills jag behöver mer. I andra fall är det ofta så att jag behöver nåt snabbt o då händer det att jag istället försöker köpa eller byta till mig det från nån annan pärlare. Eller så är det nån grej som bara finns i en butik med högt porto (t ex utomlands) o då finns inte ingen annan råd än att avvakta eller höra om nån annan ska beställa så man kan få vara med på ett hörn.
Ibland har jag tur o passar på att gå inom nån fysisk butik (t ex Panduro). Även om de kan vara dyrare så är där åtminstone igen frakt, men man tjänar inget om man inte kan kombinera med andra ärenden åt samma håll.
Byta är dessutom roligt så därför gillar jag det. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries