Påskägg - anti-önskelista
I denna tråd kan ni skriva max 3 saker som ni absolut inte vill ha.
Liksom förut så bjuder jag på 2 inte-vill-ha-saker, eftersom de allra flesta inte vill ha sådana :
* Inga plastpärlor, typ barnpärlor med synliga skarvar, däremot är luciteblommor och välgjorda akrylpärlor för vuxenbruk ok för de flesta.
* Inga pärlor av ben eller horn, det tycker många är läbbigt.
Och sen så är ju detta någonting vi gör för att få en överraskning och kanske bli utmanad av att få något material man inte provat förr..
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Ni behöver inte ta en av era dyrbara tre antiönskningar till att skriva att ni inte vill ha plaströrpärlor, men om ni vill ha påskägg med plaströrpärlor från mig (och eventuellt piggplattor och mönster) så går det bra att skriva det som en önskan från påskharen.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
1) Ingen guldmetall.
2) Inte berlocker.
3) Inte vaxpärlor od större än 3 mm.
Sedan har ju många sina intressen inskrivna på den personliga sidan…ett litet tips bara…i all välmening…

bekväm som man är kopierar jag in min lista från julklappen:
eftersom en av oss två som kommer att öppna det här påskägget är sex år så finns det lite större spelrum på vad som går hem 
men:
inga knappar av modellen med genomgående hål ![]()

och ojämna seed beads kan gå bra faktiskt - om det är en riktigt läcker färg som tex nåt mörkt metalliskt
, men annars helst inte 
Detta får bli vad jag "inte önskar mig" denna gång.
Små "singel pärlor" (ensam av storlek sort och färg) Över 10 mm går singlar bra.
Koppar färgad metall
pärlor som haft liv (så som korall fosil trä)

ojämna roccai
snäckskalspärlor
plastiga plastpärlor (fina plast är helt ok)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Bra idé att kopiera listan, för min gäller i högsta grad ff. så jag vill helst inte ha:
*Ojämna Seed Beads (Har alldeles tillräckligt av sådana redan i mitt förråd, men jämna har jag absolut inget emot att få)
*Standard smyckesmaterial (Menar typ att jag inte vill ha vanliga enkla toggles lås, klolås, hattpinnar/öglepinnar, örkrokar, knutgömmor, wire, tråd m.m. Men däremot tar jag gärna emot smyckesmaterial av mer ovanlig typ t.ex hattpinnar med utsmyckning istället för vanligt standard spikhuvud o.s.v.)
*Tibetsilver-/Metall- pärlor/hängen/berlocker (Det finns jättemycket fint i tibetsilver/metall men jag har ganska mycket sådant redan i mitt förråd, så det är nog bättre om jag köper sådant själv - om jag nu verkligen ska ha mer än jag redan har
)

* Silverfoil o andra indiska glaspärlor (ojämna seeds, lampwork, spun beads osv)
*silvrig metall (t ex silverpläterat o tibetsilver -- har så mycket av det, speciellt av standardutbudet)
*snäckskal o sötisar (undantag för keshi/keishe, stick pearls o biwa, lite mer udda former sådär)
Hrm.. nu har jag jättesvårt att välja tre för jag såg just att MaMaMade skrev en grej som jag inte heller är så förtjust i… (vax- o romarpärlor) Ack ja, jag har nog blivit för stor konnässör, som ratar så mycket.
Men å andra sidan hör det nog delvis samman med att jag inte säljer smycken: alltså stannar i princip allt material jag får i min egen ägo o då ackumulerar man en massa billiga o vanliga pärlor så man lätt blir trött på dem.
Fina ben- o hornpärlor kan jag däremot gilla. Typ lasergraverade LillyPilly o kinesiska kattpärlor så där går jag lite emot de två grejer Needful bjussade på. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Jag tar gärna plaströrpärlor 
Och så det jag helst inte vill ha:
-Snäckskalspärlor
-Ojämna seedbeads - men gärna jämna =)
- Tillbehör o d av koppar el kopparfärgat
Kopierar Cessy (dock med modifikation) 
*Ojämna Seed Beads (Har alldeles tillräckligt av sådana redan i mitt förråd, men jämna har jag absolut inget emot att få)
*Standard smyckesmaterial (Menar typ att jag inte vill ha vanliga enkla toggles lås, klolås, hattpinnar/öglepinnar, örkrokar, knutgömmor, wire, tråd m.m. Men däremot tar jag gärna emot smyckesmaterial av mer ovanlig typ t.ex hattpinnar med utsmyckning istället för vanligt standard spikhuvud o.s.v.)
*Singelpärlor (Blandning av ensamma pärlor som inte kan kombineras med något)
//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//
Jahaja…mina inte:
Guld- och kopparfärgat
Ojämna seedbeads
Runda pärlor större än 8 mm
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Och jag vill inte ha
* ojämna seed beads
* onda ögat pärlor
* millefioripärlor
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
#12 Vad är onda ögat pärlor
alex det är pärlor som har en vit prick med en svart prick i som ser ut som ett öga ungefär… jätte läskiga! (i denna tråd finns en bild)

Vet inte riktigt, men inte
paljetter
ojämna seed beads
vet inte mer just nu, men gärna en massa fina pärlor

det mesta brukar komma till användning och hattpinnar har en tendens att ta slut.
Vad ska man ha som signatur tro?

Oj, glömde skriva i den här tråden! 
Vad jag inte vill ha:
ojämna seed beads
pärlor av trä, korall (eller plast, ben och horn), dock gillar jag lucitelöv, -blommor etc
onda ögat-pärlor
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.