Swarovski Crystal Heliotrope
Igår när jag surfade runt så fick jag syn på ett swarovskihjärta som jag i o för sig sett färgen på tidigare i andra pärlsammanhang, men nu föll jag så totalt att jag satt där o kippade efter andan o nästan fick tårar i ögon. Blixtförälskelse med andra ord.
Det gäller som rubriken antyder Crystal Heliotrope o länken går till FMG´s sida p.g.a. att de helt enkelt har flest olika pärlor i denna färgen, men givetvis säljs den i flera andra webbshoppar men oftast med mindre bredd på sortimentet.
Detta är ingen ny färg o jag har sett den innan men bara tyckt att den var vacker, men så råkade jag se en bild på det stora hjärtat igår o bara satt där o flämtade. Ibland undrar jag över det här att man ser men ändå inte ser o så plötsligt ser man något mycket mycket mer. Det är ett underligt fenomen.
Någon mer som brukar råka ut för sådant?
Oja… händer lite då och då :)
Brukar hända i samband med att man håller på att byta stil/färger i huvudet. Man börjar dreggla efter nytt innan riktigt vet varför :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ja, visst händer sånt ibland. Det finns många saker som kan få det att bli så. Ibland är man helt enkelt bara på en punkt där man är redo att ta in en ny färg, som man inte tänkt så mycket om förr. Eller så ser man färgen i ett nytt sammanhang:
Jag tycker det kan bero mycket på vilken pärla man ser en viss färg eller effekt på: heliotrope är en typisk sån färg där jag "gillade den, men…" eftersom jag såg den på en rund pärla där effekten blev ganska svag o från många vinklar var pärlan mest ofärgad eller silvrig (coatingen över heliotropefilmen). Numer har jag ett hjärta i heliotrope o det ser så mycket läckrare ut, när man bara kan se effekten rakt framifrån.
Bara en sån sak som storlek kan påverka: en melerad färg blir mer tydlig på en stor pärla, där blir mer ljus i en transparent färg om pärlan är stor. En viss form kan göra att den lyfter en färg. Eller så ser man en färg i ett helt nytt ljus när den kombineras med en eller fler andra färger man inte själv hade tänkt på.
O ett läckert foto är ju inte heller fy skam. Vissa fotografer är så duktiga på att ge liv till en färg o få fram glansen i glas/kristall att ha-begäret sätter in direkt!
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Jo det var ju det där att jag såg en bild på det stora hjärtat o sedan tittade vidare för att hitta fler bilder på hjärtat o Rivolis o då sa det liksom bara *smack-pang-boom* så satt jag där o dreglade
ser man biconsen så ser de ju inte alls ut att vara något speciellt fast nu är jag ju tillräckligt nyfiken på dem för att ändå vilja se även dessa IRL, men det är framförallt det stora hjärtat o Rivolis som gör att must-have-faktorn slagit till för fullt