Ny i forumet
Hej!
Vad skoj att hitta det här forumet för oss som tycker om att tillverka smycken. Jag har helt snöat in på att tillverka lyckoänglar av alla former och färger. Tror helt enkelt inte att man kan ha för många.
Hoppas på hjälp från er mer erfarna, bl a om inköpsställen med bra priser. Får dåndimpen ibland när jag ser nätbutiker som tar hutlösa priser. Vill så klart hålla kostnaderna nere.
Vart köper ni era pärlor? JAg är främst ute efter hjärtan av alla färger. Tipsa gärna!

Välkommen, du kan säkert få många tips härinne. Själv köper jag på en massa olika ställen. Så ett tips har jag inte.
Vad ska man ha som signatur tro?
välkommen hit :-)
finns en tråd som heter internet butiker där du kan hitta mängder av tips på butiker. olika butiker passar till olika pärlare för det mesta då utbuden skiljer sig rätt rejält.
hej och välkommen hit cicatrix
!
jag får nog sälla mig till dom andra vad gäller butiker dock, det är helt omöjligt att svara på en så allmän fråga - olika butiker har olika sortiment och inte minst olika kvalitet och service.
många handlar samma produkt hos samma kinesiska grossist, men kvaliteten kan variera betydligt mellan olika sändningar och det märks tydligt att en del butiker reklamerar eller sorterar ut det värsta om kvaliteten på en sändning inte är bra, eller lägger ut det som andrasortering med beskrivning av felen - medan andra lägger ut rått som ruttet till försäljning utan kommentar. då skiljer priset så klart, och själv betalar jag hellre något mer för en produkt jag kan förmå mig att använda
.
sen finns det också butiker som inte handlar tex sina metalldelar eller glaspärlor från kina utan köper tex amerikanska metalldelar och tjeckiskt glas och då är både pris och kvalitet helt annat.
hur seriösa och noggranna är butiken med detta med nickelsäkerhet eller överhuvudtaget att korrekt beskriva varan med material, ursprung och kvalitet är också viktigt tycker jag.
och sist men inte minst så klart servicen - tex leveranstider men framförallt hur blir jag bemött om något blir fel? om mitt paket kommer bort eller är felplockat eller något är trasigt? alla såna där saker blir mycket viktigare i längden även rent ekonomiskt än vilken butik som har det allra lägsta priset på en viss vara.
sen tycker jag nog inte längre att det finns dom där butikerna som är rakt av bara billigare än alla andra, det kan ju också skilja från vara till vara - men däremot kan jag hålla med om att det finns dom som i stort sett rakt av är onödigt dyra.
så lycka till med ditt eget botaniserande bland butikerna i tråden mmadeit länkar till och vad mer du kan hitta
!
och söker du nåt specifikt som dessa hjärtan du nämner så kan det oftast löna sig att efterlysa det i tråden "jag söker…" och speca material, storlek mm på det du är ute efter
Välkommen hit. Hoppas du ska trivas både här o med att tillverka smycken. Kissidor skrev så bra om affärerna att det får räcka o Mmadeit länkade till affärslistan där du sedan hittar länkar vidare till olika webbshoppar. Det tar tid o ta sig runt bland butikerna o det är först efter man har handlat ett antal ggr i en butik som man lär sig att bedömma vad man får för "pengarna"

Hej o välkommen till forumet. 
Ja, så mycket mer om tips finns nog inte att tillägga: det gäller helt enkelt att kika runt i alla de butiker man stöter på för att hitta sina favoriter. Dels utgå från listor o forumdiskussioner som den Mmadeit länkade till, dels kika efter intressanta annonser i pärltidningarna o dels söka hit o dit på Etsy o eBay (kräver en del trålande för att hitta godbitarna, men det är ju en del av tjusningen). Det finns även andra affärslistor, t ex på Parlplatsen.se (som inte är helt uppdaterad, men också baserad på rekommendationer) o uk-beaders.co.uk.
Är man osäker på om nån butik är seriös eller ej kan man alltid fråga i forumet först, men jag måste säg att jag aldrig råkat på nån direkt oseriös säljare under de år jag shoppat. Fast man ska ju alltid gå efter mantrat "om nåt låter för bra för att vara sant är det troligen det". En viktig att komma ihåg också när man kollar priser är självklart att ta med kvaliteten i beräkningarna: vissa pärlor o smyckesdelar är väldigt billiga eftersom de är dåliga helt enkelt, de håller inte länge.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Ja, välkommen hit.
Hej, hej o varmt välkommen! 
#6 Det går fortfarande inte men jag skickar ett brev, ska in till stan på fredag. OK?
Hej och välkommen! 
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Hej och välkommen hit!

Oj vilket härligt välkomnande! Jag är tacksam för era inlägg. Då får jag helt enkelt ta tjuren i hornen och fortsätta botanisera på nätet. Just nu är det små änglavingar som står högst på inköpslistan.
Pysselportalen har ett riktigt trevligt utbud av vingar finns flera men jag gillar dem ialalfall :-)