Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: tävlingar
Läst 4747 ggr
Allamej
0

Månadens lapp Mars

Här lägger vi bilderna som ska tävla i månadens lapp Mars. Pga. påsken och dess negativa inverkan på postens utdelningar så föränger jag tävlingen till den 6/4. Jag kommer dock att starta apriltråden innan dess :)

Vinsten sponsras av Mmadeit, förra månadens vinnare :) Citerar henne

"Tänkte för skojs skull erbjuda denna variant. grund vinsten är 1 rad med fack, blir det 4:a lappar publicerade så blir det 2 fack i vinst, 8a lappar = 3 rader osv… Behöver alltså inte vara tävlande lappar utan publicerade.. varje litet fack rymmer ca 10g 15/0 seeds och varje rad har 7 fack.

1-4 lappar = 1 radx7 fack

5-8 lappar = 2 raderx7 fack

9-12 lappar =3 raderx7 fack.

osv"

Så ju fler lappar man lägger in här i tråden desto större blir vinsten :)

Tack Mmadeit

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

Så skutt igång att producera många lappar nu flickor :-)

Emo
0

Vilken härlig idé Mmadeit!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mmadeit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på hur vinst facken ser ut. kom igen och gör massa lappar nu ;-)

mialycktman
0

Min lilla Mars-lapp.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Mmadeit
0

meeera lappar :-)

gillar din skarpt men det har jag ju sagt förr mia :-)

Alex05
0

Fin lapp #4 !Skrattande

MaMaMade
0

Gullig lapp…vet inte när jag ska hinna. Ingen brist på idéer men pengar, pärlor o framförallt *tid*! Det har kommit en massa emellan hela tiden. Skrikandes

Nästa vecka kanske…håll tummarna!

Mmadeit
0

kom igen några mer lappar kan det väll bli va?

Mmadeit
0

verkar bli ännu skralare med lappar denna månad än sist *trist* :-( här är iallafall min mars lapp såklart ej ett tävlingsbidrag då jag står för vinsten denna månad.

53goran
0

Vilken vårlig lapp du har gjort Mmadeit. Är dålig på att hitta på mönster själv. Därför blir det ingen lapp från mig. Men jag hoppas att några andra skickar in.

Alex05
0

Så fin lapp, Mmadeit! Ljuvlig blomma, du är så påhittigGlad

Tyvätt hinner jag inte denna månadRynkar på näsanDet är lite mycket nu, med mina föräldrar här o allt.

maneki
0

Fin o vårlig lapp, Mmadeit. Glad

Cessy
0

Jättefin vårlapp Mmadeit. Glad

Sedan tillhör ju inte precis peyote mina favoriter o inspirationsmässigt står det stilla. Rynkar på näsan Det är nog faktiskt så att till det här lapptäcket får det vara bra nog ändå om jag överhuvudtaget gör någon lapp någon månad o helt fantastiskt om det råkar bli två sammanlaggt över hela tiden - SorrySkäms

BitteS
0

Jag har faktiskt gjort två lappar. Den ena är skitful och den andra påminner om Mmadeits med blomman på. Så jag spar blomman och skickar den skitfulaSkäms, bara för att det ska bli några flera lappar denna månad.

Håll för ögonen nu då för här kommer fulingen.

Emo
0

#14 jag har sett värre Flört

Allvarligt talat, den är inte ful. På rätt ställe blir den riktigt vacker, så det så! Glad

#9 Jag hade visst glömt att berömma dina vackra blommor. Så nu är det gjort. Glad

[kissidor]
0

supersöt vårlapp mmadeit har jag också glömt att skriva, och mycket trevlig budskapslapp mia Glad

bitte, inte är den ful heller - men kanske lite… julig Skrattande

för egen del skulle jag kunna kopiera cessys inlägg #13 rakt av Skäms

Mmadeit
0

#14 jag tycker inte alls den var ful utan tilltalande gillar mönstret ich färgerna men ja kanske lite julig om man vill sätta etiketter på den…

vill ju självklart att det blir många lappar men skall väll inte klaga kanske blir det inga fler denna månad så blir det ju bara 1 fack för mig att skiljas ifrån *hihi* MEN låt inte det hindra någon från att publicera flera!!!!

BitteS
0

Julig var nog ordet. Kanske det är därför som jag inte gillar den just nu. Jag vill inte tänka på vinter och jul. Nej fram för vår och sommar.

Allamej
0

Jag lägger till en sak i första inlägget

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

BitteS
0

Allamej: Måste jag skicka lappen till dig innan mars är slut eller kan jag skicka flera lappar samtidigt till dig vid ett senare tillfälle?

Allamej
0

Om du vill delta i tävlingarna så fotar du dom och lägger in i tävlingstrådarna, sen när du skickar lapparna spelar mindre roll :)Att skicka dom i klump är helt ok och tro det eller ej, underlättar arbetet ör mig :)

mialycktman
0

Den var inte ful………Glad Jul! hihi :)

Lyckomia 

BitteS
0

Ok. Då kommer det i alla fall två lappar härifrån framöverGlad.

maneki
0

Bitte: nej, ful är den inte! Som du säger: kanske motivet inte passade vad du vill tänka på just nu så det färgat din uppfattning?

#13 men det är väl inget krav att det ska vara peyote? I tråden Lapptäcket så skrev Allamej: "Det finns inga restriktioner om hur lappen ska vara utformad, den behöver inte ens vara 4-kantig :D Så länge den är 4x4 cm i hörnen."

Cessy
0

maneki: Nej men tekniker som snabbt fyller i en fyrkant som Peyote, ladderstich m.fl är ändå det mest naturliga alternativet o som sagt var, inte riktigt mina favoriterSkäms

BitteS: Jo men till jul hade lappen varit helt rätt, så det är nog mer årstidrelationen som spökar, för den är inte ful.

leja
0

Söt lapp. Tycker jag, hinner inte heller göra någon i mars. Får se om jag hinner i april-

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

MaMaMade
0

Jag är så besviken på mig själv! Jag vill verkligen men jag orkar inte sitta med mer "pärlning" än det jag har på beställning just nu. Nacken är jättebesvärlig… Rynkar på näsan Jag som har så många idéer…men lossnar det så kan jag väl göra 2/mån istället. Fast det hade varit kul att tävla. Ska få healing ikväll, hoppas att det släpper efter det.

NeedfulThings
0

Ok, här kommer mitt bidrag för mars,  en urusel bild på mitt första avslutade pärlbroderi (har en del påbörjade) Hoppas ni ser vad det föreställerFlört (fick scanna in denObestämd)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Mmadeit
0

oooh i love!!!!

Emo
0

Den passar bra nu och katten ser så nöjd ut Glad

[kissidor]
0

jo det är såklart synd att bilden är som den är, men visst ser man vad det är för nåt! jättesöt och rolig lapp, gillar Skrattande!

BitteS
0

Hi hi, den var ju jättecool.

Cessy
0

Jättehäftig NeedfulGlad, men ska den inte vara ditt bidrag för april?

53goran
0

Vilken häftig lapp, riktigt påsktema

maneki
0

Snygg lapp, Needful. Glad Så synd att bilden inte riktigt gör den rättvisa.

mialycktman
0

Vem vann Mars?

Lyckomia 

Allamej
0

Inte avgjort än eftersom man får tävla ända fram till kl. 23.59 ikväll :)

Inlägget är låst för nya kommentarer