Månadens lapp Mars
Här lägger vi bilderna som ska tävla i månadens lapp Mars. Pga. påsken och dess negativa inverkan på postens utdelningar så föränger jag tävlingen till den 6/4. Jag kommer dock att starta apriltråden innan dess :)
Vinsten sponsras av Mmadeit, förra månadens vinnare :) Citerar henne
"Tänkte för skojs skull erbjuda denna variant. grund vinsten är 1 rad med fack, blir det 4:a lappar publicerade så blir det 2 fack i vinst, 8a lappar = 3 rader osv… Behöver alltså inte vara tävlande lappar utan publicerade.. varje litet fack rymmer ca 10g 15/0 seeds och varje rad har 7 fack.
1-4 lappar = 1 radx7 fack
5-8 lappar = 2 raderx7 fack
9-12 lappar =3 raderx7 fack.
osv"
Så ju fler lappar man lägger in här i tråden desto större blir vinsten :)
Tack Mmadeit
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Så skutt igång att producera många lappar nu flickor :-)
Vilken härlig idé Mmadeit!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Min lilla Mars-lapp.
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
meeera lappar :-)
gillar din skarpt men det har jag ju sagt förr mia :-)
Fin lapp #4 !
Gullig lapp…vet inte när jag ska hinna. Ingen brist på idéer men pengar, pärlor o framförallt *tid*! Det har kommit en massa emellan hela tiden. 
Nästa vecka kanske…håll tummarna!
kom igen några mer lappar kan det väll bli va?
verkar bli ännu skralare med lappar denna månad än sist *trist* :-( här är iallafall min mars lapp såklart ej ett tävlingsbidrag då jag står för vinsten denna månad.
Vilken vårlig lapp du har gjort Mmadeit. Är dålig på att hitta på mönster själv. Därför blir det ingen lapp från mig. Men jag hoppas att några andra skickar in.
Så fin lapp, Mmadeit! Ljuvlig blomma, du är så påhittig
Tyvätt hinner jag inte denna månad
Det är lite mycket nu, med mina föräldrar här o allt.

Fin o vårlig lapp, Mmadeit. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Jättefin vårlapp Mmadeit. 
Sedan tillhör ju inte precis peyote mina favoriter o inspirationsmässigt står det stilla.
Det är nog faktiskt så att till det här lapptäcket får det vara bra nog ändå om jag överhuvudtaget gör någon lapp någon månad o helt fantastiskt om det råkar bli två sammanlaggt över hela tiden - Sorry

#14 jag har sett värre 
Allvarligt talat, den är inte ful. På rätt ställe blir den riktigt vacker, så det så! 
#9 Jag hade visst glömt att berömma dina vackra blommor. Så nu är det gjort. 
supersöt vårlapp mmadeit har jag också glömt att skriva, och mycket trevlig budskapslapp mia 
bitte, inte är den ful heller - men kanske lite… julig 
för egen del skulle jag kunna kopiera cessys inlägg #13 rakt av 
#14 jag tycker inte alls den var ful utan tilltalande gillar mönstret ich färgerna men ja kanske lite julig om man vill sätta etiketter på den…
vill ju självklart att det blir många lappar men skall väll inte klaga kanske blir det inga fler denna månad så blir det ju bara 1 fack för mig att skiljas ifrån *hihi* MEN låt inte det hindra någon från att publicera flera!!!!

Julig var nog ordet. Kanske det är därför som jag inte gillar den just nu. Jag vill inte tänka på vinter och jul. Nej fram för vår och sommar.
Jag lägger till en sak i första inlägget
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej: Måste jag skicka lappen till dig innan mars är slut eller kan jag skicka flera lappar samtidigt till dig vid ett senare tillfälle?
Om du vill delta i tävlingarna så fotar du dom och lägger in i tävlingstrådarna, sen när du skickar lapparna spelar mindre roll :)Att skicka dom i klump är helt ok och tro det eller ej, underlättar arbetet ör mig :)
Den var inte ful………Glad Jul! hihi :)
Lyckomia

Ok. Då kommer det i alla fall två lappar härifrån framöver
.

Bitte: nej, ful är den inte! Som du säger: kanske motivet inte passade vad du vill tänka på just nu så det färgat din uppfattning?
#13 men det är väl inget krav att det ska vara peyote? I tråden Lapptäcket så skrev Allamej: "Det finns inga restriktioner om hur lappen ska vara utformad, den behöver inte ens vara 4-kantig :D Så länge den är 4x4 cm i hörnen."
maneki: Nej men tekniker som snabbt fyller i en fyrkant som Peyote, ladderstich m.fl är ändå det mest naturliga alternativet o som sagt var, inte riktigt mina favoriter
BitteS: Jo men till jul hade lappen varit helt rätt, så det är nog mer årstidrelationen som spökar, för den är inte ful.

Söt lapp. Tycker jag, hinner inte heller göra någon i mars. Får se om jag hinner i april-

Vad ska man ha som signatur tro?
Jag är så besviken på mig själv! Jag vill verkligen men jag orkar inte sitta med mer "pärlning" än det jag har på beställning just nu. Nacken är jättebesvärlig…
Jag som har så många idéer…men lossnar det så kan jag väl göra 2/mån istället. Fast det hade varit kul att tävla. Ska få healing ikväll, hoppas att det släpper efter det.
oooh i love!!!!
Den passar bra nu och katten ser så nöjd ut 
jo det är såklart synd att bilden är som den är, men visst ser man vad det är för nåt! jättesöt och rolig lapp, gillar
!

Hi hi, den var ju jättecool.
Jättehäftig Needful
, men ska den inte vara ditt bidrag för april?
Vilken häftig lapp, riktigt påsktema

Snygg lapp, Needful.
Så synd att bilden inte riktigt gör den rättvisa.
Vem vann Mars?
Lyckomia
Inte avgjort än eftersom man får tävla ända fram till kl. 23.59 ikväll :)
)