Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketttävlingar
Läst 4410 ggr
Mmadeit
0

Påsk Utmaning

Att godis i många fall är en stor del av svenskt påsk firande det har väll knappast någon missat?

Så här kommer en påskutmaning från mig med ett hemligt pärlrelaterat pris värde minst 40:- (ok sitter på jobbet och inte helt säker på VAd det innehåller själv ännu*blink* )

Ta vara på påskgodiset och skapa fantasifulla smycken bestående utav riktigt ätbart godis, får självklart innehålla icke ätbara material med så som örhänges krokar wire lås eller vad man nu önskar men grundkonceptet skall vara godis, behöver inte helelr vara mer beständigt än att det går att ha en stund sådär på skoj och sedan slakta/kasta

Bilder laddas upp i denna tråd senast 24:00 5/4 (annandagpåsk)

Kom igen och släpp loss lite galet skapande (elelr ge utmaningen till era minisar)

GLAD PÅSK

// MONIKA

Emo
0

Tack för inspirationen FlörtGlad och Glad Påsk!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

maneki
0

…o jag som inte har köpt nåt påskgodis! Förvånad

Kul utmaning, jag hoppas många nappar på den så vi får se en del udda smycken efter påsk. Skrattande

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjens kvinnor samarbetade för att vinna denna utmaning genom att 2/3 bidrog med det "påskiga godismaterialet" o 1/3 stod för design o tillverkning av dessa "Påskens frukostörhängen". Varsågoda!

(Får man lägga in mer om andan o tid skulle falla på? Oskyldig)

Mmadeit
0

självfallet får man (och så bör man) lägga in fler alster hvill ju ha SKOJ och se kul (och gärna galna) ideer :-)

BitteS
0

Påskkärringarna som godiset var avsett för uteblev, mend et var en annan kärringSkämssom ätit upp det mesta. Så det vete väl 17 om jag kan få till några godissmyckenFoten i munnen

Mmadeit
0

bitte men ok hoppsan så det kan gå ;-)

maneki
0

Du får ha en längre deadline så kanske jag kan delta också Flört -- brukar satsa på att köpa lite gottor när det blir rea på dem efter påsk (kvarleva från den tiden på jag i princip bara hittade Anton Berghs mandelägg i butikerna runt påsk).

Mmadeit
0

behöver inte vara påsk godis iofs :-)

för mig är deadlinen inte viktig MEN jag tycker inte man ändrar när man sagt en även om det vore skoj mef fler biddrag.

Bimse
0

Fina godisägg som örhängen

Här är ett bidrag från mig.

Mmadeit
0

i morse fick sonen ett "fru pärla armband" av röda godis snören nam nam sa han!

Bimse
0

Coolt Mmadeit, gott tyckte väl han också.

maneki
0

Kul o fina smycken, Mmadeit o Bimse. Glad När vi var små så var snören den roligaste sortens godis just för att man kunde knyta med dem (jag gör fortfarande det).

Mmadeit
0

maneki hihi ja det var så den här ideen väcktes knutar är godare än bara snören ;-)

Mmadeit
0

inte många biddrag fram till deadline men kjag hoppas någon kan spinna vidare på temat även utan pris i potten, behöver altså INTE vara påsk godis vilket godis som helst bara det är ätbart är ok.

vinnaren av det lilla priset blir bimses fyndiga ägg halsband (pm:a mig din adress så komemr ditt pris)

och eftersom jag tycker äggdonation är beundrans värt iallaled så kommer det ett liiitet litet kuvert till de 2 yngre damerna i din familj med MaMaMade

MaMaMade
0

Vi tre mysketörer tackar så mkt för utmärkelsen! Kyss Skrattande

maneki
0

Grattis, Bimse -- o även team MaMaMade. Glad

Nej, annat godis hade vi inte heller hemma, men efter ett jäktat besök på Postens företagscenter (bläh, tullavgifter) så blev det kanske lite godis inköp idag (man ska ju som bekant inte handla när man är hungrig). Oskyldig Får nog arbeta snabbt om det ska bli smycken dock: köpte choooklad.

Bimse
0

Tradelalarela, jag har vunnitSkrattande. Skämt åsido, det hade jag glömt alldeles att det var en tävling och att det fanns ett pris, är ju inte den tävlande sorten sas. I alla fall är jag glad för utnämningen, kan väl heller inte beklaga mig över att det var så många som deltog heller därmed inte att förklena resultatet. Mmadeit, spara dina surt förvärvade slantar eller sväng ihop ett nytt godisarmband till sonen istället för att skicka något. Jag tyckte du tog ett roligt initiativ och jag hade en kul stund när jag kladdade ihop mitt bidrag av lite godisägg och en rest av ett makraméförsök.

Mmadeit
0

Bimse oki om du säger så grattis iallafall!

Alex05
0

Grattis Bimse!

Ja, det var en kul idé, Mmadeit! Du är full av idéerSkrattande

Kunde inte delta p g a att vi inte hade nåt speciellt påskgodis hemma just då, men jag känner på mig att du kommer med fler kuliga inslagFlört

Emo
0

Grattis Bimse.

Jag hade inte heller något godis, men det går att göra "godis" av plaströrpärlor. Glad

mitt godis :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
0

Bimse! Fint godispåskhalsband du kom på att göraGlad

[kissidor]
0

grattis bimse Skrattande

jag tycker ärligt talat inte jag fick tillräckligt mycket godis för att använda det till nåt annat än att snaska på Skäms

NeedfulThings
0

Grattis till vinsten, Bimse. Det var jättesmarriga smycken ni gjort allihop. Själv hade vi så tråkiga påskgodissorter (sambon handlade) så det blev inget bidrag för min delSkrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Mmadeit
0

äsch att jag var så otylig med att det inte behövde vara PÅSK godis utan bara godis vilket som helst ;-) men att utmaningen gällde över påsk då de flesta trots allt kommer i kontakt med godis då :-)

leja
0

Hade tyvärr redan ätit upp mitt godis(nåja det var inte så mycket), men grattis till en värdig vinnare(tror inte att mitt bidrag blivit bättre).

Skrattande

Vad ska man ha som signatur tro?

MaMaMade
0

Fick ett brev idag! Tack Mmadeit! 2 fina gröna hjärtan + en en sådan där rektangel, glömmer jämt bort vad de heter (jobbar ju inte med sådana grejor), med familjen´s "namn" instämplade tillsammans med hjärtan. Så gulligt!

Töserna fick några små påsar med försenat påskgodis, fast jag är oförskämd nog att hålla på dem tills det blir lördag, OK?

Pyss o kram o tack igen! Kyss

Mmadeit
0

Mama metaltjomojsen ;-) kallas fyrstav tänkte den till dig och de stora hjärtana till tjejjorna men dem kan du såklart ta hand om själv oxå om du vill ni delar precis som ni vill!

MaMaMade
0

Jag byter dina stora mot några av mina små. Mina töser har en förmåga att ha sönder allt som inte är plast. Minstan tror sig bl a vara Kung Fu-mästarinna… De får hålla sig till slagtåliga saker i ett par år till tror jag! Flört