renovering av microburk
jag köpte reparationskit för det grå skiktet som ju får sina törnar - och lovade i en annan tråd att återkomma när jag testat det.
jajamen, det funkade finfint
! var mycket länge sen det var sånt krut i burken! här köpte jag mitt (köpte det vita också när jag ändå var där, men har inte testat det än - det behovet var inte lika akut) : http://www.microwave-kiln.com/servlet/the-Microwave-Kiln--dsh--REPAIR-KIT/Categories
som ni ser är det en amerikansk länk, men dom skickade med vanlig post så portot var inte helt ohemult. man får förstås vara beredd på att få betala införselavgifter, men jag slapp undan denna gång iaf - men ni kan ju leta själva och se om ni kan hitta produkten i europa och komma billigare undan, hursomhelst så funkar den 
Tack kissidor såg till förfäran att en "stor bit" (5x10 mm) föll från taket på min artbox burk igår och tänkte i mitt stilla sinne att jag hoppas verkligen att guckan funkar för kissidor så jag oxå kan beställa :-)
finns hos hobbyland oxå men de verkar vara lite knepiga med portokostnader etc (uppges ej innan slutförd beställning och de räknat samman dock svarar de snabbt om man frågar per mail.

Mmadeit beställ inte förren du kontaktat mej! Jag är också intresserad!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
jag hade ju en modell större burk som var totalkvaddad, den kan inte ha varit ok från början - det var som att i nästan halva burken satt det där skiktet löst utan nån ordentlig vidhäftning vid underlaget så när det väl sprack som det ju gör så lossnade det i stora sjok
. därför gjorde jag av med väldigt mycket av kitet så jag är också intresserad av att vara med och sambeställa. jag vet dock inte var vi hittar det förmånligast, det verkar ju inte så bra att lägga småordrar hos hobbyland. sen skulle jag ju önska för jämförelsens skull att volym/vikt stod där, men det är säkert samma som det jag köpte för burkarna ser exakt likadana ut som det jag fick iaf.
om vi hittade det i england, frankrike, tyskland eller holland vore ju idealiskt - vi får väl googla lite
jag kunde nog också vara med på ett hörn då, om det går för sig
det vita är typ till botteni burken och så eller?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
det vita borde funka till botten av burken needful - och jag råkar ju veta att din burkbotten skulle behöva hyfsas till
. men köp inget sånt, jag skedar av lite ur det jag köpte och skickar till dig - det är ju trots allt så enormt små volymer som behövs!
gaaah kommer beställa det första jag gör efter löning (möjligen redan när barnbidraget kommer, stor reva nu i min higloo burk så pass att det oranga lyser igenom till utsidan. gick det troll i mina burkar tro eller har de fått jobba lite väl hårt kanske…*suck*
jag kommer nog chansa på hobbyland om vi inte lyckas hitta på annat eu ställe. 30 dollar + frakt eller 14 euro (ink vat) är rätt stor skillnad. hade plockat ihop en rätt stor test order till hobbyland och mailade en fråga om porto då blev det 24 euro har svårt att tro frakten blir samma utan allt det andra.
mja det var det jag befarade att den kanske skulle bli mmadeit, det var därför jag inte ville ta det därifrån - hatar när man inte får veta frakten förrän efter att man beställt
! kan ju vara en så hög fast grundfrakt. är det inte det så blir ju hobbyland billigare. tja faktum är att om vi är tre som ska ha varsitt kit och delar på frakten så blir hobbyland aningen billigare även om frakten faktiskt kostar 24€. men om du mailar och frågar dom nåt kan du väl dubbelkolla storleken på det där kitet också eftersom dom inte skriver ut det 
beställer jag därifrån blir det ju iofs kanske en del annat som får följa med hem *hihi* men kan maila och kolla med dem. men som sagt uselt att inte iallafall ha nån typ av frakt indikator
Åh, gulle dej, kissidor, perfekt. det funkar än, men klart at det skulle behövas jämnas till.
åh tur att du påminde mig needful, jag har glömt att skeda
!
någon som lyckats hitta detta närmare? jag har letat men misslyckats. även mailat till hobbyland och frågat om frakten (igår) ej fått svar än.
de har bara den mörka, var det någon som behövde det vita?
lite orolig att om vi sambestyäller så blir ju paketet större och ju större paket desto större risk att fastna i tullen….
jag behöver iallafall det mörka omgående
Nej, jag hoppar över det vita eftersom jag fått av kissidor. har provat det med gott resultat, man kan dessutom slipa ner det lite när man lagt på så blkir det jtteslätt och bra
kul att det vita funkade bra needful
!
jag kan tala om att det är inte särskilt stort det där mörkgrå kitet iaf, sisådär 4 cm vardera kanske dom 2 burkarna med pulver och blandningsmedium.
hoppas iaf du får svar med positivt besked från hobbyland!
lite irriterande förra ggn jag kontaktade dem så fick jag svar innom en timme. nu är det ett dygn sedan :-(

Jag vill gärna beställa ett kit med den gråa kitet!
kommer beställa från hobbyland imorgon. de räknade med att frakten för 3 st kit skulle bli ca 13 euro.
så hobby land. 3x12.39 euro + vat 7.41 =44.55 Euro + frakt 13 = ca 585:-
Microwavekiln.com (dollar) 3x30+frakt 6,95 =ca 735.- och då tillkommer risken för införselavgifter och moms
ang storlek på kitet så är det precis samma kit på båda ställena.
eller är det nu fler än jag kissidor och susanne som vill ha tag i det grå kitet?
eller vill needfull ha det grå oxå eller var du nöjd med det vita *förvirrad ;-)*
needful kan få lite grått från mig eftersom jag tar ett nytt kit nu - jag känner liksom lite ansvar för skicket på hennes burk… 
Nej, Mmadeit, jag hoppar över beställning helt men tack för att du tänkte på mig 

Har du beställt? Hur mycket är det i ett kit? Går det att "dela" på? Jag behöver egentligen inte så mycke, det är ett märke på ca 3X3 cm som är dåligt på min ena burk.
kissidor kanske kan svara på mer exakt hur mycket det är i burken. beställde i förmiddags är det väldigt lite kanske jag kan dela ett kit med dig har känslan av att det kan gå åt framöver man märker ju hur burken blir segare å segare inte bara att där är hål i ytan.
ja det är väldigt lite i burkarna, inget som det känns uppenbart att man delar på skulle jag säga. visst kan man dela med sig i en akutsituation av en tesked och det räcker till en mindre skada men nog vill iaf jag ha det här kitet hemma. man kan ju som mmadeit säger vilja fräscha upp skiktet även där det inte är direkt bort"exploderat". men susann det borde väl inte vara minsta frågetecken om att du får kitet betalt av din uppdragsgivare för kurserna du håller?
åh har du redan beställt mmadeit? då är jag skyldig, pm:a summa och konto är du snäll! om det inte finns nån form av bytesaffär som skulle vara mer intressant för närvarande förstås - det finns ett och annat att byta med här om man säger så 
har iofs ej fått bekräftelse och betalnings info från dem ännu… så går säkert att makulera elelr lägga till på ordern i nödfall…

Tja, jag misstänker att det blir jag som får betala å inte studieförbundet….
men jag läste nog lite fel…. fick för mej att vi skulle betala 585:-/ 735:- per set….. men du menade väl att alla 3 satserna gick på det tillsammans!? Det var därför jag började bli lite småsnål…. tänkte att det var ju mer än hälften vad en ny burk kostar….
Har du beställt ett kit till mej också?
japp beställt 3 kit. räknat på totalen och räknat ett kit till dig sussane

Toppen!
gaaah vad de är sega iofs varit påsk precis men IDAG fick jag bekräftelse att det är packat och går iväg IMORGON eller så har man bara blivit bortskämd av alla som skickar direkt man beställt/betalat ;-) om det är så litet som kissidor säger kan jag nog kanske eventuellt om vi har tur och mycket tur lyckas få det innom landet utan att extra porto tillkommer till dig susanne och kissidor vi kan väll göra någon lösning med leverans sen som tidigare :-)
det fattades visst bruksanvisning till rep-kitet, jag har pdf-scannat min så ska vi se om det funkar att visa den pdf:en här - annars får jag maila den till dom som behöver den.
tillägg: japp, funkar :)