Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 10401 ggr
NeedfulThings
0

Påskägg - 2010 Anmälan

ja, påskharen var visst saknad i år, så jag fick påminna honomSkrattande

Liksom förra året så går det ut på att vi byter påskägg med varandra. Vi skippar själva ägget, det ger onödigt dyrt porto, och innehållet ska så klart vara pärlor och tillbehör. Däremot får man gärna packa in sin gåva i något, så vi med mindre självbehärskning får det lite lättare att motstå frestelsen.Flört

Summan tycker jag vi sätter till cirka 75 kr denna gången också.

Ni anmäler er här senast söndagen den 21 mars och PM:ar er adress till mig,  jag uppdaterar listan här i tråden och den 22 mars får ni veta vem ni ska skicka till via ett PM från mig. (Er adress kommer inte att delas ut till alla utan bara jag och den som skickar till er får veta den.)

Jag har en hel del adresser redan, men det är enklast för mig att kopiera och klistra in, så märk ert PM med påskägg-10 eller liknande.

Lämpligen postar ni sen ert påskägg senast måndagen den 29 mars för att det ska hinna fram i tid till påsken.

Som förra gången kan man välja att vara anonym fram till efter påsk, då är det fritt fram att avslöja sig.

Det finns även en "jag vill helst inte ha"-tråd där man kan skriva upp max 3 saker man helst inte vill få i sitt påskägg. Vi kunde haft en önskelista men då försvinner lite av överraskningen och tjusningen i att kanske prova en ny sort man aldrig haft förut.

Det är inget begränsat antal som får vara med utan alla som vill kan anmäla sigSkrattande

anmälda:

1) Cessy

2) kissidor

3) leja

4) emo

5) Mamamade

6) SusannAlg

7) emma071

8) ommok

9) Evahelene

10) Lina-B

11) flower1

12) maneki

13) alex05

14) Mmadeit

15) NeedfulThings

(fetstil = har fått sitt påskägg, så vet avsändaren att det kommit fram :)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Mmadeit
0

jag vill vara meeed :-)

[kissidor]
0

klart man vill ha besök av påskharen, jag är med :) !

Cessy
0

Jo men det är väl klart - inte vill jag vara utan påskharen o hans påskägg, så jag är med Skrattande

leja
0

Ja, ja, jag med. Har väntat på detta då det var så kul i fjol!!

Glad

Vad ska man ha som signatur tro?

Emo
0

Jäg säger som i julas, om det går bra att skicka plaströrpärlor (eventuellt piggplattor och mönster också) så är jag gärna med.

Vi får väl se om någon (några) känner sig lockade.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MaMaMade
0

Är här o redo! Glad

(Tusan hakar att det inte är avslut en vecka tidigare! Ska ju på stor pysselträff kommande lördag med 3 pärlbutiker på plats!)

Alex05
0

Vill gärna vara med =) Men lite dumma frågor måste då också komma från migSkämsHar lite svårt att fatta ibland. Och har ju inte varit med på nåt liknande förut (förutom kalendern)

Det jag plockar ihop, måste jag ta hänsyn till allas "vill inte ha" önskan? Eller vem håller reda på det? Ska jag skriva en lista på vad som är med???

Vi börjar så, får se om det klarnar för migFlört

[kissidor]
0

alex det här blir inte som kalendern utan som julklappen - dvs du blir hemlig påskhare åt en person, som du får namn och adress på av needful. bara dennas antiönskelista du måste ta hänsyn till alltså Flört

Emo
0

Alex05, när du vet vem du ska skicka till, kollar du i antiönskningslistan, vad mottagaren alls inte vill ha och sen plockar du ihop något, som du tror (vet) att mottagaren blir glad för. Ledtrådar hittar du även i andra trådar. Du "känner" ju många nu.

Alex05
0

Oj, ja, då förstår jagGladAlltså måste jag veta eller tro mig veta vad den personen blir glad för, men tänk om jag inte har sånt? Usch nu blir jag osäker…..Och jag har en hel del o stå i före påsk. Får fundera en dag eller två. Återkommer, för det låter kul.

Tack för att ni förklarade för migSkrattande

Mmadeit
0

alex lovar ingen av oss här är särskillt otacksam ;-) och tror de flesta av oss tycker det är helt ok med både material vi gillar och vanligen använder eller helt andra saker då det kan sporra till nya utmaningar :-) klart du skall vara med!!!

[kissidor]
0

så ska du inte tänka alex - visst är det en del av nöjet att försöka lista ut det men om man deltar i syftet att man ska kunna pricka av sin exakta önske och behovslista så är man nog lite snett ute - överraskningen är väl den stora poängen och så får man ta det som en bonus om man får nåt man blir extra lycklig för Flört.

och den som händelsevis behärskar en teknik för att göra egna och unika pärlor att stoppa med en eller två av borde ha det lätt att lyckas glädja sin mottagare Oskyldig

SusannAlg
0

Jag vill GÄRNA vara med!!!!!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

emma071
0

vill vara med =)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Alex05
0

Jag faller för trycket, ni är ju så goa här! Jag är med, det får bära eller brista. Skrattande

maneki
0

Jag tvekade, men, nå, jag vill vara med igen. Förhoppningsvis har jag nåt i gömmorna, som jag kan skiljas från o som passar min hemlige mottagare.

flower1
0

Jag är gärna med.

Här är min hemsida.

ommok
0

Jag vill också vara med.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Lina-B
0

Jag är med!

Var hittar jag antiönskningslistan?

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

Evahelene
0

Jag vill va meeeee :D

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

NeedfulThings
0

Nu har jag gjort en anmälningslista, är det något som inte stämmer så hojta till!

NeedfulThings
0

Vill bara påminna om att idag är sista dagen att anmäla sig

SusannAlg
0

Har inte fått reda på vem jag ska skicka till……

Mmadeit
0

inte jag heller

NeedfulThings
0

det är på g :)

NeedfulThings
0

Sååå

Nu ska alla ha fått någon att skicka til, har jagmissat så ohjta till.

Det fick bli lite ,letande i gamla medelande etfer adreser och så, så det tog lite tid.

Flört

Nu kan jag inte komma ihåg vem som skickat till vem tidiagre, det har ju varit julklappar och på¨skägg innan, så jag hoppas att någon inte fått samma som innan, men det blir säkert bra ändå. Jag har dragit lott om mottagare som vanligt

Mmadeit
0

needful är det ok att använda din adress som avsändare? så man kan vara anonym ett tag menar jag?

NeedfulThings
0

Jajamen, visst går det bra.

maneki
0

Här är förresten en direktlänk till "anti-listan" så man inte behöver leta igenom en massa trådar för att finna den igen. Flört

Nu ska vi se vad jag kan hitta för kul o lägga i "ägget", som min mottage kan tänkas gilla. Skrattande

[kissidor]
0

just ja, detta har jag glömt att säga Skäms - ni (speciellt min hemlige påskhare som säkert undrat varför det inte kommit nån signal om att hennes paket nått fram) får förlåta mig med hänvisning till övertidsarbete och magsjuka - men jag har faktiskt redan fått mitt "påskägg" har för mig det var rätt tidigt i veckan rentav Förvånad!

NeedfulThings
0

Vill bara påminna om att idag är sista dagen att posta era påskägg..höll nästan själv på att glömma det SkämsOskyldig

Mmadeit
0

*dammdidamm* jobbar på posten och här är det normal arbetstakt ända fram till torsdag kväll så om man ej bor med lantbrevbäring etc så är onsdag sista dag att posta 1:aklass brev… MEN bättre ta det säkra före det osäkra såklart…

http://www.posten.se/logistik/foretag/leverera/tjanster/sv/resultat_leveranstid.jspv

Emo
0

Jag lämnade mitt paket till lantbrevbäraren i förmiddags.

Tror ni det räcker som ledtråd att det innehåller plaströrpärlor - eller tror ni att mottagaren behöver vända på paketet och läsa vem som är avsändare? Oskyldig

SusannAlg
0

Nu har jag postat mitt brev. Ska bli spännande på lördag! Älskar sånt här!!!Skrattande

MaMaMade
0

Ja mitt är då på väg…hur långt det hunnit är en annan sak…den där Posten, ni vet! Oskyldig Skrattande

Alex05
0

Mitt ägg är också på väg!Skrattande

ommok
0

Och mitt ägg är också på väg! Skrattande Så spännande det ska bli med påskägg!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

NeedfulThings
0

..och mitt är på väg Skrattandeatt jag satte just idag var för alla eventualiteters skulle (man blir sjuk, glömmer etc) så ska det ändå finnas en chans att det hinner fram, tänkte jag

MaMaMade
0

Fast det var rackarn´s svårt att få ihop ngt för "bara" 75 kr som jag var nöjd med…la till liiite extra men det blev ändå magert i mitt tycke! Hoppas min mottagare blir nöjd iaf!

maneki
0

Ja, det är nackdelen, att det alltid känns så litet när man kommer upp i summan… (*suck* det säger väl nåt om värdet på de totala pärlgömmonra!) Förvånad Men samtidigt är det ju såklart bra att vi har en "human" nivå på värdet så att så många som möjligt har råd att vara med, förhoppningsvis. Jag hade nog inte skrivit upp mig om värdet varit högre, även om jag sen tycker att det känns lite, det man fått ihop. Men, som sagt, förhoppningsvis är där nåt mottagaren gillar.

Jag skickade också "ägget" idag så med lite tur är det framme imorgon.

MaMaMade
0

Mmm, det är som med allt annat; man blir mer o mer sparsmakad. Vad som helst duger inte längre… Flört

Mmadeit
0

:-) jag ahr sån tur att mitt minne är helt lost + att jag nästan bara fyller lagret vid reor etc… så 75 kr i mina ögon är oftast mer.. hoppas min mottagare blir nöjd iallafall tyckte det var en oerhört svår person att fylla till…

ommok
0

Sån tur har jag nog också, har inte en aning om vad jag betalat för somligt, så då lägger jag i lite extra så att det i alla fall inte ska bli värt mindre än 75 kr. Går man på butikspriser blir det inte mycket pärlor för det beloppet, så jag går på vad jag har för mig att jag betalt så där på en höft. Flört

Och visst är det svårt att plocka ihop något vettigt, som mottagaren verkligen skulle vilja ha. Det blev nog mer sånt som jag själv gillar, och som inte stod i "vill inte ha"-listan. Obestämd Jag hoppas oxå att det passar…

Men det blir nog bra till din mottagare, Mmadeit, det är ju kul bara att få ett paket såhär, och om inte allt passar perfekt så stämmer nog det mesta i alla fall! Ska bli kul att höra responsen på paketen! Skrattande

Cessy
0

Även här är äggkuvertet skickatGlad Sedan blir ju inte 75kr så oherrans mycket, men allt beror ju också på var man köpt sakerna. Har jag köpt en pärla billigare så är det detta värdet jag räknar o har jag köpt en pärla dyrare så är det ju det som jag laggt ut o det är väl det som är huvudsaken, för att beräkna någonslags genomsnittsvärde går ju inte för vilken butiks pris ska då gälla? Utan det är ju vad man faktiskt har gett som får styra. Ibland kan det ju då bli mer i kuvertet o ibland mindre beroende på vad man väljer att skicka med o det är som sagt var inte så mycket man får för den summan, men den gör att alla kan vara med o förhoppningsvis är det ju något roligt i paketet som mottagaren uppskattar o kan inspirera till något smycke.

Sedan skickade jag inte med någon ledtrådspåse denna gången, men jag tror att mottagaren ändå kan gissa vem skickat det beroende på innehållet, så det kändes som där var en ledtråd ändåOskyldig

[kissidor]
0

nej jag kan omöjligt räkna kronor och ören - och det kommer jag inte att göra på paketet jag får heller. dvs för min egen sinnesfrids skull lägger jag hellre i lite extra i paketet jag skickar medan det inte gör mig det minsta om jag får ett mindre rent ekonomiskt värde tillbaka.

det viktiga och roliga är ju om det syns att påskharen gjort sig lite möda med paketet genom att välja ut tex saker som det framgått att jag är särskilt svag för (vilket kan vara svårt om det inte är en hare som känner mig väl och sen länge), eller ett "kit" efter ett litet väl uttänkt tema, eller lite speciella och ovanliga saker.

denna gång säger jag detsamma som du cessy, ingen särskild ledtrådspåse - för jag tror nästan hela innehållet avslöjar mig Skrattande

Cessy
0

Kissidor: Jo jag gör en snabbberäkning på så sätt att jag snabbt kollar att värdet är minst det angivna o sen puffas det i något tillFlört Däremot beräknar jag aldrig någonsin det jag får. Hur skulle jag kunna det? För jag vet ju inte hur dyrt eller hur billigt någon köpt sina pärlor/smyckesmaterial.

flower1
0

Mitt kuvert är också skickatGlad. Hoppas mottagaren blir nöjd, jag har försökt anpassa efter mottagarenOskyldig, hoppas att jag träffat rätt. Ja, vad saker kostar skiftar över tid, beroende på vad som vid inköpstillfället är populärt, och beroende på var man handlat. Jag har kört mina inköpspriser + lagt till lite för säkerhetsskull…

Här är min hemsida.

NeedfulThings
0

Flörthojta till om ni fått ert påskägg , så fetmarkerar jag er i anmälningslistan. Mitt kom inte idag, men det är ju några dagar kvar….

Alex05
0

Har fått mitt påskägg!SkrattandeSom barn på nytt….

ommok
0

Mitt kom också idag! Skrattande Så jättespännande! Ska försöka hålla mig till på lördag… Obestämd

BitteS
0

Jag är ju inte med och byter påskägg, men önskar er alla en riktigt glad påsk ändå.

53goran
0

Inte jag heller är med och byter påskägg. Har haft lite för mycket att göra, så detta föll tyvärr bort.

Men även jag önskar alla en riktig glad påsk. (vilken häftig höna, BitteS)

Cessy
0

Idag kom mitt påskägg i söt påskkartong o med fina kattfrimärken på. JippykajejSkrattande

leja
0

Oj, nu var jag lite sent ute, men nu är paketet påväg. Hoppas det kommer fram. Har inte heller någon ledtråd med, men det smög med lite fripassagerare igen.. ena envisa rackare.

Skulle tro att det går att gissa i alla fall och det är svårt att veta exakta priset, tror det blev lite mer än vad det skulle varit. Men det är kul, nu väntar jag bara på mitt….

Flört

Evahelene
0

Leja, du är inte ensam om att vara sent ute…Skäms

Upptäckte skador på en grej och det tog mig lite tid att tänka om…men påskharen skuttade iväg med brevet igår. Som har-en väldans konstig ledtråd…

Emo
0

Hurra, påskharen har varit här med ett spännande påskägg.

MaMaMade
0

Hoppas att mitt kommer fram i tid! Det visade sig att min leverantör till postlådan *totalt* missat att lägga det på lådan den dagen jag trodde. Men sköter posten sig så… Foten i munnen

maneki
0

Även här har det kommit ett paket från påskharen idag. Glad (Gör mitt bästa för att inte tjuvkika ännu…Oskyldig)

flower1
0

Påskharen har varit på besök hemma hos mig ocksåGlad. Skall försöka hålla mig till i morgon… Spännande!

Här är min hemsida.

Evahelene
0

Här kom haren hoppande igår - men jag hann inte ens se skymten av honom…rackarns! Ett fint påskpaket var det då! Attans svårt att hålla sig för att öppna Tungan ute

Mmadeit
0

här hade påskharen oxå skuttat förbi idag :-) svårt det blir att inte öppna förens på lördag, hade iallafall en klurig ledtråd skriven på utsidan av  "ägget" så jag har lite klurande att roa mig med ialalfall.

[kissidor]
0

men vadå "förrän på lördag" - det är väl påsk imorron Oskyldig?

ommok
0

Skärtorsdag??? Tungan ute Jag ska försöka hålla mig till påskafton, som man fick barnen att göra när de var små. Flört Lite mer spännande så, tycker jag. Skrattande

MaMaMade
0

Här kör vi Långfredagen…den är ju så lång ni vet! Flört

Måste sätta ihop en skattkarta imorgon. Det gick så himla mkt garn i fjol… Obestämd

ommok
0

Varför inte? Då slipper man ju vänta så länge? Bra idé! Flört

NeedfulThings
0

Vi har alltid kört med skärtorsdagen för påskägg i vår familj Flört

Mmadeit
0

skärtorsdagen vilket lyx  här är det skärtorsdagen som "man" går påskkärring och påskäggen hör påskafton till *suckar avundsjukt*

leja
0

Har fått mitt brev nu. Med söta små katter på, Kitty eller vad de nu heter. Sen så fina pärlor, jo jag råkade öppna, men så är det ju min födelsedag idag. Sen ska jag vara borta torsdag och fredag. Så jag glömde bort mig. Men tack ändå!!

Flört

BitteS
0

Klart att du måste få öppna, när det är födelsedag och alltGlad. Det är väl inte så lätt att komma ihåg att det var menat som ett påskägg när det kom så lämpligt mitt på födelsedagen, hi hi.

Hoppas du får en trevlig resa Leja!

[kissidor]
0

tja det måste nog vara regionala avvikelser, jag är helt säker på att man får öppna påskäggen på skärtorsdan här Oskyldig. och förresten tänk på hur tidigt jag fick mitt "ägg" - det vore ju omänskligt att begära att jag skulle vänta ännu längre än tills idag med att öppna Förvånad!

så fort en liten lämnats av på fritis så åker jag hem och öppnar Tungan ute! och sen ska jag "hjälpa" påskharen lite med att göra klart nämnda litens ägg Flört

emma071
0

ojjsan,mitt ägg har ännu inte kommit ivägSkäms  ska försöka få iväg det idag :-)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

MaMaMade
0

Grattis leja! Kyss

(På födelsedagen är man ursäktad! Glad)

MaMaMade
0

*HIMMELSKA TIDER*!

Guben kom just in med posten…o mitt påskägg! Det *är* verkligen ett påskägg! Enormt!

OK, kunde inte låta bli att kika lite. Ngn har slagit på stort…swarrisar, biconer, flera rivolis o massor av miyukis!Förvånad SkrattandeTungan ute

Nu får man ju jätteångest! Tyst 

Måste genast försöka klura ut vem som är *så*…galen!?!

[kissidor]
0

tja det var minsann ingen hare som hade snålat med mitt paket heller Glad!

där fanns allt möjligt smått och gott, tex ett kanonsnyggt grått Tungan ute lås, härligt vårglada tvåtonade chips, alltid lika välkomna firepolished och bicones (dom sistnämnda var många men måste ta mig sjutton vara swarovski eller därmed likvärdig kvalitet Förvånad), användbara stenpärlor i en härlig djuplila nyans, vackert pärlvita magnetpärlor, lyxigt djupblå cloisonné, en läcker liten turkos/svart mix.

och sist men inte minst - handgjorda ledtrådar som jag vet att jag blir av med så fort en viss liten person kommer hem från fritids Skrattande - tack alex och glad påsk på dig med Flört!!!

Alex05
0

Kissidor: Inte svårt o gissa va? Men det var svårt att hitta på nåt, hoppas du har användning för nåt i alla fall.

Ledtrådarna var nog kanske tänkta till den lilla personenFlört Hoppas hon gillar dem! Det finns fler om hon vill ha, det vet du.

Grattis Leja!

SusannAlg
0

Fick mitt påskägg idag! Kyss Men öppnar inte förren på påskafton. Den som väntar på nåt gott…. ååååå det ska bli såååå kul att öppna!!!  Fick ett till kuvert med pärlor idag… å det fick jag ju öppna… så jag fick ändå öppna ett pärlpaket idag….Flört

[kissidor]
0

jadå alex det har jag, oroa dig inte för det Skrattande!

ärligt talat misstänkte jag dig redan innan jag hade öppnat ledtrådarna ens - tänkte vem kan ha varit så stressad med att få iväg sitt påsk"ägg" i förväg för att ha det gjort om inte du Oskyldig? och dessutom så var poststämpeln ganska tydlig, och inte för avsändarorten i sig pekade ut just dig för mig, men det uteslöt åtminstone många andra Flört. och jodå, "den lilla personen" ska få ledtrådarna, så då blir det som det var tänkt Glad

NeedfulThings
0

Imorgon är det väl ingen utdelning av post, eller?Foten i munnen

Mmadeit
0

nope imorgon kommer det ingen post då är till och med vi lediga för en gångs skull… OM man inte skickar som express 07:00 då är det som lördags utdelning imorgon (dvs det ringer på dörren innan 07:00 vem vill det NÅGONSIN egentligen?????)

[kissidor]
0

kom igen mmadeit, då har ju du och jag varit vakna länge redan, det vore väl alla tiders att få pärlpost alt glaspost till dörren då Glad!

men nej, dom som inte haren kommer till idag heller dom får ju tyvärr vänta ända tills tisdag.

Mmadeit
0

på vardagar är väll en sak… men LÖRDAGS utdelning före 07:00 då vill ialalfall inte jag ha någon ringandes på min dörr (eller skulle *piip* inte vakna av den fåniga dörrklocka vi har ändå så)

[kissidor]
0

det värsta är att jag vaknar samma dumma toktidiga tid ändå, spelar ingen roll vad det är för dag Obestämd

MaMaMade
0

Jaja, vad är väl ett påskägg fyllt med pärlor till påskhelgen… Gråter

Den som väntar på något gott… Glad

Cessy
0

Åh efter läst Kissidors lyriska utläggning så kunde jag inte låta bli o öppna mitt påskpaket. Jag gav ju sonen sitt paket idag (nej inte godis ett datorspel) så att han skulle kunna hinna utnyttja det ordentligt på sitt lov o då stirrade jag på mitt paket o tänkte ja men andra har ju öppnatOskyldigSkämsCool

Jag fick faktiskt tårar i ögonen då jag öppnade mitt paket för det var så jättefint o välgenomtänkt för att passa till mig. Men det som fick tårarna att komma fram var två stämplade hjärtan o på det ena stod det Zelda o på det andra Cessy o båda gjorde mig jättejätteglad, för jag har ju aldrig gett mig in i stämplingsvärlden o jag uppskattade dessa båda hjärtanen jättemycket:heart:

Hela paketet var i fina våriga färger o mycket i lila. Ett riktigt vårfint o påskigt paket som gör mig glad då jag ser färgerna o allt känns som det är ditlaggt för att passa mig i snäckskal, swarrisar, sötisar, örkrokar o låsmotringar i rosa o lila o satinbanden i så läckra färger o likaså härliga färgade kedjor, löv o annat. Ledtråden var tre små fina handgjorda lampworkpärlor som jag tror att min påskhare själv har gjort. Hoppas att jag gissar rätt men jag tror att min helt fantastiska snälla påskhare var Mmadeit.

Ja oavsett om jag gissat rätt eller fel, så har jag fått en helt fantastisk snäll o väldigt givmild påskhare. Tack

Mmadeit
0

rätt gissat och varsågod cessy :-)

Cessy
0

Jo jag tänkte att de tre små lampworken måste vara egengjorda o så var du på mässan o köpte de färgade smyckesdetaljerna o så har vi pratat om dessa satinbanden o då tänkte jag att det måste vara du som är min påskhare. Vad duktig du är på att stämpla jämnt o snyggt Mmadeit! Blev verkligen jätteglad för dessa o allt annat fint i mitt paket. TackelitackGlad

Mmadeit
0

cessy :-) stämmer lampworken är egna trevande försök och  ja jag tänkte att jag ej sett något stansat bland dina alster så då har du nog inga sådana, sen pratade du om tags av krymp plast så väcktes iden om cessy och zelda hjärtan :-)

maneki
0

Ja, om andra öppnar paket på skärtorsdag så kan inte heller jag bärga mig längre. Flört Det var ett paket med många spännande saker o sköna färger: bl a matta vitraildaggers, fjärilskedja i antikkoppar, mässingsdelar, kattkaméer o swarovskiekkorrar -- o några av pärlorna verkade vara bestämda med vad de ville (de kom i en påse med texten Etsa oss! Skrattande ).

Nej, jag tror inte ledtråd behövdes den här gången för jag är ganska så säker på att jag vet vem min påskhare är utifrån innehållet i "ägget". Eller vad säger du, kissidor? Stort tack för paketet! Glad

Alex05
0

Så har då jag också öppnat mitt ägg, varför ska vänta???

Ett ägg fyllt av härliga plaströrpärlor, i alla möjliga härliga färger!Skrattande De ska vi kunna göra nåt bra av! Ledtråd?? Nja, jag tror jag gissar på Emo! Tack snälla goa Emo!Skrattande

[kissidor]
0

jodå maneki, just som jag sa - själva innehållet avslöjar mig nog Skrattande. kändes inte som det var mycket idé att försöka hitta nåt som du kunde tänkas uppskatta och samtidigt mörka min identitet - vi känner väl varann pärlmässigt för väl för det. man vet hyfsat väl vad den andra gillar och man vet hyfsat väl vad den andra har som man själv gillar Flört. kanske lyckades jag till och med göra det onödigt lätt genom att skicka dubletter på nåt du redan fått i en tidigare sändning, har ärligt talat ingen aning Skäms. dom där rosknapparna tex är jag osäker på om jag skickat ett par förut - och dom skulle väl bli väsentligt mer tilltalande matterade också - tror bestämt jag ska göra så med dom jag själv har kvar faktiskt!

väl bekomme och glad påsk Glad!

mialycktman
0

Jag är ej med å byter ägg, men GLAD PÅSK på er alla! Skrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Evahelene
0

Jag har öppnat! Min givare har verkligen anammat att jag ääälskarrr silver! Dessutom att min älsklingsfärg är blått Skrattande Där är: ett helt gäng 12mm:s filigran-pärlor; en drös 6mm:s Moon Dust-pärlor (har jag sett dom kallas nånstans); några söta berlocker; en påse 4mm firepolished + en påse 4mm bicones i Blue Zircon, Emerald och Sapphire; ett 18 (el. 20?)mm Swarovski-hjärta i Blue Zircon, 2 st 10mm Swarovskihjärtan i Vitrail Medium (läckra!!! Äntligen fick jag veta hur vitrail ser ut irl) och 2 graciösa änglavingar.

En ledtråd fick jag: en hund-pärla (terrier). Ommok - är det du som är min otroligt  generösa påskhare?

Svävar i sjunde himlen just nu…Kyss

Emo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min påskhare har också plockat ihop med omtanke. Så här fina grejor (pärlor och tillbehör) fanns det i mitt påskägg. Tack haren.

SusannAlg
0

Nu har jag öppnat mitt "ägg". Det var en kedja, vridna silverfoil pärlor i min favvofärg turkos-gröna och silvriga stora runda pärlor. Ledtråden var att det var från någon som var stressad och hade fått hjälp av Madde på Pearlized….. så jag gissar på Mamamade….

Tack så mycket!

ommok
0

Det stämmer, Evahelene! Glad Påsk och väl bekomme! Det var ett nöje att plocka ihop en påskpresent till dig! Glad

MaMaMade
0

#94 Det var så lite så, Susann…i ordets rätta bemärkelse…alldeles för lite. Men visst är det läckra pärlor!? Ska skaffa själv när pluskan medger sådant. Skrattande

Fortsatt glad påskhelg! Kyss

ommok
0

Nu har jag också öppnat mitt påskägg, och det innehöll massor av härliga pärlor, som ni kan se på bilden. Den röda kissen är bara såå söt! Flört Kommer att tänka på SusannAlg, på grund av de söta fjärilspärlorna och dessutom en fusat cob som blir super att infatta. Skrattande Kan det stämma? Tack så jättemycket för de fina pärlorna! Glad

Mmadeit
0

öppnade precis mitt paket ville ha det i fred från den lilla klåfingriga herren i huset som vägrade somna nu ikväll  innehöll ringstommar guldfärgade kejor, 11/0 hjärtformade nyckelringar lite olika pärlor mm. bäst var faktiskt att det var flera par öronklips med i, något jag funderat i ett par dagar om jag skulle införskaffa eller ej :-)

KANON.:-)

med var en ledtråd där det stod suddigt (från början) och 3 katter ritade så ger mig på att gissa på evahelene då jag vet att där bor det katter + namnet på sista fototråden är "suddiga bilder på mina alster" eller något sådant

Evahelene
0

Alldeles riktigt, Mmadeit Skrattande Det var jag som var den skyldiga. Skönt att där var något som passade!

Ha så trevligt nu med att klura ut vad du ska tillverka av det. Glad

Mmadeit
0

tro mig allt passade :-) bara att just clipsen var extra passande :-)

SusannAlg
0

Japp Ommok du gissade rätt!! Skrattande

leja
0

Nu så har jag kollat upp och med tanke på de fina blompärlorna så tror jag det var cessy. TACK för allt, speciellt hattpinnarna. Bilder kommer, men det var så grått idag att jag kände inte för att fota.

Cessy
0

Ja leja du gissade helt rätt. Jag skickade liksom ingen speciell ledtråd eftersom jag tyckte att blommorna avslöjade vem som hade skickat o det visade ju sig vara rättSkrattande

leja
0

Mitt påskägg, tror att jag missade några änglar, men större delen i alla fall. Tack igen för altihop.

Emo
0

Nu tror jag mig veta vem som var min påskhare. Att jag blev mycket glad för påskägget har jag redan skrivit, men jag går fortfarande bet på vad som skulle vara ledtråden. Ge mig en hint. Vad har jag missat? Jag läser ju allt här men kommer inte ihåg allt. Glad

Tack än en gång för att du valde ut med omtanke.

NeedfulThings
0

jag har fortfarande inte fått mitt paket än…hade ju hoppats att det skulle ligga och vänta på mig som "tröst" efter första arbetsdagenSkrattande

MaMaMade
0

De finaste kommer sist o vi som väntar på ngt gott… Flört

Mmadeit
0

106 näe fy vad "lågt" hände mig i en rak på PG att "mitt" paket inte kom (dörk upp ett par veckor senare efter flera påtryckningar från arrangören) så trist när man anmäler sig till något med en rejält tilltagen deadline och sen inte håller vad man förbundit sig till!

NeedfulThings
0

fast jag sitter inte sjön direkt, är bara så nyyyyyfikenSkämsFlört..och avsändaren har kontaktat mig, det ska vara postat i onsdags så imorgon dyker det säkert upp

MaMaMade
0

Jag vet själv av egna erfarenheter att det ibland kan…skita sig…så jag lider ingen nöd. Själv sitter jag ju ute i den norrländska bushen o har 3 mil till närmaste vadderade kuvert o 1 mil till närmaste postlåda…om jag inte passar lantis som kommer lite olika tider beroende på vem som kör (hur tung högerfot de har). Postgången brukar oftast också ta längre tid när det postas inne i storbyn, jämfört med samhället el stan.

Man kan bli sjuk, strula till det med datumet el som jag; måsta in till stan för att få ihop ngt passande. Jag kör *inte* 5 mil enkel väg för att köpa 1 st…"onödig"…sak o inget annat, har inte råd till det helt enkelt. Helt OK för mig, huvudsaken är att det kommer någon gång iaf. Glad

NeedfulThings
0

Men maMaMade--visst HAR du fått ditt påskägg väl??

maneki
0

Håller tummarna för att brevet behagar dyka upp snabbt då. Hur är det med de andra två som inte är markerade, Emma o Lina, är de paketen framme? Nu är det inga personer som brukar vara aktiva här så vitt jag vet, men jag hoppas alla tar sig tid att skriva i tråden när de fått sitt paket för att tacka.

Som sagt: det är viktigt att respektera tider, men visst kan det strula o köra ihop sig ibland o vi är alla mänskliga o kan helt glömma bort saker då o då så ett försenat paket behöver inte betyda att sändaren med vilje struntat i det. Tyvärr finns det vissa som vill vara med i swappar utan att själv vilja ge nåt, bara få, men så verkar det ju absolut inte vara i det här fallet.

[kissidor]
0

jo man vill ju hellre fria än fälla - jag fick tex själv inte iväg mitt "ägg" på den utsatta dan utan dan efter det - hela tillvaron körde liksom ihop sig lite när ett par dar gick åt till att vara magsjuk och inget annat. men det kom ju fram i tid iaf - däremot hittade jag en blankett för skolplatsansökan till första klass för dotran igår som skulle varit inne den 23 mars senast FörvånadRynkar på näsan! så visst sjutton kan man helt enkelt glömma även viktiga saker utan att det betyder att man "skitit i det". men ok, just den här typen av saker där det är andra privatpersoner inblandade brukar jag faktiskt lägga mer vikt vid att hålla tiderna för än diverse "myndighetskontakter" o dyl.

men för att avrunda en redan onödigt lång utläggning Skäms så kan man glömma eller få förhinder och det måste man kunna få syndernas förlåtelse för Skrattande - men om man helt enkelt inte bryr sig är det förstås för djäkligt! hoppas ägget dyker upp imorron needful Flört!

mamamade förresten, du fick ju tydligen ett sjutusans till lyxägg att döma av dina lyckliga utgjutelser i torsdags Skrattande - har du klurat ut vem din påskhare är än?

flower1
0

Min påskhare har verkligen varit en duktig detektiv. Hon har träffat helt mitt i prickSkrattande. Innehållet fick mig att genast tänka på maneki, men ledtråden förvirrar mig lite. Min gissning blir ändå maneki. I paketet låg matt sodalit, fantastiskt vackra hjärtan i turmanilerad kvarts, lite att cabba in, window beads, miyuki i lila Kyss, vintaj blanks, agater mm. Jag fotar senare och lägger ut här. Ja ledtråden ja - två "sidensnören", 5 snäckor, 1 svart pärla som är blank på ena sidan, och matt på andra. Den svarta pekar på maneki, eftersom den är etsad, men jag förstår inte snörena och snäckskalen - har det någon koppling till katternaSkäms? Please help.

Lite nervös över att "min" mottagare inte har hört av sig ännu, men i o f s är hon inte inne på sidan så ofta vad jag vet. Jag har skickat en meddelande till henne med en undran om påskharen har hittat rätt.

Här är min hemsida.

maneki
0

Sidensnörena -- japp, de är äkta siden -- är från en gammal tråd här på forumet: de är från mina tefärgningsexperiment. (Tyvärr inte de som fick allra finast nyanser för de har jag redan använt. Skäms). Kaurisnäckorna kom jag på i efterhand att de är inte världens klipskaste ledtråd om du inte känner min fascination för historia (en av världens äldsta typ av pärlor) eller läst min blogg när jag skrev om tävlingsbidragen till R&T -- o halsbandet jag använt dem håller jag hemligt tills juni…

Jag vet jag var lite dålig på att följa din anti-lista med metall -- blanksen har jag ju fått gratis så de blev en bonus  -- o kaurisnäckor som måtte räknas till snäckskal… Hoppas resten av paketet vägde upp min "ohörsamhet". Flört

maneki
0

Nån som vill se bilder på vad jag fick, förresten? La ut några bilder på bloggen igår o redan där beklagade jag att fotot har fått ett färgstick, men jag hoppas det ändå går att urskilja vad som är mässingsfärgat o vad som är kopparfärgat.

maneki
0

De bestämda pärlorna är inte med på den stora bilden. Så här såg de ut -- o så här sa de:

NeedfulThings
0

Oj, där gjorde du mig nervös flower1. för jag kollade vem du skulle skicka till och hade för mig att XX skulle skicka till henne. Men så var det inte. tack och lov. Jo, jag hoppas verkligen att den ena av de andra omarkerade fått sitt paket för det vet jag från SÄKER källa Oskyldigär skickat i måndags. Men hojta gärna till ni två så vi vet Skrattande

MaMaMade
0

Ojdå, det inlägget ja…Skäms

Kolla på datumet för inlägget…skrev lite dåligt där. Tyckte att jag drog till så det förslog men efter att ha sett vad påskhararna stoppat in i äggen hittills är det ju ingenting att komma med! Förvånad

Skrattande

[kissidor]
0

he, mitt "ägg" ser ju riktigt mumsigt ut på din bild maneki - sådär fin såg högen inte alls ut när den låg framför mig Skrattande!

leja
0

Jag har inte sänt med någon ledtråd. Men tre små "fri passagerare" som jag skrev, som en liten hint. Sen har jag använt några pärlor som jag även skickade, i ett av mina senaste smycken.

Flört

Verkligen kul med alla fina paket. Det är roligt både att få och att skicka!!

Emo
0

Tack Leja. Då gissade jag rätt. Du vet redan att jag blev mycket glad för innehållet.

MaMaMade
0

#116 Fantastiska medaljonger! Särskilt de med kissekatter på förstås! Skrattande

NeedfulThings
0

Idag kom mitt paket! Skrattande

Ljusgrå delicas(?) i 2 varianter, transparent och opak, vilket är toppen för mitt förråd av delicas är inte det största. sen fick jag små söta lite svagt cremefärgade sötisnuggets, ett fint hjärthänge med lite filigranmönster i liksom, och 4mm swarris bicones i padparadscha (det måste det vara) vilket är en av mina absoluta favoritfärger p åswarovski. Så jag är jättenöjd. Får se om jag kan fota paketet så småningom också Glad

[kissidor]
0

den som väntar på nåt gott… alltså needful Skrattande, skönt att alla (väl?) fått sina ägg nu Glad!

flower1
0

Maneki - det var egentligen bara snören som skulle vara inom snuffar. Jag visste inte om jag skulle skriva snöre, band, tråd eller rem eller…Skäms. Jag blev verkligen glad över paketet, och jag hade inget emot att du skickade med blanksSkrattande. Du anar inte hur rätt du träffade min smak på pärlor, men ändå lyckats skicka sådant jag inte har sedan tidigare. Allt var fint inslaget i en jättesöt kattservett. Här kommer en bild på godsakerna:

Här är min hemsida.

MaMaMade
0

Vad mkt fint, flower! O snygga färger! Glad

ommok
0

Jättefint paket, flower! Glad

Lina-B
0

Mitt paket har kommit! (kom före påsk men Facett äter min tid) Förlåt!

Vackra ljust rosa sötisar, en stränglite olivfärgade sötisar, glara biconer, vackra vita lite vridna glaspärlor och världens sötaste lilla sköldis.

Tack du som skickade :-)

Jag blev väldigt glad.

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

MaMaMade
0

Det låter som ett väldigt mysigt påskägg Lina!

Till mig verkar PåskPärlHaren ha väldigt svårt att hitta.Bor iofs ute i norrländska buschen men så vill kan väl ingen bli? Obestämd

Han kan ju tänkas ha problem med vilket som kom först; hönan eller ägget…utan höna inget ägg! Tungan ute

Fyller dock år i maj o så har vi ju morsdag i antågande…så har jag tur blir det en födelsedags/morsdags-present istället.

[kissidor]
0

men… mamamade - alltså nu fattar jag ingenting - du skrev ju i #73 att du hade fått ett fantastiskt ägg Förvånad! och jag hänvisade till det inlägget i #113 och begrep inte alls svaret jag fick i #119 ?

Cessy
0

Måste också erkänna att jag är totalt förvirrad. Har du alltså inte fått ditt påskägg MaMaMade???

MaMaMade
0

#131 Dålig på att skriva. #113 var ett försök till aprilskämt, det var skrivet den 1:a april o jag tyckte att jag tog i så det förslog men med lyxlirare som er… Flört Skrattande

Nixpix, jag har ej fått mitt påskägg än. Gråter

Däremot Mmadeit´s tröstpris i påskutmaningen, kom idag. Tyvärr gick vi genom skogen hem på vår promenad så det ligger kvar i postlådan…håller på att förgås men orkar inte byta kläder igen…o ta på mig blöta skor. Ska lägg in lite bilder i bloggen om en stund så får ni se hur det ser ut här hos oss just nu. Tungan ute

[kissidor]
0

jahaaaaaaaaaaaaa Förvånad! nej det var nog ingen som fattade att det var ett aprilskämt mamamade för såna saker som du skrev om är ju fina men inte så till den milda grad att det är orimligt att dom dyker upp i äggen - och du borde ju ha fått ditt ägg senast då! men huvvaligen då är det ju jättetrist Gråter! hoppas det ordnar sig!

NeedfulThings
0

jag har påmint din hemliga avsändare , MaMaMade, så nu hoppas jag verkligen att du får det imorgon eller allra senast på torsdag!Glad Pärlabstinens kan vara svår ..

MaMaMade
0

Jo…har en räkning hos Pearlized som jag borde betala i veckan. Som tur är känner hon mig, vet att det är lite knapert men att jag alltid betalar även om det kanske går en vecka över tiden sas. Men lite pinsamt är det dock. Hoppas jag får börja jobba till månadsskiftet, då jäskus! Skrattande

Man får då väldigt kreativa tankegångar. Tittar på allt som presumtivt smycke-material. Nu är det dock trädgårdstider på G så jag har inte så mkt tid över till pärlande. Nu är det frön, plantor, vattning mm som gäller. Tungan ute

MaMaMade
0

Glad Påsk!

Jag vill tacka den söta varelse som skickat ett sådan underbart påskägg att…jo…jag fick en tår i ögonvrån! Kyss

Ngn här tyckte visst synd om mig o skickade ett extraägg…jag skäms lite för det var faktiskt alldeles för mkt! Har titta o klappat *lääänge* tillsammans med Minstan, som tyckte att det glittrade förföriskt vackert. Skrattande

Jag är inte riktigt säker på vem…har en gissning men jag suger lite på den för den är *väldigt* vag. Tar gärna emot en ledtråd så jag kan tacka lite extra. Flört

Fick besked om att jobbet är på G nu o så ägget som grädde på moset. Är underbart avslappnad efter en healing-stund, mätt o belåten efter god middag o efterrätt dessutom! *Vicken´ da´*!

Kyss

[kissidor]
0

så du har äntligen fått ett ägg nu iaf mamamade Glad, det var då på tiden! då kan vi pusta ut Skrattande! men om jag fattat rätt inte det ursprungliga ägget utan nån annan påskhare som har ryckt in? det ursprungliga vet vi alltså fortfarande inte vad som hände med?

jag tror nog vi alla fick lite "för mycket" i våra ägg, och förresten tror jag knappast din hemlige extrahare skickade ägget i syfte att få dig att skämmas Skrattande!

kanon att jobbet är på g också Glad! och så efterrätt dessutom Skrattande!

MaMaMade
0

Jodu kissidor…det var en handläggare från PÄHL från PHMH som uppmärksammade min belägenhet vid en rutinkontroll. Det är väl inte alltid man är glad över myndigheternas kontroller men den här ggn blev jag *jätteglad*!

Det har varit lite jobbigt att gå o vänta på att de skulle få allt klart kring min "klients" assistent. Särskilt nu när Guben slutat på sitt jobb. Inte så att vi sitter i sjön, semesterersättning, FP o så kommer det tillbaka en hel lön i skatteåterbäring framöver men det känns tryggast att åtminstone en av oss har fast arbete. Som jag sa; finns många hål att stoppa i! Därför hade ägget verkligen lyft min dag igår…att jag sedan fick nyheter om jobbet bidde liksom grädde på moset! Skrattande

Cessy
0

Kul att det löste sig med jobbet MaMaMade o gott att det bidde ett påskägg till slut även för digGlad

[kissidor]
0

jaså ett myndighetsingripande minsann mamamade, det jag säga Skrattande! men det var väl samtidigt som det skulle tycker jag, att bli snuvad på sitt påskägg är allvarliga saker Flört!

hoppas nu att det går fort att ordna det sista kring ditt nya jobb, och att guben din hittar nåt bra också!

NeedfulThings
0

kanonbra att du fick ett Emergency ägg, MEN! du ska ha ditt ordinarie ägg också!! rätt ska vara rätt. Nu har påskharen ifråga inte varit inloggad sen innan jag skickade PM, så jag får anta att det är anledningen, ren glömska. Himla trist i alla fall.

maneki
0

Så bra att du fick ett påskägg till slut, MaMaMade!

Nej, det vore verkligen för trist om vi skulle behöva ordna med änglar varje gång det är dags för swappar o andra pärlbyten…

[kissidor]
0

visst är det så, jätteskönt att du fick ett ägg till slut mamamade men såhär ska det förstås inte vara.

dock hoppas jag trots allt framförallt att inget ledsamt hänt den som skulle skickat ägg till dig

NeedfulThings
0

Hur är det MaMaMade, har du fått ditt påskägg? Det ska vara postat direkt efter påskhelgen, fick jag veta

MaMaMade
0

Nix inget i sikte än.

MaMaMade
0

Nä, inget idag heller.

Mmadeit; hur gör man för att anmäla ett kuvert-pkt som försvunnet? Gör jag det el den som skickat? Hmm, borde kanske PM:a istället…lite okoncentrerad…väntar på att några kakor jag nyss gjort ska ta ihop, ! Tungan ute

[kissidor]
0

mamamade vem som helst kan reklamera en saknad försändelse, antingen på postkontoret eller på postens hemsida. men som regel är det ju enklast för avsändaren att fylla i den information dom frågar efter. man ska alltid göra det även om man inte får nån ersättning för vanliga brev om dom faktiskt har kommit bort oåterkallerligt - för dom gör iaf en utredning som mmadeit förstås vet bättre precis hur den går till, men hursomhelst så dyker ibland försändelsen upp då - detta sagt inte för att jag vet precis vad dom gör men av egen erfarenhet.

MaMaMade
0

Oki, då får jag be min påskhare att anmäla det till postverket. Det är ju inte rättvist mot ngn av oss om de slarvat…host…råkat tappa bort det. Flört

Mmadeit
0

lite farligt med dessa "har" paket är ju att somliga sänder ivähg dem utan avsändare för att få vara anonyma…. så har det blivit något skvatt galet med din adress och avsändar adress saknas ja då vet ju inte postis per vart det skall åka… och då läggs det åt sidan ett tag i väntan på "efterlysning" dock kanske i senaste laget nu men gör en absolut. och det är avsändaren som SKA "reklamera" en försvunnen försändelse men självklart kan en motagare oxå göra ett försök men det ärendeläggs ej på samma sätt då motagern sällan kan ge svar på alal frågor (som innehåll postad i vilken låda osv)

[kissidor]
0

precis, alla var när hur, hur såg det ut, vad var det i osv är ju svårt för mottagaren att veta Skrattande. men i princip har jag aldrig sett nåt som tyder på att inte mottagaren får göra reklamationen.

MaMaMade
0

Jepp, inte kul att skriva dit vem man är *men*…man skulle kanske kunna skriva på o tejpa över en lapp där man skriver att avs är hemlig för mottagaren men att den finns därunder utifall att…? El är alla postverkets anställda stela byråkrater? Oskyldig Flört Skrattande

maneki
0

Ja, jag skulle aldrig vilja sända ett paket utan avsändare (det var ju därför varianten uppstod, att vi skrev Needfuls adress som avsändare). Andra alternativ skulle vara att t ex skriva sina föräldrars eller ett syskons adress, om man nu inte vill avslöja sig.

MaMaMade: Posten kan t o m öppna brev för att hitta avsändaradress -- det var så jag lärde mig värdet av att skriva avsändare på baksidan, inte för att jag tog illa upp att de öppnat brevet utan bara att det var onödigt jobb -- så nog borde de kunna pilla loss en flik. Flört

På 50-talet fick pappa ett brev från en ryss. Det hittade fram med adressen Förnamn Efternamn Skåne Sverige. Minns inte exakt, men fram kom det o då heter vi ändå Johansson. Från Sthlm skickades det ned hit o sen fnulade brevbärarna på vem det kunde vara o en brevbärare kände till att pappa samlade frimärken o höll på med amatörradio, vilket stämde med avsändaren. Det skulle ju knappast hända idag…

Emo
0

När våra veterinärer var på Borneo skickade de en hälsning på ett vykort. Eftersom få lägger märke till att jag heter Persson, så adresserade de kortet till Emo, Röke, Tyringe, Sweden. Inga problem.

leja
0

Det är kul hur brev huttar fram. Vwt att bekanta fick brev med bara förnamn och gårdsnamn, men det var länge sen. Fast min bror sände kort med bara namn och ort, men då visste han att den kompisens mamma var brevbärare på den orten.

Fast jag har upplevt det omvända med. Att brev försvunnit på posten. Det bästa är att anmäla, för då börjar ju någon att leta. Sen vad gäller avsändare så är det ett vicktigt brev ha alltid avsändare.

Flört

maneki
0

En sak till med avsändare: se till att alltid kryssa över avsändaradress för rätt som det är så vänder postens maskiner på breven o läser avsändaren som mottagarens adress. Det har hänt min syrra flera gånger (hon har brevvänner runt om i världen o skickar ofta brev).

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.