Fusing decals
Köpte ett ark med söta fjrilar och humlor som ska användas till fusin.
Det är fuseworks high-Fire decals.
Nu stod det att man skulle placera dem på en "pre-fused" glasbit, och sen skulle det vara inne en rätt bra stund i mikron. Menar de med pre-fused att det ska vara en färdigfusad glasbit man lägger det på, tyckte det borde smälta ut fult då ju om man värmer det så pass länge igen, eller ska man bara fusa glaset lite grann innan?(tackfusing eller vad det heter?)
jag trodde i min enfald att man satte dekalen på exemepelvis ett färgat glas och sen la klarglas över och fusade..
Jo, förresten, funkar dessa både med bullseye och system 96 tror ni? det står inget på paketen..
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
det är olika på olika sorters dekaler hur man gör med dom needful. men har du nån som du kan tänka dig att offra på ett försök, ofta så funkar dom där dekalerna till lite mer än bara exakt enligt instruktionerna har jag märkt.
dekalerna har ju inget coe, så dom funkar med alla sorters glas
jag har anänt "färillar" på bullseye.
man får fusa jätte försiktigt kör man förälnge så färsvinenr dekalen bara bort i tiomma intet…
fusat en cab först och sedan laggt på dekalen men funderar på att pröva lägga en innuti och se vad som händer…