Först ut är ett halsband i pärlbroderi med min första egengjorda cabochon i polymerlera.
Jag blev inspirerad av att göra cabochoner i polymerlera efter att ha sett flera sådana lite var stans. Sagt och gjort, jag köpte lite lera och experimenterade. Fick lära mig en massa tips och trix på Pärlguiden Eftersom jag inte visste om detta skulle vara intressant så ville jag inte köpa på mig en massa tillbehör och det blev man-tager-vad-man-haver istället. Själva formen till cabochonen är från ett lock till en stämpeldyna och "motivet" är stämplat med en julstämpel med texten av "Gläns över sjö och strand". Efter bränningen gned jag in cabochonen med någon form av patineringsvax i antikguld.
Till pärlbroderiet hittande jag vackra antikguldfärgade 3-cuts som jag glömt bort så tillsammans med matta svarta seed beads fick de infatta cabochonen. Själva halsbandet är i spiral rope (som vanligt, men den tekniken är underbar) och låset i goldfilled.
Läckert! ser lite forn egyptiskt ut på nått sätt.

Sen kommer ett halsband med pärlbroderihänge jag gjort till min svägerska som gillar lila.
Jag gjorde ett försök i att vara lite asymmetrisk men det var ursvårt och jag repade upp flera gånger.
Vinkeln på fotot är inte den bästa för man ser inte detaljerna riktigt men det är i alla fall små 3mm glaspärlor, lila ovala facetter (nån som känner igen dem
) och bicones i light smokey topaz tillsammas med seed beads och en fusad (heter det så?) glascabochon (köpt på Perles&Co).
Själva halsbandet är en vanlig spiral rope och att ha 15/0 seeds som baspärla är inte något jag rekommenderar men vad gör man när man inte har hela pärlsortimentet hemma. Men men, det funkade i alla fall.
Alltid lika glädjande att få förmånen att beundra din enorma hantverksskicklighet. Underbara kreationer.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Håller med Emo, mycket vackra och skickligt utförda smycken, man ser att du är perfektionist.
Lovely!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Så underbara smycken! Gillar verkligen cabochonen i polymerlera.

WOW så fina. Verkligen beundransvärda.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jättefin egengjord cabbe som dessutom är väldigt snyggt infattad. Det pärlbroderade hänget är bara så snyggt o dessutom har du min beundran för att ha gjort spiralrope i 15/0
men jag måste säga att just den kedjan blev väldigt lyxigt snygg.
man ser alltid att det är nåt alldeles extra med dina alster tigris, "a touch of class" typ
- så också denna gång, det är så oerhört snyggt och stilfullt - och polymercaben var ju urläcker!
hmm, jag kan tycka att det är tillräckligt tidsödande att göra en hel halsbandskedja i spiral rope med 11/0 - men det verkar ju som att du tyckte det också
(och det blev väl trångt i hålen dessutom misstänker jag - hade du fireline D eller B denna gång?) men attans så snyggt det blir!
(är det jag som känner igen dom lila fac ovalerna förresten? jo jag tror det - adventskalendern?)
Verkligen fina halsband. Fimolera kan man tydligen göra mycket fint av. Spiralropen måste ha tagit en tid att göra, med dessa små pärlor. Ditt pärlbroderi var också väldigt fint, har stor beudrat till alla som broderar med pärlor.

Otrolig fint som vanligt 
* ~* Ha en bra dag *~*
Mycket vackra! Tror jag kan kika på dem hur många gånger som helst!!!

Tusen tack för era goa kommentarer, det värmer!
Bimse, nog har du rätt i att jag är perfektionist, på både gott och ont 
Kissidor, de lila ovala facetterna var från julkalendern och jag gillar dem skarpt. Jag använde Fireline B till spiralen för att det inte skulle bli allt för trångt i pärlhålen och det funkade förvånansvärt bra. Men jag tror inte att jag gör om det igen med 15/0.

Åh så snyggt!
www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!