Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 8186 ggr
nim2
1

Nim´s Design

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste försöka att ladda upp ett av mina alster för att se om denna nya dator kan fixa det.

Detta halsband har jag använt dandyline till att trä, det blev ett härligt fall. Tillräcklig längd för att kunna ha både långt och, genom att ha ett varv till runt halsen, även kort.

Ska behålla det själv för vissa tekniska saker blev inte bra, dessutom blev jag lite kär i det.

MaMaMade
0

Jättefint! Förstår att du vill behålla det…kände att jag direkt ville gå o börja trä… Tungan ute Skrattande

drutten2
0

Fiiint! Precis i mina färger!Skrattande

maneki
0

Fint halsband i fina färger. Glad

leja
0

Kan bara instämma.

Vad ska man ha som signatur tro?

mialycktman
0

Jag med! Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

nim2
0

Tack så mycket Skrattande. Roligt att ni tyckte om det. Ska lägga upp lite fler projekt senare.

Cessy
0

Fint halsband, förstår att du själv föll för detGlad

[kissidor]
0

förstår att du blev kär i det själv, det är läckert Flört! snygg och livfull variation mellan myller och luftighet, och sen är ju rosa och grått/silver så läckert ihop Tungan ute

[linda-pinda]
0

Åh så fint! Jag blir alldeles lycklig av färgerna! Fin komposition också!

nim2
0

Ett armband jag gjorde för att komma över ett nytt färgval. Mest gör jag i rosa och lila, men man måste ju testa annat Skrattande.

nim2
0

Var på pärlbutiken i stan och hittade underbara stora limegröna ispärlor, kunde inte motstå. Köpte också memorywire för att testa så detta är mitt första försök med den tekniken.

nim2
0

Det här armbandet påminner om havet och semester på någon solig strand. Bilden bara fanns i huvudet och jag tror jag lyckades.

nim2
0

Detta är gjort med vit wire, har inte samma härliga fall som med dandyline. Men det funkar i alla fall och färgerna är underbara.

Cessy
0

Fina smycken du har gjortGlad o kan bara säga att vill man ha ett mjukt fall i den typen av wirehalsband som det sista halsbandet är så är det Accu-Flex (FMG´s wire) eller Soft-flex(Beadalons wire) som du skall använda. I alla fall Accu-Flexen finns i flera olika grovlekar o massor av färger o jag tror att det är samma sak med Soft-Flexen o denna wiren är mjuk o det blir inga knyckor på den hur mycket du än råkar vika den. Med vanlig wire så riskerar ett sådant halsband som det sista att efter ett tag se ut som ett blixtnedslag men det gör det inte med de mjuka wirerna. Fast det är kanske sådan mjuk wire du har använt, men jag tror inte det eftersom du skrev att det inte hade något fint mjukt fall. Nå hur som helst så är det jättefint halsband i härlig färgkombo.

nim2
0

Halsbandet #14 gjorde jag innan jag hade dandyline, det är också en mjuk wire som går att knyta, är väderbeständig och ändrar sig inte. Måste använda tång för att kapa den, jättehärlig. och nu har jag både svart och vit Skrattande. Kommer nog inte att använda stelare wire igen i halsband, är ju också rädd att klämpärlorna ska skava av tråden och då vill jag hellre knyta. Har god lust att trä om det faktiskt.

maneki
0

Fina smycken dessa också. Glad

Normalt sett skaver inte klämpärlor av smyckesvajer, som görs av stål, men bl a SoftFlex brukar rekommendera att man använder klämtuber o inte klämpärlor eftersom de senare skär in i vajern mer, inte minst om de är gjorda i oädel metall. Fördelen med smyckesvajer är att det många gånger står pall för mer tyngd än vad t ex trådar som Dandyline gör. Dandyline är inte en wire/vajer utan en tråd.

Cessy: SoftFlex Company är inte en del av Beadalon, som säljer smyckesvajer under sitt eget namn. Men Beadalon har också 49 trådarsvajer (o det kan ju vara SoftFlex som Beadalon köper in o märker om iofs).

Cessy
0

Oj sorry Skäms Det där har jag ju fått om bakfoten då. Hade antagligen vetat bättre om jag använt soft-flex själv, men jag använder ju alltid Accu-Flex o känner inte för att byta, men ville ju inte framhäva accun som enda alternativet eftersom jag ju vet att andra säger att de också är bra. Det man kanske istället bör säga är att använd alltid 49-trådars wire i rätt grovlek o att man inte bör använda den billiga typ av wire som lätt blir knyckig - speciellt inte i denna typ av halsband.

nim2
0

Tack Maneki, nu är jag ännu klokare Glad. Vilken tur att jag har snöat in på skira lätta halsband, får fortsätta med det tills rullarna är slut Flört.

MaMaMade
0

Oh så mkt godis! Gillar speciellt det gröna armbandet…jag *äääälskar* grönt! Tungan ute Skrattande

Alex05
0

Så många fina smycken! Det jag gillar mest är det översta #0

GIllar färgerna!Skrattande

nim2
0

Här kommer lite mera av mina alster. Detta har makramé i grunden, men jag kände för att leka lite med former.

nim2
0

Ett armband med i mitt tycke en antik touch, gjord på memorywire och snurrad med artistic wire

nim2
0

Örhängen som passar till armbandet ovan. Måste bara göra om fästet till örkroken tror jag.

nim2
0

Ett armband som jag blev jättenöjd med, fick också ett glimt av dåtid.

Tigris
0

Snygga saker!Glad Memoryarmbandet med den snurrade tråden är ju helläckert!

Cessy
0

Håller med Tigris att memoryarmbandet med snurrad tråd kring är bara så läckert o annorlunda o dina andra smycken är också jättefinaGlad

MaMaMade
0

Jag gillar ockdå det först memwire armbandet fast det andra är också jättefint!

jagga-ewe
0

Jag gillar vintage-stilen på dina smycken, väldigt stilrent och ganska romantiskt. Tuff tanke, att snurra tråd runt memorywire, hade jag nog inte tänkt ut själv!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

maneki
0

Fina smycken, gillade speciellt memoryarmbandet. Glad

nim2
0

Historien bakom det snurrade armbandet var att pärlornas hål var så litet att det enda som gick igenom var tråd och det liknar ju ingenting när de är så små. Sedan testade jag med AW och det funkade super, den är ju så lätt att snurra också.

Det värsta är ju att jag är så produktiv så jag måste ju sälja, men vissa smycken blir ju som "mina egna". Inte så kul att skiljas från dem, men för att kunna köpa mera material för att fortsätta med denna underbara hobby så måste jag ju.

Har slängt ut lite krokar på jobbet om några kan fixa smyckepartyn och sedan ska jag testa loppis. Har haft ute på tradera men där vill ju de flesta få grejorna, så mina finaste hamnar inte där.

Kul i alla fall med era positiva ord, jag vill också berömma tillbaka till er alla för era verk. Full av beundran för allt ni gör av småpärlorna, jag har gjort det också men inte fastnat för det. Kanske beror på klumpiga fingrar Skrattande.

drutten2
0

Jättesnygga, gillar örhängerna och tillhörande armbandet!Skrattande

SusannAlg
0

Jag gillade varianten på makramé-armband! Och även memoryarmbandet!! Kul med lite nya idéer!!! Hade nog inte heller kommit på tanken att vira tråd runt memoryvajern!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

ommok
0

Snyggt memorywirearmband! Det var ju en bra idé, som nog får efterföljare. Flört Dina andra smycken är också väldigt fina, och jag gillar armbandet i #24 särskilt mycket.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

[kissidor]
0

mycket fina saker alla dessa, men som så många andra vurmar jag lite extra för memeorywirearmbandet - alltid roligt att se en lite ny tanke som fallit väl ut, och dessutom är det ju så läckert med lite slingriga "levande" former Flört

Mmadeit
0

håller med de flesta andra. många fina alster men memorywire armbandet var verkligen "någonting extra" känns som något nytt fräch och att det troligen kommer inspirera till en helt ny "teknik"

Ingrid-Marie
0

#24 såååå jättefint armband!

leja
0

Mycket fint. Gillade ocksså virade armbandet. Det såg frächst och modernt ut.

Emo
0

Imonerande variation på dina vackra alster.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nim2
0

Testar att göra lite ringar, här är första. vill gärna att de ska gå att ändra storleken på dem. denna blir min egen.

nim2
0

Den andra helt egengjort.

nim2
0

Min dotter ska på konsert i stockholm och ville ha nåt dit. Så det blev en sådan ring…..

nim2
0

….. och ett armband av fuskmocca och stämplat 30 stm, det står för gruppen 30 seconds to mars.

nim2
0

Sedan måste jag också stolt få berätta att jag blev tvåa i caragan´s tävling om knutet med # 21.

För att fortsätta med ringar så testade jag färdiga ringstommar också.

nim2
0

…och den sista. Blev inte så bra eftersom limmet gjorde att AB-lystern inte syntes så bra, blev mera som krackelerat. Har sytt det förra och denna med dandyline.

Emo
0

Intressanta och trevliga modeller. Grattis till framgången i tävlingen.

nim2
0

Tack!Skrattande

SusannAlg
0

Jättemysiga ringar! Vilken storlek har du på tråden i stommarna?

Cessy
0

Grattis till 2:a platsen. Fina enkla ringar du har gjort o det är ju kanon att de är reglerbaraGlad

nim2
0

Jag har 0,8 mm artistic wire non-tarnish som jag trär pärlorna på och viker sedan wiren dubbel och snurrar ihop så jämt jag kan. Hammrar det sedan försiktigt lite plattare (förutom pärlorna då Flört), sedan är det bara att forma runt något lämpligt, helst en ringmätare (?) men jag har ingen sådan så ett träskaft på en slev funkar.

Till ringstommarna har jag använt mig av dandyline 0,3 att sy med och runda facetter 6mm samt  miyuki drops.

Här är ett exempel på örhängen med mönstret, hittade en beskrivning på youtube med raw-teknik. Men hur mycket som finns kvar av den tekniken i mitt smycke vet jag inte Flört.

maneki
0

Fina smycken, inte minst ringarna -- o grattis till andrapriset! Glad

nim2
0

Hejsan!

Nu har jag återigen testat en ny hemsida, men denna gången tror jag att det funkar ungefär som jag vill. Inga onödigt långa uppladdningar i flera steg med lång väntan emellan, sedan vill man kanske inte att eventuella kunder kan läsa min privata blogg. Titta gärna in och ge mig lite synpunkter, jag har lagt upp det lite som en webbbutik eftersom min lilla dröm är att ev starta ef. Nu tills vidare ska jag deklarera och hoppas att det börjar rulla på Tungan ute.

nimsdesign.net

Har just gått en smyckekurs och har tuuusentals ideér och vet inte hur jag ska hinna allt jag vill göra, fast det blir nog som det blir.

Ska ha min första smyckevisning på min grannes jobb på tisdag, känner mig lite nervös men det ska nog gå bra Cool

Mmadeit
0

första intrycket är att bestäm dig för en storlek på bilder (thumbs) och håll dig sedan till den… ger ett ostrukturerat och rörigt intryck med massa olika storlekar på bilderna (tycker jag)

citat "Materialet jag använder mig av är nickelsäkert enl EU, detta enligt mina leverantörer och det mesta köper jag av en seriös butik i min närhet. Eftersom jag inte ännu testar materialet själv kan jag dock inte garantera något."

investera i ett nickeltest DU är skyldig att ge garantier på att det är nickelsaäkert om du skall sälja innom eu det räcker ej med att dina återförsäljare har gett dig den garantin. kostar runt 210:- finns bland anant hos apotekets webshop (oftast ej i butikerna), fru pärla samt smyckestillbehör.

Sen om du skall ha det som webshop är du tyvär skyldig att ha korekta kontaktuppgifter med namn adress telefon nummer senare org nummer mm utskrivet på sidan kontaktformulär är ej tillräckligt tydligen (något jag inte alls är förtjust i själv)

I övrigt Snygg sida med många fina smycken om än aldeles för rosa för min personliga smak ;-) lycka till

nim2
0

Tja Mmadeit!

Jag håller med dig om bildstorlekarna och ska ta itu med det….är ju som sagt var bara i startgroparna Skrattande. Jag har redan bestämt mig för att köpa ett nickeltest, men att det tills vidare kan stå så där så lovar jag i alla fall ingenting (måste vänta på lönen).

Jag kommer nog att få sitta och smådutta i all oändlighet och var säkra på att den kommer att byta färger ofta.

Mmadeit
0

hihi ja det där med att smådutta känner jag igen ;-) lagom man ändrat på "alla" ställen så det ser ut som man tänkt sig… kan man ju få en ny bright ide' och så är det bara börja om igen ;-)

eller så der det hur bra som helst ut hemma så kollar man från jobb adtorn med annat op system annan webläsare och annan skärm… å så får man hem och knappa om allting :-)

SusannAlg
0

Fin sida, men jag tycker att du är för billig…..

nim2
0

Susann… Jag har en känsla av att priserna inte är rätt, men jag har så svårt att värdera dem. På  jobbet tycker de också som du och ger ibland mer än jag sagt.

Har någon ett förslag…min tanke kan vara 50:- för örhängen och berlocker, halsbanden beroende på material och jobb.

Vad kan ett prisläge vara på armband på memorywire och på armbanden i spiral rope och RAW.  svårt. Jag vill ju kunna sälja litegrann också, men inte heller förstöra för andra. Ser mig inte som superduktig …. ännu Skrattande.

Pristips tas tacksamt emot.

Mmadeit
0

oh tänkte inte på priserna inatt men ja du är aldeles för billig. du ligger ju under tex glitter etc på priserna för örhängen du bör lätt kunna ta runt 79-99 för de du har på sidan. är man för billig uppfattas det lätt som det är skräp man erbjuder och alltid lättare att sänka ett pris i efterhand än att höja det.

Kom att tänka på en sak till som jag funderar över även för egen del. Hur intreserad är egentligen potentiella kunder av HUR smycket är skapad och av vad. finns det ett värde i att använda sig av "fack-termer" så som seedbeads, RAW, coilat, druks firepolish etc? eller skulle det vara bättre/lättare att sälja om man helt enkelt struntade i att skriva ut allt material kanske bara skrev tex. örhängen i "färg" silverpläterade med äkta sötvattenpärlor/glaskristalelr eller vad det nu är som är i fokus). ca 5 cm långa. osv…

nim2
0

Jag har faktiskt börjat att skriva lite mindre utförligt…Oskyldig än vad jag brukar. Kanske om man skriver tekniken kanske "kunder" ser att man verkligen gör hantverket själv, kan verka lite mera proffsigt. Sedan behöver man nog inte skriva vilka pärlor man använt mm, i o f s är det kanske kul för sin egen del för att komma ihåg….men varför Obestämd….egentligen.

Om man skriver om hur smycket "känns" typ mjukt fall, tyngd m m så är det kanske mer interessant för kunder. Jag ska skriva ut längder också men ska vänta tills jag haft smyckevisningen först.

Mmadit….Jag ska nog höja örhängena med tanke på att de nu är i samma prisklass som en berlock.

maneki
0

Ja, längder är nog det viktigaste på en hemsida där man inte själv kan hålla i ett smycke o direkt se hur långt det är. Material tror jag som Mmadeit är inne på är bäst att hålla mer på nivån glaspärlor, kristallglas, akryl, bergkristall, ametist osv. Samt metallen för den betyder mycket bl a för allergiker o det är stor skillnad mellan t ex plätterat o riktigt silver.

I vissa fall kan det ge "plus i kanten" att nämna tillverkaren, t ex om man anser att kunderna är positivt inställda till swarovskikristaller så kan det ge mervärde att specificera när swarrisar används. Man kan också skapa mervärdet själv, t ex skriva en materialsida där man framhäver varför just tjeckiska pärlor är av hög kvalitet o därför används här osv. Däremot tekniker betyder väldigt lite för en kund. RAW osv. kan enklast sammanfattas som bara pärlsömnad el dyl om man vill poängtera att det inte bara är trätt.

Förklara det som är viktigt för kunden (t ex fokusera mindre på att säga att de där örhängena har en egengjord örkrok om du inte kan säg att det ger speciellt användarvänliga egenskaper) o som kunden inte själv kan se. De kan se hur smycket ser ut, men inte längd, material osv. Eller fall o tyngd, som du är inne på.

Man kan också ge en hint om stil, bekräfta kundens val. Genom att kanske säg "detta är ett halsband i klassisk men ändå ungdomlig stil som lätt blir en favorit för många år framöver", "ett perfekt val för dig som gillar…", "en romantisk ring" eller "en typ av armband som ligger helt rätt i tid just nu". Dvs allt från ett enkelt beskrivande ord som ungdomligt, romantiskt osv till längre utläggningar beroende på vad som passar dig o den profil du vill skapa.

Kika också på forumleringar som sötvattensstenar -- något sådant finns inte. De är pärlor, inte sten.

Ett tips för just hängena är att du fotar dem hängande för då ger det en bättre bild av hur de faktiskt ser ut när de bärs. Enkelt att göra o ser proffsigt ut.

Exakt vad du vill skriva beror ju också lite hur du vill använda hemsidan: är den mest ett galleri o din försäljning ser ute på marknader o i butik så behövs inte lika mycket detaljer som om kunderna ska beställa direkt från sajten.

nim2
0

Har läst lite om fototält och undrat om man behöver sånt….har ju inte råd heller. Men så kom jag på att testa med detta, ett stativ till bakplåtar som jag klätt in i vitt papper.

Allt detta för att Maneki gav tips om att vissa saker blir bättre hängandes, den tesen måste man ju kolla så här är min lilla fotohörna…Flört.

nim2
0

….så kommer här några provresultat…

nim2
0

Hittade lite rekvisita.

nim2
0

Och jag måste nog tillstå att till och med detta hembygge förbättrar kvaliteten på bildern väldigt mycket. Behöver inte sitta och bildbehandla lika länge.

Mmadeit
0

riktigt sköna bilder :-)

nim2
0

tack Skrattande. Är ganska nöjd själv.

shigne
0

men så mycket jag har missat - igen!!!

Verkligen helsnygga smycken, några annorlunda och mycket fina….

Emo
0

Fina bilder på fina smycken och fint hembygge.

MaMaMade
0

Jättefint!

Tror ni att det skulle funka med en flyttkartong?

maneki
0

Så fina foton du fick till med ditt fototält. Glad

Jo, hemmabyggen duger allt. Jag har ett själv av en trästomme o papper. MaMaMade: På denna sajt finns ett exempel på hur du gör ett fototält av en kartong. Googla DIY light tent så får man upp en massa varianter att göra hemma.

nim2
0

Här kommer lite nytt. Har provat flat spiral rope och här är resultaten.

nim2
0

Och här kommer ett armband med lite antik finisch.

Emo
0

Mycket fina.

maneki
0

Fina båda två, gillade speciellt färgerna i det andra armbandet. Glad

Alex05
0

Snygga, föll för färgerna i #71Glad

Cessy
0

Fina armbandGlad

mialycktman
0

Gillar det turkosa armbandet!Glad

Lyckomia 

53goran
0

Fina armband

ommok
0

Fina armband. Fint med det pärlade låset i det turkosa armbandet!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

nim2
0

Bugar och tackar för berömmet.

nim2
0

Man kanske kan kalla denna skapelse för "larvig", en fluffig liten gullig sak.

nim2
0

En ring med swarowskis, snacka om bling.

nim2
0

Tyvärr kommer inte färgen fram så bra i denna bild, kanske behövs en svart bakgrund. Gjord med biconer mm.

nim2
0

Till sist har jag skapat ett armband med memorywire, rondeller och biconer.

Emo
0

Härlig variation och "larven" var extra skojig.

SusannAlg
0

Gillade halsbandet extra mycket! Jättevackert trots lite blekt foto.

maneki
0

Fina alster, gillade speciellt larven? Glad O halsbandet i #82 såg isigt o glittrigt ut. Är det eget mönster? Jag antog det för att där inte var några credits, men frågar ändå.

mialycktman
0

Blingringen hade fin färg, larven var söt.

Lyckomia 

nim2
0

Ojdå Maneki…..nu får jag nog skämmas Skäms. Helt eget mönster på halsbandet är det ju inte, även om pärlorna inte är exakt som de ska vara (bara biconerna var med). Avslutet och lås är inte helt lika heller. Hittade mönstret i tidningen Bead & Button och är designad av April Bradley, tänkte på min dotter som ska ta studenten, om hon nu gillar det vill säga.

Larven har jag sett nåt liknande som jag blev inspirerad av, tillbringade många timmar för att få till det.

Jag tänkte ju inte så långt som att ge credit….men man lär sig ju alltid nåt nytt. Första gången som jag följt ett mönster

Bara av ren nyfikenhet undrar jag hur mycket man kan inspireras av något och kalla det sitt eget. Har sett i en annan tidning ett halsband som jag skulle vilja göra, men jag kan inte hitta alla delar som behövs. Därför har jag tänkt ut ett annat sätt att lösa problemet och kommer bara att använda mig av ideén som sådan, kommer ju naturligtvis att ge cred för det. Äras den som äras bör.

nim2
0

I lördags var det pysselträff med föreningen Pysselhäxorna här i umeå. Mycket trevligt folk och utmaningar. Butiker var på plats och många sponsorer hade ställt upp med priser. Det fanns tre smyckeutmaningar och med detta halsband och följande armband blev jag tvåa. Temat var att göra något av de fyra elementen och jag valde jord.

nim2
0

….Detta är armbandet i smyckesetet.

nim2
0

Temat från Perlized var lite kul. De hade gjort en bingobricka med namn på olika material, tekniker, färger mm. Där valde jag en rad med Spiral rope, metall, grönt och seedbeads.

Hör och häpna…..jag VANN….min första vinst ever. Tungan ute Skrattande.

Sedan var många som var med scrappare och vilka grejer de gjorde….

SusannAlg
0

Grattis! Jättefina smycken, speciellt det gröna armbandet!

Cessy
0

Fina smycken o Grattis till vinstenGlad

Alex05
0

Grattis till vinsten! Skrattande

Fina smycken!

Emo
0

Grattis. Fina saker.

maneki
0

Vilket skönt vårgrönt armband, grattis till vinsten! O även setet hade fina färger o komposition. Glad

53goran
0

Jättefina smycken och grattis till vinsten.

MaMaMade
0

Nämen Nim…är du Ume-bo…*och* Pysselhäxa?! Förvånad

Jag bor upp mot Vindeln till och…el var, har inte haft råd att betala in medlemsavgiften än…Pysselhäxa (ska gå med såfort jag får min första löning)! Skrattande

Ska du på stora pysselträffen som Pearlized anordnar i maj?

Fina smycken förexten. Jag gillar både brunt o grönt o jordhalsbandet är särskilt läckert!

nim2
0

MaMaMade…Visst är jag både och. Dessutom uppvuxen i en liten by utanför Åmsele och gått högstadiet i Vindeln.

Tyvärr kan jag inte vara med i maj….Jobbet har bjudit halva styrkan på en resa till Italien…Svårt val…Skrattande Inte då, bara inte askmolnet kommer ivägen.

Sedan måste jag bara visa upp min skapelse som jag hittade ett mönster på i Bead av Lynn Davy. Har inte följt det slaviskt utan hittat lite genvägar här och där. Men jag är nöjd och nu har jag lärt mig ännu en teknik.

Bilden kunde ha varit bättre i o för sig.

leja
0

Fina smycken och grattis till vinsten.

MaMaMade
0

#99  Jag är 64:a så vi missade varandra med ett år på högstadiet. Skrattande Född Vindelnbo men bor nu inom Rödåbygden. Tråkigt att du inte kan komma på träffen men jag förstår dig…betald resa till Italien! *Avis*! GladTungan ute Snyggt halsband!

maneki
0

Så sött halsband. Glad O alltid lika roligt att lära sig en ny teknik.

mialycktman
0

Snyggt halsband! Det gröna armbandet var jättefint.Skrattande

Lyckomia 

drutten2
0

Vilka fina bilder,

och vilka snygga smycken!Skrattande

[kissidor]
0

här var ju mycket fint som jag inte hunnit kommentera Glad! min favorit är nog det prisvinnande (grattis Flört!) setet med jordtema, verkligen härlig kombo med jordnära känsla Glad!

nim2
0

Måste bara få visa brudkronan som jag vann i Frost 08´s utmaning med temat bröllopssmycken.

Blev ganska så nöjd med den själv.

Emo
0

Grattis till vinsten.

Alex05
0

Grattis! Den är jättefin!

Cessy
0

Grattis till vinstenGlad

leja
0

Söt, förstår att du vann. Grattis.

shigne
0

Grattis till vinsten!

Brudkronan är stilren och mycket vacker!

[kissidor]
0

grattis till vinsten med din vackra krona Glad!

Mmadeit
0

Vilken härlig krona, grattis till Vinsten!

53goran
0

Grattis till vinsten, verkligen fin brudkrona.

Bimse
0

Grattis, kul att du vann.

Tigris
0

Grattis!

Vilke söt krona!

nim2
0

Har gjort ett set helt till mig själv, hittade så underbara pärlor.

nim2
0

Gjorde också ett par örhängen, även de till mig självFlört. De har jag gjort av 0,7 sterling silver, ville prova lite större hängen. Blev faktiskt ganska nöjd.

nim2
0

Till detta brukar jag också ha ett armband med elastisk tråd. Det är så sött tycker jag.

Emo
0

Fina alla. De svartvita pärlorna andas 60-tal. Roligt.

Alex05
0

Fina och annorlunda (på ett positivt sätt)  smyckenSkrattande

mialycktman
0

Gulliga!Skrattande

Lyckomia 

ommok
0

Härliga pärlor i #117! De svartvita är ju underbara! Och det blev ett väldigt lyckat set! Glad Gillar övriga också, men speciellt setet.

shigne
0

Snyggt! Blev läckert med de svart-vit-randiga pärlorna - effektfullt

Cessy
0

Fina smycken o håller med om att de svart-vita pärlorna var läckraGlad

53goran
0

Ja det svart-vita setet var läckert. Klar favorit

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.