53gorans alster
Här kommer en dålig bild på ett av hjärtana som jag har gjort i sterling silver. Det sitter en swarovski pärla i hörnet. Det är min arbetskamrat som har ritat hjärtat och hon ska ge dem till sina brudtärnor vid hennes bröllop i juni som ett minne. Vi får se vad hon säger imorgon, om det blir godkänt eller inte. Dom är bättre i verkligheten väldigt svårt att fota.

Häftig ring!
Kul idé.
Roligt med återvinning, det blir lite annorlunda.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja, och framför allt billig. Köpte den för 30 kr. Så nu hoppas jag på fler loppis.
Här är en ring och hänge som jag har gjort i silverlera. Det som är kul med silverlera är att den är rätt så lätt att arbeta med.
SusannAlg jag du kommer att gilla silverlera.
Så vackra löv.
Roligt när alla blir olika, precis som i naturen.

Fina saker. Hoppas vi får se mer. Har sett skedar billigt på loppis, men kan naturligtvis inte säga att det är silver. SÅnt tittar jag inte på. Kanske man skulle börja…
Vad ska man ha som signatur tro?

Mycket tjusigt, blev förtjust i ringen som var urläcker!!

Det här var inspirerande! Alla saker är så snygga men de har så olika karaktär. Löven är så vackert skira och ringen mer tufft robust.
Silversmide är ett ganska outforskat område för min del och något jag gärna skulle vilja lära mig.
Jag kunde inte se något i inlägg #5!
Ringen var ju skitcool! Vad tufft att komma på idén.
Löven var oxå fina!
Vilka fina saker du gjort, 53goran!
Gillade alltihop. Tror dock att du missade att bifoga en av bilderna?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
åh så fina saker
!
skedringen är jättelyckad tycker jag! såg ringar efter samma princip för nåt par år sen - undrar om det inte var du som länkade till dom på pp - kommer ihåg att jag blev imponerad iaf och tyckte dom var urhäftiga och läckra, och din är absolut lika läcker som dom var!
ring och hänge är också jätteläckra och löven så vansinnigt vackra!
Vackra saker och dessutom användbara.
Jag tycker mycket om mönstret.
Dekorationen är så precis lagom, och bättre än så kan det inte bli.
ja nu fick du ju med bilden - jättesnygg ring o hänge
WOW så snygga grejer du gjort!!! Älskar löven! Ring+hänge är toppenfina! Kul med "sked-ring", snyggt dessutom. Fina hjärtan!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Fina smycken, jag gillar speciellt de fina björklöven o skedringen (miljövetare = gillar återvinning). 
Om du gillar smycken av silverbestick, har du sett Hairy Growlers hemsida? Annorlunda hemsida med inspirerande smycken. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack Maneki för länken. Vilka häftiga smycken.

Guuud vad fina smycken! Hur kom du på idén med silverskeden? Det var ju jättehäftigt. Och älskar allt du har gjort i silverlera, det är så snyggt men tyvärr rätt dyrt väl? Skulle vilja prova nån gång när jag har råd. Och första hjärtat <3 jättesött! <3 

Jättefina saker, löven var så fina och skedringen var urhäftig. 
Nytt Alias: Pugglis 
Riktigt fina saker!
Jag vill också göra löv! =(
Förstår att det var många timmars jobb o då blir de ju rätt dyra, men de var verkligen ursnygga 53goran. Älskar just den här blandningen av matt o blankt. 
Kanske kan du om du får beställningar på fler, istället mattslipa mitten o låta de båda andra sidorna vara blanka, så borde det spara lite tid i alla fall.
För de var verkligen himla snygga

Superfina manchettknappar! (Vilket jobb!!!!!)
Ringarna var också fina.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Vilka fina saker du gjort!
Jag är impad!
Jag och sambon ska iväg snart och titta på vigselringar och jag gillar silver med lite guld så dessa passade mig!
Här är en till som är imponerad :-)
Tack, även jag gillar silver med lite guld. Men tänk 10-20 år sedan då fick man inte blanda silver och guld. Antingen skulle man ha silver eller guld på sig. Har lite udda guldörhängen, så det kommer jag använda tillsammans med silver. Men nu blir det nog inget gjort, nu bär det snart iväg på semester. Så det får bli senare i höst.

Jättesnygga både manschettknapparna och ringarna, jag gillar också blandningen, både blankt och matt samt guld och silver. Proffsigt! 
Nytt Alias: Pugglis 

Jättefina, både manchettknapparna o ringarna. Gillar det stilrena i knapparna o mixen av matt o blankt (älskar matt metall). 

Otroligt snygga manschettknappar!
Gillar blandningen av matt och blankt. Och dina ringar är också jättefina! Guld och silver är så fint tillsammans.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Åh men OJ så fint! Både knapparna och ringarna! Silver + guld…låter som lämpliga förlovningsringar det…eller vigselringar.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
oj, det här har jag missat att kommentera mellan semesterevenemangen - helt grymt snygga såväl manschettknapparna som ringarna
! vem älskar inte mattborstat - och jag förstår mycket väl att vissa av er
suktar särskilt på ringarna
!
Jag kanske skulle visa lite av mina smycken också. Detta är min favorit. Har blandat 3 mm och kedja. Dom svarta stenarna vet jag inte vad det är, men dom är mattsvarta och är en klar favorit. Så några olika halsband med sådana har det blivit. Men dom sålde jag direkt. Det är ett långt halsband. Kulan har en bra tyngd så halsbandet uppför sig bra på.
Detta halsband kanske inte ser så kul ut, men det är snyggt på. Denna vit/brun sten som jag köpte i Kina. Jag fick med mig 3 st hem och har gjort liknade halsband som detta av dom 2 andra. Här är det 1 ½ mm läderrem tillsammans med fusk metallpärlor (vet inte vad dom kallas för) med knut imellan. Stenen är väl ca 5 cm bred och 7 cm lång.
Just nu blir det mycket halsband med läderremmar och kedja. Jag själv gillar blandningen, och även andra. Har fått några sålda ialla fall.
förstår mycket väl att dom blir sålda, stilrena och fräsiga halsband som måste vara mycket snygga på
!
Riktigt snygga halsband.
Jag gillar framför allt #37, det skulle jag kunna tänka mig.
Fina och tuffa. Snyggt när man blandar material och lystrar. Kul också att du har fått en del sålt också, det är om något ett "kvitto" på att de är uppskattade.

Fina halsband -- gillar speciellt #37 med den moderna o lite tuffare mixen av svart läder o kedja.
Väldigt fina saker! Jag gillar speciellt manchettknapparna och skedringen!
Båda två är snygga halsband även om jag ändå faller mest för 37. Gillar materialblandningen som ger det ett extra sting
Himlars vad snyggt! Allahopa! Älskar halsbandet med svart o kedja.
Var i Kina var du o var köpte du stenarna där? Bra att veta när vi åker tillbaka…
/Kinamamma 

Det var jättefina halsband.
Tack. Det var i Peking jag köpte stenarna. Hoppas vi kan åka tillbaka dit i vår. Då ska jag vara mer förberedd, så jag kan hitta sötvattenpärlor till vettigt pris.
Snygga, originella och att du kan sälja betyder att de är omtyckta också. Grattis!
#48 På ngn marknad el i butik? Tänk om jag hade haft mitt scrap- o pärlintresse när jag var där -03 o -06! Hade varit roligt att kunna göra ett smycke var åt töserna av "souvernirstenar"!
Det var på pärlmarknaden jag köpte dessa stenar.
Ojoj, här har jag missat också ser jag! Så stilrena och vackra! Me like!!

Kramen på dig!
Många Goa Kramar
Annisangel
Mycket vackra smycken!! Så stilren och snyggt…
Tack för vänliga kommenterer.
Wow så fina saker du gjort!
Älskade manchettknapparna! Var får man tag på själva "fästet" (baksidan) Jag blev verkligen sugen på att göra ett par till min bror i julklapp.
Ingrid-Marie
Tack, baksidan är köpt hos www.konradw.se.
Har ju som jag sagt fasnat för turkisk virkning. Här kommer några exempel. Detta understa är med sötvattenpärlor, nästa är med shell pearl 4 mm och det översta är med charlottas 8/0 och 13/0. Funderar på att sätta silverlås i det med sötvattenpärlor.
Det med sötvattenpärlor blev mycket finare i verkligheten, än mitt foto. Är som sagt urdålig på att ta kort.
Här är ett till i charlottas 8/0 och 13/0. Det undre är 6/0 och 11/0.
Fina grejor. Hoppas du kan rädda fetet på något vis och den turkiska virkningen ser så fin ut. När jag får tid
ska jag testa.
nämen, vad konstigt
! hålet ser ju perfekt runt ut och ser jag fel eller är det en alldeles rund grop runt det också? jag har då aldrig sett på maken! hoppas du kan rädda det på nåt sätt - tror du du kan smälta ihop hålet eller tänker du lägga nånting på?
men oj vad du har virkat
, och så snyggt det blir! glöm inte att lägga till bilden i #59 bara, för jag är verkligen nyfiken på att se det med charlotter
!
har du verkligen virkat alla själv
, eller har du anställda
? somrigt fina dom ljusa och det undre i #62 är så grymt läckert i färgerna
! och så otroligt jämnt du virkar, man ser ju inte ens tråden (det är väl inte tänkt att man ska det i nån större utsträckning heller har jag förstått men det gör man definitivt i mitt övningsobjekt jag fick av bimse idag
)

Snyggt, verkligen. Läckra färgsättningar och snygga jämna halsband.
Hoppas du kan rädda fatet, färgen var fin på den i alla fall.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jösses vilka läckra armband!
Härliga färger! Jag gillar speciellt den med sötisar och så de rosa. Du är riktigt skicklig på turkisk virkning. Hur lång tid tar det att virka ett armband?
Inte för att jag ska försöka, är tyvärr tvungen att lägga av med den vanliga virkningen p g a värk i fingrar o händer.
Fatet ser ju jättehärligt ut i färgen och formen, hoppas verkligen att du kan rädda det.
Fatet var ju jättehäftigt, förstår att du ville ha det utan hål, men det är ju fint med också. Jag har ett fusat fat här som är flätat sas och där är det massor av hål mellan glaslängderna, då gör det väl inget om du har ett enda litet i mitten. Kan ju användas till frukt och dyl.
Vilka fina turklängder du har gjort, får väl känna mig lite stolt som lärde dig. Väldigt tjusiga är de i alla fall.
Åh vad synd att fatet fick det hålet, för glaset ser ju jättetjusigt ut. Hoppas att du kan rädda det genom fusa om det.
Sedan är ju dina turkiska virkade halsband jättetjusiga. Det med vita sötisar är nog det jag gillar allra mest. Liknar det jag såg en länk på men inte alls begrep hur man skulle göra. Det var stora 10mm pärlor o så 8/0 o turkiskt virkat o det var bara så snyggt - men det är ditt vita sötis turkiska också. Ursnyggt helt enkelt. Sedan är de andra ocså jättevackra o så fina färgkombos men det med sötisar känns helt enkelt extra lyxigt
Tack för era kommentarer. Min favorit är också det med sötvattenpärlor. Det gick ju åt 4 strängar för att göra ett halsband och armband. Så det har en härlig tyngd också.
Fatet har ju minskat i storlek och blivit för tjock plus hålet. Men ska fusa om det och se om det återgår till rätt tjocklek först. Det går väl att använda bitarna sedan till smycken i alla fall.
De rosa turkiska var ursött!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.