OT; Itsy bitsy tiny winy mini IRL!
Hej!
Åter från pysselträff i Umeå, helknäckt men roligt var det, skönt att komma hemifrån o tänka på annat än bara elände. Hade äran att få träffa shigne sent omsider på lördagen. Kutade runt med en stor lapp på ryggen halva dagen men nålen stacks…
… Dock hittade hon igen mig…efter att vi gått en makramékurs tillsammans, misstänker jag. 
Tyvärr satt vi i olika rum o blev helst slut med båda två. jag sydde 2 dagar i sträck o är fortfarande inte som en människa. Jag vann ett andrapris…har inte hunnit fota o blogga än…annat på G, ska berätta. Shigne vann både ett andra- o ett förstapris om jag inte miss fel. Min vinst var en mini-jig i plast, blev jätteglad då jag ju gillar att pyssla med tråd. Har dock inte vågat packa upp den än, har inte tid med sådant nu.
Ägnar mig åt AF, söka jobb, söka bidrag (ingen A-kassa till hemmafruar inte) o har idag varit hos näringslivschefen o talat om att starta eget. Enskild firma inom hushållsnära tjänster tänkte jag mig. Både jag o Guben söker naturligtvis "vanliga" jobb också men tanken var att ha ngt på sidan om o går det bra så kanske jag hoppar på heltid medan Guben hoppar in o tar lite tekniska saker vid behov. Vi får se…ska ringa deras "coach" imorgon o surra lite. Kvällen skall ägnas åt att kolla in konkurrenters hemsidor, upplägg, tjänster o priser.
Blir mindre tid åt det jag verkligen tycker om men man måste ju leva av ngt också. Fördel eget är ju att jag kan sålla bort el lägga uppdragen så att jag håller ihop fysiskt. Som sökande hos AF är det bara att le o ta emot. Så håll tummarna är ni snälla…det känns så spännande så jag håller på att gå åt!

Lycka till. Hoppas att det blir något du trivs med.
Vad ska man ha som signatur tro?

Jag håller tummarna allt vad jag kan
.
Håller tummarna jättehårt! Lycka till!!!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Avskyr att städa men får man betalt för det så…o hemtjänst är ju det jag kan…o är jäkligt duktig på, om jag får säga det själv. 
Fördelen är att som egen företagare kan jag välja hur mkt o hur ofta jag tar storstädningar osv. Det sparar min nacke o axlar mer än att måsta ta det jag erbjuds av en arbetsgivare. Söker ändå fast deltidsjobb på sidan om.
Håller mina tummar jag med, förstås! Hoppas det ordnar sig för dig nu.
skönt att du fick komma iväg från bekymren ett tag, självklart håller vi tummarna - hårt!
synd att du inte bor närmare - jag skulle direkt hyra in dig att snygga upp lite här - och koka lite fudge 
!
Här är en till som håller tummarna. Hoppas du får något possitivt besked.
Kan meddela att ni nu läser ett inlägg av en nyss bliven (iaf till 98%) lärare i "lätt konversation på svenska" för eritreanska flyktingar!
Ska in till samhället o träffa gruppen på måndag o gillar de mig så… Ansvarig på Studiefrämjandet ville gärna se mig som kursledare inom handarbete också; stickning, virkning, sy…kanske lite bling också! Vi talade även om matlagning…tänka sig ändå! Om jag hade vetat detta i yngre dagar då jag var sjukligt blyg! 
Det låter ju fantastiskt, mamamade!
Håller tummarna att sista delen lyckas så du får jobbet! Och vad kul det där med studiefrämjandet!
men, det var ju en spännande vändning på det hela mamamade
! det där låter jättekul - tumhållning snäpps upp ett varv till
!
Mm, blir def inte rik på det men det ger iaf lite referenser o det är ngt jag saknar just nu…till 100%! 
Det är en början o en fot in, så jag håller alla tummar o tår för att du får det jobbet
Mmm, behöver det verkligen!
Mkt nu, bl a 3 möten på måndag. Fixa handlingsplan på AF är ingen dans på rosor när livet samtidigt skiter sig. Sonen in i väggen = jobb mot skolans kurator, ansöka om bidrag, läsa på om att starta eget, söka jobb, kalldusch efter kalldusch…men vi ska iaf få hjälp från kommunen den kommande månaden när Gubens A-kassa uteblev. Hon tyckte att det var tragiskt att ett papper en dag försent ska behöva sänka en hel familj.
Nä, bäst att jobba på…måste få ihop lite bling + lapptäcken innan marknaden nästa helg. Håll tummarna för att jag får sälja rent!
Lycka till. Underbart jobb när det fungerar - och det brukar det 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så kul att du har fått jobb och så pedagogiskt att göra det samtidigt som ni lagar mat och andra praktiska saker. Det ju mer jordnära och kopplat till vardagen när språket kopplas till vad man gör/åter eller tex upplever på annat sätt.
Sighne, vilken gullig bild 
Nja, nu först kör vi ren svenskundervisning med inriktning på vardagskonversation samt allmän info om AF, FK mm. Sedan kan det bli mer "hobbykurser" men naturligtvis kan man även se det som ett led i inlärning av svenska språket o annan integration i det svenska samhället. En av tjejerna kom hit för 4 mån sedan, 23 år ung o helt ensam i landet, otroligt duktig i svenska när hon bara vågar tala.
Har sparat ner lite olika uppgifter från nätet men det är svårt att välja då alla ligger på väldigt olika nivåer. Man vill ju inte förolämpa ngn med att ge för enkla uppgifter samtidigt som man inte vill knäcka en annan. Men jag drar ut lite blandat o så får de ta det allteftersom de hinner. Mest tänkt som extrajobb hemma.
Hoppas bara jag får mig lite mer timmar ngnstans för det verkar som om vi bara får matpengar i bidrag månaden fram till A-kassan kommer. Man får inte mkt o jag måste ju även betala bensin så jag tar mig till jobbet. Hoppa på marknaden så jag får in bensinpengar…otroligt dock hur uppfinningsrik man blir när det krisar. Dessutom går man ner i vikt…alltid ngt! 
Längtar tills allt lugnat ner sig så jag får tillbaka skaparlusten o får tid till att blinga o sy det jag *verkligen vill* göra…
Jag har varit borta ett bra tag nu, men jag vill bara säga att jag hoppas att det kommer att ordna sig för er, och friskt vågat hälften vunnet passar väl på dig? Du har ju sån energi och idéförmåga så jag tror att du kirrar det på något sätt. Jag håller hummarna och stortårna…
Vad gäller sfi så kan du alltid försöka hitta svenska ord som kan beskriva det som de höll på med i sitt hemland. Ord för elektronik för en elektriker, ord för barn och familj för en hemmafru, och sånt. Nåt som angår dem. Sen slinker det nödvändiga om svenska samhället ner lättare.
Hej igen!
Ska nu göra sista veckan med "gänget" men de vill gärna att jag fortsätter efter semesteruppehållet, får se hur jag gör. Pengarna behövs ju o det är härliga ungdomar, har blivit stödperson till en av de nyanlända tjejerna. Hälsade på henne idag o hon berättade att hon vill lära till frisörska samt börja göra smycken; guld-/silversmed som jag förstod det.
Ska samla ihop en massa tyger o sedan dra igång en sykurs med tjejerna. Det är alltid bra att kunna sy o sedan behöver de saker till sina lägenheter. Min tös har en gardinlängd i vardera vardagsrumsfönster, resten är gardinlösa. Soffa, bord, säng, sängbord, köksbord + 4 stolar. En liten 60-talsbokhylla med 2 porträtt + en tavla i samt några värmeljuskoppar - that´s it! Tänkte att vi kunde slå 2 flugor i en smäll med kursen, så nu tigger jag tyger o annat tyg från alla jag möter.
Men till en början med blir det till att ordna de beställningar på smycken som jag fått samt läsa in starta eget-kursen. Har fått klartecken till jobb nr 2 så det blir förmodligen nästan heltidsjobb under juli o iaf halvtid i augusti om det inte blir mer åt Studiefrämjandet också…så ni kommer inte att höra av mig särskilt ofta, full huggning!

Låter kul. Så ha det så bra och lycka till med allt.
Vad ska man ha som signatur tro?
Låter bra, Lycka till!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Lycka till!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
jobbigt, men härligt att pengarna äntligen flyter in och att du trivs med uppgiften
!
Hej o hå!
En snabb titt innan jobbet. Tackelitack! Det är tufft när jag inte är van o hushållsarbete är väl inte det jag direkt gillar att utföra men jag kan det utan o innan så jag behöver inte fundera alltför mkt. Det viktiga är att komma in i brukarens rutiner o vanor o bortse från mina som är inetsade i hjärnbarken.
Blir inte direkt rik men klarar iaf av kommande räkningar. Hoppas att Guben får ngt nu också, då är det lugnt o vi kan slappna av lite, för det blev verkligen en tuff sommar. Träffade brukaren som lovade mig jobb i våras igår…tillsammans med min syster, som fick jobbet som brukaren hade lovat mig…men jag var ute med min brukare så jag hade (tack o lov) bråttom.
Min brukare är hur gullig som helst; "lyft inte för tungt, säg till NN så gör han det"…"stressa inte, arbeta inte ihjäl dig"…har stuckit till mig lite extrah då hon vet att jag desperat har behövt dem denna månad, öser superlativer över mig. Jag är lyckligt lottad…ni ska veta att jag egentligen skickade in ansökan på en annan annons men av någon anledning skickade företaget mina papper till den här kvinnan. Ser det som ödet, det var tänkt att vi skulle träffa varandra.
Hennes svärmor o hon har delat brukare o hon har sagt upp sig så nu står svärmor utan. Går det som vi vill har jag fast jobb hos henne fr o m i höst, 3 dagar/v. Långt att köra men jag får kanske 7 h/dag o då kan jag ta de 10 milen/dag. Ev får brukaren också ngn dag mer i v o då anställer hon mig på den tiden o så är jag dirket uppe i 75%!
Håller tummarna så det knakar! Dags för jobb, ha det gott tjejer!