silver stavar/tags
nu har jag rotat runt på internet i flera veckor. Jag är ute efter stavar/tags i silver. Tycker att 110 kr för en stav låter väldigt dyrt :( finns det någon som kan tipsa om något billigare. vill ju ha så jag kan stämpla namn på.
har utlovat vänner o bekanta att dom ska kunna få ett halsband för runt 100 kr. o redan där så gick den drömmen i krash.
Om inte silver vilket material är bäst efter det att stämpla på?
Vore jätte tacksam för all hjälp. Letar hopp.
halsband i silver för runt 100 :- kan du nog bara drömma om tyvär ja. silver priset är skyhögt just nu så 100:- för en 4 stav är faktiskt det absolut billigaste jag hittat när det gäller att köpa dem färdiga i styckpris. sen tillkommer ju frakt + kedja något billigare kommer man ju undan om man tillverkar dem själv men då skall man ju radan ha de verktyg som krävs.
silverplätterat halsband med 4 stav bör hamna på runt det priset (material kostnad x 3 bör man minst ta för att få nått för arbetet oxå.)
japp, som mmadeit säger. kan tilläggas också att om du skulle kunna få en silvertag billigare så måste den vara så tunn att den skulle bli ganska oduglig att stämpla på med snyggt resultat.
men det finns pläterade tags i väldigt varierande kvalitet och dom finaste ser väldigt gedigna och snygga ut medan dom sämsta är gropiga och matta i pläteringen.
det är inte heller så enkelt att vissa butiker köper in bra kvalitet och andra dålig - kvaliteten från dom kinesiska grossisterna kan variera på olika sändningar lite utanför butikernas kontroll också. men just fyrstav vet jag att den som pearlized har inne just nu är superslät och superblank och mycket snygg. lite hård att stämpla på dock tyckte jag som blev svårt för mig som inte är så händig och van med dom där verktygen.
lycka till iaf
!
japp pearlizeds plätterade 4stavar är riktigt trevliga även mycket nöjd med den som finns hos anjalu.

är nere på 80 kr för bricka/tags i silver
och 44 kr för pansarkedja 1,85 mm bred och 50 cm lång.
Gissar på att jag inte får det mycket billigare än så:)
tycker inte att arbetet ska kosta så fruktansvärt mycket. så dom får det för inköpspriset. sen om mer vill ha så får man väll höja priset en aning för att få in för det man gör. men det tar ju inte så fruktansvärt mycket tid att stämpla på smyckena. det som tar tid är att leta rätt på det billigaste allternativet.