Alex 3:e vrå av pärlor

Smarrigt!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
*Nam nam*! Ökade minst 2 cm i omfång… 
Dessa blev fina, så nästa laddning kommer att bli mästerverk. Kul att du kan göra så fina grejor. Det ser ut att vara så roligt att göra också.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
fina små mums bitar :-)
Jättefina små bakverk. Ser ut att vara ett riktigt pillerjobb.
Pilligt är det och inte helt lätt tycker jag, men kul.
Tack för alla vänliga ord!
jaså ska det bli ännu bättre än sådär, vojvoj 
O vilket pilleri
men jätteläckra blev de

Mumsiga muffins o tårtbitar! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack ska ni ha för allt beröm allihop
Ni inspirerar mig verkligen att fortsätta.
Åh, vilket kalas, mumsiga ser de ut allihop. Duktigt.

Såg då fina ut. smarriga ser fram emot fler.
Vad ska man ha som signatur tro?
Tackar så mycket!

Riktigt söta!! :) Vad är det för lera du använder?
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Tack! Jag använder Fimo-lera.

Jättevackert set, så snyggt med X-mellandelen, grattis igen
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Bröllop 
Grattis !
Snygga smycken också!
Ojdå! Närdå? Det har du allt knipit igen om, din rackare!
Jättegrattis! 
Jättetjusiga smycken dessutom, gillar armbandet med X-mellandelen, en extra touch med lagom bling.
Väldigt vackert Alex, och eftersom jag tydligen inte fick skriva i den andra tråden, Jättegrattis :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jättevackert set du har gjort till ditt bröllop. Stort grattis också.

Oj, vart tog mitt inlägg vägen???
Jag skrev att du gjort ett jättefint set till ditt bröllop. Här passar verkligen sötisar. Fint med alla små detaljer också. Den lila färgen på örhängena, tog den upp färgen på klänningen eller var du en vit brud? Hoppas få se ett brudkort också.
Ingen vit brud, enkla långbyxor (hatar kjol på mig själv) och en lige längre vit blus ,ed ett linne under. Micke hade kostym.
Kort, nja, det är ju inget proffsfoto och vill inte gärna skylta med min fula nuna
Få se om jag kan sudda ansiktena lite…
Tack för alla snälla kommentarer! Lila är för att jag älskar lila, gjorde ju ett diadem också men det blev lite mycket!
I måndags skedde det! Och det var hemligt för alla nåna o kära tills igår, vissa omständigheter som avstånd och sånt avgjorde.

Jag förstår hur du känner. Huvudsaken att man känner sig bekväm i det man har på sig. Är också en byxmänniska. Jag äger endast en klänning och den är lång så mina fula ben inte syns. Vi har väl alla våra små nojor. Samma sak med fotografier, jag hatar att bli "tittad på" genom kameran. Känner mig obekväm och tar på mig nå´n konstig min som sedan syns på alla kort. Men att fota själv är jättekul
. Fast eftersom jag själv inte gillar att bli fotad så jager jag inte människor utan fotar mest djur och natur.
jättevackert alex
!
och stooort grattis
!!!
Vilka fina smycken! Åh grattis till den stora dagen!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Vackert brudset -- o grattis till bröllopet! 

Jättefina smycken! Var hittade du "kryssen" ? Har ju en beställning på brölopps-smycken av en tjej, å hon vill ha ett armband med 3 rader svävande pärlor….. men detta ser ju mycke läckrare ut! (Har gjort ett provarmband… men jag tyckte inte att det blev så fint…. klämpärlorna syns för mycket…)
Tack! Jag köpte "kryssen" på ebay för ett tag sen.

Verkligen fint sett och GRATTIS!!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Jätte grattis alex!
Tack ska ni ha!
läckert!
Tårtbiten visar att du är den konstnär jag förutspådde att du skulle bli. Grattis till en finfin tårtbit.
Namnam! Finfina grejor! 
Fina smycken o tårtbiten får det nästan att vattnas i munnen. Jättefin

Fina smycken o söt tårtbit. 
Tack ska ni ha
som vanligt fina och moderna saker
! och den läckra tårtbiten vet jag en mig närstående liten person som är väldigt glad för sina två 
Fina smycken.
Så fint det vita nettingarmbandet blev!
Tårtorna är också jättefina. Vilket arbete 
Studentmössan ligger väl rätt i tiden. Hoppas den gör succé.
Vad tar du för korsörhängena?
Tack!
Jag tar 79:- Vill du köpa?
Inte konstigt att jag inte kunde sälja sådana för 100:-/st 
Jättefina smycken o fimosaker du har gjort o faktum är att inte nu, men senare så skulle jag def. vilja köpa sådan där studentmössa med ros av dig. Har ingen som tar studenten i år, men inom några år blir det några stycken. Vad tar du för studentmössan?
Cessy, Jag ska göra iordning en? sån åt dig. Ska i alla fall göra fler, det var lite kul faktiskt.
Hade tänkt mig 89 kr för den med ros. Enbart studentmössa 45kr.
Inte nu men du kan räkna med att jag vill köpa 3 st studentmössor med ros, men eftersom jag inte har någon student i år, så väntar jag tills augusti o beställer av dig då, för nu o månaderna framöver är det en hel del pengar som flödar ut ändå, så du behöver inte stressa o göra dem nu, men jag vill alltså ha, så påminn mig sedan om jag glömmer

Ok Då lägger jag dig på beställningslistan (lät fint va?)och påminner dig i augusti, du kan ju ta det senare med, det gör inget för min del.
Tack för beställningen så länge

Verkligen fina och studentmössan är väl väldigt aktuell. Har tyvärr inga som tar studenten i år. Men annars vore det en bra present.

Kom på en sak, du skulle inte kunna göra en doktorshatt? Med lagerkrans?(dvs en lagerkrans och en hatt brevid varandra) Då vore jag intresserad.
Leja: Tack. Ja, inget är omöjligt
Det vore ju en utmaning. Doktorshatt och lagerkrans för sig alltså? Ska prova, lägger in en bild här när den är klar. Har du nån deadline?

Fina smycken o fimokreationer. Speciellt den tjusiga med studentmössa o ros ligger ju också som sagt perfekt i tiden. 
Tack! 
Tänkte göra ett gäng o hoppas på att de säljer

Mina favvosar är tårtorna och studentmössan! Fina!
Lyckomia
väldigt snygga armband alla tre, men fimon tar ju liksom mycket av uppmärksamheten
. du har verkligen gått från klarhet till klarhet med den, och studentberlocken är ju bara kanon - hoppas och tror att du får sälja ett helt gäng såna!
Tack!

Vad gäller deadline så är disputation den 27 maj. Så då vore det bra om jag hade den tills dess. Det var liksom en kul ide när jag såg studentmössan. Då avhandlingen är i humaniora så får man en lagerkrans och sen har man rätt att skaffa hatt. Så då vore det kul att ha med båda.
Ser fram emot resultatet.

Ja du, Leja, det var inte lätt, men här är ett första försök, bara för att se om det är nåt sånt här du tänkt dig. Andra gången man gör nåt brukar det gå lättare 
Hade ingen peng tillgänglig för att visa storleken, så jag tog ett 12mm klolås.
Vad tror du, större, mindre, andra förändringar…..Låt höra
Vad flitig du varit! Å så mycket vackert sen!!!
Både smycken, fimoleran och fotograferingen….
Flitig som en myra……….fina saker!
Lyckomia
Åh doktorshatten o lagerkransen blev ju jättefina, men det är ju i o för sig inte jag som skulle ha dem - fast jag tycker det är snyggt jobbat
Åh, tack för allt beröm 
Uunderbara smycken, och pärlbakelser..(mums)
bröllops-setet var läckert.
Tack!
Du är fantastiskt bra på det här med fimolera! Underbara skapelser!
Resten av smyckena är också mycket fina! Gillade det nettade vita armbandet mycket!
Det var snällt sagt, tack så mycket!

Precist!! Ser bra ut i mina ögon. Åker bort någon dag nu, men är tillbaka senast söndag. Så JA jag vill ha.
OK, Leja, hör av dig (PM e d) när du kommer hem så fixar vi det.
Tack ska jag väl också säga
Fint, som allt du gör.
Tackar o bockar!
Vackra alster med härlig vårkänsla.
Vilket fint armband och halsband. Riktiga sommarfavoriter.
jag är ju inte precis nån pastelltjej
, men jag ser detta för mitt inre öga på nån annan med lite solbränna och vita kläder och det ser verkligen toppenfint ut
!
och vad fint du fick till doktorshatten, jag är klart impad
!
Tack ska ni ha, tjejer! Sånt värmer gott i kylan
Håller med Kissidor långt ifrån mina färger men riktigt snygga ä'ndå!
Jättefint! Fräscht mot lite solbrun hud. 
Fräscha smycken och roliga lerfigurer, kul.

Vänt o vårligt set.
Armbandet ser jämnt o fint ut (jämför med hur mitt eget första försök för många år sen med att fläta trädda seeds såg ut…
).
Så snälla ni är, tack!
Jättefina pastellsmycken du har gjort o som alla säger, mot solbrun hy kommer de ju vara så läckra
Att fläta med rocialles blir kanonsnyggt, men just att få ihop avslutet är ju det svåraste så att man får spänning (att flätningen håller ihop så snyggt som på ditt armband) är jättesvårt. Jag har gjort några halsband o det är inget som jag kastar mig över med glädje, för just att få ihop avslutet är en mardröm
Cessy: Tack så mycket! Räknar med att bli lite brun på sjön i sommar
Jag såg nånstans att man tar en öglepinne o knyter fast tåtarna i öglan, jag limmade också, och sen trär man över en kon e d så syns inte den fula knuten
Spänningen gav sig själv, men visst jag höll på ett tag, för att vara ärlig.
Armbandet och halsbandet var jättefint, va kul att jag kan ge inspiration till något så vackert.
Lyckomia
Tack! Jag tyckte ditt armband var en jättebra inspirationskälla, jag gillade verkligen det
Vilka härliga sommarnyanser!

Åh vad fina ditt armband o halsband är
man behöver inte alls vara solbrun för att passa i de färgerna, jag blir aldrig brun, men färgerna passa mig utmärkt i alla fall
.
Nu blev jag sugen på att göra likadant
Här hittar du det mesta!
Tackar allihop!
Vad gulliga ni är!

Fint halsband och härliga örhängen. Jag bara älskar Delicaspärlorna.
Du vet väl om att du kan gå in och redigera tidigare inlägg inom 1 timme, (tror jag det är). Det är bara att klicka på hantera inlägg som sitter ovanför miniatyrbilden. Klicka därefter på redigera inlägg och gör dina ändringar och ta spara.
Tack, Bitte! Ja, det är så jag gör när jag lägger in bilden i inlägget, tänkte inte på o redigera texten
Jag gillar också delicas, så härliga att sy med.
Ooo så snygga! Vad duktig du är! 
läckert det blev med trekanten!
Fina trianglar - och romber.
Tack tack!
oh så söt "muff" 
kanske - men bara kanske - dags att börja använda sina delicas och inte bara samla dom…
men om man använder dom tar dom ju slut, och då förstörs ju samlingen 

Kände så jag med, kissidor, men jag ville göra nåt annat just nu än "bara" kedjor och läderhalsband/armband. Fast det är ju de som säljer en del förstås
så ibland måste man ju göra det också.
Nu gjorde jag ett ingrepp i mina delicas, och inser att jag bara måste beställa mer

Snyggt, verkligen. Har lite svårt för små pärlor själv, tycker det tar såå lång tid.Men fint blir det.

Har fått doktorshatten och lagerkransen nu. Så fina!! Avhandlingen handlar om:
Berättad berusning: Kulturella föreställningar i berättelser om berusade personer
Som läggs fram den 25/5 på Uppsala Universitet. Om någon är intresserad.

Leja, vad bra att du blev nöjd!
Intressant att få veta vad avhandlingen handlar om, tack för informationen!

Tjusigt set o fint det blev med "muffen" på halsbandet. 
Tack!
Ja det blev jättesnyggt med muffen o läckra matchande örisar
Imponerande.
Du har blivit en riktigt duktig konstnär. Otroligt fina.
Oj
…………. enligt min mening alldeles för fina för att bara vara prislappshållare. Du är otroligt duktig på det här med färg o form i fimo Alex05!
Så snällt sagt, tack! Jag blir lite rörd faktiskt, ni är så gulliga

Å, så läckra!
Tack!
Men Cessy, de kommer o synas rätt bra i kak/bakelsemontern på caféet! Därav de klatchiga färgerna. De vill att de ska synas som reklam för mig, snällt va?
Och sen ska jag få ställa ut dessa djur, älgar, till försäljning där. Vi har nämligen enormt mycket tyska turister här på sommaren och ett café lockar ju alltid kunder. Hoppas att nån nappar på en svensk älg

AH!!! Lex… du är ju inte lite fiffig! Superhäftiga älgar! Å, kan tyskar köpa älgbajs på burk….. då borde det ju inte vara nån svårighet att sälja dessa läckra skapelser!! Kafét kan ju göra "negerbullar" och kalla dom älgbollar…. sälj det tipset dyrt till ägaren!
Såg förresten en älg som var målad som en dalahäst när vi var på resa…
SusanneAlg: Så smart, älgbollar - det ska framföras
Och tack!
men ÅH
! det är ju helt fantastiskt vad skicklig du blivit alex
!
Jättefina. Du är duktig.
Kan tänka mig att älgarna kommer gå hem hos tyskarna. Jättefina
Alex05 hur gör du om någon hellre vill ha grenhorn än skovelhorn 
?
Tack ska ni ha allihop! Betyder så mycket för mig när ni är så positiva
Emo: Ja, det vet jag inte, men förmodligen säger jag att mina älgar bara finns med skovelhorn (visste inte ens att det hette så) och duger inte det så…. ja, tyska kan jag ju i alla fall

Första gången jag kan säga att jag tycker en älg är söt
för det är dom, dom är supersöta. Likaså dina bakelser dom är underbara. Håller med dom andra att du har verkligen blivit en mästare på lera
Här hittar du det mesta!
Vad duktig du är/blivit. Riktiga mästerverk, och älgarna måste ju bli en hit. För tyskar är ju som sagt lite älg galna.
Tackar så mycket!
Å så härligt att se dina skapelser!!
Sommar-läckra smycken och fimolera (för visst är det det?) är hur underbara som helst!!
Duktig du är och påhittig!!
Ja, shigne, det är fimolera.
Och tack för dina vänliga ord, de värmer

Så fina. Visst kommer du att sälga älgar. Hörde en gång en kommentar om en älgbild i glas, där den som gjort den sa att det var det fulaste han gjort, men tyskarna köper den ändå!!
(har inte sagt var och vem, för det var inget som skulle föras vidare)
Men du gör verkligen fina saker. Min andra vännina som är doktor och ska med och uppvakta den vänninan som ska doktorera, var imponerad av dina skapelser.

Leja, tack, det låter lovande
Också roligt att höra att din väninna var positiv till mina skapelser, tack för att du berättar det
Alex, så otroligt fina dina hållare blev, jätteläckra ju. Haha, vilka roliga älgar, för sjuttsingen, höj priset på dem, de var ju otroligt roliga och jag är övertygad om att de kommer att gå åt som smör i solsken.
Bimse, tack! Höj priset?? Jag har tänkt ta 49kr/st mer känner jag att jag inte kan ta
Hållarna gjorde jag totalt 18, de beställde ju 15 men de tog allihop

Tjusiga o färgglada prishållare. O de där älgarna var kul o supersöta (o perfekt för de tyska turisterna). 
De där borde du sälja in hos närmsta turistbyrå också för de brukar ju sälja souvenirer i varierande utsträckning o dit kommer definitivt många presumtiva kunder. 
Tack
Nja, nu vill jag ju inte skylta alltför stort med att jag säljer grejer
Är ju bara en hobbyverksamhet, och vet inte om jag vågar gå till turistbyrån och fråga? Men det var ju en bra idé annars, tack så mycket. Jag får fundera lite….

Ja, turistbyrån är ett bra förslag. Eller nåt sommarfik eller annan turistfälla, där det rör sig mycket folk. Eller typ nån hemslöjdsaffär . Älgarna är hur söta som helst, som jag sa innan, första gången jag tycker en älg är söt
Här hittar du det mesta!

Vilka söta älgar!
Tack!
Tack! Jätteroligt att höra, Flower1!
Där ser man
du har inte glömt hur man trär pärlor på tråd 
Det blev ju bra det med 
Tack, Emo!
Fint set som ju passar lika bra på studentskan, som på bruden eller helt enkelt bara sommarfräscht o snyggt o passar ju till precis allt.
Tack, Cessy!
Alex det där med att "inte skylta för mycket med att du säljer" pga av hobby verksamhet. så länge du sparar dina kvitton och faktiskt om du skulle råka gå med VINST fyller i extra blanketten vid deklaration och får betala in lite skatt. att medvetet välja att INTE sälja det man gör för att man INTE vill gå med vinst låter ju ganska dumt…
Mmadeit: Jo, det förstås
Kvitton, då menar du på mina inköp? De kastar jag, men får väl börja spara fr o m nu för sökerhets skull.
Men hur ska man bevisa vad man egentligen sålt??? För till kund skrivs ju inget kvitto.
alex ja skulle du bli "granskad" och i värsta fall kallad skattesmitare av någon avundsjuk människa behöver du kunna styrka vad du betalat för din hobby och vad du haft för intäkter på den. jag har valt att faktiskt skriva följesedel/kvitto när jag säljer något som jag sparar en kopia på själv. på "kvittot" står det även att jag bedriver hobbyverksamhet, ej redovisningsskyldig för moms. Men det är mycket pga att jag är godkänd hos skatteverket att lämna in ett par företags skattedeklarationer så vill inte ta några risker och bli av med den rätten pga att jag misssköter mig som privat person.
Mmadeit: Tack för att du engarerar dig, det är värt mycket.
Jag kommer attt behålla alla inköpskvitton fr o m nu. Men att skriva kvitto när jag säljer något hos frissan blir svårt. Får ta mig en funderare och prata med henne lite kanske.
Jättestort tack ska du ha! 

Så fint pärlset. 
Men Alex: slänger kvitton?
Fy, inte säga så fula ord när en företagsekonom hör på! 
Din frissa är företagare så hon borde ha bra koll på det där med kvitton o hur ni kan lösa det -- trots allt måste hon ju redovisa kommissionen hon får av dig så hon måste också kunna styrka försäljningarna vid en revision. Inga papper, inga bevis på att du talar sanning.
Tack, Maneki!
Oj, trodde du höll för öronen

Nu får ju inte frissan nån kommision (än) eftersom jag inte har sålt så väldigt mycket än. Hon är så glad att hon får ha mina smycken hos sig, och det enda hon vill ha är ett smycke då och då, vilket är helt ok för mig. Jag ska börja spara alla inköpskvitton fr o m nu i alla fall.
Alex då råder jag dig att iallafall föra en "logg" typ exell fil eller fysisk kassa bok där du noterar ner dina intäkter tex sålt halsband blå stenar 150:- så du ialalfall har ett underlag för summor in/ut…
Mmadeit: Det har jag redan.
Men tack i alla fall för rådet, lätt hänt man missar något….Jag är lite av en excel-nörd, älskar att göra tabeller och sånt
Just nu får frissan en s k prislista av míg med namn och nummer på de olika smyckena, så hon kan pricka av när hon sålt något, jag för över det i min s k "kassabok" och så vidare…
Få se senare, om försäljningen ökar, så måste det givetvis bli nån form av kvitto.
Tack ska ni ha som engarerar er i det här. Det uppskattas
Tycker mycket bättre om makramé när det är gjort så här med grov "tråd" som läder är, så jag tycker att dina armband är jättesnygga

Snygga!!
håller helt med, jättesnyggt med läder - och det svarta ser riktigt lyxigt ut 
Men oj så snyggt du fått till dina makramé!
#164 var urtjusigt!!
Gillade även setet…..
Uppfriskande att se dessa fina alster i läder.
Tack, tjejer for era uppskattande ord! 
Alex - delar du med dej hur du gör avsluten på makramén så att man kan sätta kedja?
shigne: Självklart! Jag har inte fått tillnåt riktigt snygg än men jag tar helt enkelt ett sånt avslut, nu ver jag inte vad det heter,Det är runt med en ögla på) och limmar fast läderremmarnai den. Kanske blir det tydligare med en suddig bild

Så gör jag på båda ändar, en med lås och en med en bit kedja.
Tack! Tänk, jag har inte ens reflekterat över att det finns såna avslut!
Jättesnyggt!

Håller med ovastående kommetarerr om att det är så snyggt med dessa läder-makrame-armbanden!
Tack!
Många vackra alster. Hoppas nu försäljningen går bra. Du gör så fina och personliga saker, så de borde locka turisterna.
Åh vilka superfina fimoglasstrutar du har gjort - speciellt de med vaniljglass, jordgubbe o chokladsås
o fina fotlänkar
det verkar ju helt uteslutet att det inte skulle bli några glasstrutsörisar sålda
! fina fotlänkar också, tror mycket på kedjan med liten berlock som man kanske kan sälja extraberlocker med lås till för byte eller dom som vill ha flera på sin kedja
Tackar tjejer!
Blir så glad när ni är så snälla.
"Tackar tjejer! Blir så glad när ni är så snälla."
Va? Hade du väntat dig något annat?
Du är så produktiv, jätteläckra fimogodisar och snygga makraméarmband samt de andra gick heller inte av för hackor. Hoppas nu att det blir fint väder så att frissan säljer riktigt mycket av glassörhängena.
Emo: Nej, såklart inte
Det är så uppmuntrande med alla era snälla kommentarer, menade jag.Utryckte mig lite klumpigt kanske, sorry
Ni är ju alltid snälla!
Bimse: Tack! Det hoppas jag också.
Fina!
Lyckomia
Va duktig du är med leran!!
Fotlänkarna var jättefina!!
Tack ska ni ha!

Så läckra glassar. De blir väl glassiga att ha i sommar

Jättefina armband och fotlänkar. Min favorit blir det svarta makramearmbandet.
Snygga grejor du gjort. Kul att se lite nya modeller. Hoppas du lyckas bra på marknaden.
oj vad du legat i och gjort snygga grejjer!
Tackar, tackar! 
Fint med fimohänget!
Lyckomia

Kan bara instämma, fina saker och lycka till med försäljningen.
Tack!
Hoppas hon blir glad för den, men du känner henne, så det är nog alldeles rätt present. Fin och personlig.
Förät dig nu inte på tårta och hembakta kakor! 

Örhängena i #196 känner jag igen, har sjäv gjort ett par i svart och guld. Jätteroliga att göra.
Jag bara älskar dina små änglar. Så söta.
Broschen var väl fin, passar alldeles utmärkt till en äldre dam att pryda sig med. Ljuvlig pastellgul färg.
Det finns en massa böcker på blommor av varierande slag. Här är en som jag har http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1931499063 en annan är http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1579907466
Har dubblett av den senare, skickar ett pm till dig.
Söt liten brosch.
Läckra kreationer du har gjort, hoppas att släktingen blir glad hon också.
vad duktig du har blivit så snabbt alex
! ger dig på vadsomhelst och lyckas med det - örhängena och broschen är ju hur fina som helst
!

Läckra änglar! Och örhängena och broschen är jättesnygga! Du är verkligen duktig! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Jättefin brosch, det bör hon bli jätteglad för
Tack alla snälla pärlvänner
Era ord värmer gott i själen.
Mickes mormor blev jätteglad, och den prydde hennes ljusblåa blus ganska bra.
Smörgåstårta, jordgubbstårta, kaffe o likör, man är liiite mätt i magen just nu
Och så fick jag beställning på 3 st olika varianter av knutna armband också. Känns ganska kul, faktiskt.
BitteS: Ja de är verkligen roliga att göra, har gjort ett par varianter. Har PM:at dig om boken.
Jösses, vilka fimogrejer! Visst va du från Karlsborg, Alex? Får nog ta en sväng däråt o leta reda på det där caféet. Vilket ställe är det? Antar att älgarna gått åt fort, med alla Tiveds-turister.
Oj, höll på att glömma alla dina andra underbara smycken, jag är fruktansvärt impad! Tror att anledningen till att jag helst håller på med chain maille är att jag inte kan kombinera färger så bra som ni andra…
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
jagga-ewe: Tack ska du ha!
Jo, jag bor i Karlsborg. Är du i närheten är du välkommen i på en fika. Hör av dig före i så fall.
Caféet säljer bara mina älgar, men min frissa säljer mina andra smycken och fimogrejer
Caféet heter Huldas och ligger på Storgatan. I samma länga som blomsteraffären, färgaffären och ur o guld, om du vet var de ligger.

Alex: kan du inte lägga ut en bild på dina älgar som du skriver om i inlägg 216. Vad gör du dem av? Fimolera kanske?
BitteS: Jag gör dem av Fimolera, helt rätt. Bilden finns i #126.
Lätt o missa när tråden blir lång.

Hi hi så söta. Dessa hade jag totalt missat. Kan tänka mig att de är lätta att sälja. Det kommer väl en och annan tysk turist som är fikasugna till Sverige.
Tack, Bitte!