Billig silvertråd
Jag lägger ner ganska mycket tid på att jämföra priser på nätbutiker och tipsar därför er som använder Sterling silvertråd att handla hos www.silvergrejs.se. Det är för tillfället det lägsta priserna jag hittat. Det skiljer ganska mycket pengar i olika butiker.
Ex 1mm, 1 meter 64 kr (annan butik 100 kr/m)
0,5 mm 17 kr/m (annan butik 25 kr/m)
1,5 mm 139 kr/m (annan butik 225 kr/m)
Som ni ser så finns det pengar att spara. Continenta är billigast men där tillkommer moms och man måste handla för 800 kr före moms och det har man ju inte alltid råd med.
Hoppas att jag kan hjälpa någon att spara in lite slantar
Ingrid-Marie
Tack! Det var snällt att dela med dej….
Har funderat på det där med silvertråd, men har inte kommit mej för att kolla igenom priser etc. , så jag blev jätteglad att du la in en tråd om det…
Hej Shigne.
Så bra! Ska du köpa större kvantiteter så kan jag rekommendera www.konradw.se och www.sargenta.se . Där köper man tråd och plåt och betalar dagspriset. Då måste man maila dem och kolla vad priset ligger på. Det skiljer lite på dessa hur man handlar för att få ett bra pris men de är snabba på att svara på frågor. Här finns även fler sorters tråd tex halvrund och fyrkantig och riktigt tjocka trådar.
Ingrid-Marie
PS Continenta har bara upp till 1,2 mm tjock tråd.
Tack för tipset, satt just och letade efter billig silvertråd igår
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Jag har en hel del silvertråd:
0.8mm 5708 10/90 Koppar/Silver
0.9mm 5/95 Koppar/Silver
0.9mm 2.5/97.5 Koppar/Silver
0.9mm 8/92 Mangan/Silver
0.9mm 7.5/92.5 Koppar/Silver
0.8mm 7.5/92.5 Koppar/Silver
0.9mm 3/97 Mangan/Silver
0.9mm 1/99 Mangan/Silver
1.02mm 5710 Finsilver
Vid lite mängder ska jag nog kunna vara billigare än konradw iaf.
PMa så tar vi det därifrån.
Hej!
Jag brukar köpa silvertråd genom Sargenta men skulle GÄRNA vilja ha tips på var man kan köpa billigare..Just nu verkar dom vara billigast..
Kan privatpersoner köpa från Sargenta och Konradw eller måste man ha företag då?
Nej man behöver inte ha företag för att handla på något av företagen, har man företag kan man få viss rabatt på silver, men ej verktyg i alla fall gäller det på Konrad.
Jag handlar min tråd från **www.highcoastsilver.se**, dom har riktigt bra priser vad jag har sett i vart fall.
Ex.
Silvergrejs tar 79kr för 1 meter 1mm silvertråd.
High Coast Silver tar 75kr för 1 meter 1mm silvertråd.
ja det var ju lite billigare då i såfall - nu har jag för mig att silvergrejs är lite billigare på 0,5mm så det är väl kanske lite ömsom, tyvärr verkar silvergrejs ligga nere för tillfället så jag kan inte kolla. nåt som verkligen inte var billigt på high coast silver var ju iaf karbinlåsen
!

Fan vilka priser… Synd att jag sålt allt mitt. Men kan fortfarande deal:a
om nån är intresserad…

Å andra verkar highcoastsilver ta 20 kr i porto på ordrar under 500 kr. Jag (silvergrejs) har fraktfritt vid ordrar över 100 kr 
Kissidor, vi ligger inte nere men vi har haft lite problem med alldeles för långa svarstider då och då och jag har inte lyckats luska ut vad det beror på. Det funkar för mig just nu i alla fall.
jo det funkade för mig också senare igår noora, och då kunde jag få bekräftat min misstanke att dina priser överlag är klart bättre
. fast då hade jag inte tänkt på detta med portot heller.
Jag beställde precis ifrån dig också, Noora. Du har bra utbud också!

Tack för beställningen :)
Jag tog mig i kragen och började rota i problemet med enstaka långa svarstider och har förhoppningsvis löst det nu (även om jag inte kan vara helt säker eftersom jag inte är helt säker på vad problemen berodde på).
Tack snälla för tipset :-), vet någon möjligtvis var man kan köpa billig silverplåt SS?