SusannAlg ´s Smycken

Vad fina. De ser verkligen ut som smycken "ska" se ut just nu. Men ändå en helt egen stil Jag gillar de. Svårt att välja ut något som är bäst.
Vad ska man ha som signatur tro?

Snygga smycken! En del av halsbanden ser lite "indianska" ut - det gillar jag skarpt! Din fusade hängen, speciellt i #11, är sååå snygga!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
snygga och moderna smycken med en personlig touch - förstår att dom var lättsålda
!

Fina smycken du gör. Det är så roligt att se vad andra gör. Alla har sin speciella stil som kommer igen på smyckena.
Det är så snyggt att blanda med kedjor/metall och trädda pärlor. Jag tycker det är svårt att få till det då jag inte kan använda "oäkta metaller". Det finns ju så otroligt mycket av både kedjor och smyckesdelar om man inte måste välja sterlingsilver. Eftersom jag inte gör smycken för försäljning så blir det heller inte av att jag använder dessa material. Synd, för det är ju så mycket billigare att använda än silverdelar.
Kanonfint Susann! Jag gillade allt men speciellt dina egna hängen! Jag har kollat in sådana på marknader men aldrig köpt något.

Mycket läckra smycken Susann. Glasfusinghängena är jättefina så jag förstår att du lyckats sälja av dem. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
Förstår att du sålde bra SusannAlg för det var jättefina smycken du har gjort. Gíllar speciellt kedjesmyckena där du arbetat in pärlor i själva kedjorna

Jättefina smycken!
De funsade hängena i #10 fastnade jag speciellt för, så härliga färger!

Fina smycken -- det där romantiska setet passar ju inte minst bra nu när våren sakta börjar göra sig påmind. 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Ja du gör fina saker verkligen, ser proffsigt ut!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
superfint! :)

Tack för alla snälla kommentarer!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Faller nog mest för de översta halsbanden o framförallt det vä. snyggt med kedjor som hängen i lampworkpärlan.
Inser att jag som Evahelene borde skriva nr. på inlägget/bilden jag menade alltså #26
Wow, det vänstra i #26 föll jag pladask för! Dom andra är fina också.
Fina halsband.
jajamen, det vänstra i #26 är min favvo också, jättefint
!

Jag fastande också för halsbandet till vänster i #26 
Jag gillade alla 3 men mest båda i #26! Kanonfint!
Jag måste oxå komma in i de här kedjorna med stora länkar!

Så tyckte jag att det högra var finast. Men de var fina alla tre.

SusannAlg: Nu fick jag lite tips på hur jag kan använda mina ihåliga glaspärlor. Jättesnygga halsband!

Fina halsband SusannAlg
Ja sådana kedjehalsband o med löstagbara hängen är def. mina storsäljare. Till jul sålde jag massor av kedjor o så hade jag extra hängen i en skål bredvid, så det var många som köpte extra hängen att ha o variera med

Jättefina halsband

Fina halsband. 

Snyggt!
Hur långa är kedjorna på ett ungefär?

Den ovala kedjan är ca 70 cm, och det andra halsbandet med länkat å pärlor är 80 cm plus själva hängena.
Brukar även göra en lite kortare variant av den ovala kedjan, men den långa säljer bäst.
fina halsband, och kul att se hur andra gör sina kedjor. Inte för att jag ska sno dina idéer men lite inspiration får man ju . Jag är ju så förbaskat symmetrisk hehe

Brukar säga på mina kurser att det är typiskt VUXET att vara symmetrisk…. kolla bara in när barn pärlar….
Jag gör både ock…. har väl barnasinnet kvar.
Jättesnyggt.
Dina glasfusade grejor är ju helt otroligt vackra.
Vågar knappt titta på dem :-)
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo, dom är helt ofarliga att titta på!
#46 Nääää, jag hinner inte med det jag håller på med
Men vackra är de
och hade tiden räckt till så……..

Fina smycken! :)

Lika roligt som glas.
Vad fint det är!
Väl här inte är några kurser i närheten 

Antar att du tyckte kursen var rolig?? :)
oj vad mycket du hann
! många vackra saker där men det är ju alltid svårt att inte tycka allra mest om löven
!
Håller med vad mycket du fick och hann göra. Hur mycket silverlera fick du göra av?
Visst är silverlera kul!
Himmel så fint! Himmel så mycket du hann - hade du alla idéer i huvudet redan innan du for dit? Imponerad!

Ja, du verkar ha haft fullt upp på kursen. Fina smycken, allihop. 

Jättefina saker! Förstår att du hade roligt på kursen! Jag har ett sånt där smultronblad i silver som jag köpte på Nordiska trädgårdsmässan i Stockholm. Hur gör man dem egentligen?.. Skulle vara jätteroligt att prova!..
Jättefina silverlerasmycken du har gjort, men som den blom o lövfantast jag är så faller jag alltid mest för de olika löven eftersom de ger en så fantastisk levande känsla. 

Ja löven har du fått jättefina, är det ispigg och ? Vad hade du och gjorde de silversprutade smycken på för underlag? Åh, nu blev jag sugen på att fixa lite med leran, får nog ta en dag och göra några löv och lite spritsat
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Så fina grejer du gjort. Visst var det roligt? Man vill bara göra mer mer mer.
Ser att du fått göra end del likadana smycken som jag fick göra på första kursen. Smultronbladet tex. Jag kommer inte sams med sprutan så där krävs det nog massor av träning.Tycker det är svårt att få snygga strängar med den. Gjorde trasselbollar på flirtkulor. Dessa har jag fortfarande inte använt. Man kan ju förståss ge bort dem, men det känns inte kul att ge bort något som man själv inte gillar.

BitteS, jag har inte heller gilla rmina trasselbollar som jag fick göra på kursen. Men när jag visade dem på en visning strax innan jul fick jag tre beställningar på just sådana örhängen ;) Nu ser de lite finare ut helt plötsligt *fniss*

Jättefina smycken!
Löven är de jag fastar mest för och så hänget med blomman på.
Vilka fina saker du gjort ( och vad många!
) ännu en frestande sak man skulle vilja prova på.

Fina saker. Gillade de skarpt. Något mer på min lista översaker jag skulle vilja prova på. Har en vännina som gör ganska mycket silverlera, hon sälger bra av de. Så kan man ta lite mer för det är ju silver.

Jag gjorde åt 25 gram lera, en burk pasta, och en spruta med 10g lera….. 800:- gick det kalaset på….
Bladen är egentligen väldigt enkla att göra! Man tar ett blad (i mitt fall är det smultron samt stockros) Penslar ganske tunt på baksidan med pastan. Låter torka, penslar igen…. torkar, sen i slutet lägger man på tjockare lager tills man känner tyngd i bladet. När man bränner leran bränns själva bladet bort.
Ja, sprutan var lite klurig… vi använde korklera inuti när vi spritsade. Det lilla hänget med blomman, där stansade vi ut blomman i silver"papper".
Ja, det var verkligen kul! Men en dyr hobby…. om man inte blir riktigt nöjd förstås!

Susann: Om man blir missnöjd med ett smycke kan man ju alltid klippa ner det i mindre bitar och bränna bitarna igen. Eftersom silvret alltid strävar efter att bli en kula om det blir så varmt att det smälter. Dessa kulor kan man sedan använda som dekoration på nya smycken eller ringar. Man bara fäster dem med en klick pasta och låter torka. Det blir riktigt snyggt om man gör kulorna i lite olika storlekar.
Jag använder butangasbrännaren till min silverlera. Jag tycker jag har bättre koll på leran när man ser hur det ser ut. Köpte en sådan där liten ugn som man kan ställa in i mikron för jag ville kunna ha glasdetaljer på smyckena. Men den har jag lite agg till. Vi kommer inte riktigt överens den och jag.
När man använder korklera som stomme när man bygger upp smycken så måste man ha en "riktig" brännugn. Det går inte med butangasbrännare eller mikrougnen.
Fina grejer du har gjort och så många. Har själv gått på silverlerakurs för några år sedan, men då fick vi inte göra så mycket på en gång. Det är tydligen så att man ska göra enl en bestämd "ordning" enl de som har agenturen, men det har förhoppningsvis blivit lite annorlunda nu. De tjänade väl extra också av den anledningen.
Om du har en hematitpärla eller en slät hematitsten kan du prova att polera ditt silver med den (detta istället för polerstål som man oftast inte har som nybörjare).

Istället för korklera kan man ha panduros silkislera, det funkar lika bra.
Susanne, det var inte mycket material du gjorde av med och ändå fick du så många smycken
Här hittar du det mesta!

Kursen jag gick är för kursledare. Vi fick prova på det som vi själva ville. Inga steg 1 å 2 osv…. 2 som var på kursen hade gått en kurs tidigare för PMC…. heter det så? Men den kursen var visst ingen höjdare… de hade fått hjälp med att fästa stenar…. på FEL håll! Baksidan ut! Dessutom fick dom inte fila å putsa leran när den torkat, innan den skulle brännas. Så då blev det ju mycket svårare att få det fint efter bränningen. Så då undrar man vad det är för några kurser?! Men dom kanske bara hade otur…
Vi jobbade med Art clay på denna kursen.

Vad häftigt, att man bara behöver pensla på bladets baksida, och senn bränns bladet bort i ugnen!
Dock är det ju inga grejer man vanligtvis har hemma, sån där ugn och så…
Eller bränner man med butangasbrännare?..
Oj, nej den läraren de på den andra kursen hade lät inte att vara så erfaren då!.. Konstigt!..

Ja, du kan bränna med en vanlig butangas-brännare. Då hettar du upp smycket tills det glöder. Fortsätter att värma i ca 3 min. (tiden beror lite på hur stort smycket är). Sedan doppar man det direkt i kallt vatten. (Å, konstigt nog blir smycket aldeles kallt direkt!)

Verkligen ett vår halsband, förstår att du är nöjd.

Ja, ett fint o vårligt halsband.
Får mig att tänka på violer, men så är jag också svårt insnöad på just violer. 

Så vackra och våriga färger det är i halsbandet!
på närbilden på hänget ser man verkligen hur vackert vårblommigt det är, förstår att du trivs jättemycket i halsbandet
(vilket är ett bra exempel på att man alltid "vinner" nånting när man deltar i en tävling - en ny idé eller färdighet, ett favoritsmycke, etc etc
)

Tack än en gång för dom fina pärlorna som fick mej att bli inspirerad att göra detta halsbandet Kissidor!
Jättehärligt vårsmycke, Susann!
jättekul att dom gav dig inspiration susanne
!
Läckert halsband i våriga fina färger

Läckert tyckte jag det var

Mycket läckert vårigt och krispigt halsband! 
Jag gillade verkligen ditt bidrag :) Grönt är så läckert!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Fint halsband.

Tack!

Jättefint vårhalsband! :)

du har verkligen blick för kompositioner susann, det märks
! snyggt alltihopa och snyggt stansat också - förstår att det var allt annat än så enkelt som det ser ut på den färdiga produkten
. självklart är jag väldigt förtjust i den lilla kattdetaljen på det ena goldstonearmbandet 
Fina armband o jättefint halsband. Blir säkert perfekt på mässan

Fina smycken (katt!
) o kul med ett "specialhalsband" för mässan. 

Fick stansa om en gång innan det blev ok….. är nybörjare så det var väl ändå ok….
Jättefina smycken. Vi får se om jag hittar dig, så får jag se det i verkligheten.
Vad många olika saker du gör fina varianter av,Susann.Fusade hänget var jättefint, förstår att du blev nöjd.Kul med halsbandet. Vill också prova att stansa,men jag tänkte öva lite först på billighetsdelar.
Det fusade hänget är vackert.
Så roligt att kunna göra så fina saker.

Mycket fint att titta på. Du har ett brett sortiment på smyckena du gör. Då kan det väl aldrig bli tråkigt, eller hur?

Nej Bitte att göra smycken kan ALDRIG bli tråkigt!!!!! 

Jättefina smycken! Och det fusade glashänget är verkligen fint! Måste vara kul att kunna göra sådana! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Snyggt. Gillade färgen på hänget och armbanden. Speciellt katten.
Tjusiga smycken med fina färgkombinationer!
Och vad snyggt du har stansat. Det är inte lätt, jag har provat….
Å vad mycket snyggt,började från början av tråden. Nu blev jag jätteinspirerad. 

Tack!!! Kul att jag gav dej inspiration Fallen-angel.

Jättesnyggt SusannAlg!
Det Fusade hänget var häftigt och ditt specialdesignade mässhalsband var urfint. Och armbanden också, speciellt det svarta med katten och de där röda pärlorna.

Min syster blev impad av "mässhalsbandet". Så nu önskar hon sej ett halsband med sina barns namn instansade på tags….. får väl fixa ett sånt i julklapp till henne….

Det översta är en ring… syns kanske lite dåligt.

Så otroligt fint! Vill ha!!!
Du är ju jätteduktig, och dina örhängen är så fantastiskt snygga, liksom både hänget och ringen! Tänk om man kunde hålla på med det också…
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Jättesnygga smycken SusannAlg
Ja glasfusing vågar jag bara inte prova, för då fastnar jag väl för ytterligare en ny last. Räcker på något sätt att jag fastnar för nya tekniker inom pärlningen o hela tiden behöver nya sorters pärlor. Det är dyrt nog ändå
, men det drar i tarmen för dina smycken var jättefina.
Å så härliga!! Nyfiken jag med på glasfusing…men man kan inte hinna med allt.
ja det setet var jätteläckert 
ska passa på att komma med en liten bekännelse…
köpte ett nybörjarkit på e-bay uk med sån där mikrovågsugnsbytta och lite små prova-på-glasbitar och dom allra mest grundläggande tillbehören. och den kom idag och jag jobbar hemma och väntar på värmepannereparatörer - men en liten rast måste man ju få ta
så jag har övat lite
. har bara kladdat lite hejsanhoppsan med dom fulaste färgerna av provapåbitarna, men det är roligt
!
några frågor:
mitt första borde nog ha varit inne en stund till. när det nu är helt avsvalnat - kan jag köra det en gång till som om det vore från början, eller händer det nåt förskräckligt då?
susanne och ni andra som fusar - var köper ni ert glas? dikroiskt och transparant framförallt
och vet ni nåt bra ställe att få tag i hängöglor i sterling silver av den sorten man limmar på?

Jättefint sett SusannA! 
Ytterligare en sak man skulle vilja prova. Suck!
Jag vet inte hur dessa mikrovågsugnsbytta fungerar. Men i vanlig glasugn så kan man bränna om glaset så fort det har svalnat ordenligt.
Jag har köpt mina hos Continenta art.nr 00392. Dom är rätt så små. Om du vill kan jag ta med någon till Puss så får du titta på hur dom ser ut. Men det finns lite olika hos Continenta.

Jag har testat några gånger att fusa om i Artboxen… men oftast spricker smycket….. men är man inte nöjd så kan det ju ändå vara värt att testa.
Visst är det KUL kissidor!! (Men var beredd på att det inte blir hel-lyckat alla gånger…. )
Vilken sorts glas var det du köpte? Jag kör med system 96. Köper det från cebex. (Fast just nu är jag lite irriterad över dom… för dom svarar aldrig på mina mail…..)
Här är lite mer glasfusing-alster…
Så läckra!! Blir så imponerad av hur mycket det finns att göra!!
Jag använder oftast Bullseyes glas och jag handlar glaset hos Uterm.
SusannAlg, glömde ju säga att du gör så fina smycken. Förstår inte hur du klarar dig på dessa 2 små "ugnar".
coe90 hette glaset som ingick i det här startkitet och så mycket har jag fattat att man får inte blanda. men sen ve tjag inte riktigt om byttan bara funkar med detta glas eller om jag kan köpa dina sorter istället susanne - tycker det ser ut att vara så vackra färger i det glas du använt, men det kan ju vara helt enkelt för att du kombinerat dom så skickligt 
hursomhelst så ska jag forska i saken och kolla upp båda era glastips susann och 53goran
.
och visst är det roligt - men visst förstår jag att man inte kan räkna med att det ska bli bra jämt - jag har ju inte ens börjat fundera på att försöka göra nåt "bra" än - måste "leka" lite först
. och öva med dom fulaste färgerna först som sagt. nr 2 i illgult med millefiorikluttar fick emsingen och hon tyckte den var jättefin så det gör inget om det blir pannkaka 
och så ska jag prova att bränna om den där första för spricker den så är det ändå ingen förlust
och 53goran jag vill jättegärna titta på lite av hängöglor och glas och annat du använder om du får plats med det i väskan 

Fina smycken. 
Jag har väl aldrig varit så där jätteintresserad av glasfusing, gillar inte riktigt stilen på många smycken jag sett, men jag fick lite av blodad tand när jag pysslade med pärlsmältning (smälta pärlor o hattpinnar av koppar) o så har ju Slöljd-detaljer börjat sälja glas o tillbehör till fusing också så det frestar varje gång man öppnar katalogen. Men än så länge har jag lyckats hålla mig.
Om inte annat så finns ju massvis av saker som står före på att testa-listan…
Bullseyes glas är coe90 och finns hur många färger som helst. Jag har nu plockat ihop lite olika glas som åker med till Puss.
jag håller med dig maneki såtillvida att man sett en hel del som man inte tilltalats av särskilt mycket alls. det är ju inte snyggt bara för att det är fusat, inte alls! men så ser man nåt riktigt vackert och då är det verkligen nåt alldeles extra med det för att glas i sig kan vara så vackert.
jag har köpt nåt av den där e-baysäljaren förut och stod på deras mail-lista, så när det kom ett mail om att dom tagit in såna här startkit och jag tyckte priset verkade bra så kunde jag inte hålla mig längre!
och så som sagt så var det helt enkelt roligt
! tror att det kan vara kul för emsingen också att vara med på fast hon får hålla sig i skinnet när det är varmt förstås.
jag är ganska säker på att byttan kan användas med sorter med annan sån där koefficient också bara man som sagt inte blandar - men bullseye verkar ju vara ett bra val. ska bli så kul att få titta på lite av ditt glas 53goran
! hursomhelst så fick jag ont i huvet av att titta på både cebex och uterm - vad bortskämd man blivit med lättnavigerade webshoppar
!
Väldigt läckra hängen!
Oj så fina alster du gör Susann, snart är det väl dags att satsa på en större ugn om du har råd eller så kanske ditt studieförbund sponsra en för dig.
Kissidor, kul att du har hittat en ny variant av smyckesskapandet. Ställer mig i kö för att vara en av dina första elever när du sätter igång med kursverksamhet. 

Ett jätteläckert set du gjort, susann, och fina hängen. Glasfusing verkar så himla kul, det också, men det är ju så mycket man vill göra, så nåt får ju vänta lite
Vackra hängen - gillar när där finns glittereffekt i glaset

Jätteläckra hängen Susann! 
haha, håll inte andan medan du väntar bimse
! nej jag säger som jag sagt förut - jag kommer aldrig att uppnå någon expertis inom någon som helst teknik - därtill har jag varken fokus eller tålamod eller tid. men jag är supernöjd om jag kan kombinera små brottstycken av olika tekniker till något som jag själv blir förhållandevis nöjd med. det jag hoppas i bästa fall kunna uppnå med detta är att kunna göra egna cabbar för infattning 
ursäkta trådkapningen förresten susann 

Ingen fara kissidor!

Härliga smycken!!! Och väldigt tjusig present till 15-åringen!!
De svarta pärlorna i halsbandet #136 är ju för ljuvliga - ser ut som lakrits!
#134 och 135 - visst är de från pärlkits-tävlingen? Mycket snyggt!
#137 Annorlunda och mycket läcker!

Jättefina smycken, ditt länkade är inte helt fel, förresten så är alla jättefina
Här hittar du det mesta!
Jätteläckra smycken allihop!

139 Ja, Sighne… jag menade kit-tävlingen…. skrev visst set… men det var väl för att jag gjorde ett helt set av den……
Visst är de svart-gråaktiga pärlorna ljuvliga! De är gjorda i akryl. Man har nästan lust att äta upp dom! Finns att köpa hos Pärlerian.
Jättefina smycken du har gjort o det setet du gjorde till Kittävlingen glittrar så fint IRL. Kan tänka mig att armbandet blir en uppskattad present
#142 jag köpte likadana pärlor hos Pearlized under PUSS-helgen!
Fina smycken du har gjort.
Dessa svart-gråa pärlor skulle även jag köpa då på Puss, men när jag väl skulle göra det så var dom slut. När jag nu såg att Pärlerian även hade dem så tänkte jag beställa. Men då finns det bara 1 kvar. Hoppas dom kommer in igen.
#145 Jag har beställt och fått hem fler såna från Pearlized… De finns inte i webshopen, men om du skriver och frågar efter dem så går det nog bra! De kommer att lägga ut dem snart i webshopen - kostar 10 kr st.

De svarta pärlorna ni pratar om är slut hos mig, och hos leverantören.. Men jag måste säga att de andra två färgerna är hur fina som helst..

Fina smycken, allesammans. 

Såg dom svarta pärlorna hos Pearlized på PUSS,
var tvungen att sträcka mig över hela deras bord för att kolla att de inte var ätbara

Är tokig i lakrits
Vackra smycken har du gjort!
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
snyggt och modernt
, den maffiga vackra ringen och det läckra presentsetet är mina favoriter!
Jättefina alster Susann, du är så produktiv.
En massa fint, som vanligt. 
De där "lakritspärlorna" ni pratar om, är det såna som kallades sockerpärlor i en annan tråd?
Needful Yes!! De kallas sockerpärlor iallafall hos där jag köpte dem (Pearlized).

Så mycket snyggt det fanns här i tråden! Jag fastnade mest för den svart-lila ringen

Har gjort halsband och armband med inspiration av Maneki, sålde mitt första halsband direkt när jag la fram det på en julmarknad…. så då gjorde jag 2 armband. När min jobbarkompis kom hit en runda fick hon syn på dom och köpte genast det ena… och beställde ett matchande halsband…. här är resultatet av beställningen:

Fina smycken!! Glasfusing - mycket vackert!!
Har dom så fina hyllor på Ikea???
Lycka till på marknade, ser helmysigt ut..
Snygg dispay och fina glas hängen :-)
är glasfusing "svårt" måste man gå kurs elelr KAN man lära sig själv? OM tomten är snäll och jag såg rätt avsändaradress ¨på
paket avin min man fick häromdagen så tror jag allt jag kommer få prova efter jul *hihi* har önskat mig ett start kit för fusning som finns på perles och ahr svårt att tänka mig att min man skulle få paket från dem av annan anledning än som tomtens hjälpreda men *s* säg inget att jag "vet"
Åh, va' mysigt det ser ut 

Alex, det är jättemysigt, julmarknaden är i ett gammalt hus, lite snett å vint men urcharmigt!
Mmadeit Det svåraste är ju själva bränningen när du fusar.
mycket snygga saker - och visst var det ett fynd med hyllan
! ser jätteproffsigt ut! och nog måste ni ge varann bra draghjälp med en så mysig julmarknad? nog skulle jag åka dit och vara inställd på att handla om det låg nästgårds här
!
mmadeit, jo man kan lära sig själv med ett sådant nybörjarkit - det är vad jag hållt på med dom senaste 2 månaderna typ
. men det behövs väl lite mer trial and error och lite mer googlande kanske än om man går kurs, beror ju också på hur omfattande kurs man går. men nu är vi ju några stycken här på smyckestillverkning som håller på med olika lång erfarenhet, så det finns ju goda möjligheter att få råd och tips på flera nivåer.
(sen finns ju glaskonst i fokus också, men det är ju lite speciellt att hålla på med den där microburken och det tror jag nästan du kan få mer hjälp med här) vem vet förresten, kanske allamej vill överväga att göra en ny inläggsgrupp för glasfusing, silverlera etc om vi ber snällt
?
en sak värt att notera redan nu är att den sortens glas som är i kiten perlesandco har (coe104) lär du inte få lätt att få tag på i sverige och knappt nån annanstans heller, och man kan inte blanda olika sorter - men det är ju bara att fusa upp allt som är med i kitet och sen bestämma dig om du vill gå över till coe 90 eller 96 när det blir dags att köpa mer glas 
Snyggt halsband i fina färger o hyllan blev ju kanonbra. En jättesnygg display helt enkelt.
Önskar dig lycka till pä marknaden. Det ser så inbjudande ut och dina grejor är fina, så det borde gå bra.
Snyggt!
Proffsig framställning…där har jag mkt att lära ännu!
Ja lycka till med marknaden. Hyllan var verkligen fin, passar till att visa smycken på.

Fina smycken o displayen ser också fin o inbjudande ut, drar till sig blickarna på ett bra sätt. 
Ser ut att vara en fin marknad o trevlig lokal, allt som allt, också så jag hoppas den drar mycket folk o försäljningen blir god.
På vilken ort är marknaden? känner för att åka iväg från stan på en "riktig" julmarknad. allt känns så komersiellt fokuserat häromkring även de "lokala" i förorterna är oftast översvämmade med direkt importerat "plastik paddik skräp" för mig är julmarknad, hantverk lite rustikt och så skall det lukta kanel ch varm glögg :-)

Verkligen fin "display-hylla", vilket fynd! Lycka till nu med försäljningen
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
Susann, så fint ni har ordnat det, det syns att du verkligen har en konstnärlig ådra, Hoppas verkligen att det blir framgångsrikt för er alla och dig i synnerhet.

Tack för alla snälla kommentarer!
Julmarknaden är i Gislaved i Småland.
Hyllan är egentligen badrumsinredning…. å kostade 299:-!!!!!! på Ikea. Så det gick ju bara inte att låta bli att köpa den!!!

Fin och en andraplats är inte illa. Grattis till fin placering.
Jätteläckert armband o grattis till 2:a platsen o om jag inte minns totalt fel så kom du väl även 2:a med ditt egenhändigt gjorda o jättefina bokmärke också. Gattis till båda två

Fint armband -- grattis till andraplatsen! 
du berömde mig för fotografering lekte lite med din bild på ditt fina armband hoppas du inte misstycker.
dvs du kan fota lika "proffsigt" du men kanske behöver ställa in ljuset lite på bilden för att smycket skall komma till sin rätt
glömde säga grattis till andra platsen tycker som sagt tidigare att ditt armband var jätte snyggt!

Grattis till andraplatsen, Susann! Ett jättefint armband! 
*Elegant*! 
jag får också gratulera till andraplatsen. Vilken smart idé med den där hyllan! Hoppas du säljer riktigt bra nu

Snyggt och grattis

Vilken fin hylla, har tittat på sådana och känt att det ryckt i vill-ha-tarmen, men vad skall jag ha den till, har jag försökt tänka
? Det är inte den stil jag vill ha i badrummet eller någon annan stans. Men nu kom ju du med en superidé, tackar, skall hålla ögonen öppna nästa gång på IKEA, kollar alltid på fyndavdelningen.
Och fina halsband, vill också göra sådana där söta med liten vågig kant. Och lycka till med försäljningen!
Måste nästan visa vad jag hittade i en butik i somras, på rea. Det är en ljusstake i svart smidesliknade utförande. Ljuskopparna är flyttbara och kan användas för att lägga ett smycke i också, lite skumgummi och en skåra i den så kan man sätta en ring där. Den kostade BARA 20:-, just den dagen då jag hittade den så hade jag bara precis så mycket, pengarna skulle komma dan därpå, men jag kunde inte motså köpbegäret. När pengarna kom så gick jag tillbaka och köpte de två som var kvar.
Ursäkta intrånget!
Fd Paerlugglan

Armbandet är supersnyggt! Jag gillar den oregelbundna formen!
grattis till priset för ditt snygga armband susann
! visst var det väl lite extra kul att ta pris i just den grenen 
? mycket kul och läcker detalj med det där slingrandet!

Ja, Kissidor Stämmer att det kändes extra kul att komma 2:a i den tävlingen… eftersom att jag inte har sytt med pärlor innan. Det var först på PUSS som jag provade på detta!
Jo, jag vet att man kan ljusa upp bilderna…. men när jag la in mina bilder till tävlingen lyckades jag göra dom för små…. så på måndagsmorgonen frågade jag om det fanns en möjlighet till att få sätta in lite större bilder… Å, det fick jag göra, men jag var tvungen att skynda mej för om nån röstat på mej så förlorade jag ju dom rösterna….. så då blev det lite stressigt… å sen var jag helt enkelt för lat att ljusa upp bilden innan jag satte in den här….

Jättefina saker - som vanligt!
Men oj vad jag föll för knapparmbandet! Helt underbart påhittigt och läckert!
Tillägg: hur stora är ringarna som håller ihop knapparna? Köpta eller egenhändigt gjorda?

Fina alster, allesammans, gillade speciellt knapparmbandet som blev så fint i sin enkelhet. 
Ja, verkligen fina smycken.

Det där knapparmbandet är ju hur läckert som helst! 
Fränt! Får man kopa för eget bruk?

Ja som jag redan sa innan så grattis till 2:a platsen med ditt bokmärke o så är det fina armband du har gjort

Mamamade klart du får härmas!!!
o-ringarna har jag inte gjort själv… tror dom är 0,5 eller 0,6mm…. så knapparna är ganska små.
Verkligen fina smycken, och va' fränt knapparmbandet är!

Kul grejor.

det var ett väldigt vackert träd susann
! och träd är ju inte jämna
! väldigt fint det andra också och vackra färger.

Roligt att se lite annorlunda alster.
Fint livets träd o fina hängen o kopparbokmärket blev snyggt.
bokmärket blev jättesnyggt
!

Skönt vintrigt träd o jag gillade även de andra buketterna. Fint bokmärke med. 
Alla smyckena är jättefina, fastnade för vinterträdet mest. Bokmärket var fint, tur att du sparade din påskpresent, den kom till pass på ett trevligt sätt.
jag ska också utveckla mina livets träd, när jag får tid…….
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Vilket jättefint träd du knåpat ihop! Blir lite sur här…gjorde ett försök för några dagar sedan o…hmm, hur ska jag säga…det gick åt helsefyr! 
Nu blev jag taggad…nya försök!

Jättefint träd!
Det andra är också fint, men trädet gillar jag verkligen.

Riktigt elegant!

Vilka härliga armband du gjort. Gillar det översta med remmar och mörka pärlor mest.

Snygga armband, både det blingiga och läderarmbanden. Kul med så varierad stil! 

Fina armband.
Fina armband men flat-spiralsticharmbandet var ju bara så läckert o lyxigt
MUMS för flat spiral armbandet, de andra var ju vackra de med men spiral armbandet bidde jag kär i :-)

#220 Å så är det ju lila…….
#222 Precis
Läckra armband!
Jättefina saker!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
otroligt snygga armband båda modellerna var och en på sitt sätt
!
Gillade alla armband, fräscha och fina.
Snyggt alltihop! Flatspiralarmbandet snyggast (trots swarrisarna 
).
Mycket läckra läderarmband!
Jättefina armband! Jag gillar verkligen flatspiraltekniken själv och här har du gjort en härlig kombination som fångar ögat! Läderarmbanden är jätteläckra - gillar det enkla som låter varje del komma till tals!