Evahelenes 2:a
Börjar på en ny galleritråd - det var så attans länge sedan jag la in några bilder!
Dessa blir inte hög-kvalitativa bilder heller, p.g.a. en gammal digitalkamera (trög avtryckare emellanåt). Men det får bli som det blir 
Först min andra "turk"(den första har jag inte hittat "rätt" lås till än). 6 mm:s koboltblå glaspärlor och Matsuno 11/0 chrystal silverlined.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Smyckena som jag gjorde till mitt bröllop:
Halsbandet i netting, mönstret heter "Medaljong", inköpt hos Pärltorget. Armbandet efter eget huvud, i enkel netting. Matsuno 11/0 chrystal silverlined, övriga pärlor lite som jag samlat på mig (och kompletterat för det speciella tillfället).
Kameran ville inte ta några bra bilder på tiaran…denna var den bästa
Stommen är "dubbel", coilad med 0,4 mm sp-tråd. Hjärtat formade jag av samma tråd för att få det skirt.
Mitt andra försök med coiling, btw…så se och döm inte så hårt 
I det här halsbandet utgick jag från silverfoil-pärlan (här en rättvisare bild på det) och samlade på mig övriga pärlor eftersom jag "sprang på" dem
: 6 mm runda, 4 mm bicones i rött och 3 mm svarta firepolish. Trätt på accuflex; lås, klämpärlegömmor och wireguards i sp.
Många vackra verk och fin blandning.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
många mycket fina grejor här evahelene
!
det fantastiska brudsetet naturligtvis - kul att nu få se en riktigt ordenligt närbild på det
! och så gillar jag särskilt dom tuffa virkade armbanden och det vackra flätade halsbandet!
Finfint! Gillar verkligen armbande i #1 o det flätade halsbandet! 
Jättefina smycken, säger som Kissidor roligt att få se brudsetet i närbild.
Så kul att få se dina brudsmycken på nära håll och så söta de är.
Kul att få se lite av dina smycken o trevligt att få se dina brudsmycken i mer närbild. De är jättefina

Finfina smycken! Brudsmyckena var så söta.

Kan bara instämma. kul att få se och tiaran tycker jag var fin, även på denna bilden.

Vad ska man ha som signatur tro?

Instämmer också med de övriga!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Kan bara nicka instämmande, jättefina saker allihop! 
Gillade speciellt armbanden i #1
Tack så mycket för era vackra ord *rodnar förläget*
Fortsätter med resterande bilder från senaste foto-sessionen.
Pysslorna.se fick hem dessa sliders för ett tag sedan (har inte hamnat i shoppen än - dom gick nog åt på en gång *s*) En annan (jag alltså) var i närheten vid uppackingen och norpade åt sig ett gäng direkt!
Tillsammans med memorywire och alla röda pärlor jag hade bidde det detta armband. Är ite helt nöjd med det - blev lite för enformigt med endast rött…och när jag tycker så
…..
Peyotevirkat. Matsuno 11/0 chrystal sliverlined, sedan är jag osäker, men det kan vara purple silverlined och purple transparent. Låset/hänget hade jag haft länge utan att veta i vilket halsband det skulle sitta, men när detta var färdigvirkat skrek låset högt 
men vilken söt gube du har som trädde upp pärlor åt dig
! och pärlsoppearmbandet blev ju superhärligt
!
förstår att låset sa till på skarpen att det ville vara med i det halsbandet - det var ju som hittat
. snyggt med så "ljuva" färger men lite stram modell!
och visst var det fina sliders som gav fina och lättburna armband - jag tycker nog också mest om det blå
. praktiskt att vara på plats när dom packar upp 
Så fina och välkomponerade alster. Låset var jättefint till det vackra halsbandet och pärlsoppan blev ju lyckad.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Fina smycken o det låset blev ju perfekt till det halsbandet

Jättefina saker, föll mest för halsbandet.
Kul idé att använda memorywire på det sättet!
Himmel, du har verkligen "dragit" högsta vinsten….. vilken karl du har! Att min sambo skulle sitta å trä pärlor åt mej finns inte ens i mina mest fantastiska fantasier….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Verkligen fina smycken du gjort! Häftigt med det låset på det virkade halsbandet! Jag har också sådana lås, och har inte lyckats hitta något lämpligt smycke till dem än, men nu fick jag lite inspiration! Tack! 
Och alla sk mixar jag har av seeds i olika färger, nu vet jag vad man kan göra med dem utan att sortera först! Bra med hjälp att trä pärlorna också! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Verkligen fina saker. Halsbandet med det låset blev bara så läckert.
Vad ska man ha som signatur tro?
Så fina smycken!
gillar pärlsoppan massor, resten med men den har speciell charm :-)
Fina saker alltihop! Men pärlsoppan är extra läcker! :-)
Så många fina smycken du har gjort! Halsbandet är uröäckert
En dum fråga: Vad menar du med peyotevirkat? Jag gillar ju peyote,men virkad peyote?
Dina bröllopssmycken är super!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Alex - jag har sett den-där-vanliga pärlvirkningstekniken (som Allamej beskrivit i en artikel) kallas så…någon härinne (Cessy???) har också bemämnt den "peyotevirkning". Iof inte så dum benämning, eftersom det är väldigt likt peyote rent utseendemässigt 
aha! Tack för klargörandet
Jag har provat den med men inget för mina artos-fingrar
Men snyggt är det.
Jo jag kallar den peyotevirkning för jag tycker den liknar peyote, men vad den egentligen heter vet jag inte. Virkningen drottning är ju Stinta o hon har också en väldigt instruktiv hemsida om hur man virkar o med mycket tips o trix. Dock tror jag för tillfället att hon har något tekniskt trassel för bilderna syns inte, men är man sugen på o lära sig hur man gör den här typen av virkning, så är det en väldigt bra sida att gå till.