Inspiration någon??
Jag ska göra ett halsband till en 4-åring till på söndag och har inte någon aning alls om vad… Kan någon komma på nåt? Hon älskar ju halsband och allt sånt med pärlor…
Vill så gärna glädja henne!!
Många Goa Kramar
Annisangel
titta i dina gömmor annis och låt dig själv gå lös lite utan att hämmas av din vanliga goda smak så blir det säkert bra
. har du material i guld och rosa/rött/andra klara glada färger så använd det! och blinga på så mycket du kan också
. har du små söta berlocker som hjärtan, djur, blommor etc så använd dom. jag älskar att göra barnsmycken, det är så befriande
.
tänk på att göra halsbandet "barnsäkert" också, dvs så att om hon fastnar så får halsbandet hellre gå upp eller av än att hon blir hängande i det. använd antingen magnetlås eller trä det på elastisk tråd.
Hmm, tackar kissidor
Jag funderar på att göra det i elastisk tråd med ett magnetlås… Jag måste medge att jag inte har gjort till barn förut
, Men det ska nog gå bra. Jo barnsäkert måste det vara för hon har en liten bror som gillar att stoppa saker i munnen… Ja, nu ska jag ta en cykeltur och fundera hur halsbandet ska se ut… Glada klara färger låter faktiskt härligt!! Ska nog rota i gömmorna… =)
Kram och tack!
Många Goa Kramar
Annisangel
Eftersom jag och min gubbe blev sjuka så blev det inte någe halsband, men hon ska få ett halsband av mig det har jag lovat mig själv. Nu senast fick hon "nöja" sig med en kasse ponnyhästar som nu ligger över hela huset där dom bor =)
Hon blev så glad som en liten 4-åring bara kan bli!!
Många Goa Kramar
Annisangel