Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2453 ggr
Fanzia
0

Knutgömma hur?

Nu känner jag mig oerhört korkad.

Köpte sånna här http://www.sayila.com/picture.asp?Picture=20305.jpg

Men nu när jag ska använda dem så ser de inte alls ut så. Jag trodde i min enfald att man liksom bara trädde dom över själva klämmpärlan och tryckte ihop med en plattång eller liknande. Men mina ser nästan ut som dom sitter ihop två och två… fast ändå inte… *trött*

NeedfulThings
0

Dessa ska du klämma fast över den ihopklämda klämpärlan så det ser snyggare utSkrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Fanzia
0

Upptäckte felet. Det är tydligen någon slags felkonstruktion på massor av pärlorna så dom har liksom ingen öppning. Men hittade tillräckligt många som var "hela".

NeedfulThings
0

Aha…jag tror jag fattar nu, de brukar haka i varandratvå och två när de ligger så du får peta isär dem först, vilket inte är helt enkelt.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

noora
0

Ibland hakar dom t.o.m. i varandra tre och tre och kan då vara riktigt knepiga att få loss. Jag brukar rulla "knippet" mellan fingrarna och se om dom sitter lite löst och sen prova att släppa dem från 30-40 cm höjd ner på bordet, då kan dom lossa av sig själv. I riktigt knepiga fall får man ta ett par tänger och vippa loss dem och kanske offra den ena.