Butiker i Tokyo
Hej,
Har en kompis som ska åka till Tokyo i början av november och han har sagt att han skulle kunna handla lite åt mig om jag vet vart han ska gå och vad jag vill ha så nu undrar jag om det finns någon som kan komma med tips. Tips på butiker och på vad man bör köpa från Japan, är det något särskilt (pärlor eller tillbehör) som är billigare eller någon som bara finns där? Det enda jag vet för tillfället är att jag vill ha lite Noro Daria multigarn.
/Malin
Bra val av garn, dom är otroligt vackra :)
Butiker… kanske
japan.ifokus kan hjälpa dig med det?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det var det jag tyckte också, frågan är bara vart han ska kunna hitta det. 
Tack för förslaget, har nu även gjort ett inlägg där också.

Jag har några japanska pärltidningar där bl a lite pärlbutiker nämns. Några av dem var nog i Tokyo. Det jag kan säg på rak arm är att Miyuki har en retail shop i Tokyo. och Kiwa har tokyobutiker. Parts Club har också en del butiker här o var.
Om man tjänar nåt på att köpa pärlor i Japan vet jag inte, men det kan ju kanske vara kul att köpa japanska pärlor i ursprungslandet. Tenshapärlor, miracle beads, seed beads (Toho, Miyuki, Matsuno, Hiroshima beads). Kikar man på de japanska pärlbutiker som har hemsidor -- Kiwa, Parts Club och Beadsmania är mina favoriter -- så brukar där finns lite kul smyckesdelar som man inte ser så mycket i många andra pärlbutiker i vår del av världen. Men sånt varierar ju med trender bland pärlare o i modet så det är inte alltid där finns nåt riktigt speciellt.
De japanska pärltillverkarna lanserar vissa nya produkter i hemlandet först, men just nu vet jag inte om det finns nåt speciellt på hemmamarknaden som inte också finns att få tag på här.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack för tipsen maneki. En del pärlor som du nämnde hade jag inte hört talats om. Några av sidorna hade jag hittat via en googlesökning och nog blir man sugen på att åka till Miyuki Factory shop själv. Man blir helt enkelt sugen på att åka till det området där den ligger eftersom det ska tydligen finnas massa andra pärlaffärer i det området.