Vikningasmycken
Hej
Jag undrar om någon vet var man kan hitta vad man ska ha till att tillverka vikningasmycken och om det finns någon sida man kan läsa för att lära sig att göra det
Tack på förhand

Med vikingasmycken menar du vikingastickning, chainmail (t ex kungakedjan, ormlänk osv) eller mer typ smidda/gjutna torshammare?
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
jag är också intresserad av beskrivning eller dylikt för sådana smycken.
främst kungalänken/kedjan, då jag har gjort ett själv för ett par år sen som jag skulle behöva laga. synd att jag inte kommer ihåg hur man gör bara ;P

På engelska kallas kungakedjan för byzantine chain (ofta förkortat till byz) och den finns beskriven på i princip alla sajter som handlar om chainmail/chain maille. Även ormkedjan o drottningkedjan är klassiska kedjor som du finner där.
Har inte riktigt tid eller ork att länka direkt just nu, men jag har samlat en del länkar till intressanta chainmailsajter här. Kika även på andra trådar här i delforum 14 för mer info. Jag vet att där ska finnas instruktioner till någon kedja där bland de äldre inläggen. Om jag inte missminner mig.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Här finns en del
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor